Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene tevredenheid bij Mercedes-Benz-rijders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Algemene tevredenheid bij Mercedes-Benz-rijders

    Naar analogie van de poll gestart door Keyserke i.v.m. de tevredenheid van BMW, ben ik ook eens nieuwsgierig naar de meningen/bevindingen/ervaringen van (ex-)eigenaars van Mercedes voertuigen.


    Ook hier, gelieve na het deelnemen in de poll, een verduidelijking omtrent je mening én voertuig-historie neer te schrijven. Ervaringen, meningen, etc mogen daarbij vermeld worden.


    Benz-rijders, spui jullie gedachten!
    49
    Uitermate tevreden / Nooit of zelden problemen gehad.
    30,61%
    15
    Tevreden / Klein(e) probleem(pjes) gehad; geen grote kosten/issues.
    42,86%
    21
    Matig tevreden / Toch wel enkele problemen gehad.
    14,29%
    7
    Niet tevreden / Regelmatig problemen gehad.
    4,08%
    2
    Zéér ontevreden / Regelmatig of constant ernstige problemen gehad.
    8,16%
    4

  • #2
    leuk topic, maar daar ben ik te lui voor

    en daarbij.... de meeste mercedes-rijders kennen hier toch elkaars mening en tevredenheid? ongeveer toch...

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
      en daarbij.... de meeste mercedes-rijders kennen hier toch elkaars mening en tevredenheid? ongeveer toch...

      I know. Maar het leek me gewoon ffe fun om dat in wat statistiek te gieten. En alle bevindingen/verhalen/problemen in één topic te verzamelen. Lijkt me interessant.

      Ik verveel me.

      Comment


      • #4
        I see




        nja, ik kan niet direct kiezen. Met de ene al wat meer probs dan met de andere, verre van probleemloos dus, maar toch tevreden?

        Comment


        • #5
          Bon, zal straks eens aan mijn vader vragen.

          Comment


          • #6
            Dit gaat natuurlijk over de wagens van mijn ouders.

            E320: geen problemen mee gehad buiten de velgen die heel gevoelig waren aan drempels, maar daar kan Mercedes niks aan doen

            S320: Geen problemen buiten op 150.000 km andere versnellingsbak

            SL500: Geen problemen

            CLK320: Geen problemen, maar er werden ook heel weinig kilometers mee gedaan

            S500: Geen problemen buiten dat de versnellingsbak werd vervangen op 70.000 km en opnieuw zeer gevoelige velgen maar daar kan Mercedes niks aan doen

            ML63: Meerdere problemen, al 3 keer in panne gevallen doordat het benzinevlotterke vaak bleef steken. Een probleem met de airco daardoor moest een groot deel van de motor vernieuwd worden....

            Comment


            • #7
              Nice

              Aight, de karren die ik heb meegemaakt:

              1990 W124 200D
              -kapotte koppakking op 160.000km
              -batterij eens versleten geweest
              -houtafwerking op de deuren liet los
              -koppeling érg vroeg vervangen geweest, maar dat was wrs omdat 'ie dienst deed als ceremoniewagen

              Voor de rest onverwoestbare tijdloze ketel, maar wegens praktische redenen (zwart + ongetinte ruiten + geen airco, underpowered, 4bak,...) is 'ie vandaag de dag niet meer zo'n vanzelfsprekende keuze.

              1996 (dacht ik) E320 cabrio (?124)
              -Automaat naar de filistijnen op een 60k km ongeveer
              -Elektrische kap weigerde wel eens dienst

              Voor de rest een enorm zalige ketel waar ik de dag van vandaag zeker nog mee zou willen rijden (lederen interieur, airco, AMG velgen, verlaagd, 6 in lijn geluid, cabrio, automaat,...), op het verbruik, de tax en de verzekering na dan

              2004 W211 E200 CDI
              -Parkeersensoren 2x storing gekregen
              -Stuuruitlijning 2-3x laten nakijken
              -Klimaatregeling chip 2x vervangen
              -Automaat een miljard keer laten nakijken, bijvullen, leegzuigen, resetten,...
              -Vermoedelijk probleem gehad met vervuilde inlaat, dit heeft zichzelf echter opgelost
              -enkele terugroepactie's, waar we evenwel geen hinder van hebben ondervonden

              Zaligste Benz so far op gebied van comfort, snufjes, verbruik, dagelijkse bruikbaarheid en looks (op de velgen na ). Jammer van de electronische glitches in het begin, maar mechanisch houdt 'ie het tot nu toe goed uit
              Ook qua power valt er niet echt te klagen.


              Ook nog ervaring met een W202 C220 Diesel, maar daar heb ik geen historie van de eerste 200.000km...
              Wel is de dieselpomp vervangen geweest, is de tellerpartij naar de zak, werkt de interieurkoeling niet, de koppeling ondertussen versleten, en nog enkele dingen waarschijnlijk.

              Comment


              • #8
                Onze eerste Benz, R107 280SL.

                Wagen is geen daily en maakt in de winter nauwelijks kilometers. We hebben 'm een dik half jaar en hij heeft ons nog nooit in de steek gelaten, op haperende zijruiten na. Zalige cruisebak.

                Comment


                • #9
                  260 se 91 :

                  *schuifdak naar de maan en achterdeur-scharnier naar de zak
                  *gangster van een garagist presteerde het een paar keer elke 5000 km nieuwe remblokken te steken, jonge kerel met een automaat in een zware ( van gewicht toch) s-klasse
                  *rubber kofferruimte moeten vervangen op een auto van 4 jaar oud, koffer was een zwembad
                  *verkocht met injectors verschraald door de lpg

                  230 ce 81 :

                  *aangekocht met een kapotte join-de-culasse>>>nooit vervangen
                  *veel roest aan de achterste wielkasten

                  280 s 78 :

                  *rubber achterraam en kofferbak moeten vervangen...véél water binnen...krabben aan binnekant ruit

                  clk 200 98

                  *geen enkel mankement gehad, LMM is eens afgeblazen geworden


                  c220 cdi 04 75000km

                  *afkloppen, we zijn nu 7000 kilometer verder en ik had schrik van rammels met het moderne goedkopere dashboard, daar dus niets van

                  Comment


                  • #10
                    ik zou nog bijna m'n kater vergeten

                    280ge

                    *centrale vergrendeling deed het niet
                    *airco kapot
                    *standverwarming deed het niet
                    *boxen speelde maar aan 1 kant
                    *chauffage bleef warm blazen...was bij de 280 s ook...vergeten daar
                    *benzinetank lek...volgens de verkoper kon je die voor de helft vullen...de realiteit was anders

                    Comment


                    • #11
                      W126 300SE
                      Tja... what can I say? Het ding doet al 432700km zijn werk zonder tegensputteren. De bobine is 2x vlak na elkaar kapot gegaan en dat is alles wat ik me kan herinneren. Is deze kar kwalitatief perfect?

                      2x Mercedes-Benz T1 bestelbus (die vierkante dingen)
                      Wederom op LPG, nooit problemen mee gehad.

                      Vito 110D automaat 1996
                      Klotebak pur sang...Alles wat kapot ging, ging kapot...

                      Vito 112 CDI automaat
                      Goede kar, geen problemen mee gehad in 100.000km tijd.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                        2x Mercedes-Benz T1 bestelbus (die vierkante dingen)
                        Wederom op LPG, nooit problemen mee gehad.
                        was ik nog vergeten ook

                        de 207 diesel

                        *soms werkte de pinker niet
                        *roest
                        *soms werkte de blazer niet
                        *spanrol van de v-snaar ertussen uitgegooid>>>geen probleem

                        weg op 385000 altijd de max geladen 2500 kg

                        Comment


                        • #13
                          W115 240D 3.0 (79-79)

                          * Geen enkele panne (op 2 weken tijd)
                          * Goede crashbestendigheid bij frontale aanrijding

                          W123 300D (79-92) (395.000km gereden)

                          * Gloeikaarsen stuk na 140.000km
                          * Koppakking stuk na 265.000km
                          * Uitlaat op de grond gevallen na 315.000km
                          * Afgekeurd wegens roest in bodem na 475.000km

                          TN 310D (1993-....) (145.000km gereden ongeveer)

                          * Verstopte lijnfilter na 113.000km
                          * Verstopte lijnfilter na 114.000km
                          * Verstopte lijnfilter na 115.000km
                          * Verstopte lijnfilter na 116.000km
                          (toen hebben we de tank laten reinigen en geen problemen meer mee gehad )

                          De rest van de gebreken vallen imho onder slijtage.

                          Comment


                          • #14
                            dan was jullie 123 300 d nog de oudere 3005 cc 80pk motor ?

                            en cool : een 240 d 3.0

                            was dat het muurbloempje van de garage waar ze niet vanaf geraakten ?

                            Comment


                            • #15
                              Wat dat dat juist was weet ik niet.

                              Het was in ieder geval eentje van '77 zei mijn vader.

                              Hij is begonnen in een 2CV6 (nieuw gekocht) in 76, na 2 jaar moest ie meer kilometers gaan maken, heeft ie een occasie /8 gekocht, waar ie 2 weken later een vreselijk ongeluk mee gehad heeft.
                              Toen heeft ie van zijn vader zijn 123 gekregen(toen 2 jaar oud met 80.000km op de klok).
                              en daar heeft ie mee gereden tot de Espace gekomen is
                              En sinds deze zomer is die ook naar de 2e plaats geschoven

                              Comment


                              • #16
                                owkay

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  koffer was een zwembad


                                  Hier ook. en ik doe er lekker niks aan

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Hier ook. en ik doe er lekker niks aan
                                    Bij jou is dat toepasselijk

                                    Comment


                                    • #19
                                      net daarom.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Hier ook. en ik doe er lekker niks aan
                                        wacht tot je vaker in de winter je binnekanten van je ramen moet krabben
                                        en door de bolling is dat een kut-job

                                        Comment

                                        Working...
                                        X