Mededeling

Collapse
No announcement yet.

997 carrera 4S X51 vs. 997 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 997 carrera 4S X51 vs. 997 turbo

    Welke zou jij kiezen?
    Stel dat je 150.000euro hebt om aan een auto te geven en geen euro meer.Zou je dan kiezen voor een...

    997 carrera 4S FULL option...
    -PCCB
    -X51 (vermogen stijgt van 355pk naar 381pk)
    -alles,maar dan ook ALLES in leer,tot de kleerhangers achter op de zetels toe
    -volleder
    -sportstoelen
    -schuifdakje
    -bose geluidsinstalatie
    -en ga zo maar door.....

    OF

    997 Turbo met enkele opties maar zeker niet full option...
    -schuifdak
    -volleder
    -sper achteraan
    -CC
    -zetelverwarming
    -en enkele dingen in leder zoals de middenconsole en de achterkant van de zetels
    Met al die dingen heb je een turbo voor 150.000euro.


    Welke zou jij nu kiezen?FULL option 4S of "standaard" turbo?Atmosferisch of turbo power?
    En het mag geen 2S of een GT3 zijn.
    92
    997 Carrera 4S X51
    43,48%
    40
    997 Turbo
    56,52%
    52
    Last edited by ; 22/11/2007, 18:02.

  • #2
    Oeh, moeilijke!!

    Ik ga 'es CC'en.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Oeh, moeilijke!!

      Ik ga 'es CC'en.
      Ken jij die nog niet van buiten

      Comment


      • #4
        Joewel. Dubbelchecken.

        Comment


        • #5
          Echt wel moeilijk

          Comment


          • #6
            Ik zou eerder naar de 4S neigen.Geluid van die sportuitlaatjes(),PCCB,...Maar zo een turbo is zo extreem snel he

            Comment


            • #7
              Los van het feit dat ik geen 150000 euro veil heb voor een nieuwe Porsche, als dit de keuze is, dan zeker de 4S want de turbo kost standaard 143.700 euro (heb ik net gecheckt) en dan rest er niet zoveel voor enkele opties die ik er wel bij wil zoals adaptieve sportzetels.

              Daarenboven wil ik vooral een atmosferische motor !

              4S dus (ik zou wel een rund zijn mocht ik als 2S eigenaar nu posten dat ik liever een turbo had gekocht) en zelfs (zo goed als) full option kom je nog niet aan de prijs van je turbo (nieuwprijs in 2006 van mijn 2S was rond de 140.000)

              Daarenboven zal een exemplaar met X51 nog relatief zeldzaam blijven (alleen al omdat die optie reteduur is)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                Los van het feit dat ik geen 150000 euro veil heb voor een nieuwe Porsche, als dit de keuze is, dan zeker de 4S want de turbo kost standaard 143.700 euro (heb ik net gecheckt) en dan rest er niet zoveel voor enkele opties die ik er wel bij wil zoals adaptieve sportzetels.

                Daarenboven wil ik vooral een atmosferische motor !

                4S dus (ik zou wel een rund zijn mocht ik als 2S eigenaar nu posten dat ik liever een turbo had gekocht) en zelfs (zo goed als) full option kom je nog niet aan de prijs van je turbo (nieuwprijs in 2006 van mijn 2S was rond de 140.000)

                Daarenboven zal een exemplaar met X51 nog relatief zeldzaam blijven (alleen al omdat die optie reteduur is)


                Ik volg je hierin, afgezien dan van het feit dat ik wel een geblazen motor zou appreciëren.

                4S it is.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Los van het feit dat ik geen 150000 euro veil heb voor een nieuwe Porsche, als dit de keuze is, dan zeker de 4S want de turbo kost standaard 143.700 euro (heb ik net gecheckt) en dan rest er niet zoveel voor enkele opties die ik er wel bij wil zoals adaptieve sportzetels.

                  Daarenboven wil ik vooral een atmosferische motor !

                  4S dus (ik zou wel een rund zijn mocht ik als 2S eigenaar nu posten dat ik liever een turbo had gekocht) en zelfs (zo goed als) full option kom je nog niet aan de prijs van je turbo (nieuwprijs in 2006 van mijn 2S was rond de 140.000)

                  Daarenboven zal een exemplaar met X51 nog relatief zeldzaam blijven (alleen al omdat die optie reteduur is)
                  Id. Ik zou ook liever een kar hebben die goed uitgerust is.De turbo mag dan nog sneller zijn en er lekker dik en bruut uitzien(mss te bruut) en een hogere status hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb met de ene al gereden en met de andere meegereden.
                    Zelf heb ik met een 4S gereden met sportuitlaatjes(geen X51,die volgens mij NOG beter moet klinken).En dat uitlaatgeluid en mechanisch geluid van die motor.Niks boven dat!
                    En dan heb ik meegereden met een turbo (rami).Kar was buitengewoon snel!Maar ik miste de sensatie en het geluid van een 4S....

                    Comment


                    • #11
                      Hmmm, ik kan echt wel een 911 turbo samenstellen voor 150.000 EUR die helemaal m'n goesting is, eigenlijk.

                      (ik gebruik wel Duitse prijzen, dan kan ik de CC van porsche.de gebruiken)
                      • 997 turbo : 140.152 EUR
                      • cobaltblauw metallic : 0 EUR
                      • bi-color vollederen interieur beige/zwart: 368,90 EUR
                      • zwarte tapijten in 't interieur ipv. beige: 0 EUR
                      • achterruitwisser : 0 EUR
                      • mechanisch sperdifferentieel achteraan : 1.130,50 EUR
                      • Sport Chrono Pack : 1.594,60 EUR
                      • carbon sportkuipjes : 1.416,10 EUR
                      • snelheidsregelaar : 440,30 EUR
                      • voetmatten : 166,60 EUR
                      • paneeltje voor versnellingspook in leder : 172,55 EUR
                      • paneeltjes rond de deuropeners in leder : 261,80 EUR
                      • stuurwiel in alcantara : 761,60 EUR
                      • interieur pack carbon : 737,80 EUR
                      • middenconsole in carbon : 1.065,05 EUR
                      totaal : 148.267,80 EUR

                      En dan heb ik nog net voldoende over om de turbo-wielen te laten switchen naar GT2/GT2-velgen (omruiling).

                      Geeft dit :



                      En als interieur (ik nam hier nu bicolor zwart/zandbeige, maar 'k ben er nog niet uit welke kleur 'k zou nemen) :






                      Hmmm. Best lekker.

                      Oké, ik zou met "ongelimiteerd budget" wel nog wat stuff aanvinken voor 't interieur, en ook 't zonnedak, en de PanAmericana rolbeugel, en vooral ook de PCCB's (gele remzadeltjes i.c.m. cobalt-blauw = *spritz*), maar met dees ben ik meer dan tevreden.



                      Maar of ik die laat staan voor een full option Carrera 4S?
                      Last edited by ; 30/05/2009, 15:24.

                      Comment


                      • #12
                        Zeker weten een 911 Turbo, 100 pk en een pak koppel meer.

                        Alhoewel een C4S X51 bijzonder lekker klinkt, een 997 Turbo met Fabspeed uitlaat klinkt (bijna) even goed.

                        Argumenten voor:
                        - de power
                        - de looks
                        - Porsche Turbo blijft iets speciaal

                        Argumenten tegen:
                        - een pak minder optie's
                        - minder exclusief?

                        Comment


                        • #13
                          Mag 't ook een Targa 4S X51 zijn, turboman?

                          Comment


                          • #14
                            aangezien de cc van porsche altijd crashed, (waarschijnlijk slaat hij tilt op gta zijn dingen) geen uitgebreide lijst.
                            Maar voor mij zonder twijfel de turbo.
                            Hij staat al mooi genoeg in de opties, zeker als je de sportkuipjes en aerosport-kit neemt.
                            Een turbo blijft nog altijd iets magischer dan de doordeweekse 911 die je overal tegenkomt. (voor niet kenners) Restwaarde zal ook hoger liggen
                            Last edited by ; 22/11/2007, 18:45.

                            Comment


                            • #15
                              absoluut de turbo
                              uitrusting kan me niet zoveel schelen eigenlijk..

                              Comment


                              • #16
                                Carrera 4S..

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door rscalex Bekijk Berichten
                                  absoluut de turbo
                                  uitrusting kan me niet zoveel schelen eigenlijk..
                                  Uitrusting op een Porsche, who fucking cares idd.

                                  Geef me lederen zetels, en Bose en tis al wat ik nodig heb. De auto doet de rest.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Mag 't ook een Targa 4S X51 zijn, turboman?
                                    Welke opties zou je dan laten vallen?Want een targa kost denk ik toch een kleine 10.000euro meer!?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                      aerosport-kit
                                      Kost wel pokkeveel. 5.355 EUR. Kon er bij mij niet meer bij, wil het wel écht.

                                      (maar 'k troost me met de gedachte dat ik dat spul achteraf bij de dealer nog kan laten monteren )

                                      Ik was nog de regensensor vergeten, trouwens. Wil ik er ook bij. En de dimmende spiegeltjes erbij zijn zeer handig, zo'n Porsche zit laag en alle lichten van achterliggers 's nachts priemen zo in je ogen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door turboman Bekijk Berichten
                                        Welke opties zou je dan laten vallen?Want een targa kost denk ik toch een kleine 10.000euro meer!?
                                        Ik neem aan dat dat een YES is.

                                        Ghô, ik wil genoeg laten vallen om een targa te kunnen hebben. Effe configureren.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X