Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 nieuws

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vandaag weeral problemen voor de Ferrari, het begint al goed

    Comment


    • Alonso zou een derde tijd gereden hebben, op 250/1000 van hamilton..

      Comment


      • RIP Clay Regazzoni

        Ticinese, 67 anni, per quattro stagioni con la Ferrari: scompare un personaggio genuino, originale e molto amato dal pubblico

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

          Comment


          • spijtige zaak. Speciale figuur, die Regazzoni.

            Rust in vrede Clay...

            Comment


            • Spyker F1 Team is delighted to announce that Adrian Sutil will partner Christijan Albers in the 2007 FIA F1 World Championship after signing a long term contract today.
              Sutil, 23 from Munich, Germany, drove three Grand Prix Friday`s for Spyker in 2006 while concentrating on winning the tough and prestigious Japanese F3 Championship for the Tom`s Toyota team. In 2005 Adrian was runner-up to Champion and ASM team-mate Lewis Hamilton in the European F3 series.



              Destined to follow his Uruguayan-born father into a musical career, Adrian trained and practised as a concert pianist until he was 14: "when I discovered karting. From that moment on the sound of racing engines was the only music I wanted to hear. I really enjoyed being in the F1 Paddock this year", continued Adrian, "and to be honest I thought I would be a test driver in 2007. Colin Kolles and Michiel Mol have been fantastically patient and supportive while this package became reality. I look forward to repaying their faith in me but right now I`m just going to enjoy the best Christmas present ever."
              Colin Kolles, Spyker F1 Team Principal: "This is a great signing for team but also a proud one for me personally. Adrian made his F3 debut with Team Kolles in 2004 and quite obviously had huge potential when he scored his first pole position in his third race. He has driven for two great teams since then and matured very quickly. Everyone at Spyker was hugely impressed when he drove for us in 2006 which is why we have worked long and hard to get him in the race team."
              Michiel Mol, Spyker Director of F1 Spyker Cars BV: "Being able to sign Adrian on a long term contract is yet another strong signal of Spyker`s vision and commitment to rebuild the team around young and talented people. Adrian will grow with the team and will be a major asset as we target success in years to come."
              About Spyker F1 Team: Spyker F1 Team Ltd is a 100% subsidiary of Spyker Cars NV following their purchase of the Midland F1 Racing Team in September 2006. The team entered its first race at the Chinese Grand Prix in 2006 in its new team colours of orange and silver. Spyker F1 Team will enter the 2007 Formula One World Championship using a Ferrari engine supply. The team in based in Silverstone, UK.

              bron

              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

              Comment




              • Das ook wel grappig

                Liuzzi rijdt een heel seizoen met die wagen enz.. en Bourdais komt eens testen met die Red Bull (hoewel hij al met een F1 gereden heeft maartoch).

                Comment


                • ik schat bourdais toch ook wel hoger in dan liuzzi.. laat hem eens een heel seizoen met die wagen rijden en vergelijk dan eens

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                    ik schat bourdais toch ook wel hoger in dan liuzzi.. laat hem eens een heel seizoen met die wagen rijden en vergelijk dan eens
                    Idd. En Champcar is volgens mij een pak moeilijker dan F1

                    Comment


                    • daar zou ik mijn geld niet op durven zetten. Champcar is ook een groot deel op Ovals. En dat is een speciale vorm van racen. Dat is niet zoals gewone F1. Champcar is niet moeilijker dan F1, maar 'anders'. Het hele opzet is anders. Het draait nog iets meer om de rijder, maar qua technologie stata Champcar jaaaaren achter. Zeker qua veiligheid (Zanardi had zijn benen nooit verloren in een gelijkaardig ongeval in de F1).

                      Comment


                      • Ofdat Bourdais beter is dan Luizzi is te betwijfelen. Ze zijn beide F3000 kampioen, maar F1 en Champcar zijn totaal verschillend en de jaren ervaring tussen beide is ook verschillend.

                        Bourdais heeft veel talent dat is zeker, maar Champcar is ook niet meer wat het geweest is. De laatste jaren is het niveau zwaar gedaald alle topteams zoals Ganassi racing, Penske allemaal overgestapt naar de IRL samen met de toprijders. En Champcar is nu ook terug meer en meer op ovals. Maar vraag me ook af waar Liuzzi zijn commentaar van haalt is mij ook de vraag, hij heeft dit jaar ook een paar keer mooi rondgedraaid. En in zijn eerste jaar heeft hij toch geen grote indruk gemaakt bij Red Bull anders had Klien niet zoveel gereden.

                        Maar ze hebben beide een handicap, Liuzzi dat hij hoort tot de Red Bull talenten en daar heeft Red Bull er zeer veel van maar voor hun eerste team hebben ze toch 2 ervaren piloten die niet uit de Red Bull komen. En bij Bourdais dat hij fransman is en hij geen (eerlijke) kans heeft gekregen.

                        Maar ja het is ook komkommertijd in de F1, dat het wintertesten maar rap terug begint

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar Bekijk Berichten
                          daar zou ik mijn geld niet op durven zetten. Champcar is ook een groot deel op Ovals. En dat is een speciale vorm van racen. Dat is niet zoals gewone F1. Champcar is niet moeilijker dan F1, maar 'anders'. Het hele opzet is anders. Het draait nog iets meer om de rijder, maar qua technologie stata Champcar jaaaaren achter. Zeker qua veiligheid (Zanardi had zijn benen nooit verloren in een gelijkaardig ongeval in de F1).
                          Je verwart het met de Indy racing league, daar rijden ze idd altijd op ovals.
                          Maar de Champcar rijdt het meerendeel op stratencircuits, en voor de rest op vaste circuits!
                          Ze moeten ook nog manueel schakelen!
                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                          Opel Astra ST Sport (sold)

                          Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                            Je verwart het met de Indy racing league, daar rijden ze idd altijd op ovals.
                            Maar de Champcar rijdt het meerendeel op stratencircuits, en voor de rest op vaste circuits!
                            Ze moeten ook nog manueel schakelen!
                            Ze schakelen idd nog manueel, maar ze rijden nog steeds veel op ovals. Dat is het probleem met de wagens. Door het gebruik van Turbo's en methanol als brandstof kunnen de wagens hoge snelheden bereiken, maar de wagens zijn gecompromitteerd.
                            Waarom?
                            De wagens rijden zowel op ovals (weinig downforce) en stratencircuits (veel downforce). Dit wil zeggen dat de wagens wel lichtjes aangepast worden voor een stratencircuit (meer vleugel, dmv aangepaste voor- en achtervleugels), maar dat ze niet specifiek voor één soort circuit zijn afgesteld.
                            Daarom dat ze ondanks hun hoge vermogen, nooooooit aan een formule-1 wagen kunnen tippen. Zeker ook al niet omdat alle chassis' klantenversies zijn. Elk team kan een pakket samenstellen. Dat verhoogt de competitie niet echt op technologisch gebied (zoals in de F1 bv.)
                            Met andere woorden: Ze hebben zowel op ovals als op stratencircuits (die overigens kinderlijk makkelijk t.o.v. f1-circuits > zie bv. Houston) een 'middelmatige' prestatie, in vergelijking met een wagen die specifiek voor dat soort circuit ontwikkeld zou zijn.
                            Qua technologie zitten ze op het niveau van de F1 begin jaren '90.

                            Wat wél gezegd kan worden is dat de klasse door de gemakkelijke en eenvoudige opbouw, een zeer aantrekkelijke sport is, omdat er nog veel duels plaatsvinden, ook omdat ze op aerodynamisch vlak nergens staan.

                            Ik heb de champcars vrij intensief gevolg aan het eind van de jaren '90, ten tijde van ALex Zanardi bij het Chip Ganassi team, die met namen als Dario Franchitti, Christian Fittipaldi, Michael Andretti, Alex Hernandez, Patrick Carpentier, Paul Tracy, en vele anderen mooie duels uitvocht.
                            Maar die glorie is aan het tanen...
                            Last edited by ; 28/12/2006, 17:37.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar Bekijk Berichten
                              Ze schakelen idd nog manueel, maar ze rijden nog steeds veel op ovals. Dat is het probleem met de wagens. Door het gebruik van Turbo's en methanol als brandstof kunnen de wagens hoge snelheden bereiken, maar de wagens zijn gecompromitteerd.
                              Waarom?
                              De wagens rijden zowel op ovals (weinig downforce) en stratencircuits (veel downforce). Dit wil zeggen dat de wagens wel lichtjes aangepast worden voor een stratencircuit (meer vleugel, dmv aangepaste voor- en achtervleugels), maar dat ze niet specifiek voor één soort circuit zijn afgesteld.
                              Daarom dat ze ondanks hun hoge vermogen, nooooooit aan een formule-1 wagen kunnen tippen. Zeker ook al niet omdat alle chassis' klantenversies zijn. Elk team kan een pakket samenstellen. Dat verhoogt de competitie niet echt op technologisch gebied (zoals in de F1 bv.)
                              Met andere woorden: Ze hebben zowel op ovals als op stratencircuits (die overigens kinderlijk makkelijk t.o.v. f1-circuits > zie bv. Houston) een 'middelmatige' prestatie, in vergelijking met een wagen die specifiek voor dat soort circuit ontwikkeld zou zijn.
                              Qua technologie zitten ze op het niveau van de F1 begin jaren '90.

                              Wat wél gezegd kan worden is dat de klasse door de gemakkelijke en eenvoudige opbouw, een zeer aantrekkelijke sport is, omdat er nog veel duels plaatsvinden, ook omdat ze op aerodynamisch vlak nergens staan.

                              Ik heb de champcars vrij intensief gevolg aan het eind van de jaren '90, ten tijde van ALex Zanardi bij het Chip Ganassi team, die met namen als Dario Franchitti, Christian Fittipaldi, Michael Andretti, Alex Hernandez, Patrick Carpentier, Paul Tracy, en vele anderen mooie duels uitvocht.
                              Maar die glorie is aan het tanen...
                              Je haalt de champcars en de IRL doorheen.
                              De IRL rijdt idd enkel maar op ovals (buiten een 3 a 4-tal circuits), de champcar grootendeels op stratencircuits zoals Long Beach, Surfers Paradise, Houston, Phoenix, ... en enkele vaste als Elkarth Lake, Mexico City.
                              De Indycar is midden jaren 90 gesplits in de IRL en de Champcar
                              In de IRL rijden namen als Franchitti, Castroneves, Andretti (Marco), Kanaan, Sarah Fisher...
                              In de Champcar Bourdais, onze Jan Heylen, Wilson, Pizzonia, Junquira, Servia...
                              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                              Opel Astra ST Sport (sold)

                              Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                              Comment


                              • Beste Lele, ik haal de champcars en de IRL níet dooreen... Ik weet goed genoeg dat die begin jaren '90 uiteen zijn gegaan. En gedurende al die tijd reden zowel de Champcars (toen nog CART) als de IRL op Ovals, maar de Champcars hadden een beter mengeling tussen STraat en oval.
                                De laatste jaren is dit afgebouwd, en ik heb gezien dat er voor volgend jaar géén oval meer stata geprogrammeerd, daar waar er dit jaar nog 4 waren. En eind jaren 90 nog veel meer. Toen reden Castroneves, Franchitti, en alle andere topnamen nog in de CART/ChampCar. Het verschil is dat de befaamde Indy 500 mee naar de IRL was gegaan.

                                En zelfs nu ze niet meer op ovals gaan rijden veranderen de chassis' nauwelijks.

                                Lele, je hebt me compleet misverstaan. Aangezien je de namen van vrij veel rijders kent, veronderstel ik dat je wel iet of wat van de autosport kent.
                                Maar voor je mij gaat veroordelen, enkele weetjes:
                                Ik volg autosport sinds mijn tien jaa, dus ondertussen al 12 jaar.
                                Ik heb namen als Bas Leinders en Jan Heylen al geïnterviewd.
                                Ik schrijf columns voor F1-club.be
                                Ik heb de Champcar eind jaren 90 heel intensief gevolgd. De laatste jaren mss niet meer, maar de sport heeft veel van zijn pluimen verloren.
                                Ik heb zélf al een race meegereden in de Beetle Fun Cup.
                                Dus voor je begint te argumenteren dat ik er niets van ken, lees eerst aandachtig de tekst.
                                En ik ken genoeg van autosport, dus daar moet je me weinig over vertellen.

                                En nu on-topic!

                                Comment


                                • Nieuwe regels voor 2007 op een rijtje

                                  28 december 2006
                                  Voor het seizoen 2007 veranderen weer de nodige regels, onder meer op het gebied van de banden en de motoren. Ook het raceweekend zal volgend jaar anders van opzet zijn. F1Racing.nl heeft de belangrijkste wijzigingen voor je op een rijtje gezet.


                                  Banden
                                  Volgend seizoen is Bridgestone de enige bandenleverancier in de F1. Bridgestone is verplicht om alle teams identieke banden te leveren. De Japanse bandenfabrikant mag slechts twee bandenspecificaties meenemen naar een Grand Prix. De coureurs hebben volgend jaar wel meer setjes droogweerbanden tot hun beschikking voor een Grand Prix-weekend, namelijk veertien setjes. Dit seizoen mogen ze slechts zeven setjes banden verbruiken. Vier setjes banden zijn gereserveerd voor de trainingen op vrijdag, de overige tien zijn bedoeld voor de rest van het weekend.

                                  Motoren

                                  De regel dat een motor twee raceweekenden moet meegaan, blijft bestaan, alleen gaat deze pas in op zaterdag. De coureurs mogen op vrijdag met een andere motor rijden en kunnen daardoor meer kilometers afleggen. Zij hoeven dan immers niet meer hun motor te sparen voor de rest van het weekend. Begeeft een motor het echter op een later moment in het weekend, dan geldt dezelfde straf als dit seizoen: de coureur verliest dan tien startplekken. De ontwikkeling van de motoren ligt, zoals eerder al beslist, tot en met 2010 stil. De V8-motoren die momenteel worden gebruikt, liggen de komende vier seizoenen achterin de auto's. Kleine aanpassingen zijn toegestaan, maar moeten door de FIA worden goedgekeurd.

                                  Versnellingsbak
                                  Niet alleen de motor moet een levensduur van minimaal twee raceweekenden hebben, vanaf volgend jaar moet de ook versnellingsbak eenzelfde periode mee kunnen gaan. Een coureur wordt vijf plekken naar achteren gezet op de startgrid, indien de versnellingsbak eerder moet worden vervangen. De verhoudingen van de versnellingsbak mogen, onder toezicht, een keer per race worden aangepast. Bepaalde onderdelen van de bak mogen straffeloos worden vervangen, maar dan moet wel duidelijk zijn dat deze niet met opzet zijn beschadigd.

                                  Vrijdagtrainingen
                                  De vrijdag zal er volgend seizoen anders uitzien. De twee trainingen zullen dan namelijk negentig minuten duren, in plaats van zestig. Een team kan nog steeds een derde coureur inzetten in de vrijdagsessies, alleen mag een renstal niet meer dan twee wagens de baan opsturen. Als een team een derde rijder in actie laat komen, betekent dit dat een van de racerijders die training aan de kant moet blijven.

                                  Safety car
                                  Bij een neutralisatie moeten alle rijders zich eerst achter de safety car verzamelen, pas daarna mag een coureur naar de pits voor banden en brandstof. Het is voortaan dus niet meer toegestaan om direct een pitstop te maken, nadat de safety car de baan is opgekomen. Voordat de safety car terugkeert naar de pits, zullen deelnemers die één of meerdere ronden achterstand hebben opgelopen, worden doorgestuurd. Zij moeten vervolgens achteraan het veld weer aansluiten. Door deze aanpassing aan de safety car-procedure zullen de coureurs die om de voorste posities vechten, bij de herstart geen hinder meer ondervinden van eventuele achterliggers.

                                  Veiligheid
                                  De veiligheidsregels zijn voor het seizoen 2007 opnieuw aangescherpt. De auto's moeten worden onderworpen aan een strengere frontale crash-test. In de cockpit komt een lichtensysteem dat de coureur moet waarschuwen voor gevaarlijke situaties op het circuit. Daarnaast komt er voor de medische hulpdiensten een codesysteem om de ernst van een ongeluk mee aan te duiden.

                                  Tests

                                  De teams zijn het unaniem eens geworden over een vervroegde introductie van de testbeperkingen die gepland stonden voor 2008. Dit betekent dat een team jaarlijks niet meer dan 30.000 testkilometers mag afleggen. Ter vergelijking: het team van Renault reed dit jaar ongeveer 50.000 kilometer tijdens de testsessies.

                                  Comment


                                  • Dat van die versnellingsbak werd ook tijd.

                                    En van die safetycar regel werd ook tijd want wat deed de voorlaaste nu in hemelsnaam tussen nummer 1 en 2 die bv. op 3 ronden van het einde nog vechten voor de overwinning.


                                    Denk wel dat ze serieus vertraagd gaan worden door die single tyre supplier.
                                    Inhaalmanuevres zullen ook zeldzamer worden peis ik, maar de techneuten zullen wel weer voor X aantal % dit effect kunnen wegwerken
                                    Maar dat zal de veiligheid dan weer ten goede komen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar Bekijk Berichten
                                      daar zou ik mijn geld niet op durven zetten. Champcar is ook een groot deel op Ovals. En dat is een speciale vorm van racen. Dat is niet zoals gewone F1. Champcar is niet moeilijker dan F1, maar 'anders'. Het hele opzet is anders. Het draait nog iets meer om de rijder, maar qua technologie stata Champcar jaaaaren achter. Zeker qua veiligheid (Zanardi had zijn benen nooit verloren in een gelijkaardig ongeval in de F1).
                                      Ik wil je helemaal niet veroordelen of aanvallen, maar uit bovenstaande post had ik verstaan dat de champcars bijna volwaardig op ovals rijden.

                                      Ik vind het juist goed dat er nog echte autosport-fans zijn hier in het Belgenland (als je vergelijkt met Nederland of Duitsland)! Dus even goede vrienden!
                                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                                      Opel Astra ST Sport (sold)

                                      Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                                      Comment


                                      • Fernando Alonso verdiende vorig seizoen bij Renault 10 miljoen euro. De Spanjaard zal komend seizoen bij McLaren drie keer zo veel verdienen, namelijk 30 miljoen euro.
                                        Daarmee wordt Alonso meteen ook de best betaald F1-piloot. De Spanjaard verdient echter nog niet zoveel als dat Michael Schumacher bij Ferrari deed. De Duitser rijfde aan het einde van zijn carrière immers 36 miljoen bijeen bij Ferrari, exclusief sponsorovereenkomsten.
                                        bron: www.f1journaal.be


                                        Zijn ze bij McLaren nu helemaal zot geworden. Ze snappen het nog niet eh.
                                        De auto moet beter ipv van de rijder (Kimi was toch beter dan Alonso )
                                        En dan zijn ze overal bezig om F1 goedkoper te maken!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh Bekijk Berichten
                                          Zijn ze bij McLaren nu helemaal zot geworden. Ze snappen het nog niet eh.
                                          De auto moet beter ipv van de rijder (Kimi was toch beter dan Alonso )
                                          En dan zijn ze overal bezig om F1 goedkoper te maken!
                                          rood: volledig mee akkoord

                                          Maar het artikel klopt niet helemaal, volgens andere bronnen zou Raikkonen nu 40miljoen verdienen en dus het meeste op dit moment.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X