Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runflat banden op de BMW of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Odan, ik heb al eens een platte RFT gehad, en dat zie je toch wel dat er iets niet in de haak is. Het bandendruksysteem wordt overigens wakker voordat je 0,7 bar hebt hoor.

Ofdat RFT nu veiliger/beter is, weet ik niet. Ik weet dat mijn Dunlop SPSportMaxx banden op de Audi beter grippen dan de Continental meuk, maar ik wil zo'n SportMaxx in RFT wel eens zien presteren tegen een SportMaxx niet-RFT, alvorens een oordeel te vellen over grip.
    ik heb nu dunlop rft en ga ze soon vervangen door dunlop niet-rft's, ik zal mijn ervaringen vervolgens hier ergens neerpennen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      En in mijn koffer ligt een reparatiebusje en bij lek rijden spuit ik dat op 1 minuut er in en kan ik ook rustig en veilig naar de bandenboer rijden... Die aldaar mijn band mag repareren, daar waar een RFT voor de vuilbak is...
      Ik heb ook eens een band platgereden, en opgevuld met een spuitbus. Ook die band was voor de vuilbak hoor.

Comment

• De aard van de schade speelt natuurlijk ook steeds een rol, maar bij lekrijden, en na vullen met zo een spuitbus, is die band normaal perfect te repareren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
          Dat je ons RFT Drivers janetten noemt dat neem ik persoonlijk
          Moet uit de heftigheid van je reactie worden opgemaakt dat jij een probleem hebt met dergelijke mensen?

Comment

wat hebben ze gedaan ? die 150 laten rijden en zen band opgeblazen??
            ik geloof er allemaal niet veel van hoor, volgens mij is het gewoon wer een nieuw concept vol met gebakken lucht, om de klant meer geld uit zen zakken te kloppen.. idem zoals mensen die er ten stelligste van overtuigd zijn dat stikstof in u banden steken
            Ja, zo hebben ze het toch gedaan . Goed je hebt 'n reparatiekitje, good luck with that als je er 1'tje krijgt tegen 150 Voor mij bv. maakt het me geen barst uit dat hij net iets harder, miniem meer verbruikt en iets minder grip heeft in de bochten. Ik weet dat ik veiliger ben tegen een hoge snelheid en dat is voor mij dan belangrijker aangezien ik niet elke bocht als schumacher probeer te nemen.
            -

Comment

• Banden van men wagen moeten vervangen worden, en ik zou willen proberen om er gewone banden (ipv runflats) op te leggen, maar die gasten zijn veel te slim, die verkopen ook liever runflats

Damn

Comment

• lol...
                JA runflats leggen en ze laten vol pompen met stikstof... dat doen ze allemaal graag...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                  Banden van men wagen moeten vervangen worden, en ik zou willen proberen om er gewone banden (ipv runflats) op te leggen, maar die gasten zijn veel te slim, die verkopen ook liever runflats
                  Wat is dat voor zever?
                  Mijn bandenboer zei: als ik runflats leg, is dat enkel als de klant echt aandringt.

Comment

• Bezit sinds mei 2008 mijn 2de 5 TOURING (E61) : vorig model 525d Touring ; momenteel upgrade (facelift uitvoering) 525d Touring met 3-liter dieselmotor hetgeen een groot verschil is in "freude am fahren" t.o.v. vorige editie ! Nieuwe 525d laten afkomen met velgen 10-spaaks Alu styling 144 17" en runflats onmiddellijk laten vervangen door "gewone banden" !!! Comfort gaat er wel degelijk op vooruit ! Eenmaal 5-reeks met gewone band gereden en dan terug naar runflat is niet te doen !!!
                    Heb nog een set (vanop vorige 525 d Touring) klaarliggen : BBS CHALLENGE 18" met gewone banden 245/40/18 : deze set 18" is comfortabeler dan de standaard 16" runflat waarmee mijn model "2005" is afgekomen van fabriek ...
                    nb. - vorige 5 Touring met HIFI LOGIC 7 ; NU BMW HIGH END AUDIO ! TOPKWALITEIT EN GELUID ! een aanrader voor alle kopers van een nieuwe BMW waar deze geluidsinstallatie wordt aangeboden ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
                      Bezit sinds mei 2008 mijn 2de 5 TOURING (E61) : vorig model 525d Touring ; momenteel upgrade (facelift uitvoering) 525d Touring met 3-liter dieselmotor hetgeen een groot verschil is in "freude am fahren" t.o.v. vorige editie ! Nieuwe 525d laten afkomen met velgen 10-spaaks Alu styling 144 17" en runflats onmiddellijk laten vervangen door "gewone banden" !!! Comfort gaat er wel degelijk op vooruit ! Eenmaal 5-reeks met gewone band gereden en dan terug naar runflat is niet te doen !!!
                      Heb nog een set (vanop vorige 525 d Touring) klaarliggen : BBS CHALLENGE 18" met gewone banden 245/40/18 : deze set 18" is comfortabeler dan de standaard 16" runflat waarmee mijn model "2005" is afgekomen van fabriek ...
                      nb. - vorige 5 Touring met HIFI LOGIC 7 ; NU BMW HIGH END AUDIO ! TOPKWALITEIT EN GELUID ! een aanrader voor alle kopers van een nieuwe BMW waar deze geluidsinstallatie wordt aangeboden ...
                      Dan ken ik u denk ik De BBS'en waren knap op uw 5-reeks! En de nieuwe 5 is knap, waarom heb je de oude weggedaan? Gewoon om het nieuwe model te hebben of om de motor of zo? Ik had het eerst ook niet door dat het een nieuwe was omwille van dezelfde kleur, maar spacegrau is veruit de knapste kleur op een 5. De High End installatie moet zalig zijn...
                      Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Tuurlijk dat een 18" gewone band confortabeler is dan een RFT. Da's al de hele discussie mijn punt geweest...

Comment

• Ter informatie: een 3-reeks op 16" non-RFT rijdt zalig als je eerst van die runflat brol had.

Comment

• Wat zijn jullie ervaringen met RFT in de regen ?

Comment

• Ik ben blij dat ik na 2 weken op men oude 17" runflats te moeten rijden hebben, terug men 18" Non RFT Michelin PS2 Laagprofiel kan monteren...
                              dat wil toch wat zeggen...
                              toch ???

Comment

Ik ben blij dat ik na 2 weken op men oude 17" runflats te moeten rijden hebben, terug men 18" Non RFT Michelin PS2 Laagprofiel kan monteren...
                                dat wil toch wat zeggen...
                                toch ???
                                Welke RFT heb je liggen? Die Michelin PS2 is wel een heel goede band. Denk dat ik deze volgende keer ook neem. En dat ik deze ook aanraadt voor mijn moeder. No more Run-flat.
                                Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Pirelli Euforia

Voor een moeder zijn er nog andere goei banden,al dan niet binnen het michelin gamma, die minder kosten en langer meegaan...
                                  Ik weet ni of i mama de grip van ne PS2 nodig heeft , ne PS2 kost gemiddeld 200 a 240 euro het stuk...
                                  Kijk eerder naar een goede All round A-band

Comment

• Ik wil het gemakt van RFT behouden. Over het rijden ervan ben ik ook tevreden over. Het is gewoon 1" extra die men heeft qua comfortgevoel.

Comment

• 1?
                                      pak maar 3 of 4...

Comment

1?
                                        pak maar 3 of 4...
                                        Dus het gevoel van een 21"/22"? Zotteke

Op mijn 325Ci(met sportophanging) staan 16" (225/50/16)en die voelen toch ook hard/droog aan hoor. Dus veel comfort is daar ook niet aan. Ik heb ooit ook een 3 Serie met non RFT's in 18" gereden en die voelde tot mijn verbazing quasie gelijk aan van hardheid/comfort.

Ik vind het overroepen van die slechte en harde RFT's. Oké de standaard RFT's kunnen niet op tegen de super sportieve niet RFT banden. Maar om normaal op de openbare weg mee te rijden merk ik daar zo geen verschil aan hoor. Als je er op circuit of extreem mee ga rijden dan ga je daar wel verschil in voelen, anders niet.

Voor mij sowieso terug RFT's maar dan wel met Michelin Sport, enkel omdat deze wagen zulke sportieve schoeisels verdient.
                                        Last edited by ; 12/08/2008, 02:44.

Comment

• Eerst p zero nu pilot sport rft, merk geen verschil, alleen verslijten de michelins veeeel trager. Lag wel op verschillende auto's, maar niet echt klachten van rft dus

Comment

Working...
                                          X