Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runflat banden op de BMW of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik moet zeer binnenkort mijn banden vervangen op mijn 525d (E60)
    Ik zou graag gewone banden leggen ipv RFT,iemand die hier ervaring mee heeft? Bandenmaat 225/50R17

    Bmw 525d (1).JPG

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door yvan1975 Bekijk Berichten
      Ik moet zeer binnenkort mijn banden vervangen op mijn 525d (E60)
      Ik zou graag gewone banden leggen ipv RFT,iemand die hier ervaring mee heeft? Bandenmaat 225/50R17

      [ATTACH]58177[/ATTACH]
      niet in die maat, maar ik heb afgelopen weekend mijn RFT vervangen door non-RFT (zelfde merk + maat) en het verschil in comfort is opmerkelijk. Ze 'bijten' ook beter in de sneew, al kan dit ook te wijten zijn aan t feit dat het nieuwe zijn natuurlijk. In ieder geval, ze rijden een stuk zachter dan de RFT's.

      Comment


      • Ik ga heel binnenkort de nieuwe 5 reeks bestellen en deze is ook uitgerust met de runflatbanden.
        Zijn de nieuwe Runflat banden al niet veel beter dan enkele jaren terug.

        Weet niet goed wat ik zou doen.

        Er is ook geen ruimte meer voor reserveband.
        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

        Comment


        • In ben destijds op mijn 325 overgeschakel naar non-RFT's (Michelin PS2). Ik zou dat nooit meer opnieuw doen:
          - In de 17" variant stuurt de wagen minder precies, zelfs waggelend. Je voelt de banden zich 'zetten' in een bocht.
          - Ik heb 4 jaar met RFT's gereden, daarbij vaak door serieuze putten geknald en nooit problemen door gehad. Sinds ik begin 2009 overgeschakeld ben naar non-RFT's heb ik al een aantal keer de banden aan flarden gereden + velgen krom gereden. Zeer lastig, lullig en kostelijk.

          Momenteel op de 5-reeks laat ik netjes de RFT's erop liggen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
            Zijn de nieuwe Runflat banden al niet veel beter dan enkele jaren terug.
            qua comfort zijn ze alleszinds veel beter! ik had de 1e generatie runflats (17") op mijn Z4 zitten, man wat een stuiterbak was het daarmee. momenteel rijd ik met 19" non-RFT's en dat is zelfs zachter...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
              In ben destijds op mijn 325 overgeschakel naar non-RFT's (Michelin PS2). Ik zou dat nooit meer opnieuw doen:
              - In de 17" variant stuurt de wagen minder precies, zelfs waggelend. Je voelt de banden zich 'zetten' in een bocht.
              - Ik heb 4 jaar met RFT's gereden, daarbij vaak door serieuze putten geknald en nooit problemen door gehad. Sinds ik begin 2009 overgeschakeld ben naar non-RFT's heb ik al een aantal keer de banden aan flarden gereden + velgen krom gereden. Zeer lastig, lullig en kostelijk.

              Momenteel op de 5-reeks laat ik netjes de RFT's erop liggen!
              Denk dat ik ook maar ga overwegen om de RFT's erop te laten, want als je met de gewone banden lek rijd sta je daar mooi te kijken zonder reserve.
              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

              Comment


              • 1) touring wegenhulp
                2) ze verkopen van die kitjes die je in je band moet spuiten waardor het gaat terug dicht is. ( je moet dan wel nog altijd naar de bandenboer rijden voor een permanente herstelling, but still.

                Comment


                • Maar als je het niet direct doorhebt en de band gaatvrij snel af kun je wel gans je velg kapot rijden.
                  2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                  2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                  2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                  2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                  Comment


                  • het kan dan ook zijn dat je dringend beter moeten horen envoelen wat de auto tegen je zegt

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      1) touring wegenhulp
                      2) ze verkopen van die kitjes die je in je band moet spuiten waardor het gaat terug dicht is. ( je moet dan wel nog altijd naar de bandenboer rijden voor een permanente herstelling, but still.
                      Veiligheid is nog een ander aspect, ik zou me niet zo comfortabel voelen om langs de kant van de weg mijn band te moeten herstellen met zo'n bus haarlak. Om van het tijdverlies nog te zwijgen.

                      Comment


                      • Vorige week voor't eerst het voordeel van een RFT mogen meemaken.

                        Ben nog 50km doorgereden met een nagel van pakweg 4cm lang in mijn band. Voelde bijna het verschil niet. (was wel achteraan)
                        Ik ben ondertussen pro !!

                        Comfortverschil is er wel degelijk, maar een 3 reeks is sowieso geen toonbeeld van zachtheid, met welke band dan ook.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                          Veiligheid is nog een ander aspect, ik zou me niet zo comfortabel voelen om langs de kant van de weg mijn band te moeten herstellen met zo'n bus haarlak. Om van het tijdverlies nog te zwijgen.
                          Niet twijfelen. Ik rijd al 300.000km probreemloos met RFT's en kan het alleen maar aanraden.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Ik laat ze gewoon liggen, voila
                            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                              Comfortverschil is er wel degelijk, maar een 3 reeks is sowieso geen toonbeeld van zachtheid, met welke band dan ook.
                              op 16"toch wel

                              Comment


                              • Ik rij met 18" runflats en de M-ophanging, da's toch wel vrij hard (niet dat me dat stoort), maar in hobbelige snelle bochten durft de achterkant wel eens wat 'springerig' te zijn. Ik denk dat deze versleten zijn ik toch voor non RFT's ga.

                                Comment


                                • Ik heb, in combinatie met 'n strakke ophanging en met als enige bedoeling om een beter weggedrag te bekomen, met zeer veel succes gewisseld van runflat naar non-runflat. Voorheen was m'n auto niet precies en eerder een gestampte ezel qua reacties, met goeie non-runflats (beste ervaringen op huidige auto met Continental SportContact 3 in 225/40R18 rondom) reed m'n auto plots zoals 'ie moest rijden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik rij met 18" runflats en de M-ophanging, da's toch wel vrij hard (niet dat me dat stoort), maar in hobbelige snelle bochten durft de achterkant wel eens wat 'springerig' te zijn. Ik denk dat deze versleten zijn ik toch voor non RFT's ga.
                                    Bij mij is de combinatie net dezelfde.Vooral bij spoorvorming in de weg (bijna overal dus) zoekt hij steeds zijn eigen spoor,dan is zowel de neus als de kont steeds in beweging.Soms leuk,soms vervelend.

                                    Nu gaan er gewone winterbanden op de 18" velgen.
                                    Na de winter zie ik nog wel of er al dan niet een 19" onder komt,al zal dat zeker zonde RFT´s zijn.Het rijcomfort zal op die manier hetzelfde blijven dan.

                                    .

                                    Comment


                                    • In ruil voor mijn leven heb ik het er graag voor over om met RFT's te rijden. Mijn nieuwe zal ook terug RFT's hebben en dat geeft me een veiliger gevoel.

                                      Al 2 maal hun nut mogen ervaren.

                                      Eerste maal in grote nagel gereden, gietende regen, een aantal kilometers van huis. Perfect naar de garage kunnen rijden.

                                      De tweede maal is er aan hoge snelheid een auto schuin achteraan op mijn BMW geknald terwijl ik afremde. De band heeft de grootste krachten opgevangen. Door zijn sterke wangen was dat des te opvallender. Een band is sowieso sterk, maar door die RFT's was die absorptie van de krachten volgens mij des te meer. Er zat een gigantische scheur in maar ik kon de wagen toch verplaatsen.

                                      Nee, ze mogen dan inboeten op comfort en rijgevoel, als het een verschil kan maken tussen leven en dood (op een pechstrook) is dat voor mij het belangrijkste.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                        In ruil voor mijn leven heb ik het er graag voor over om met RFT's te rijden. Mijn nieuwe zal ook terug RFT's hebben en dat geeft me een veiliger gevoel.

                                        Al 2 maal hun nut mogen ervaren.

                                        Eerste maal in grote nagel gereden, gietende regen, een aantal kilometers van huis. Perfect naar de garage kunnen rijden.

                                        De tweede maal is er aan hoge snelheid een auto schuin achteraan op mijn BMW geknald terwijl ik afremde. De band heeft de grootste krachten opgevangen. Door zijn sterke wangen was dat des te opvallender. Een band is sowieso sterk, maar door die RFT's was die absorptie van de krachten volgens mij des te meer. Er zat een gigantische scheur in maar ik kon de wagen toch verplaatsen.

                                        Nee, ze mogen dan inboeten op comfort en rijgevoel, als het een verschil kan maken tussen leven en dood (op een pechstrook) is dat voor mij het belangrijkste.


                                        Ik weet nu niet of in het voorbeeld van het ongeval die jij gebruikt RFT´s enige invloed hadden.

                                        Ivm die nagel,een klapband zal dat toch niet geweest zijn zeker.Wanneer ik de RFT´s vervang zorg ik wel dat er een reparatieset aan boord is.

                                        Weet er trouwens iemand als een RFT nog een klapband kan hebben of niet.

                                        Imo. is het enige voordeel van een RFT dat je er nog wat kan mee doorrijden.Ik vraag mij wel af als je die nadien nog kan herstellen of zijn die dan toch beschadigd door het verder rijden.
                                        Persoonlijk zou ik het niet echt meer vertrouwen denk ik.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                          Ik weet nu niet of in het voorbeeld van het ongeval die jij gebruikt RFT´s enige invloed hadden.

                                          Ivm die nagel,een klapband zal dat toch niet geweest zijn zeker.Wanneer ik de RFT´s vervang zorg ik wel dat er een reparatieset aan boord is.

                                          Weet er trouwens iemand als een RFT nog een klapband kan hebben of niet.

                                          Imo. is het enige voordeel van een RFT dat je er nog wat kan mee doorrijden.Ik vraag mij wel af als je die nadien nog kan herstellen of zijn die dan toch beschadigd door het verder rijden.
                                          Persoonlijk zou ik het niet echt meer vertrouwen denk ik.
                                          En toch blijf ik ervan overtuigd dat een gewone band die krachten niet even goed had kunnen opvangen.

                                          Geen klapband bij die nagel, maar er zat geen druk meer op de band. Bij die nagel hebben ze de RFT gewoon hersteld, die band heeft het nog 40.000 km uitgehouden.

                                          Dat je kan doorrijden is inderdaad het enige voordeel, maar dat is ook juist de bedoeling van deze banden. Maar wat voor een voordeel ! Als ik op de autosnelweg een leeglopende band of een klapband heb en ik kan doorrijden tot de volgende afrit of zelfs de bandencentrale, dan vind ik dat al fantastisch. Ik blijf de pechstrook levensgevaarlijk vinden.

                                          Maar of je nu RFT's wil of niet, da's elk zijn persoonlijke voorkeur en prioriteiten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X