Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Runflat banden op de BMW of niet?
Collapse
X
-
-
Mjah, ofwel is BMW ondertussen gestopt met 't afnemen van NCT5 in 18", dat kan ook. Zo'n informatie zal je nooit van 't merk zelf te weten komen, je kan het hoogstens proberen statistisch te bewijzen ... maar dan moet je al véél nieuwe uitgeleverde karren weten te strikken met je lens.
En aangezien Goodyear de NCT5 in 205/45R18 speciaal voor BMW heeft ontwikkeld en maakt, zou 't me verwonderen dat ze die band niet meer afnemen.
Ik hoop voor jou ook dat je de Bridgestones hebt, ze zijn duidelijk beter wat sportief weggedrag betreft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenDaarjuist m'n banden nog eens gaan nakijken(was een maand geleden) Vooraan moet er 2.1 erin en stond nog op 2.0. Achteraan moet er 2.6 en stond beiden nog op 1.9
Wanneer/of tegen welk minimum pressure meldt dat ding iets?
Banden verliezen normaal beetje lucht en dat ding gaat dat niet herkennen
Comment
-
oja, we zijn terug voor de runflats gegaan.
Standaard stonden de NCT5 erop, superslechte band.
De Dunlop SP Sport 01 DSST zijn iets beter. Minder rolgeluiden.
Waarom terug runflat? optimaal gebruik maken van de RDC é . trouwens, we hebben zelfs een reservewiel in de koffer, gratis voor niks erbij gekregen
Comment
-
Ik zou echt nooit voor RFT's gaan ,alleen maar nadelen, het is wel een slimme zet van bmw omdat er veel mensen bang zijn om hun handen vuil te maken als ze een reserve-wiel moeten plaatsen. Het is ook zeker geen sportieve band, op de M3 leggen ze ook geen RFT's. Enkele nadelen : comfort,levensduur,tractieverlies,gewicht van de band(dubbel van een normale)ophanging ziet meer af, geen reparaties mogelijk,meerprijs,... Natuurlijk zijn de nadelen bij een 16'' niet zo erg als bij een 18-er. Als je nu 90% snelwegen doet valt het nog mee,maar voor stadsverkeer is het echt geen plezier, zeker geen 18"-RFT's + sportophanging dat zouden ze dan Uncomfy-pack moeten noemen. Met een runflat rij je je band ook meestal helemaal naar de kloten als hij af gaat, omdat je niet eens voelt/ziet dat je met een platte band rijd vanwege de stijfheid. De prijs van een 205 55 16 RFT t.o.v een gewone valt goed mee ,maar hoe groter de band hoe groter het prijsverschil van RFT's t.o.v gewone banden. In veel garage's kunnen ze niet eens RFT's leggen , reparen mag eigelijk wel als het binnen de perken is maar dan is het op verantwoordelijkheid van de hersteller,dus daar beginnen ze meestal gewoon niet aan.Ook hebben de meesten bandencentrales lang niet alle runflat-banden-maten in stock zitten. Maar als dit allemaal niet gelooft kan je er ook gewoon zelf achter komen
Grtzz
Comment
-
Ik blijf het wel een handig ding vinden die RFT's.
Op mijn 325Ci zitten 16" niet RFT's en vind die 18" Goodyear NCT5 niet zo onconfortabel rijden(gewoon dat ze 2" groter zijn tusen mijn oren ). Soms, maar dan ook heel soms en dan vooral in het begin vond ik dat ze af en toe eens afweken. Maar nu geen probleem en heel tevreden erover!
En voor normaal gebruik(geen circuit uitstapjes) zijn die Goodyear NCT5 perfect
Als ik ooit van band moet veranderen dan zou ik waarschijnlijk gaan voor de Michelin Pilot Sport 2 ZP (gewoon omdat die beter passen bij de aard van de wagen )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 SMGII Bekijk Berichtendat ding meldt alleen als er een grote drukverschil zit tussen de 4 banden.
Banden verliezen normaal beetje lucht en dat ding gaat dat niet herkennen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk dacht 30%. Het is wel zo dat je, als je je banden terug op correcte druk hebt opgepompt, je best je bandendrukcontrolesysteem herinitialiseert. Zo goed als iedereen vergeet dat, en op den duur weet die computer uiteraard niet meer wat normaal is en wat niet.
Comment
-
Bij mij lagen er standaard Bridgestone re050a's onder, en ben daar heel tevreden van. Op mijn 318 lagen standaard pirelli's (type weet ik niet meer precies), en dat was een ramp op alle gebied. Toen ik daar Bridgestones op liet leggen was het verschil groot, ook in rijcomfort.
Om het verhaal dat de ophanging van de huidige bmw's afgesteld is op RFT's bij te treden, nog volgend verhaal: op de 3 touring van een kennis van mij heeft men geen runflat winterbanden gelegd, met als gevolg dat die wagen nu waggelt als een gans in de bochten, hij rijdt precies op balonbanden. Zo'n groot verschil in weggedrag kan niet enkel aan het verschil tussen winterband en zomerband gelegen zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk BerichtenOm het verhaal dat de ophanging van de huidige bmw's afgesteld is op RFT's bij te treden, nog volgend verhaal: op de 3 touring van een kennis van mij heeft men geen runflat winterbanden gelegd, met als gevolg dat die wagen nu waggelt als een gans in de bochten, hij rijdt precies op balonbanden. Zo'n groot verschil in weggedrag kan niet enkel aan het verschil tussen winterband en zomerband gelegen zijn...
Comment
-
De auto is binnen. De runflats blijven liggen. Er liggen goede banden op: Brigdestone Potenza RE050A.
Maar er hing modder op. Want de auto is gisteren geleverd. En alle nieuwe wagens worden daar op de weide gezet. En er lag modder. En de auto zat een beetje vast. En ze wilden niet te veel gas geven (koude/nieuwe motor), dus ze gaan de auto er morgen uittrekken met de camionette Als ze maar niks kapot maken! Maar het zal wel niet.
Hier mag eventueel een slotje op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alsemi Bekijk BerichtenGoede keuze, het zal je niet spijten ivm de RFT.
Maar morgen is het tijd voor de wissel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk BerichtenDe auto is binnen. De runflats blijven liggen. Er liggen goede banden op: Brigdestone Potenza RE050A.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dannybrems Bekijk Berichtenop mijne E92 liggen rft michelin pilot sport . Of ze goed zijn dat durf ik nog niet testen;
Iemand ervaringen mee???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenAf fabriek Michelin Pilot Sport? Zijn gewoon de beste banden!ik ben geen twijfelaar
allez ik denk dat toch
Comment
Comment