Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die Alonso...
Altijd een grote bek opzetten, hoe weet die nu wat Kimi zal presteren? En Ferrari heeft weer voordeel met Bridgestone blabla..
Als je de testtijden van de laatste week bekijkt, valt op dat Massa stukken sneller is dan kimi. Maar natuurlijk gaat het niet over 1 snelle ronde, maar constante snelheid aanhouden. En in die zin weet je niet wat Kimi doet ivm Massa
En het feit dat Ferrari voordeel heeft aan bridgestone is logisch he, ze hebben altijd met bridgestone gereden.
Kimi is nu eenmaal sneller dan Massa, dat zal na enkele races wel duidelijk worden
Kimi for champion, laat dat duidelijk zijn. Nu M.Schumacher er niet meer bij is, zal ik voor Kimi supporteren.
Massa heeft volgens mij een hoog "eeuwige tweede" gehalte, net zoals Irvine destijds en Coulthard. Steengoede coureurs, maar net dat beetje missen om een wereldkampioen te worden.
Maar ik gun het Massa zeker, als het maar een scharlaken bolide is
Als je de testtijden van de laatste week bekijkt, valt op dat Massa stukken sneller is dan kimi. Maar natuurlijk gaat het niet over 1 snelle ronde, maar constante snelheid aanhouden. En in die zin weet je niet wat Kimi doet ivm Massa
En het feit dat Ferrari voordeel heeft aan bridgestone is logisch he, ze hebben altijd met bridgestone gereden.
Op testen kan je je niet baseren. Het woord zegt het zelf: ze testen verschillende systemen, onderdelen, set-ups, ...
En over Bridgestone; als je dat als excuus gebruikt ben je ook maar zwak vind ik (verwijzend naar Alonso).
[19-03] De concurrentie verdenkt Ferrari ervan met een illegale bodemplaat te rijden. Er zou een mechanisme aanwezig zijn dat ervoor zorgt dat deze beweegt.
Een bewegende bodemplaat levert verschillende voordelen op.
Hoewel Ron Dennis Ferrari niet specifiek bij naam noemt of zegt dat de bodemplaat illegaal is, zegt de McLaren-teambaas zeker te weten dat er auto's minder gaan presteren zodra deze interpretatie van het reglement wordt opgehelderd. Dit nieuws meldt FORMULE 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper.
Als de voorkant van de bodemplaat naar beneden zakt onder het rijden heeft dit een dusdanig effect op de aërodynamica, dat dit de snelheid op het rechte stuk ten goede komt. Dit betekent niet meteen dat de F2007 iedereen wegblaast op het rechte stuk, maar zorgt er wel voor dat er bijvoorbeeld met wat meer vleugel kan worden gereden. Dit komt de prestatie in de bochten ten goede en is tegelijkertijd positief voor de banden.
De regels staan een zekere mate van beweeglijkheid toe omdat de bodemplaat, zeker als er flink over de curbstones wordt gereden, altijd wel wat beweegt. Gebeurt dit niet, dan kan het chassis na een flinke klap beschadigen. Echter: als de vloer er echt toe in staat is om zich te verlagen, dan zou het een bewegend aërodynamisch onderdeel zijn en dus illegaal.
Alle bolides hebben een oplossing zodat de vloer op z'n plaats blijft zitten, maar de concurrentie heeft een ongewoon complexe maatregel gespot in de pit bij Ferrari toen het bodywork van de auto af was.
De FIA heeft bijzonder scherp op de verschillende vloeren gelet in Melbourne en die van Ferrari aan een extra inspectie onderworpen. Bronnen dichtbij de FIA suggereren dat het team op dit moment het voordeel van de twijfel geniet. De huidige FIA-test op dit onderdeel van de auto omvat alleen een check met een opwaartse kracht.
Zoals vorig jaar gebeurde in de flexvleugels-affaire komt het nog wel eens voor dat teams onder vier ogen door de FIA te kennen wordt gegeven dat er dingen veranderd moeten worden. In veel gevallen wordt dit proces versneld door informele protesten of bewijs van andere teams.
Dennis heeft duidelijk laten weten dat hij van mening is dat er verschillende illegale auto's rondrijden op het moment. ,,We zien wel hoe de zaken er voor staan over twee of drie races. Bij de eerste race zie je veel dingen voor het eerst waarna de vraag zich opwerpt wat legaal is en wat niet. Meestal krijgen de teams de eerste race het voordeel van de twijfel."
,,Ik denk dat er een verklaring komt over bepaalde onderdelen van de auto. Zo wordt het hiaat gesloten, dat gebeurt niet als niemand iets doet.”
,,Als je naar andere auto's kijkt, gebeurt het wel eens dat je het niet eens bent met hun interpretatie van de regels en daar ga je dan achteraan. 'Wacht even, wat mogen we wel of niet doen?' Dat gebeurt altijd tijdens zo'n eerste weekend, waarna het twee races duurt voordat je uitsluitsel hebt.”
Een Ferrari-woordvoerder ontkent de geruchten. ,,Dit is onderdeel van het spel zodra Ferrari wint. Het is niet de eerste keer dat er twijfels worden uitgesproken over de legaliteit van onze bolides. Als iemand een klacht heeft moet diegene naar de FIA gaan.”
Sjah Ron Dennis is een echte regeltjes-staarder, een miereneuker, en Ferrari buigt de regeltjes wel vaker ... dit zorgt natuurlijk voor dergelijke zaken...
Der zijn daar meerdere redenen voor, maar de belangrijkste zijn om de budgetten betaalbaar te houden, en concurrentie mogelijk te maken.
Eigenlijk wel dikke zever, want nu werken die ingenieurs gewoon keihard op details.
Dat werkt ook omgekeerd. Wie weet wat die ingenieurs allemaal uit hun mouwen schudden? En als dergelijke nieuwe technieken kunnen gecommercialiseerd worden verdienen ze er ook geld aan...
Zet Ecclestone af en ze hebben geld in overvloed in de F1...
Dat werkt ook omgekeerd. Wie weet wat die ingenieurs allemaal uit hun mouwen schudden? En als dergelijke nieuwe technieken kunnen gecommercialiseerd worden verdienen ze er ook geld aan...
Zet Ecclestone af en ze hebben geld te over in de F1...
ja, dat bessef ik maar al te goed. Maar de FIA wil het spannend houden.
Ik durf eigenlijk wedden dat het wel veel spectaculairder zou zijn met een losser reglement. Enfin, ik zou mss weer kijken
idd de max! kheb er zo vorig jaar nog eentje aan het werk gezien, en dat is indrukwekkender dan een moderne
Zéér zeker, de regels zijn wel goed om de veiligheid te verzekeren.
Maar voor de rest, laat die ingenieurs hun gang maar eens gaan. Ik denk dat velen verbaasd zullen opkijken naar welke ideeën er ontwikkeld kunnen worden in de hoogste klasse van de autosport.
Comment