We hebben een BMW 320d Limited Edition Sport gekocht. Mijn moeder gaat ermee rijden. En ze komt van een Jag S. Die had 17" en een vrij zachte ophanging. De bmw heeft 18" en een M-sportophanging.
Dat is onomkeerbaar. Maar ze heeft zich ondertussen verzoend met dat idee. Maar uit ervaring van verschillende forummers (en mijn bandenboer) rijden de run-flat banden enorm hard. Het verschil zou toch vrij groot zijn tussen RFT's en gewone banden.
Nu is mijn vraag. Zou je run-flats nemen of niet? Zoniet, welke gewone banden zou je in de plaats laten leggen?
Geef me eens concrete voor- en nadelen. Zodat ik de juiste beslissing neem.
Want van sommigen hoor ik dat het slecht is omdat de RFT's echt hard zijn en niet fijn rijden. Maar aan de andere kant staat wel een hogere veiligheid garant bij een klapband (aan hogere snelheid) en het gemak van door te kunnen rijden als je een lekke band hebt.
De RFT's slijten sneller, zijn toch wel een pak duurder en zijn niet te herstellen nadat er een nagel in heeft gezeten...
BMWMB heeft me wijzer gemaakt door de aankoop van zijn M3. Die blijken geen run-flats te hebben (of was het enkel op die testwagen), maar het is vooral bij meer pk's dat RFT's vooral nadelig zijn.
Je krijgt, als je gewone banden neemt ipv RFT's, een herstelkit. Dat is een bus met een soort schuim dat je in het gat moet spuiten en het product vulkaniseert zich in de band (hetzelfde als een "stopje").
Zou het nuttig zijn om ook een kleine compressor mee te nemen dat je de band kan bijpompen in geval van nood??
Vertel jullie ervaringen! Geef ons hier raad in. Eind maart zou de auto bij geleverd worden, dus tegen dan moeten we het laten weten.
Alvast bedankt!!
Dat is onomkeerbaar. Maar ze heeft zich ondertussen verzoend met dat idee. Maar uit ervaring van verschillende forummers (en mijn bandenboer) rijden de run-flat banden enorm hard. Het verschil zou toch vrij groot zijn tussen RFT's en gewone banden.
Nu is mijn vraag. Zou je run-flats nemen of niet? Zoniet, welke gewone banden zou je in de plaats laten leggen?
Geef me eens concrete voor- en nadelen. Zodat ik de juiste beslissing neem.
Want van sommigen hoor ik dat het slecht is omdat de RFT's echt hard zijn en niet fijn rijden. Maar aan de andere kant staat wel een hogere veiligheid garant bij een klapband (aan hogere snelheid) en het gemak van door te kunnen rijden als je een lekke band hebt.
De RFT's slijten sneller, zijn toch wel een pak duurder en zijn niet te herstellen nadat er een nagel in heeft gezeten...
BMWMB heeft me wijzer gemaakt door de aankoop van zijn M3. Die blijken geen run-flats te hebben (of was het enkel op die testwagen), maar het is vooral bij meer pk's dat RFT's vooral nadelig zijn.
Je krijgt, als je gewone banden neemt ipv RFT's, een herstelkit. Dat is een bus met een soort schuim dat je in het gat moet spuiten en het product vulkaniseert zich in de band (hetzelfde als een "stopje").
Zou het nuttig zijn om ook een kleine compressor mee te nemen dat je de band kan bijpompen in geval van nood??
Vertel jullie ervaringen! Geef ons hier raad in. Eind maart zou de auto bij geleverd worden, dus tegen dan moeten we het laten weten.
Alvast bedankt!!
Comment