Is er wel degelijk een verschil qua grip tussen een RFT en een niet-RFT? Ik kan het niet vergelijken: mijn Audi is met Dunlop SPSportMaxx uitgerust, en die remt verschrikkelijk hard zonder dat de ABS van zich laat horen. M'n BMW heeft RFT Continental ContiSportContact vanuit de fabriek, en in vergelijking met de Dunlop is dat dikke nest. Maar ook de niet-RFT Continental is bucht.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Runflat banden op de BMW of niet?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenHet grote nadeel dat RFT hebben tov een conventionele band inzake grip, is dat het karkas v/d band ( de wangen) minder of niet kunnen meeleven...
Qua compound zal er niet veel verschil opzitten.
Comment
-
En ik denk dat het zompig gedrag net bij lagere velgengroottes groter gaat zijn, omdat daar bij conventionele ophanging voor niet-RFT-banden meer op de bandengrootte gerekend wordt om voldoende zachtheid in het rijden te garanderen tov grotere wielen. Een auto die standaard met 16" niet-RFT wordt geleverd, komt op 19" vrij hard over. Een auto die standaard met 16" RFT wordt geleverd, zal bij 19" RFT niet noemenswaardig harder zijn, maar als je die dan op 16" niet-RFT zet, merk je wel de zachtheid van de ophanging, in combinatie met de zachtheid van de band.
Maar goed, YMMV en ik heb niets te klagen over RFT en zie nu dan ook niet in waarom ik er vanaf moet stappen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMaar goed, YMMV en ik heb niets te klagen over RFT en zie nu dan ook niet in waarom ik er vanaf moet stappen.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichtenrunflat is voor janetten
Als ik je ooit tegen komt rij ik je gewoon om....(met mijn rolstoel met RFT's er op ... dikke @nn@zelaar!!!!
Ik rij nu al twee jaar met runflat en zal er blijven mee rijden tot er waarschijnlijk iets nieuws op de markt komt dat nog veiliger is.
Runflatt zijn voor normaal gebruik zeker zo goed als andere "normale" banden.
Al die argumenten die je hier aan brengt doet me zeer vermoeden dat je je zeker niet aan de reglementen houdt.
Want wie scheurt er nu door de bochten dat je op het limiet zit van je banden op de normale weg.
Dat runflatt bestaat is een "zeer" positief iets, omdat banden en remmen het grootste risico is van de wagen .
Je rijdt toch maar op 4 stukjes rubber en dat onderschatten veel mensen.
Ik geloof in RFT's en net dat beetje duurder en iets minder comfort neem ik er graag bij want daar tegenover krijg ik toch een iets veiliger banden .
Dat jij niet gelooft in Rf is je volste recht, maar moet je daarom de mensen hier op forum beginnen te beledigen ???
En nu ga ik de moderators hier vragen om je te bannen want ik laat me niet zomaar een Janet noemen....
(zelfs met dat lachbekkie)Last edited by TheStraffe; 30/06/2008, 11:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichtenwant daar tegenover krijg ik toch een iets veiliger banden .
Comment
-
Straffe, als jij dat persoonlijk wil oppakken is dat jouw probleem..
als ik al eens harder wil rijden.. dan is dat mijn probleem...
Ik denk ook niet dat, je een X35d motor hebt op gelijk een bompa rond te tuffen....(jij hebt toch een x35d motor?) Ik meen mij te herinneren dat je zelf al eens gezegd hebt dat je zelf graag doorduwt...
Dus gaan we den hypocriet uithangen...???
En dat een runflat veiliger is ?
waar is dat bewezen ? Er zijn gevallen waar een runflat zelfs Slechter is...
Het enigste wat ik kan bedenken is dat een runflat MAKKELIJKER is... (geen gefoefel met krik en sleutel meer)
just my 2 cents
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenStraffe, als jij dat persoonlijk wil oppakken is dat jouw probleem..
als ik al eens harder wil rijden.. dan is dat mijn probleem...
Ik denk ook niet dat, je een X35d motor hebt op gelijk een bompa rond te tuffen....(jij hebt toch een x35d motor?) Ik meen mij te herinneren dat je zelf al eens gezegd hebt dat je zelf graag doorduwt...
Dus gaan we den hypocriet uithangen...???
En dat een runflat veiliger is ?
waar is dat bewezen ? Er zijn gevallen waar een runflat zelfs Slechter is...
Het enigste wat ik kan bedenken is dat een runflat MAKKELIJKER is... (geen gefoefel met krik en sleutel meer)
just my 2 cents
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk BerichtenDat je ons RFT Drivers janetten noemt dat neem ik persoonlijk
Misschien is het voor jou specifiek een gevoelige snaar , maar ik voel me als mede-RFT driver allerminst aangesproken of beledigd.
Comment
-
Daar schuilt al het eerste gevaar bij een RFT,
een vals gevoel van veiligheid...
Ik ben verre van een ervaringsdeskundige, maar ik denk dat als ge met RFT een klapband krijgt aan 150 , ge verre van veilig zit hoor...
Een RFT is vooral makkelijk.. je kan bij geval van lek E.d. RUSTIG verder rijden, zonder een noodwiel te hoeven te steken...
Wat ik bv ook "gevaarlijker" vind bij RFT is dat je geen enkele optische indicatie hebt dat je band nu op 2.7 bar staat of op 0.7 bar... (buiten dan een al dan niet werkende sensor)..
En het is alles behalve veilig om met een band te rijden die zo goed als plat staat,
daar waar je bij een NON-RFT direct ziet en voelt dat er iets niet in de haak is.. rijd je met een RFT rustig nietsvermoedend door...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenDaar schuilt al het eerste gevaar bij een RFT,
een vals gevoel van veiligheid...
Ik ben verre van een ervaringsdeskundige, maar ik denk dat als ge met RFT een klapband krijgt aan 150 , ge verre van veilig zit hoor...
Een RFT is vooral makkelijk.. je kan bij geval van lek E.d. RUSTIG verder rijden, zonder een noodwiel te hoeven te steken...
Wat ik bv ook "gevaarlijker" vind bij RFT is dat je geen enkele optische indicatie hebt dat je band nu op 2.7 bar staat of op 0.7 bar... (buiten dan een al dan niet werkende sensor)..
En het is alles behalve veilig om met een band te rijden die zo goed als plat staat,
daar waar je bij een NON-RFT direct ziet en voelt dat er iets niet in de haak is.. rijd je met een RFT rustig nietsvermoedend door...-
Comment
-
Odan, ik heb al eens een platte RFT gehad, en dat zie je toch wel dat er iets niet in de haak is. Het bandendruksysteem wordt overigens wakker voordat je 0,7 bar hebt hoor.
Ofdat RFT nu veiliger/beter is, weet ik niet. Ik weet dat mijn Dunlop SPSportMaxx banden op de Audi beter grippen dan de Continental meuk, maar ik wil zo'n SportMaxx in RFT wel eens zien presteren tegen een SportMaxx niet-RFT, alvorens een oordeel te vellen over grip.
Comment
-
wat hebben ze gedaan ? die 150 laten rijden en zen band opgeblazen??
ik geloof er allemaal niet veel van hoor, volgens mij is het gewoon wer een nieuw concept vol met gebakken lucht, om de klant meer geld uit zen zakken te kloppen.. idem zoals mensen die er ten stelligste van overtuigd zijn dat stikstof in u banden steken Beter is... en daar dan nog voor betalen ook...
Neen geef mij maar Non_RFT , het is comfortabeler, stiller, lichter en dus ook zuiniger.. en de grip is voor een zelfde compound van een hoger niveau...
En in mijn koffer ligt een reparatiebusje en bij lek rijden spuit ik dat op 1 minuut er in en kan ik ook rustig en veilig naar de bandenboer rijden... Die aldaar mijn band mag repareren, daar waar een RFT voor de vuilbak is...
Comment
-
Ik kom ook van een Audi A4 met Dunlop Sportmaxx banden, en toch heb ik bij de overstap naar de BMW met runflats (Goodyear Eagle NCT-5) nooit de indruk gehad dat ik iets heb moeten inboeten op gebied van grip of comfort. Op gebied van comfort eerder het tegendeel zelfs.
Dat zegt misschien meer over het onderstel van de A4 in vergelijking met de 1 serie dan over de banden, maar het geeft toch aan dat je het verschil tussen RFT en non-RFT niet mag overdrijven.
Comment
Comment