Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runflat banden op de BMW of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    Winterbanden zijn 17" non-runflat, zomerbanden 19" runflat.
    Ik rij liefst met de runflats, omdat het een strakkere wegligging geeft naar mijn gevoel.
    Het is wel iets meer opletten voor verkeersdrempels en zo.
    Ik denk dat die strakkere wegligging meer te maken heeft met het verschil 17 – 19 “ dan met al dan niet runflat zijnde, ik heb net zoals jij 17” winterwielen en 19” zomerwielen( beide gewone banden ), die laatste rijden toch behoorlijk strakker.

Comment

Winterbanden zijn 17" non-runflat, zomerbanden 19" runflat.
      Ik rij liefst met de runflats, omdat het een strakkere wegligging geeft naar mijn gevoel.
      Het is wel iets meer opletten voor verkeersdrempels en zo.
      Ik doe het net andersom, dit begrijp ik niet zo goed. Hoe hoger de inch, hoe minder goed de runflats worden

Comment

• ik heb pas mijn zomerbanden van runflats naar non-runflats laten wisselen (19 " op F10 530D); is een wereld van verschil. Veel comfortabeler, stuurt beter en maakt minder geluid. Ik heb wel gekozen voor Uniroyals - volgends bandenboer zouden die wel sneller verslijten, wat mee de oorzaak voor meer comfort zou kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
          ik heb pas mijn zomerbanden van runflats naar non-runflats laten wisselen (19 " op F10 530D); is een wereld van verschil. Veel comfortabeler, stuurt beter en maakt minder geluid. Ik heb wel gekozen voor Uniroyals - volgends bandenboer zouden die wel sneller verslijten, wat mee de oorzaak voor meer comfort zou kunnen zijn.
          Uniroyal snel slijten? Is ook het eerste dat ik daarvan hoor. Is niet persé een zachtere samenstelling bij Uniroyal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
            Ik doe het net andersom, dit begrijp ik niet zo goed. Hoe hoger de inch, hoe minder goed de runflats worden
            BMW heeft enkel non-run flat op de kleinste (17") velgen.
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
              ik heb pas mijn zomerbanden van runflats naar non-runflats laten wisselen (19 " op F10 530D); is een wereld van verschil. Veel comfortabeler, stuurt beter en maakt minder geluid. Ik heb wel gekozen voor Uniroyals - volgends bandenboer zouden die wel sneller verslijten, wat mee de oorzaak voor meer comfort zou kunnen zijn.
              Ik rij nu ook sinds twee jaar op 19" niet RFT en kom van 18" RFT. Die 18" RFT was werkelijk een hel op slechtere wegen vond ik. Ik zet wel iets meer druk dan voorzien op de 19" niet RFT's nu.

Comment

• Idem hier, zet hem nu op de aangeraden volledig beladen druk, - 0,2 bar. En da's ideaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Idem hier, zet hem nu op de aangeraden volledig beladen druk, - 0,2 bar. En da's ideaal.
                  Ik heb de druk net in het midden tussen onbeladen en beladen gezet. Het effect dat de bandwangen wat wegrollen in snel genomen bochten is nu weg, en da's het voornaamste. Iets meer druk zou misschien nog iets beter kunnen zijn. Maar daar moet je toch altijd wat mee oppassen naar slijtage toe. Net iets teveel druk en je banden slijten in 't midden sneller dan aan de buitenkant. Zeker met bredere banden.

Comment

• Ik las hier eerder dat het onderstel geconcipieerd is op runflat, hoe serieus moet ik dit nemen ? Of is het gewoon de dealer die maar al te graag de duurdere runflats aansmeert ?
                    Wij moeten stilaan gaan beslissen (voor onze R17 zomervelgen), en ik onthoud uit deze thread Michelin Pilot Supersport en Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 als deugdelijk (non run flat) alternatief voor een X1 20d sDrive ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Ik heb de druk net in het midden tussen onbeladen en beladen gezet. Het effect dat de bandwangen wat wegrollen in snel genomen bochten is nu weg, en da's het voornaamste. Iets meer druk zou misschien nog iets beter kunnen zijn. Maar daar moet je toch altijd wat mee oppassen naar slijtage toe. Net iets teveel druk en je banden slijten in 't midden sneller dan aan de buitenkant. Zeker met bredere banden.
                      Feit. Ik test het altijd eens door een stevig ritje te maken, en dan te voelen aan de band of de warmte mooi gelijkmatig is verdeeld, en dat is het geval nu
                      M'n Hankook zijn echt véél te slap op de aangeraden druk. Zoals je zegt, de wangen rolden echt teveel, kon je zo voelen.

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                      Ik las hier eerder dat het onderstel geconcipieerd is op runflat, hoe serieus moet ik dit nemen ? Of is het gewoon de dealer die maar al te graag de duurdere runflats aansmeert ?
                      Wij moeten stilaan gaan beslissen (voor onze R17 zomervelgen), en ik onthoud uit deze thread Michelin Pilot Supersport en Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 als deugdelijk (non run flat) alternatief voor een X1 20d sDrive ?

Geloof er eerlijk gezegd geen bal van. Heb de F30 al gezien met reservewiel (dus standaard geen RFT's). Zou straf zijn moesten ze op elke F30 altijd de ophanging aanpassen. En al zeker als je dan toch beslist om te switchen van RFT of niet.

Comment

BMW heeft enkel non-run flat op de kleinste (17") velgen.
                        niet correct. Op mijn originele 16ers liggen stermarkering banden non rft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                          niet correct. Op mijn originele 16ers liggen stermarkering banden non rft
                          charlesvdw bedoelde waarschijnlijk 16" . Vanaf 17" heb je de keuze niet meer en moet je RFT nemen bij bmw, je kan er natuurlijk nadien zelf opleggen wat je wil.

Comment

• De velgenmaten van de 5 reeks beginnen bij 17". Deze zijn non-runflat; ik kan het weten want ik heb er 6 maand geleden één gekocht met dergelijke 17" velgen.
                            Ik heb er nog zo'n spel bij gekregen om in de band te spuiten in geval van platte band.
                            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                              Ik las hier eerder dat het onderstel geconcipieerd is op runflat, hoe serieus moet ik dit nemen ? Of is het gewoon de dealer die maar al te graag de duurdere runflats aansmeert ?

Non-RFT is geen enkel probleem!!! Kan perfect op iedere BMW; de M-modellen hebben zelfs nooit RFT wegens slechtere grip..

Greetz, Canonball
                              F10 530dA 2010
                              Z4 E89 23i 2011
                              Greetz,
                              Canonball

Comment

• Ik rij hier al 5 jaar met non-runflats op mijn 135i (18x40x225 en 18x35x245/255). Maar steeds de beste Michelins. Nu pas nieuwe Pilot Supersport. Die Run Flats zijn op dit type wagen echt niet te doen. Je rijdt precies op opgevulde banden...
                                BMW M2 Coupé
                                Audi S5
                                Nobody is Perfect!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten

Ik heb eigenlijk exact dezelfde vraag, en twijfel tussen dezelfde banden. Er is weinig keuze in mijn maat (245/45/1 in RFT's, en de Conti Sportcontact 2 die er nu opzit is erg spoorgevoelig geworden.
                                  Graag advies
                                  2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                                  2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                                  2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                                  1999 Volvo V70 classic 2.5d
                                  1967 Volvo 123 GT

Comment

• Rijstijl?

Comment

• RFT is de beste oplossing in een land waar er geen drempels zijn en perfecte wegen . Onder de 18inch zeker rft nemen want het rijgedrag trekt op geen hol.
                                      18 met non rft is ok maar niet perfect op +200km/h.
                                      19non runflat rijd dan wel goed.

Comment

• Hangt er van af of ik alleen of met het gezin in de auto zit
                                        Geen extremen.
                                        Gaat over de F11 525d voor alle duidelijkheid.
                                        2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                                        2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                                        2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                                        1999 Volvo V70 classic 2.5d
                                        1967 Volvo 123 GT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                                          Hangt er van af of ik alleen of met het gezin in de auto zit
                                          Geen extremen.
                                          Gaat over de F11 525d voor alle duidelijkheid.
                                          Een 5reeks rijd ook comfortabel op RFT dus zou ik voor RFT gaan . Een 1 of 3 met m ophanging en RFT rijd hard.

Comment

Working...
                                          X