Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
997 carrera 4S X51 vs. 997 turbo
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenKan je die plastic alu-look middenconsole met de PSM niet in leder krijgen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk BerichtenAls de turbo nu een heerlijk geluid maakte zou ik mss nog voor de turbo gaangeluid doet zoveel bij een sportauto,en op dat vlak stelt de turbo echt teleur!Als ik daar met mijn snelle turbo een X51hoor langsrijden kan het mij niks meer schelen dat ik sneller ben.
Een een carrera is zoveel puurder van lijn dan een turbo...
Ik zit gewoon anders ineen. Geluid is belangrijk, ja, maar niet alles. Een 911 turbo is gewoon van een andere klasse dan een gewone 911. En lelijk klinkt 'ie niet, 't kan gewoon mooier. En vooral: wat voor mij een zeer groot deel van de vreugde uitmaakt, is "het hebben" en "het kunnen/mogen (proberen) bedwingen" van topmateriaal en 't toppunt van 't maakbare, exquise techniek. Ik mag dan verre van een topconditie hebben: ik vind het leuk om met 'n mountainbike te rijden die m'n capaciteiten ver overstijgt, gewoon omdat ik die techniek zo adoreer. Hetzelfde met windsurfen: daar nam ik steevast de moeilijkste boards (die, once mastered, ook 't snelste waren), gewoon omdat ik 't zo leuk vond om compromisloze boards zo ver mogelijk te pushen. Idem bij 't snowboarden: ik heb liever een 1m87 lange bitchy Alpijn onder m'n voeten en een tik trager dan een kerel die met z'n flappy twintipje gewoon recht naar beneden dendert zonder stijl, omdat ik, eens beneden en de piste aan 'n gemiddelde van 75 per uur perfect heb gemastered, honderdduizend keer meer voldoening heb erin.
De techniek van een 997 turbo is. Oké, een 4S is ook
, maar een turbo is van 'n totaal andere klasse. Hij rijdt niet "dubbel zo goed", maar is wel dubbel zo speciaal, en dus niet enkel maar 'wat sneller', zoals je zegt. 'k Heb 'm enkel nog maar met automaat kunnen testen, jammer genoeg, maar dan nog was ik enorm overtuigd.
Ik begrijp je op 't vlak van dat geluid. Helemaal. Je hebt daarin gelijk. Maar dat weegt voor mij niet op tegen al de rest. Jouw stelling komt bij mij over als zou je een 530i prefereren boven een M5, omdat de gewone '5 minder opvallend is en dus eleganter, en omdat z'n motor een mooiere sound maakt. Kan ik niet bij. Dat sommigen (zéér weinigen) een 550i voor een M5 nemen zal liggen aan de automaat, of omdat ze de sportiviteit niet wensen, maar dat valt bij die Porsches moeilijk zo te vertalen.
Enfin, elk z'n ding.
voor mij dit :
Comment
-
Als ik nu meer geld zou mogen uitgeven dan 150.000 zou ik ook een turbo nemen.Maar bij een turbo van 150.000 zou ik teveel dingen missen.Als ik dan een porsche koop zou ik het direct goed willen doen,dus echt ALLES van opties.En ik geil keihard op al dat leer vanbinnen en die pccb'sEen turbo is inderdaad een stapje hoger en sneller,maar ik vind hem een beetje té van styling.Als ik hem ook full option zou kunnen nemen zou ik de turbo kiezen.Maar kzou er niet mee kunnen leven een kar te hebben die ik op gebied van styling maar zo en zo vind EN die dan nog niet al de opties heeft die ik zou willen...
En de exclusifiteit,tsja,je ziet wel dudielijk meer 4s'en dan turbo's,maar je ziet er zeeeer weinig echt mooi uitgeruste...
Comment
-
Ja, ik kick daar ook op, maar met mate.
Overlaatst, toen ik die turbo reed, zat ik daar ook aan te denken. Bijvoorbeeld het verluchtingsrooster vooraan het dashboard, tegen de voorruit. MOET dat nou in 't leder, of evt. zelfs met 'n carbonlat erop? Je ZIET 't niet eens als je aan 't rijden bent. Of de stuurkolom? Of de afdekkapjes van de gordelrollers? Of de gordelsloten?
Allemaal leuk, ja, maar ... zo triviaal.
Wat ik in leder wil, zijn de dingen die je écht ziet én waar je ook aan komt. Dus (naast stuur en pook en deurgrepen en zetels) 't dashboard (full leder, standaard op de turbo) 't paneel voor de pook (kleine optie), en 't paneel rond de deuropeners (kleine optie). Dat moet in leder zijn, en dat nam ik ook op de turbo. Al de rest zie je niet tenzij je ondersteboven je kop onder de stuurkolom gaat steken, b.v.
De rest? Ventilatieroostertjes in 't leder? Miljaar ik vloek al als ik die plastieken dingen in mijn BMW niet proper krijg met 'n borsteltje, wat wil je ze dan in 't LEDER? (met airco-lucht erop die ze uitdroogt waardoor ze eigenlijk moeten goed onderhouden worden maar je kan er niet aan)
Met 'n ongelimiteerd budget koop ik me ook "alles", maar het draagt gene meter bij tot 't rijden. En dan kan ik 't makkelijk laten vallen.
Ga 'es bij 'n gewone, "basic" Porsche turbo staan, bekijk 'm 'es goed (in detail), en denk dan 'es na wat je allemaal opgeeft als je al die dingen die bij de turbo niet in 't leder zijn, wel in 't leder wil hebben. Je geeft 3/4 van die auto weg (z'n aandrijving, z'n motor, z'n status, ...).
Nooit van m'n leven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJa, ik kick daar ook op, maar met mate.
Overlaatst, toen ik die turbo reed, zat ik daar ook aan te denken. Bijvoorbeeld het verluchtingsrooster vooraan het dashboard, tegen de voorruit. MOET dat nou in 't leder, of evt. zelfs met 'n carbonlat erop? Je ZIET 't niet eens als je aan 't rijden bent. Of de stuurkolom? Of de afdekkapjes van de gordelrollers? Of de gordelsloten?
Allemaal leuk, ja, maar ... zo triviaal.
Wat ik in leder wil, zijn de dingen die je écht ziet én waar je ook aan komt. Dus 't dashboard (full leder, standaard op de turbo) 't paneel voor de pook (kleine optie), en 't paneel rond de deuropeners (kleine optie). Dat moet in leder zijn, en dat nam ik ook op de turbo. Al de rest zie je niet tenzij je ondersteboven je kop onder de stuurkolom gaat steken, b.v.
De rest? Ventilatieroostertjes in 't leder? Miljaar ik vloek al als ik die plastieken dingen in mijn BMW niet proper krijg met 'n borsteltje, wat wil je ze dan in 't LEDER? (met airco-lucht erop die ze uitdroogt waardoor ze eigenlijk moeten goed onderhouden worden maar je kan er niet aan)
Met 'n ongelimiteerd budget koop ik me ook "alles", maar het draagt gene meter bij tot 't rijden. En dan kan ik 't makkelijk laten vallen.
Ga 'es bij 'n gewone, "basic" Porsche turbo staan, bekijk 'm 'es goed (in detail), en denk dan 'es na wat je allemaal opgeeft als je al die dingen die bij de turbo niet in 't leder zijn, wel in 't leder wil hebben. Je geeft 3/4 van die auto weg (z'n aandrijving, z'n motor, z'n status, ...).
Nooit van m'n leven.En het is nu niet dat de aandrijving en de motor van een 4S prul zijn.Je bent nog altijd sneller dan 99% van alles wat je tegenkomt(buiten die ene turbo
)Die motor lekker in de goede toeren te houden,terugschakkelen als je wilt doortrekken,en dan dat geluid....
Comment
-
True. 4S = hemels, i love it.
Anderzijds vond ik, in tegenstelling tot wat b.v. Jef zei, een Carrera 2 op z'n minst even strak sturen, zoniet strakker. Maar 'k heb ze nooit in dezelfde config tegenover elkaar kunnen testen, en banden en ophanging en koetswerktype e.d. spelen sterk mee.
Mocht ik géén 150k kunnen uitgeven, dan werd het een GT3. Dat rijdt wél 2 keer zo goed als een 4S, en 't maakt NOG 'n mooier geluid, en ik hoef geen Porsche om te flaneren, het mag puur en écht zijn. Kan ik me méér dan een goed uitgeruste GT3 permitteren, dan wordt 't een turbo. En kan ik me méér dan een full uitgeruste turbo permitteren, dan wordt 't een GT2.
Een Carrera mag voor mij eigenlijk als 2S, als "light GT3" dan, maar dan niet met teveel opties anders wordt het verschil met de GT3 te klein en neem ik weer die. En een prijs geven voor een "gewone 911" die duurder is (door al die opties) dan een GT3 of zelfs een turbo? Naaah, never (voor mij).
Een full option 335i is ook duurder dan een standaard M3, maar ik zou die M3 zelfs niet voor 'n Individual 335i laten staan!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichtenvoor mij dit :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHmmm.Speciaal, dat wel...
Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk BerichtenAls ik nu meer geld zou mogen uitgeven dan 150.000 zou ik ook een turbo nemen.Maar bij een turbo van 150.000 zou ik teveel dingen missen.Als ik dan een porsche koop zou ik het direct goed willen doen,dus echt ALLES van opties.En ik geil keihard op al dat leer vanbinnen en die pccb'sEen turbo is inderdaad een stapje hoger en sneller,maar ik vind hem een beetje té van styling.Als ik hem ook full option zou kunnen nemen zou ik de turbo kiezen.Maar kzou er niet mee kunnen leven een kar te hebben die ik op gebied van styling maar zo en zo vind EN die dan nog niet al de opties heeft die ik zou willen...
En de exclusifiteit,tsja,je ziet wel dudielijk meer 4s'en dan turbo's,maar je ziet er zeeeer weinig echt mooi uitgeruste...
Zal wel niet goedkoop zijn, RGT kost €179.000.
Comment
-
Sommige vergelijkingen lopen mank. Deze keuze is niet zoals 550i tov M5 of 335i tov M3 of S4 tov RS4. Dat is telkens een snelle comfy wagen tegen een rasechte sportwagen, zowel qua prestaties als qua beleving.
Bij deze 2 Porsches gaat het in de beide gevallen om rasechte racers...
Voor gTa is sound bvb niet zo belangrijk, voor mij dan weer wel : de beleving van het rijden is alles, en met zo'n lekkere atmosferische motor is het puur genieten. Een ander zal dan meer genieten van blazende turbo's, elk zijn ding hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenSpeciaal, dat wel...
Ik heb lak aan mainstream inspiratieloos "ghô ik bestel m'n porsche anders in ... euhm ... ZWART leder binnenin" als je zo'n amalgaam kleuren en materialen en mogelijkheden krijgt.
Pas op, ik zou er niet om malen om met 'n binnenin zwarte Porsche rond te rijden, maar als je KAN kiezen? No way.
En op die CC-foto's komt alles veel feller over dan in 't echt. Bekijk de foto's van de 993 turbo S 'es van 't forum hier, wel zo wordt die targa 4S ongeveer.'t Doet mij ook 'n beetje aan 't interieur van een Pagani denken (rood leder + alu + carbon + wat alcantara), en dat vind ik ook hemels, maar een beetje overdone. 'k Heb er alle vertrouwen in dat zo'n Porsche in 't echt zowat iedereen z'n ogen
zo zou opentrekken.
Comment
-
911 Turbo
140.152,00 €Außenfarben
arktissilbermetallic
X10,00 €Innenfarben
Lederausstattung in Sonderfarbe cocoa
RA368,90 €Exterieur
ParkAssistent (hinten)
635487,90 €Schwellerverkleidung lackiert
XAJ618,80 €Windschutzscheibe mit Graukeil
567101,15 €Elektrisches Schiebe- / Hubdach
6501.297,10 €Abdeckung Scheinwerferreinigungsanlage lackiert
CGA136,85 €Spoilerlippe lackiert
CNE404,60 €Heckunterteil lackiert
CNG404,60 €Seitlicher Dekorschriftzug
CMX535,50 €Schriftzug am Heck lackiert
CUC113,05 €Ohne Modellbezeichnung
4980,00 €Motor, Getriebe, Fahrwerk
Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
4508.710,80 €Sport Chrono Paket Turbo
6401.594,60 €Schaltwegverkürzung
XCZ571,20 €Mechanische Hinterachsquersperre
2201.130,50 €Räder
19-Zoll Turbo Rad, geschmiedet, Bi-Color
4040,00 €Interieur
Adaptive Sportsitze
P011.011,50 €Tempostat
454440,30 €Fußstütze in Sportoptik
XXZ178,50 €Interieur Leder
3-Speichen-Lenkrad/-Multifunktionslenkrad Leder, aufgepolstert
CPA642,60 €3-Speichen-Multifunktionslenkrad Glattleder
43159,50 €Interieur-Zusatzpaket Schalttafel Leder
EAA1.666,00 €Interieur-Zusatzpaket Türtafel Leder
XTV261,80 €Verkleidung Lenksäule Leder
XNS297,50 €Sportsitz-Rückenlehnen Leder
XSB1.178,10 €Rahmen Kombiinstrument Leder
XNG202,30 €Porsche Wappen auf Kopfstützen
XSC190,40 €Mittelkonsole hinten Leder
XMZ844,90 €Himmel Leder
XMA1.005,55 €Sonnenblenden Leder
XMP398,65 €Abdeckung Innenleuchte Leder
XZD238,00 €Schwellerverkleidung innen Leder
XTG410,55 €Interieur-Paket A-Säule Leder
DAA511,70 €Interieur-Paket B-Säule Leder
DAB656,88 €Interieur-Paket C-Säule Leder
DAC709,24 €Abdeckungen Lautsprecher Tür Leder
CVT1.773,10 €Defrosterdüsen Leder
CNB249,90 €Innenspiegel Leder
CVW327,25 €Deckel Ablagefach mit Porsche Wappen
CPT202,30 €Gurtschlösser Leder
CDT523,60 €BOSE® Subwoofer Ausgänge Leder
CVZ154,70 €Deckel Sicherungskasten Leder
CUJ98,77 €Fußmatten mit Ledereinfassung
CJX291,55 €Audio & Kommunikation
CD-Wechsler CDC-4 (sechsfach)
692523,60 €Gesamtpreis*
171.676,29 €
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenVoor gTa is sound bvb niet zo belangrijk
En ik geniet niet "méér" van blazende turbo's dan van een atmosferische motor, dat weet je goed genoeg. 'k Heb dat ook nooit zo gezegd, wel integendeel.
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDat is telkens een snelle comfy wagen tegen een rasechte sportwagen, zowel qua prestaties als qua beleving.
De vergelijkingen gaan m.i. wel op. Vooral omdat het ook gaat tussen quasi-gelijke auto's maar van een compleet andere klasse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk Berichten171.676,29 €
Plus: stel dat ik dat bedrag kan uitgeven aan een nieuwe wagen, dan bijt ik nog een half jaar door, of een jaar, en haal me een GT2. Nog 'es een klasse hoger.
En zowiezo zou ik nooit nieuw kopen. Liever 30% minder betalen voor wat minder opties en geen keuzemogelijkheid inzake kleurencombo. En dan nog, zie maar naar Tuur z'n 2S, wat voor 'n magnifiek interieur die heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenLes gouts et les couleurs.
Ik heb lak aan mainstream inspiratieloos "ghô ik bestel m'n porsche anders in ... euhm ... ZWART leder binnenin" als je zo'n amalgaam kleuren en materialen en mogelijkheden krijgt.
Pas op, ik zou er niet om malen om met 'n binnenin zwarte Porsche rond te rijden, maar als je KAN kiezen? No way.
En op die CC-foto's komt alles veel feller over dan in 't echt. Bekijk de foto's van de 993 turbo S 'es van 't forum hier, wel zo wordt die targa 4S ongeveer.'t Doet mij ook 'n beetje aan 't interieur van een Pagani denken (rood leder + alu + carbon + wat alcantara), en dat vind ik ook hemels, maar een beetje overdone. 'k Heb er alle vertrouwen in dat zo'n Porsche in 't echt zowat iedereen z'n ogen
zo zou opentrekken.
Maar rood leder, zwart leder, aluminium én carbon. Beetje tevéél van het goede.
Gewaagd is het wel en ook adembenemd in het echt. Maar ik zou zot worden in zo'n interieur moest ik daarmee de hele dag rijden. Op vorige pagina's heb je al véél mooiere combinaties gepost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten'n Targa 4S zonder X51 zou ik ook zelfs liever hebben dan eentje met X51. De kit is leuk als je 'm er bij een jonge tweedehands "bij krijgt" voor weinig geld, maar niéuw daar 500.000 BF aan geven? Ik zou 't niet doen.
Targa 4S Porsche Exclusive
Voor welke kleurencombo ga jij?
Met dat donkere Macadamia komt die mat chromé daklijn van de Targa mooi tot uiting imho
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenDie Turbo S is rood leder en carbon, mooi 1 geheel.
Maar rood leder, zwart leder, aluminium én carbon. Beetje tevéél van het goede.
Gewaagd is het wel en ook adembenemd in het echt. Maar ik zou zot worden in zo'n interieur moest ik daarmee de hele dag rijden. Op vorige pagina's heb je al véél mooiere combinaties gepost.
Enkel 't stuur is in alcantara (mag voor mij liever rood, hoor, maar is niet te kiezen op de CC).
En dat alu krijg je zowiezo niet volledig weg. Op 't stuur en op 't handschoenkastje blijft er altijd zowiezo over. En op de zetelhoogtehendel, of de knoppekes daarvan. ...
En zoals 'k al zei: les gouts et les couleurs... ik ben er zeker van dat zo'n kar in 't echt subliem zou zijn en véél minder mensen "ziek" zou maken dan 't nu lijkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenKan je al dat zilvere/grijze op de PCM-module én het stuur ook in carbon krijgen? (+ eventueel de tellers - niet de wijzerplaten zelf maar de "montage" er rond?)
(Trouwens, in die CC - compilatie van gTa zit een klein foutje wat het stuur betreft: het middenste gedeelte is steeds in de kleur van de stuurvelg en niet afwijkend)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMateke, dat zijn veel blowjobs zulle bij diene verkoper!
Plus: stel dat ik dat bedrag kan uitgeven aan een nieuwe wagen, dan bijt ik nog een half jaar door, of een jaar, en haal me een GT2. Nog 'es een klasse hoger.
En zowiezo zou ik nooit nieuw kopen. Liever 30% minder betalen voor wat minder opties en geen keuzemogelijkheid inzake kleurencombo. En dan nog, zie maar naar Tuur z'n 2S, wat voor 'n magnifiek interieur die heeft.";als ik iemand zie met een 4S of 2S denk ik *klasse
* Ik heb porsche altijd klassevolle auto's gevonden,en bij een turbo ,GT3 of GT2 heb ik dat egvoel niet.Teveel spoilergedoe en gaten.Die stralen evenveel finesse uit als bralo op een koersfiets.
Comment
Comment