Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Meen je dat nu? Voor mij gaat er toch niets boven een klassieke 911!
Bij mij ook niet, maar zo'n dingen moet je wel bijeen verdienen, en eens je werkt blijkt dat dat toch niet zo héél erg snel gaat, als je nog 'n compleet leven ernaast moet bekostigen ook. Toen ik 18 was, zoals jou, kwam het ook allemaal "verniet" binnen, en dan is méér altijd beter. Als je met je portemonnaie ook andere katten te geselen hebt, dan neemt dat autofreak zijn plots een iets minder prominente plaats in je leven in. Ik heb het geluk gehad goed zot te kunnen doen op autovlak toen ik studeerde, en ik heb dat al gehad.
En voor mij is een Cayman S met een pak opties, van pakweg 90k (of ietsje meer) dan minstens even aantrekkelijk dan een Carrera 4S met zowat alle opties die er zijn ... en dan vooral door het prijsverschil van zomaar eventjes 60.000 EUR. En tot slot: alleen al ter verdediging van de 987-bouwreeks als superbe sportauto én echte Porsche, zou ik die 't voordeel geven.
En ik ben een optie-hoer, ja. Ik heb liever een auto die voldoet, én die zich ook nog 'es onderscheidt van de (meeste) andere ... en dat mag zelfs subtiel zijn, of enkel binnenin, zolang ik het maar weet/zie/voel ... dan dat ik een auto heb die méér dan voldoet maar voor de rest niet zo anders is dan de meeste.
Met 't budget dat ik wou uitgeven aan m'n nieuwe auto kon ik makkelijk een 320d Coupé hebben besteld met enkele opties, of een 320d touring met M Pack en nog enkele zaken. Maar ik heb voor een 120d 3-deurs gekozen met een pak opties die de auto (naar mijn mening) mooi opwaarderen.
Plus: ik heb 't ook wel een beetje voor dat understatement-idee. Dat kan zowel qua motor/looks zijn, maar ook qua model. Een auto die helemaal niet aan te zien is dat 'ie veel vermogen heeft, vind ik leuker dan 't omgekeerde. En een auto die zo weinig mogelijk ogen uitsteekt is in mijn beroep ook een heus pluspunt, vandaar dus ook liever een modelletje kleiner met wat meer opties, dan een modelletje groter maar dan "kaal".
Bij mij ook niet, maar zo'n dingen moet je wel bijeen verdienen, en eens je werkt blijkt dat dat toch niet zo héél erg snel gaat, als je nog 'n compleet leven ernaast moet bekostigen ook. Toen ik 18 was, zoals jou, kwam het ook allemaal "verniet" binnen, en dan is méér altijd beter. Als je met je portemonnaie ook andere katten te geselen hebt, dan neemt dat autofreak zijn plots een iets minder prominente plaats in je leven in. Ik heb het geluk gehad goed zot te kunnen doen op autovlak toen ik studeerde, en ik heb dat al gehad.
En voor mij is een Cayman S met een pak opties, van pakweg 90k (of ietsje meer) dan minstens even aantrekkelijk dan een Carrera 4S met zowat alle opties die er zijn ... en dan vooral door het prijsverschil van zomaar eventjes 60.000 EUR. En tot slot: alleen al ter verdediging van de 987-bouwreeks als superbe sportauto én echte Porsche, zou ik die 't voordeel geven.
En ik ben een optie-hoer, ja. Ik heb liever een auto die voldoet, én die zich ook nog 'es onderscheidt van de (meeste) andere ... en dat mag zelfs subtiel zijn, of enkel binnenin, zolang ik het maar weet/zie/voel ... dan dat ik een auto heb die méér dan voldoet maar voor de rest niet zo anders is dan de meeste.
Met 't budget dat ik wou uitgeven aan m'n nieuwe auto kon ik makkelijk een 320d Coupé hebben besteld met enkele opties, of een 320d touring met M Pack en nog enkele zaken. Maar ik heb voor een 120d 3-deurs gekozen met een pak opties die de auto (naar mijn mening) mooi opwaarderen.
Plus: ik heb 't ook wel een beetje voor dat understatement-idee. Dat kan zowel qua motor/looks zijn, maar ook qua model. Een auto die helemaal niet aan te zien is dat 'ie veel vermogen heeft, vind ik leuker dan 't omgekeerde. En een auto die zo weinig mogelijk ogen uitsteekt is in mijn beroep ook een heus pluspunt, vandaar dus ook liever een modelletje kleiner met wat meer opties, dan een modelletje groter maar dan "kaal".
maar je wilt dan ook perse een nieuwe precies. Er zijn echt koopjes te doen 2de hands. En als je dan rekent dat die veel minder waarde verliezen dan bv. een nieuwe BMW van dezelfde waarde dan ben je toch goedkoop gestelt, niet ?
maar je wilt dan ook perse een nieuwe precies. Er zijn echt koopjes te doen 2de hands. En als je dan rekent dat die veel minder waarde verliezen dan bv. een nieuwe BMW van dezelfde waarde dan ben je toch goedkoop gestelt, niet ?
Leer mij de troeven van jonge tweedehandsauto's niet. Ik ben denk ik de grootste voorstander van 't forum, van die karren (ipv. nieuwe). Ik adviseer ook zo goed als altijd "laat die nieuwe staan, en ga 'n jonge tweedehandse zoeken".
En dat deed ik nu ook. M'n eend is waarschijnlijk al de twintigste Halbjahreswagen die we bestellen in Duitsland, en in totaal denk ik dat m'n pa en ik samen er al dik meer dan 50 naar hier hebben gehaald, ook Porsches ja. Ik krijg 'm over een goeie week, met ongeveer 8.000 km om de teller, aan een prijs die ongeveer 21% onder die van een nieuwe Belgische ligt.
Leer mij de troeven van jonge tweedehandsauto's niet. Ik ben denk ik de grootste voorstander van 't forum, van die karren (ipv. nieuwe). Ik adviseer ook zo goed als altijd "laat die nieuwe staan, en ga 'n jonge tweedehandse zoeken".
En dat deed ik nu ook. M'n eend is waarschijnlijk al de twintigste Halbjahreswagen die we bestellen in Duitsland, en in totaal denk ik dat m'n pa en ik samen er al dik meer dan 50 naar hier hebben gehaald, ook Porsches ja. Ik krijg 'm over een goeie week, met ongeveer 8.000 km om de teller, aan een prijs die ongeveer 21% onder die van een nieuwe Belgische ligt.
Feit is wel dat je perfect weet wat de geschiedenis van de wagen is, waarom hij wordt verkocht en dat je hem dan ook nog tegen een mooie prijs hebt. En dan zou ik nog vergeten dat je hem zelf hebt samengesteld.
Dat ligt allemaal wel even anders bij veel andere jonge tweedehandswagens.
En ik ben een optie-hoer, ja. Ik heb liever een auto die voldoet, én die zich ook nog 'es onderscheidt van de (meeste) andere ... en dat mag zelfs subtiel zijn, of enkel binnenin, zolang ik het maar weet/zie/voel ... dan dat ik een auto heb die méér dan voldoet maar voor de rest niet zo anders is dan de meeste.
Feit is wel dat je perfect weet wat de geschiedenis van de wagen is, waarom hij wordt verkocht en dat je hem dan ook nog tegen een mooie prijs hebt. En dan zou ik nog vergeten dat je hem zelf hebt samengesteld.
Dat ligt allemaal wel even anders bij veel andere jonge tweedehandswagens.
Niet direct, echt jonge 2dehands genieten van hun wereldwijde fabrieksgarantie van 2 jaar (of soms meer). Tweede punt is dat je koopt bij een officiële dealer die zich moet houden aan de strikte richtlijnen van de fabrikant voor tweedehandsverkoop met garantie. Da's ook de reden waarom ik met vertrouwen in Duitsland mijn S ben gaan halen : stelt zich een probleem dan kan ik gewoon bij mijn eigen dealer terecht om het op te lossen, en bij afloop van de garantietermijn kan je betalen voor verlenging ervan (kost je wel zo'n 1000 euro voor een Porsche).
Mijn S kostte slechts 70% van de nieuwwaarde in België, en dat met amper 13.000 km op de teller !
Comment