Heb hier zitten zoeken maar vind geen enkel topic dat specifiek over motorolie merken gaat. Heb misschien niet goed gekeken?
En het zou mij verbasen dat we hier niet over merken mogen praten aangezien er uitgebreid over banden merken wordt gediscussieerd.
Dus, als leek vraag ik me af welk merk de beste (vol synthetische) 5W40 zou hebben voor m’n Alfa 156 1.9 JTD (115pk). Tjah, Selenia volgens Alfa zelf, ook zou het 10W40 moeten zijn maar de garage die de wagen heeft onderhouden voor ik de wagen kocht deed er reeds 5W40 in en ik zou dat ook blijven voort doen.
Ben gisteren een busje van 5L Eurol 5W40 gaan kopen. Ik had er nooit van gehoord maar het zou een ‘hoogwaardige’ olie zijn volgens de verkoper. Iemand enige ervaring met dit merk? Ik heb het er nog niet ingekapt, volgende week pas, tenzij er hier iemand roept ‘niet doen!’.
Het zou leuk zijn moesten hier een paar reacties op komen aangezien motorolie misschien wel het meest belangrijke is waarmee je jouw motor kan vertroetelen en er hier nog maar weinig is over geschreven. Dus naast de merken mogen er ook nog weetjes en vragen bij komen.
Hopelijk loopt het gesmeerd.

Comment