Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runflat banden op de BMW of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
    Btw, onlangs zat er een grote nagel in het loopvlak waardoor de band leeg liep. Ik naar een officiële BMW garage, waar ze gewoon een rubber-stop erin geduwd hebben, voila, RFT hersteld
    Levensgevaarlijk volgens de plaatselijke bandenboer hier.
    Pirelli bevestigt dat runflat banden niet mogen hersteld worden.

    We thank you for your recent inquiry. The Euphoria Run-flat tires should not be repaired. The Run-flat technology provides a way to get you to a safe place in the event of a tire emergency. Our dealer locator (along with technical specifications on Pirelli tires) and a fitment guide is located on www.us.pirelli.com.

    Kindest regards,

    PIRELLI TIRE NORTH AMERICA
    CONSUMER AFFAIRS
    Last edited by ; 23/06/2008, 15:02.

    Comment


    • ma gewone toch wel e

      Comment


      • rft banden

        Ik vraag me af hoeveel km ik zal doen met die rft banden op mijn nieuwe 335d coupé. Ik doe dus 40.000 km per jaar en mag me dus verwachten aan een jaarlijkse bandenwissel.
        Ik heb daar dus absoluut geen ervaring mee, met BMW wel maar niet met die
        soort banden.

        Comment


        • Hangt vooral van je rijstijl af. Met een 335d kan je je banden makkelijk vlak krijgen na 30k km, zonder je in elke bocht te gaan dwars smijten, maar gewoon door zeer vaak hard de twee pedalen die je ter beschikking hebt, te gebruiken. Anderzijds kan je ook makkelijk 60k km doen met één set banden, als je eerder een vloeiende rijder bent en de power voornamelijk op de autostrade gebruikt.

          Comment


          • Mijn 320d kan na 54000km wel een nieuwe set vooraan gebruiken.

            Over het stellen van runflats: dat hangt van type en merk af. Michelin heeft een type dat wél hersteld kan worden.

            Comment


            • runflat is voor janetten

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Michelin heeft een type dat wél hersteld kan worden.
                Ze kunnen allemaal hersteld worden.
                In hoeverre die band daarna nog veilig is...

                Comment


                • Minstens even veilig of een herstelde non-runflat band, denk ik. Ik vermoed dat heel dat "niet herstellen" gedoe gewoon pure commerce is.

                  Het loopvlak van een runflat-band is niet anders dan dat van een non-runflat, 't verschil zit 'm in de flanken. Waarom zou je dan een nagel die in 't loopvlak zit, niet mogen uithalen en de band stoppen?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Waarom zou je dan een nagel die in 't loopvlak zit, niet mogen uithalen en de band stoppen?
                    Omdat volgens de bandenboer een runflat uit zes lagen bestaat (weet niet welke) en een gewone band uit twee lagen. Die plugs (of hoe heet dat?) die ze gebruiken om te herstellen hebben echter allemaal de dikte van die twee lagen. Dus daar waar die runflat hersteld is, zal altijd een zwakker punt dan de rest van de band blijven.
                    Zo vertelde de bandenboer...

                    Hij zei ook niemand die banden aan te raden.
                    Last edited by ; 25/06/2008, 14:11.

                    Comment


                    • Eens ge het verschil in rijden, comfort en grip gevoeld hebt van RFT vs NON-RFT... denk je zelfs niet meer aan RFT...

                      Comment


                      • RFT aub,.. volstaan echt wel. Als je altijd op de op de limiet wilt rijden op de openbare baan, koop dan andere niet RFT banden en ga op circuit,.. voor normaal dagelijks gebruik is het zeker aan te raden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Minstens even veilig of een herstelde non-runflat band, denk ik. Ik vermoed dat heel dat "niet herstellen" gedoe gewoon pure commerce is.

                          Het loopvlak van een runflat-band is niet anders dan dat van een non-runflat, 't verschil zit 'm in de flanken. Waarom zou je dan een nagel die in 't loopvlak zit, niet mogen uithalen en de band stoppen?

                          Mijn RFT band hebben ze reeds 1x gemaakt met een "wiekje" in de BMW garage zelf, en geen problemen tot nu toe, zoals gezegt is dat wel een grote brok commerce.

                          Comment


                          • Binnenkort (nog een goei 5000km vermoed ik) zijn mijn banden aan vervanging toe, ben nog sterk aan het twijfelen om bij RFT's te blijven of niet. Momenteel liggen er Bridgestone potenza RE050a's 17".
                            Ik heb een beetje schrik om naar non-RFT's te gaan met de 17"-ers, vanwege een aantal minder goeie ervaringen die ik hier en daar gelezen heb. Zijn er mensen met een e92 (of 90 of 91 of 93) die daar ervaring mee hebben? Ik heb namelijk geen zin om met een sponzige wagen te gaan rijden...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Alsemi Bekijk Berichten
                              RFT aub,.. volstaan echt wel. Als je altijd op de op de limiet wilt rijden op de openbare baan, koop dan andere niet RFT banden en ga op circuit,.. voor normaal dagelijks gebruik is het zeker aan te raden.

                              Het gaat niet enkel om grip,
                              Mijn non RFT 18 duimers rijden comfortabeler, soepeler , minder droog en met mindere rolgeluiden dan men 17" op RFT...
                              Dat zijn voor mij argumenten om dus NIET voor RFT Te kiezen,
                              Grip laat ik buiten beschouwing omdat ik nu wel echt plakbandjes heb...
                              Last edited by ; 27/06/2008, 21:10.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                                Binnenkort (nog een goei 5000km vermoed ik) zijn mijn banden aan vervanging toe, ben nog sterk aan het twijfelen om bij RFT's te blijven of niet. Momenteel liggen er Bridgestone potenza RE050a's 17".
                                Ik heb een beetje schrik om naar non-RFT's te gaan met de 17"-ers, vanwege een aantal minder goeie ervaringen die ik hier en daar gelezen heb. Zijn er mensen met een e92 (of 90 of 91 of 93) die daar ervaring mee hebben? Ik heb namelijk geen zin om met een sponzige wagen te gaan rijden...
                                Collega van mij heeft een nieuwe E92 met 19" geschoeid op NON-RFT sportmaxx 9000.. dat rijd verre van sponzig... en in tegenstelling wat ik ook niet extreem hard...

                                Comment


                                • Ik zou voor RFT gaan.. Hoe klein de kans is om een klapband te krijgen.. hij is er.. Ik speel liever op veilig want ik zou niet in diegene zijn plaats willen zijn die tegen 150 een klapband krijgt. Dan neem ik die ''minpuntjes'' er héél graag bij. Dat beetje meer rolgeluid, dat net iets harder, de net iets mindere grip in bochten.. tja, voor dat te vinden moet je al diep gaan é
                                  -

                                  Comment


                                  • Ja we rijden al 20 jaar en langer zonder RFT.. en nu ineens is ne gewone band levens gevaarlijk.... OEOEOEOE
                                    de marketing molen heeft al goed zen werk gedaan, we raken meer en meer geindoctrineerd...
                                    Straks gaan we ook nog allemaal geloven dat we ECHT Bio van Danone nodig hebben.. en dat de belgische keuring TOPPIE is...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                      Ja we rijden al 20 jaar en langer zonder RFT.. en nu ineens is ne gewone band levens gevaarlijk.... OEOEOEOE
                                      de marketing molen heeft al goed zen werk gedaan, we raken meer en meer geindoctrineerd...
                                      Straks gaan we ook nog allemaal geloven dat we ECHT Bio van Danone nodig hebben.. en dat de belgische keuring TOPPIE is...
                                      Gast, relax... Ik heb trouwens nergens gezegd dat een gewone band levensgevaarlijk is.. Lees aub mijn zinnen een beetje beter Dat is en blijft nog steeds MIJN mening. Ik zeg gewoon dat ik het niet wil riskeren.. ze zitten er toch op en als ze moeten vervangen worden, zullen het gewoon terug dezelfde worden..
                                      Vroeger zat ik vaak op m5board, had iemand met z'n nieuwe m5 break tegen 150 een klapband gekregen.. wil je niet zien/meemaken hoor .
                                      -

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                        Gast, relax... Ik heb trouwens nergens gezegd dat een gewone band levensgevaarlijk is.. Lees aub mijn zinnen een beetje beter Dat is en blijft nog steeds MIJN mening. Ik zeg gewoon dat ik het niet wil riskeren.. ze zitten er toch op en als ze moeten vervangen worden, zullen het gewoon terug dezelfde worden..
                                        Vroeger zat ik vaak op m5board, had iemand met z'n nieuwe m5 break tegen 150 een klapband gekregen.. wil je niet zien/meemaken hoor .
                                        Ja die witte M5 touring zag er uit,kerel zat met héél z'n familie erin .

                                        Comment


                                        • Haha touring ja.. Indd, was geen mooi zicht, gelukkig waren ze niet al te zwaar gewond..
                                          -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X