Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runflat banden op de BMW of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Je haalt daar 'n prachtig punt aan. De Michelin Pilot Premacy is normaal gezien een comfortabele kilometervreterband, die vaak op grotere berlines wordt gelegd. En 'ie gaat normaal gezien veel kilometers mee.

    Dat ze bij jou nu al, na "amper" 43.000km, het beste gehad hebben, is treffend. Temeer omdat ik vermoed dat je er een vrij rustige rijstijl op na houdt.
    Ter vergelijking: de Michelin Pilot Sport 1 die op mijn 320d lagen, hebben het meer dan 70.000 km uitgehouden, en dat met een sportieve rijstijl en inclusief circuituitstappen.

    RFT is dus verre van heilig.



    Trouwens, hoe zijn die Premacy RFT qua rolgeluiden? Doorgaans is dat ook een niet al te best punt van die banden...
    weet jij vanbuiten nog welke loadindex die PS1's onder uw 320d hadden?

    Ik had er graag 2 gekocht, op ebay vindt je die nog uit stock of met 1à 2 mm er af, maar ik moet voor de mondeo minimum 89 hebben en die PS1's zijn 88. Maar volgens mij is een E46 zwaarder dan een mondeo... bestond daar een XL-versie in ofzo?

    Comment


    • #22
      Oké, de kans wordt al groter dat het gewone banden worden. Frigobox heeft al aangehaald dat de Michelins het beste zijn.

      Wat zeggen de andere bandenkenners? Welke gewone band is het beste? Even niet naar de prijs gekeken, want als je ze omwisselt met RFT's zullen ze nog altijd goedkoper zijn.
      Volvo V60 D3 R-design

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
        weet jij vanbuiten nog welke loadindex die PS1's onder uw 320d hadden?

        Ik had er graag 2 gekocht, op ebay vindt je die nog uit stock of met 1à 2 mm er af, maar ik moet voor de mondeo minimum 89 hebben en die PS1's zijn 88. Maar volgens mij is een E46 zwaarder dan een mondeo... bestond daar een XL-versie in ofzo?
        Geen idee, 't waren de OEM 225/40R18 en 255/35R18. Loadindex totaal geen idee van...

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
          Ik rij met 129 paardjes onder de kap, welke rijstijl wil je dat ik er anders op nahoud?
          Mijn buurjongen van 23, Slavische afkomst, rijdt met een Corsa 1.2 en als je 'm bezig ziet rijdt die zelfs dikke Mercs 320 CDI compleet verloren. 'k Peis puur op karakter. Of op speed, da kan ook.

          Comment


          • #25
            Voor mij is het duidelijk: runflat is brol. Ik begrijp niet waarom een merk als BMW zo koppig blijft vasthouden aan zoiets.
            Op mijn vorige BMW (525d E60) zaten Dunlop runflats op 17" velgen. Bij het vervangen van deze banden door gewone Michelins reed de auto veel beter, vooral comfortabeler, en de wegligging ging er zeker niet op achteruit.
            Nu heb ik mij een beetje laten vangen. Ik heb nu een nieuwe 525d met M-pakket en 18" velgen met 245/40 runflatbanden. Resultaat is een vering die naar mijn gevoel veel te hard is. En of de wegligging veel beter is, ik heb ook mijn twijfels daarover. Ok, hij helt minder over in de bochten, maar de ophanging is veel te springerig als het wegdek een beetje slecht is (overal dus hier in België).
            Of dit aan de banden alleen te wijten is weet ik niet. Zou het aanvaardbaar worden met gewone banden? Of moet ik dat sportonderstel ook weggooien?
            In elk geval, runflat is naar mijn mening een technologie die voor niks deugt.

            Peter

            Comment


            • #26
              Hoi,
              RFT is voor mij een godsgeschenk .
              Ik denk ook aan vrouwen en de "niet" handige harry's.
              De meeste vrouwen zullen RFT ook appreciëren, want je geraakt echt thuis of in de garage met ne "platte"
              In de begin had ik met RF wel een beetje (veel) problemen omdat ie "zo hard" staat, maar daar moet je aan wennen. Verder geen problemen met rijden of remmen de BMW's zijn echt wel goed afgestelt op die RFT's
              Echter wat je zeker moet vermijden zijn gaten in het wegdek, want die komen verdomd echt hard aan.
              Een groot voordeel is ook, geen klapband meer en ik heb eens iets meegemaakt waarvan ik later toch blij was dat het RFT waren .
              (kijk hier naar http://www.autoforum.be/showthread.php?t=16888&page=6 en ga naar 164)
              Voor mij is RF dus meer + dan - ik heb ze leren appreciëren
              Ik rij winter en zomer met RFT --Dunlop's en Bridgestone, moest ik nu nieuwe kopen zou ik wel Bridgestones kopen .

              Groetjes Jan
              Last edited by TheStraffe; 06/03/2008, 16:15.

              Comment


              • #27
                Ja, de meningen zijn heel uiteenlopend è. Moeilijk om daaruit een conclusie te trekken. Wat blijkt is dat degene die pro RFT zijn, rijden met een x35d of x30d of een grotere benzine.

                En dat vind ik juist raar. Want door die hoeveelheid koppel slijten banden sneller bij grotere motoren. En nog zijn ze content
                Volvo V60 D3 R-design

                Comment


                • #28
                  ik had standaard 205 55 16 bridgestone runflats met gewone ophanging.deze reden enorm hard en springerig,daarom besloten te veranderen naar 225 40 vooraan en 255 35 18 achteraan met gewone banden uniroyal rainsport +verlaging van eibach 30mm.dit rijdt veel zachter,springt niet meer en rijdt stukken beter in bochten,zelfs op circuit zeer goed.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                    Ja, de meningen zijn heel uiteenlopend è. Moeilijk om daaruit een conclusie te trekken. Wat blijkt is dat degene die pro RFT zijn, rijden met een x35d of x30d of een grotere benzine.

                    En dat vind ik juist raar. Want door die hoeveelheid koppel slijten banden sneller bij grotere motoren. En nog zijn ze content
                    Bwa ik zou toch niet zo durven zeggen dat ze echt vlugger slijten ?
                    40.000 km is toch te doen denk ik.
                    Ik heb nog nooit meer gedaan met mijn banden op andere wagens


                    Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                    .

                    en zijn niet te herstellen nadat er een nagel in heeft gezeten...
                    Ze zijn dus wel te herstellen he, maar wel niet meer als je meer dan ±50 km met ne "platte" gereden hebt.
                    Want dan kan de draagwand stuk zijn.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
                      Bwa ik zou toch niet zo durven zeggen dat ze echt vlugger slijten ?
                      40.000 km is toch te doen denk ik.
                      Ik heb nog nooit meer gedaan met mijn banden op andere wagens



                      Ze zijn dus wel te herstellen he, maar wel niet meer als je meer dan ±50 km met ne "platte" gereden hebt.
                      Want dan kan de draagwand stuk zijn.
                      Hmmm, dan is jouw voet niet zo zwaar als andere mensen die ik ken met een x35d 40000km valt goe mee, zu!

                      Ah, ze zijn dus wel te herstellen. Tsja, als je ergens zit, waar in de buurt niks is waar ze je band kunnen herstellen of wisselen, moet je wel zo ver rijden è, dus dan zit je al met dat probleem.
                      Volvo V60 D3 R-design

                      Comment


                      • #31
                        Ik laat die RFT's zitten, ik kies voor de veiligheid

                        Btw, onlangs zat er een grote nagel in het loopvlak waardoor de band leeg liep. Ik naar een officiële BMW garage, waar ze gewoon een rubber-stop erin geduwd hebben, voila, RFT hersteld

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                          Ze zijn te herstellen als er een gaatje is in het loopvlak, als het zich in de zijwand bevindt niet.
                          Sowieso moet je daarvoor niet bij BMW gaan, want normaal gezien mogen zij die niet herstellen (orders uit Duitsland ).
                          Moet ik tegenspreken BMW garage herstellen RFT wel.
                          Ik had een echt onnozel klein stalen draadje in mijn band zitten, nieuwe banden misschien een week oud.
                          Ze trekken dus dat draadje er uit en ... niets. Effe testen met zeepwater en ... ja hoor luchtbubbelkes.
                          Dus hebben ze die band gemaakt met zo'n vetdraad (naam ontglip mij)
                          Last edited by TheStraffe; 07/03/2008, 10:59.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                            Ik laat die RFT's zitten, ik kies voor de veiligheid

                            Btw, onlangs zat er een grote nagel in het loopvlak waardoor de band leeg liep. Ik naar een officiële BMW garage, waar ze gewoon een rubber-stop erin geduwd hebben, voila, RFT hersteld
                            en gelijk heb je.
                            Ik versta het hier soms niet
                            kei harde vering op de auto = cool
                            maar banden die wat harder maar wel een stuk veiliger zijn = oncool

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                              Eerste of tweede zin?
                              Wat de tweede betreft: zo was het alleszins toen de E90 het eerste jaar op de markt was; indien ze het nu wel doen, dan hebben ze hun beleid aangepast.
                              Ik bedoel dus dat BMW wel herstellingen doet.
                              Van de schade aan de zijkant zul je wel gelijk hebben, maar is dat ook niet zo bij normale banden?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                Heeft voor mij niets met cool/oncool of een ander modewoordje te maken... maar waarom zijn ze nu eigenlijk een stuk veiliger (een zak duurder zijn ze alleszins wel)?
                                Duur = de laatste banden die ik kocht was het verschil al een heel pak kleinder. Maar ja er zit wel meer rubber in hé

                                Dat je geen Platte band krijgt, is dat geen +punt stel je krijgt ergens ne platte in tunnels of zeg maar op een autostrade.
                                met ne RF rij je wel verder hé. Ook dat je geen klapband kunt krijgen is een puntje.
                                Last edited by TheStraffe; 07/03/2008, 11:15.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
                                  Ze trekken dus dat draadje er uit en ... niets. Effe testen met zeepwater en ... ja hoor luchtbubbelkes.
                                  Dus hebben ze die band gemaakt met zo'n vetdraad (naam ontglip mij)
                                  Van buitenuit gerepareerd? Dan zijn het dikke amateurs. Het gebruiken van zo een "veter" is niet zo veilig al een prop die je van binnen naar buiten trekt en overplakt met een manchet

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                    Van buitenuit gerepareerd? Dan zijn het dikke amateurs. Het gebruiken van zo een "veter" is niet zo veilig al een prop die je van binnen naar buiten trekt en overplakt met een manchet
                                    Waarschijnlijk heb je gelijk

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                      Ik zou de statistische kansberekening eens willen zien om een platte band te krijgen als je net in een tunnel zit.
                                      Voor de rest zie ik niet veel verschil tussen autosnelweg of eender welke andere weg (integendeel op de snelweg heb je een pechstrook, op andere wegen kan je soms zelfs niet aan de kant).



                                      Ik meen me gevallen te herinneren van mensen op E90post die het wel hebben voorgehad met een RFT.
                                      Bovendien zit je met het probleem (of dit moet onlangs sterk veranderd zijn) dat je niet zo snel een bandencentrale vindt die ze op stock heeft, dus je bent bijna verplicht de BMW-service te bellen als je bv. in Frankrijk met een platte band zit.
                                      Ik denk dat we zo uren kunnen doortypen .
                                      Jij geeft alle negative punten en ik de positive .
                                      Verschil is, dat ik 100% geloof in die banden.
                                      Die RFT banden zijn voor mij zekers een +punt als rolstoelgebruiker. En die RFT moeten me (hoop ik) thuis brengen of anders naar een garage .

                                      Fijt is wel dat ze moeilijk te vinden waren, maar omdat ze nu in prijs dalen zullen ze nu ook gemakkelijker te vinden zijn.
                                      Last edited by TheStraffe; 07/03/2008, 12:04.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                                        Is dat niet de bedoeling van een forum, over onderwerpen discussiëren?
                                        Dat klopt, even samenvatten dus.

                                        +
                                        Je kan geen klapband krijgen (veiligheid)
                                        Je moet geen reservewiel opzetten (gemak)

                                        -
                                        Rijdt hard (comfort)
                                        Maakt meer lawaai (comfort)
                                        Duur (prijs)
                                        Repareren na x aantal km meestal onmogelijk (prijs)
                                        Slijt sneller (prijs)

                                        Of je nu uiteindelijk pro of contra bent, hangt af van welke voor- of nadelen je het belangrijkst vindt. Ik vind de toegevingen die je op het comfort moet doen niet opwegen tegen het gemak, of het minimaal beetje extra veiligheid dat je hebt doordat je geen klapband kan krijgen.

                                        Peter

                                        Comment


                                        • #40
                                          RFT's zijn iets harder, maar als hier en daar leest dan zouden de laatste generaties BMW's juist wel beter op RFT's rijden.

                                          Voor gewoon gebruik(geen circuit/extreem gebruik ) zijn de standaard opgelegde RFT's best goed(zoals een normaal doorsnee band). Nu Michelin wel RFT's maakt van hun Pilot Sport lijn, zou het wel heel interessant kunnen worden voor diegene die iets meer verwachten van hune RFT's banden.

                                          RFT's vind ik goed, handig en veiliger alleen zijn onze wegen soms een merde! Op perfecte putloze wegen rijden ze perfect en zelfs heel confortabel(zoals elke band natuurlijk)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X