Mededeling

Collapse
No announcement yet.

318 vs 320

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ok thanks guys. Ook voor de poll aan te maken .

Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga testrijden met beide wagens. Om eens te zien wat voor verschil dit geeft; met de 320 heb ik nog nooit gereden. Het spijtige is wel dat de maandelijkse bijdrage (toch wel een stukje) stijgt bij de 320 (11 fiscale pk's).

Ik vond eigenlijk het verschil in uitrusting ook echt groot. Ik wist niet dat er zoveel verschil zat op de leaseprijs van deze machines.

Maar 't zal nog wel even duren vooraleer ik hem kan bestellen, dus het zal bij hopen blijven op 't moment.

Edit: Is er iemand die ervaring heeft met beide wagens en het verschil in gevoel/rijgedrag misschien kan beschrijven?

Comment

BMW 318d > Audi A3 TDI 136/140 > BMW 320d

In dit geval, geen van beiden dus, aangezien de 320d weinig uitgerust dreigt te zijn, en de 318d ... niet slecht, maar er is leuker alternatief dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
        318d, omdat je waarschijnlijk veel uren in de auto doorbrengt, en dus enige vorm van luxe wel zal kunnen appreciëren. Ik denk trouwens niet dat 136 pk underpowered is voor een dergelijke auto.
        Zou ik toch maar eens gaan testrijden zene. Hangt af van wat je gewoon bent

Comment

Wat is underpowered tegenwoordig? Een auto die niet met het verkeer mee kan bestaat toch niet meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
            Zou ik toch maar eens gaan testrijden zene. Hangt af van wat je gewoon bent
            Uiteraard hangt dat af van wat je gewoon bent. Ik denk wel niet dat iemand die nu de keuze heeft tussen een dikke 318d of een kale 320d veel meer gewoon zal zijn als het op leasingauto's aankomt. Maar dat is voor iedereen persoonlijk, de ene heeft graag wat meer pk's en de andere graag wat meer luxe. De opportuniteitskost 'berekenen' en hieruit conclusies trekken kan veel verhelderen.

Comment

318d en 320d zijn beide 11 fiscale pk want de 318d heeft ook een 2-liter motor.

Toch zou ik voor de 318d gaan en nadien de wagen terug op z'n originele 143 pk laten zetten in de garage. (voor de zover de 136pk niet enkel de gegevens op papier zijn... )

Oorspronkelijk geplaatst door DeJokke Bekijk Berichten
              Ok thanks guys. Ook voor de poll aan te maken .

Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga testrijden met beide wagens. Om eens te zien wat voor verschil dit geeft; met de 320 heb ik nog nooit gereden. Het spijtige is wel dat de maandelijkse bijdrage (toch wel een stukje) stijgt bij de 320 (11 fiscale pk's).

Ik vond eigenlijk het verschil in uitrusting ook echt groot. Ik wist niet dat er zoveel verschil zat op de leaseprijs van deze machines.

Maar 't zal nog wel even duren vooraleer ik hem kan bestellen, dus het zal bij hopen blijven op 't moment.

Edit: Is er iemand die ervaring heeft met beide wagens en het verschil in gevoel/rijgedrag misschien kan beschrijven?
              Last edited by ; 23/02/2008, 09:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                Uiteraard hangt dat af van wat je gewoon bent. Ik denk wel niet dat iemand die nu de keuze heeft tussen een dikke 318d of een kale 320d veel meer gewoon zal zijn als het op leasingauto's aankomt. Maar dat is voor iedereen persoonlijk, de ene heeft graag wat meer pk's en de andere graag wat meer luxe. De opportuniteitskost 'berekenen' en hieruit conclusies trekken kan veel verhelderen.
                Bestaat nog iets anders dan leasingwagens he ... bij velen wordt een tweedehandswagen vervangen door een eerste firmawagen, en die tweedehandswagen heeft vaak meer PK's en opties ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Wat is underpowered tegenwoordig? Een auto die niet met het verkeer mee kan bestaat toch niet meer...
                  Golf IV SDI ... maar dat is al een tijdje niet meer te koop, uiteraard.

Comment

Ik zou gaan voor de 318d. Ik denk dat je er veel kms mee zal moeten doen. En met 136pk kom je al een héél eind in België, zeker als je in de spits moet rijden. Dus ik zou eerder voor een betere aankleding kiezen want tijdens de rit van en naar het werk is een beetje comfort en luxe toch mooi meegenomen.

Comment

Een 318d

Zelfs met de 122 PK vind ik hem vlot genoeg, ook al moet je lekker in de versnellingsbak roeren en hem boven de 2000 toeren trekken.

Mooie uitrusting voor die 318d btw, doen !

Comment

Die 318d is voldoende denk ik. Ik heb liever wat meer opties. Wat denk je van 318d met M-pakket en business line?
                        Volvo V60 D3 R-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                          Die 318d is voldoende denk ik. Ik heb liever wat meer opties. Wat denk je van 318d met M-pakket en business line?
                          M pakket is spijtig genoeg geen optie (staat toch niet op mijn optie sheet). Ik denk trouwens ook niet dat dit binnen budget zou passen icm de business line. Misschien dat combinatie business line/dynamic line wel net past. Maar ik zeg het: toekomstmuziek. Ik ben gewoon al wat over de mogelijke combo's aan het nadenken.

Comment

Wie zegt dat luxe en kracht niet samengaan?

een 318 is ook te chippen

Comment

Ik lees op de website van ziptuning dat een chip 44pk en 77Nm extra kan opleveren .

Iemand hier ervaring mee? Want ik vind dat toch echt wel veel pk winst. En dat voor 500 euro...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeJokke Bekijk Berichten
                                Ik lees op de website van ziptuning dat een chip 44pk en 77Nm extra kan opleveren .

Iemand hier ervaring mee? Want ik vind dat toch echt wel veel pk winst. En dat voor 500 euro...

De 318 is eveneens een 2liter hoor.

En BMW haalt hier ook al 177pk uit....
                                In de 123d halen ze er zelfs 204pk uit

Comment

een beetje literatuur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
                                    De 318 is eveneens een 2liter hoor.

En BMW haalt hier ook al 177pk uit....
                                    In de 123d halen ze er zelfs 204pk uit
                                    En wat zijn ook weer de technische verschillen? Heeft de 320d geen andere versnellingsbak?
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      En wat zijn ook weer de technische verschillen? Heeft de 320d geen andere versnellingsbak?

neen die heeft geen andere versnellingsbak,zijn turbo is iets groter en andere injectoren,en iets grotere schijven.

Comment

Working...
                                      X