Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runflat banden op de BMW of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
    Heb er nu 20" RFT onder liggen en kom van 18" RFT, het verschil van 18 naar 20 is niet zo groot dan ik verwacht had.
    Bij kleine oneffenheden in de weg voel je wel wat verschil maar vond de 18" ook vrij hard.
    Voor mij bij eerst volgende bandenwissel geen RFT's meer.
    Tuurlijk is dat verschil niet groot. Die RFT's zijn allemaal banden met een megastijve stalen wand, die geven in geen enkele maat mee.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Tuurlijk is dat verschil niet groot. Die RFT's zijn allemaal banden met een megastijve stalen wand, die geven in geen enkele maat mee.
      En toch ben ik er in geslaagd om op de ultrastijve wand van de RFT's een bult te zetten. Putje niet gezien tegen 120 km/h, band voor vuilbak. Moest het een gewone band zijn geweest dan had ik de velg moeten vervangen, veel verschil maakt dat niet in prijs.

      Comment


      • Ik heb zeer slechte ervaringen met non runflat banden. Onder mijn 335I cabrio heb ik Michelin Pilot Super Sport(NON RUNFLAT) banden laten monteren, vooraan 235/35R19, achter 265/30R19. Bij lage snelheden is de auto zeker comfortabeler geworden. Echter bij hogere snelheden , vanaf 160 km/uur is de auto veel meer gaan deinen/veren en is daardoor minder koersvast. Ik heb spijt dat ik niet gewoon opnieuw de standaard runflats heb laten monteren. Het onderstel en de vering van BMW is blijkbaar toch afgestemd/berekend op RUNFLATS.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door SandorS Bekijk Berichten
          Ik heb zeer slechte ervaringen met non runflat banden. Onder mijn 335I cabrio heb ik Michelin Pilot Super Sport(NON RUNFLAT) banden laten monteren, vooraan 235/35R19, achter 265/30R19. Bij lage snelheden is de auto zeker comfortabeler geworden. Echter bij hogere snelheden , vanaf 160 km/uur is de auto veel meer gaan deinen/veren en is daardoor minder koersvast. Ik heb spijt dat ik niet gewoon opnieuw de standaard runflats heb laten monteren. Het onderstel en de vering van BMW is blijkbaar toch afgestemd/berekend op RUNFLATS.
          Bandendruk iets hoger zetten.

          Comment


          • Graag suggesties voor een X1 sDrive 20d. Indertijd geleverd op Pirelli P7 Cinturato's (die weg waren op minder dan 40.000km), momenteel op Michelin Primacy's die lawaaierig en evenmin slijtvast zijn.
            We staan dus voor vier nieuwe sloefen en het gestuiter/slijtvastheid/lawaai/prijs doen ons twijfelen.
            Het argument veiligheid pro runflat overtuigt ons niet uit eigen ervaring (na vier km evenzeer gestrand omdat er flarden begonnen loskomen) waarbij we alsnog op BMW Assistance hebben kunnen wachten op de pechstrook die - drie keer raden- kwam aanzetten met een tijdelijk reservewiel.
            En we hadden blijkbaar geluk, want het was het laatste kruiwagenwiel (van de 7) wat hij in zijne dépannage X3 had steken.
            Dus baaibaai 250km verder kunnen rijden argument.
            En ondanks het feit dat we twee (echte) janetten zijn, hier gene bang voor gebroken nagels/een vuil kostuum/of vuile handen. En dus zelfs met die runflat dingen dus standaard een 'kruiwagenwiel' in de koffer.
            Advies over geschikte banden is dus welkom (waarbij wegligging/comfort/slijtvastheid primair zijn)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
              Graag suggesties voor een X1 sDrive 20d. Indertijd geleverd op Pirelli P7 Cinturato's (die weg waren op minder dan 40.000km), momenteel op Michelin Primacy's die lawaaierig en evenmin slijtvast zijn.
              We staan dus voor vier nieuwe sloefen en het gestuiter/slijtvastheid/lawaai/prijs doen ons twijfelen.
              Het argument veiligheid pro runflat overtuigt ons niet uit eigen ervaring (na vier km evenzeer gestrand omdat er flarden begonnen loskomen) waarbij we alsnog op BMW Assistance hebben kunnen wachten op de pechstrook die - drie keer raden- kwam aanzetten met een tijdelijk reservewiel.
              En we hadden blijkbaar geluk, want het was het laatste kruiwagenwiel (van de 7) wat hij in zijne dépannage X3 had steken.
              Dus baaibaai 250km verder kunnen rijden argument.
              En ondanks het feit dat we twee (echte) janetten zijn, hier gene bang voor gebroken nagels/een vuil kostuum/of vuile handen. En dus zelfs met die runflat dingen dus standaard een 'kruiwagenwiel' in de koffer.
              Advies over geschikte banden is dus welkom (waarbij wegligging/comfort/slijtvastheid primair zijn)

              Ik was over mijn bridgestone potenza run on flats heel content op mijn E91, op de F30 ligt er nu iets van Continental, maar daar ben ik precies toch geen fan van (ook Runflats)
              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


              2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

              Comment


              • Runflat banden zijn maar voor 1 ding goed.. opbranden tijdens een staking.. Grootste brol ooit...
                Als ge enkel maar tegen 50 door het centrum rijdt zult ge het niet merken, maar als ge is deftig aan u stuur draait wel...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                  Runflat banden zijn maar voor 1 ding goed.. opbranden tijdens een staking.. Grootste brol ooit...
                  Als ge enkel maar tegen 50 door het centrum rijdt zult ge het niet merken, maar als ge is deftig aan u stuur draait wel...
                  Het gaat ons eigenlijk vooral over de combinatie meerprijs voor de runflat (dat nog tot daarentoe) versus de voor ons niet waargemaakte belofte dat ge rustig thuisgeraakt met zo'n ding.
                  En als dan nog eens voor een lager bedrag (met normale banden) de mogelijkheid bestaat om ook nog eens aan comfort te winnen + minder snelle slijtage, tja :-)
                  Stille en comfortabelere bandjes (want daar valt R17 blijkbaar onder tegenwoordig) die het minst inleveren op stuurprecisie/weggedrag is hetgeen we graag zouden willen.
                  Dus suggesties van merk & type zijn meer dan welkom, en welke merken zeker niét eveneens.

                  Heb al Toyo Proxes T1-R aangeraden gekregen, wegens grip & slijtvastheid, is dat wat ?

                  Maar is het nog steeds zo dat bepaalde banden niet bij 'een bepaald merk/model' passen ? Want heb vroeger eens Uniroyal (the rain tyre, of wa was't) op nen Alfa gehad. En dat was dus helemaal niks. Weg scherp stuur, twas precies een spons

                  Comment


                  • Ik heb net terug 2 17" potenza's gekocht voor achteraan op de E90. De vorige waren dezelfde en waren 9 jaar oud en beetje te kaal naar mijn zin. Was ook 63000 km door gereden, maar weet niet wat de rijstijl van de vorige was natuurlijk. Vooraan liggen er contisport 3 op. Ook rft. Maakt dit eigenlijk veel uit 2 verschillende merken op je auto? Zolang het op de zelfde as is, is het alleszins toegestaan. Heb met deze auto ook 16" pirelli winterbanden, die rijden inderdaad wel zachter.

                    Wat ik mij nog herinner door bij een volvo supplier te werken is dat die rft banden echt zwaar waren en ook lastig om te monteren en demonteren. ook zeker 5 kg meer per band.

                    Comment


                    • Ik had 18" velgen met de bekende Potenza rft banden op mijn BMW e92. Nu heb ik 19" velgen met Michelin Pilot Supersport. Een wereld van verschil. Meer comfort, minder geluid. Gedaan met constant bij te sturen. En grip in overvloed.
                      Kortom, de beste verandering die je kunt doen volgens mij.
                      Te Koop: Mercedes C220 W205 Avantgarde

                      Comment


                      • Eerste keer dat ik dit topic zie. Mijn mening: Geen RFT's, nooit meer!

                        Comment


                        • iemand hier dat een niet BMW mobiliteit kit heeft?

                          Comment


                          • Hangt allemaal wat van de maat af.
                            Bij mijn originele 16inch velgen waar de auto op geleverd werd zaten op die moment non rft banden. Ik vind dat de wagen boven de 120km/h meer last heeft van windgevoeligheid en veel meer zwabberd op de baan. Dit heb ik niet bij de rft banden van die maat die ik heb gehad. Rft banden zijn daarentegen toch wel hard en minder comfortabel. Op mijn 19 ligt non rft.
                            Conclusie is dat ze allebei voor en nadelen hebben en ik zou toch gaan voor non rft.
                            Vanaf 18 inch geen discussie mogelijk.non rft!

                            Bij winterbanden ligt het anders vind ik. Hier heb ik 16inch velgen met rft banden en zou geen non rft banden meer steken. De zachtere compound van deze band compenseert de hardheid van de rft en ik ben liever iets zekerder in de wintermaanden.

                            Voor mij: non rft in zomer (zeker vanaf 18inch), rft in winter (zoizo kleinere velg in winter)



                            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                              iemand hier dat een niet BMW mobiliteit kit heeft?
                              zou ik ook wel willen weten. Ga een 5 bestellen maar heb geen ervaring met RFT.... de kit zou het mogelijk moeten maken om zelf een kleine herstelling (van een nagel of iets dergelijks in de band) te doen.
                              Of ben ik verkeerd.
                              Ik ga voor de modern line of de luxury line dus er komen 18" RFT banden op, dus er zit geen reservewiel meer in de wagen, vermoed ik.....
                              Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

                              Comment


                              • Heb dit aangeschaft sinds ik geen RFT's meer heb: http://www.leebmann24.de/mobility-set.html

                                Comment


                                • Sinds vandaag van RFT ContiSportContact 2 naar non-RFT Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 in maat 225/45R17 91Y. Zoals anderen al opmerkten is het scherpste van het stuurgedrag van de voortrein weg, maar wel veel minder geluid en extra comfort. Grip valt nog maar weinig van te zeggen na 30km, stabiliteit tot 100km/h was niet merkbaar slechter dan met de runflats, integendeel zelfs minder last van spoorvoorming...
                                  Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                  BMW E90 320d:

                                  Comment


                                  • Als je jouw garage had gecontacteerd, had je geweten dat de ophanging geconcipieerd is om enkel met rft te rijden. Dempers en schokdempers moeten eruit indien non rft wordt gereden.

                                    Comment


                                    • Mijn mening: geen RFT!

                                      Heb er zelf 17 inchen opliggen (had de keuze niet) maar die banden zijn echt HARD. Oneffenheden op de weg worden allesbehalve gefilterd zoals bij NON RFT banden wel het geval is.

                                      Ik twijfel om de banden te laten vervangen of ze alsnog op te rijden... nog maar 15k mee gereden.
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • Toen ik m'n E81 kocht, RFT's aan de bandencentrale overgelaten en RFT's gekocht. Financieel niet de beste keuze, maar heb er geen seconde spijt van.

                                        Comment


                                        • Winterbanden zijn 17" non-runflat, zomerbanden 19" runflat.
                                          Ik rij liefst met de runflats, omdat het een strakkere wegligging geeft naar mijn gevoel.
                                          Het is wel iets meer opletten voor verkeersdrempels en zo.
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                          Comment

                                          Working...
                                          X