Mededeling

Collapse
No announcement yet.

997 carrera 4S X51 vs. 997 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Neen (denk ik), aangezien men op de FZB of de factuur kijkt. Die "eerste ingebruikname" op de FZB, of bij ontstentenis daarvan de leveringsdatum, is dus bepalend. Nou kan je natuurlijk proberen te bekomen dat de Porsche-dealer ginder jou een factuur uitschrijft op vroegere datum, maar aangezien 'ie "für Export" moet leveren (excl. MwSt.) en daar redelijk strenge controle op is, én omdat in principe enkel als factuur wordt aangezien dát document waarop gegevens staan die de auto kunnen identificeren (i.e. chassisnummer), vrees ik ervoor.

    Duitsland is inderdaad vrij streng qua leveringen excl btw, ik moet sinds kort een leverancier in Duitsland incl betalen en dat scheelt weer zo'n 30.000 EUR in liquiditeit

    Maar soit, die dealer kan perfect aan de hand van jouw import formaliteiten bewijzen dat die kar wel degelijk in België beland is.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
      Kan zijn, maar ik heb hetzelfde gevoel ook met een 550i en een M5.

      Ik heb nog met moeite een 550i gezien en met die M5 slaan ze je er de oren rond.

      Daarom vind ik zo'n
      Ik volg je. Dat M5-voorbeeld is nu slecht gekozen omdat ik zo'n M5 eigenlijk niet zou willen om wille van de versnellingsbak ... maar stel nu E 500 vs. E 63 AMG. Jahaa, laat ze maar "exclusief" zijn, die gewone V8, ik neem toch lekker de AMG. Idem bij de A6 4.2 vs. S6, bijvoorbeeld. Of de S4 V8 vs. de RS4 V8. Of de M3 V8 vs. de 335i. En zo kan ik uren doorgaan.

      Ik vind zo'n hyper-uitgeruste 911 ook schitterend knap ... maar uiteindelijk zou ik nog altijd meer plezier beleven aan een gewoon mooi uitgeruste turbo. Ik zie 'm ook iets minder graag ... maar 't technisch onderscheid is zodanig groot (compleet ander, veel performanter 4WD-systeem ; turbo's ; sperdifferentieel achteraan) en het rijgevoel is zo compleet anders (is al hyper-indrukwekkend bij 1.800 tpm) ...

      ... als ik een auto zou kopen die de feeling geeft van zo'n X51, dan zou ik voor een GT3 gaan. Hier in de poll past 'ie ook perfect trouwens, maar 't "mag" niet. Een GT3 heb je al mooi uitgerust voor 150.000 EUR, dan neem ik die wel als ik een atmo wil.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Maar soit, die dealer kan perfect aan de hand van jouw import formaliteiten bewijzen dat die kar wel degelijk in België beland is.
        I know, maar zal 'ie dat willen doen, met 6 maanden verschil? Hoe gaat 'ie 'n factuur opmaken, dan? Met welk chassisnummer? Hier bij de Belgische douane gaan ze geen vrede nemen met een "koopintentie" vrees ik.

        't Kan natuurlijk wel dat je daar b.v. een stockwagen koopt die nog niet is ingeschreven: je voert 'm in op papier maar laat 'm nog niet leveren. Maar dan is dat identiek hetzelfde als 'm wel al naar België meenemen en 'm nog 6 maand in je garage laten staan, uiteindelijk. Je zou immers die 6 maanden van de wachttijd (levertijd) moeten kunnen aftrekken, maar ik zie niet meteen in hoe je dat voor mekaar kan krijgen.

        Comment


        • #64
          Zonder twijfel 997 4S X51
          Fantastisch geluid én bloedmooi.

          Maar €150.000 blijft veel geld voor 'maar' een Carrera. Misschien minder opties nemen en dan door een gespecialiseerd bedrijf (Ruf, 9ff) technisch onder handen laten nemen...

          Comment


          • #65
            Turbo... De meest indrukwekkende 'dagelijkse' wagen waarin ik ooit heb meegereden

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Ik volg je. Dat M5-voorbeeld is nu slecht gekozen omdat ik zo'n M5 eigenlijk niet zou willen om wille van de versnellingsbak ... maar stel nu E 500 vs. E 63 AMG. Jahaa, laat ze maar "exclusief" zijn, die gewone V8, ik neem toch lekker de AMG. Idem bij de A6 4.2 vs. S6, bijvoorbeeld. Of de S4 V8 vs. de RS4 V8. Of de M3 V8 vs. de 335i. En zo kan ik uren doorgaan.
              Idem dito eigenlijk.

              Ik zou die 550i ook niet nemen, zoals iedereen eigenlijk denkt.

              Alles wat je daar aanhaald is ook zeker m'n keuze, maar die 'mindere' zijn ook een keuze waard.

              Allé, allemaal moeilijk uit te leggen.

              Maar omdat ik u redenering volg, kies ik dan toch uiteindelijk voor de Turbo.

              Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

              Comment


              • #67
                Alleen maar naar cijfertjes en prestaties op papier kijken

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                  Kan zijn, maar ik heb hetzelfde gevoel ook met een 550i en een M5.

                  Ik heb nog met moeite een 550i gezien en met die M5 slaan ze je er de oren rond.
                  Omdat een M5 meer opvalt dan een redelijk sbtiele 550i. Maar zeggen dat een Turbo subtieler is dan een 4S zou toch niet helemaal correct zijn!

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Echt wel moeilijk
                    Indeed.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                      Alleen maar naar cijfertjes en prestaties op papier kijken
                      Jah, in de grote lijnen hebben ze hetzelfde design, het dashboard is hetzelfde (zonder een paar opties), het stuur is hetzelfde, ...

                      Zelf hebben ze allebei een 6cil boxermotor.

                      Wat moet je dan vergelijken?

                      Cijfers, de vorm en opties.

                      Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                      Comment


                      • #71
                        Ik volg de gedachtengang van gTa. Voor mij dus ook een Porsche 997 Turbo mett de velgen van de GT2...
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • #72
                          Ik kom op de CC voor de Turbo eigenlijk ook toe met 150k, dus die zal het worden dan. Alleen spijtig dat je dan geen gele remklauwen (ceramische remmen zijn veel te duur), geel stiksel en gele wijzerplaten hebt (dat wit vind ik lelijk).

                          Comment


                          • #73
                            een 2S met X51 en -20mm sportophanging graag.

                            maar aangezien die keuze er niet bijstaat de 4S met X51

                            Comment


                            • #74
                              De 997 turbo van Rami uiteraard

                              Comment


                              • #75
                                Het is niet dat een Turbo standaard echt kaal is. En OK, je kan bij Porsche ver gaan in opties, maar ik zou toch een Turbo prefereren met een paar opties minder dan ik graag zou willen, boven een C4S met een hoop opties die me in feite niet echt interesseren.
                                Turbo it is!
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  I know, maar zal 'ie dat willen doen, met 6 maanden verschil? Hoe gaat 'ie 'n factuur opmaken, dan? Met welk chassisnummer? Hier bij de Belgische douane gaan ze geen vrede nemen met een "koopintentie" vrees ik.

                                  't Kan natuurlijk wel dat je daar b.v. een stockwagen koopt die nog niet is ingeschreven: je voert 'm in op papier maar laat 'm nog niet leveren. Maar dan is dat identiek hetzelfde als 'm wel al naar België meenemen en 'm nog 6 maand in je garage laten staan, uiteindelijk. Je zou immers die 6 maanden van de wachttijd (levertijd) moeten kunnen aftrekken, maar ik zie niet meteen in hoe je dat voor mekaar kan krijgen.


                                  Laten we stellen dat ik gelukkig niet in de benarde positie zit om een Porsche te importeren

                                  Comment


                                  • #77
                                    Hoe harder, hoe beter, zo simpel is't voor mij.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
                                      Hoe harder, hoe beter, zo simpel is't voor mij.
                                      Volle banden zijn helaas geen optie bij Porsche...
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                        De 997 turbo van Rami uiteraard
                                        daar kom je in de verste verte nog niet aan....

                                        ik zou het zelf niet weten....hoogstwaarschijnlijk de turbo. Beide vind ik mega dik, maar de turbo is toch wel wat exclusiever

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Laten we stellen dat ik gelukkig niet in de benarde positie zit om een Porsche te importeren
                                          Ik wel, maar niet voor mij.



                                          Ach, 'k ben een gelukkig man! Zo gelukkig zelfs dat ik er maar niet toe kom om m'n eend uit Moffië naar hier te halen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X