Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algemene tevredenheid bij Mercedes-Benz-rijders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dat denk ik écht niet.

    ZF ontwikkelt en maakt de bak in opdracht van MB. De verhoudingen/sturing enzo zal uiteraard in overleg met MB afgesteld worden.

    Ieder doet waar hij goed in is, anders zou benz wel rap effe zelf een fabriekje opzetten om hun eigen versnellingsbakken te maken

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten

      ZF ontwikkelt en maakt de bak in opdracht van MB.

      ...

      dat bedoel ik dus.

      Comment


      • jij schreef dat MB ze zelf tekent, das iets anders é

        Comment


        • 1997 W210 300D: Gekocht toen hij een jaar oud was met 50.000km.

          - Alternator was kapot op 60.000km.

          - Mechanisme van het schuifdak is tot twee keer toe vervangen geweest, maar heeft zichzelf iedere keer opnieuw in de vernieling gedraaid. Hebben het dan maar zelf met ijzerdraad permanent dichtgemaakt.

          - Radio viel op willekeurige momenten uit. Probleem is nooit gevonden, viel wel tijdelijk op te lossen door een stevige slag op de middenconsole te geven.

          - Airco heeft het begeven, dan maar zonder gedaan.

          - Een deel van de verlichting van de middenconsole werkte meestal niet, soms even wel.

          - Roest op de randen van het kofferdeksel en als het zwaar regende stond er water in de koffer.

          - De uitlaat heeft brand doen ontstaan in de achterbumper waardoor die scheeftrok.

          - De auto heeft nooit met de volledige belichting rondgereden. Als je een kapotte lamp verving, ging er even later ergens anders wel eentje kapot.

          - Ernstige problemen met de elektronica vanaf 100.000km. De motor sloeg op willekeurige momenten voor onbepaalde tijd af. Zijn veel kosten aan gedaan, is nooit gevonden geweest. Was eigenlijk levensgevaarlijk.


          De auto heeft het ondanks al het bovenstaande toch nog 280.000km uitgehouden voordat we hem naar Polen gestuurd hebben.

          Comment


          • van 99' tot 2004 met een MB C200CDI A gereden ( dus 2de facelift ), nooit problemen

            van 2004 tot ?? met een MB C200CDI A SC gereden ( ook facelift ), 2 probs ( SRS dat flipte en een rubber aan motor moeten vervangen )

            Mijn pa is een MB-rijder en is van het gedachte dat er niets beters is

            edit: die MB's bij ons doen echt maar schandalig weinig kilometers, tzou erg zijn moest er iets aan mankeren!
            Last edited by ; 18/01/2008, 18:20.

            Comment


            • zit er een signifikant verschil in verbruik tss de oude 200 cdi en de sc 200 cdi ?

              Comment


              • 2 Mercedessen die ik heb meegemaakt:

                ML 430: nooit geen enkel probleem gehad, buiten de normale slijtage enzo.
                S 400 CDI: startmotor is eens verbrand geweest voor de rest geen speciale problemen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
                  - als het zwaar regende stond er water in de koffer.
                  Ook nog een gekend probleem van de 190.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                    Ook nog een gekend probleem van de 190.
                    ...en de 124, de 116, de 126

                    Comment


                    • Ik heb maar voor m'n pappie en mammie gestemd.
                      Zij zijn tevreden tot zeer tevreden van Mercedes-Benz.

                      Voor mijn vader staat Mercedes voor de luxekar die steeds blijft rijden.
                      Over een jaartje moet er een nieuwe komen.
                      De kans is groot dat het een E320 of iets dergelijks wordt.

                      Service is ook zeer goed, buiten garage Europa.

                      Ze hebben al 5 Mercedessen gehad waarvan er nu nog twee in hun bezit zijn.
                      E300TD T-model (groen metallic, beige interieur)
                      E280 (Smaragdzwart, beige interieur Elegance)
                      E320 CDI (Zilvergrijs, zwart interieur Avantgarde)
                      C200K T-model (Blauw, zwart interieur Avantgarde)
                      ML270CDI (Zwart, zwart Inspiration)
                      Allen met een automaat, leder en airco als belangrijkste opties.

                      De E300TD is te vroeg gegaan
                      Nokkenas gebroken, Mercedes is tussengekomen omdat dat niet normaal was.
                      E280 Perte total
                      E320 CDI verkocht omwille van veranderen van job. In de plaats kwam er voorlopig een tweedehandse BMW 318tds. Was me dat een baggerbak in vergelijking met de E320.

                      Comment


                      • Grootste problemen bij de Benz van de papa:
                        -Vervangen van alle injectoren (onderhoudscontract)
                        -Keyless go, openen lukte niet meer langs buiten(zonder sleutel)
                        -Draadje beschadigd in de spiegels (door het constant in-en uitklappen), na herstelling geen problemen meer mee ghad.

                        That's about it... Voor de rest kan ik me niet echt nog iets herinneren.

                        2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                        2012-...
                        '07 BMW 118d

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                          Grootste problemen bij de Benz van de papa:
                          -Vervangen van alle injectoren (onderhoudscontract)
                          -Keyless go, openen lukte niet meer langs buiten(zonder sleutel)
                          -Draadje beschadigd in de spiegels (door het constant in-en uitklappen), na herstelling geen problemen meer mee ghad.

                          That's about it... Voor de rest kan ik me niet echt nog iets herinneren.

                          hoeveel kms staan er ondertussen op de teller?

                          Comment


                          • Zitten nu aan onze 2e Mercedes en er komt waarschijnlijk nooit meer een ander merk in huis. Pa is van mening dat hij dat al veel vroeger had moeten kopen.

                            De eerste: Melanietzwarte E220CDI Avantgarde van 02/2003, stockwagen van Vereenooghe.
                            • Sensor aan de versnellingsbak (automaat, duh, is een benz) kapot waardoor hij durfde stilvallen bij kruip-manouvres, vervangen en geen problemen meer gehad.
                            • Luchtmassameter kapot in Engeland, auto afleggen, sluiten en weer openen en het was over. Is dan vervangen geweest toen we terug in België waren. Was op iets van 150k km, normaal volgens de hoofdmechanieker.
                            • Voorste deuren die niet meer deftig sloten (soms wel, soms niet, met of zonder opdracht tot sluiten). Slotmechanismes gesmeerd, geen probs meer mee gehad, wel redelijke factuur qua werkuren, binnenbekleding moest er volledig voor af.
                            • Computer van de APS 50 die is beginnen flippen in de provence (hadden enkel nog radio). Systeem ging toch 2 weken later vervangen worden door de Comand APS, was contractueel overeengekomen bij aankoop.
                            • Vernis dat afbladerde van de velgen rond de centercap na 200k km, garage heeft mooie geste gedaan ivm wintervelgen.
                            • Verticaal rijtje pixels op de boordcomputer die soms geel kleurden, nooit iets van aangetrokken.
                            • Batterijen die om het anderhalf jaar sneuvelden, eerste keer volledige onder garantie thuis vervangen, tweede keer enkel de batterijen moeten betalen.
                            • Soms wat kleine rammeltjes aan de kopsteunen achteraan en aan de bekerhouder in de middenste armsteun achteraan.
                            • Redelijk wat carosseriewerk door diverse ongelukjes

                            Laat u niet verblinden door de lange lijst, we waren zeer tevreden over deze wagen die naar verluidt toch uit het electronica-probleem tijdperk stamt.
                            Is op 215000 km verkocht aan de garage omdat ze een goede deal voorstelden voor de volgende.


                            De tweede (huidige) E220CDI Avantgarde in het Indiumgrijs, wagen van de verkoper geweest. Gekocht met 17000 km op de teller.
                            • Water in het onderste deel van het kofferdeksel, je hoorde het klotsen als je de koffer open deed na een ritje in de regen. Vervangen onder garantie.
                            • Gordijnrolletjes van het panoramisch dak die rammelen + dezelfde rammeltjes aan de achterbank zoals de vorige.
                            • Comand APS dat soms raar doet (2* tot nu toe), stoppen, uitstappen, sluiten en weer openen en het werkt weer.
                            • Ontevreden over de werking van de standaard airco, de vorige had thermotronic en de ruiten dampten nooit aan, nu wel. Temperatuurregeling is ook niet precies.

                            Zijn er over het algemeen meer tevreden over dan de vorige, heeft de punch die de vorige mistte en verbruikt een liter/100km minder. Ook het weggedrag is sterk verbeterd.

                            De service die de garage (Autostar Ieper) biedt is ook zeer goed.
                            Dat alles maakt ons hier zeer tevreden Mercedes rijders. De wagens hebben niet meer problemen dan de voorgangers (Audi A6, Renault Safrane en 4*Renault 25), maar rijden beter. De rust op de autosnelweg is ongeëvenaard. Dus zoals al eerder gezegd, hier komt waarschijnlijk nog enkel het merk met de ster binnen.

                            Comment


                            • Laat weten wat ze doen aan die rammeltjes

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
                                1997 W210 300D: Gekocht toen hij een jaar oud was met 50.000km.

                                - Alternator was kapot op 60.000km.

                                - Mechanisme van het schuifdak is tot twee keer toe vervangen geweest, maar heeft zichzelf iedere keer opnieuw in de vernieling gedraaid. Hebben het dan maar zelf met ijzerdraad permanent dichtgemaakt.

                                - Radio viel op willekeurige momenten uit. Probleem is nooit gevonden, viel wel tijdelijk op te lossen door een stevige slag op de middenconsole te geven.

                                - Airco heeft het begeven, dan maar zonder gedaan.

                                - Een deel van de verlichting van de middenconsole werkte meestal niet, soms even wel.

                                - Roest op de randen van het kofferdeksel en als het zwaar regende stond er water in de koffer.

                                - De uitlaat heeft brand doen ontstaan in de achterbumper waardoor die scheeftrok.

                                - De auto heeft nooit met de volledige belichting rondgereden. Als je een kapotte lamp verving, ging er even later ergens anders wel eentje kapot.

                                - Ernstige problemen met de elektronica vanaf 100.000km. De motor sloeg op willekeurige momenten voor onbepaalde tijd af. Zijn veel kosten aan gedaan, is nooit gevonden geweest. Was eigenlijk levensgevaarlijk.


                                De auto heeft het ondanks al het bovenstaande toch nog 280.000km uitgehouden voordat we hem naar Polen gestuurd hebben.


                                W210



                                Leedvermaak

                                Stomme kutbenz

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten


                                  W210



                                  Leedvermaak

                                  Stomme kutbenz

                                  Wij hebben ook een W210.

                                  Is betrouwbaar hoor. tot nu toe.

                                  Comment


                                  • 320CDI, is dat geen facelift?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      320CDI, is dat geen facelift?

                                      euhm ja...

                                      270CDI en 320CDI zijn nooit geleverd geweest in pré-facelift hé.


                                      moet jij toch weten?

                                      Comment


                                      • Dat was dan ook een retorische vraag

                                        W210 1995- begin 1999 = te mijden als de pest.

                                        Voordel is dat niemand nu nog zo dom is zo een wagen te kopen, tzijn allemaal wrakken bijna

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Dat was dan ook een retorische vraag

                                          W210 1995- begin 1999 = te mijden als de pest.

                                          Voordel is dat niemand nu nog zo dom is zo een wagen te kopen, tzijn allemaal wrakken bijna

                                          Ahja zo.

                                          Jaja idd, pré-facelift W210, daarmee moet je vaak geluk hebben.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X