Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Roet op je bumper? Met een uitlaat naar beneden gericht?
Ik heb een rechte uitlaat op m'n E46 318d zonder roetfilter en ik heb nog nooit roet op m'n bumper opgemerkt.
ja Jakkel eigenlijk wel ...
het is miniem , maar ik heb daar altijd een beetje last van gehad , waar mijn uitlaat zit was mijn bumper altijd ietsje vuiler dan de andere kant ...
maar echt miniem hoor
Mijn E46 320d was gechipt van 126(150)pk naar 188pk, en die rookte ook zeer hard. Ik heb drie keer 'n mail gestuurd naar Heinz om binnen te mogen gaan om daarnaar te laten kijken, en heb toen nooit antwoord gehad erop (blijkbaar wordt het mail-adres info@autotuneheinz.be niet vaak gecontroleerd). Toen ik met m'n auto binnen ging om de originele software te laten terugzetten, maakte ik melding van bovenstaande, en toen zei men mij dat dat vrij makkelijk kan worden aangepast, voornamelijk door de inspuitduur een tikje te verkorten. Dat roeten is voornamelijk "onverbrande diesel", en door het tijdstip waarop de dieselinspuiting eindigt, wat vroeger te leggen, vermindert dat roeten al behoorlijk, met nauwelijks prestatieverlies. Als dat nog niet voldoende helpt, kan men ook de inspuithoeveelheid minimaal verminderen, met wederom wat vermogensverlies.
Volgens Bruno bij Heinz zou ik geen 5 pk zijn kwijtgespeeld en zou m'n auto dan niet meer hebben geroet dan standaard zonder chip. Had ik 't geweten, ik had meteen gebeld in plaats van gemaild, dan had ik dat uiteraard laten aanpassen. Die aanpassing is trouwens gratis, da's service.
Ik zou het roet"probleem" melden, Toerke, aan PPE, en vragen of z'n 'm nog lichtjes kunnen finetunen. Ik was reuzetevreden van het vermogen, maar schaamde me altijd rot als ik volgas gaf en een enorm kielzog aan zwarte rook naliet...
ik ga eens moeten achter mijn auto rijden want ik zie voorlopig toch nog niet als ik volgas geef of ik een roetprobleem heb
ja , redelijk wel ja ... mijn bumper is al bijna zwart zelfs
maar het kan mij nie echt wa schelen hoor , ik ben content dat ik het gedaan heb maar zou het op een nieuwe auto nooit doen
rare uitspraak vind ik,tis juist op een nieuwe dat het beter is als enen die al een pak km heeft.heb totaal geen last van rooktoestanden of meer roet dan voor de tuning.de mijne
is van 122pk naar bijna 160 pk gegaan.
rare uitspraak vind ik,tis juist op een nieuwe dat het beter is als enen die al een pak km heeft.heb totaal geen last van rooktoestanden of meer roet dan voor de tuning.de mijne
is van 122pk naar bijna 160 pk gegaan.
ik heb ook geen last van rooktoestanden hoor Devildriver , maar ik moest deze smiley
ipv deze gezet hebben ...
waarom zou ik het niet doen op een nieuwe ?
awel ik rij al 3 jaar met deze E90 en het was al een tijdje dat ik meer power wou EN dat heb ik nu dus ben ik weer zeer tevreden van mijn auto
als je het doet bij een splinternieuwe car en je tuned die direkt weet ge van niet anders en na enkele jaren als het dan tegensteekt kun je dan niet anders ofwel een andere rappere auto kopen , of nog meer tunen
vandaag dik gewonnen zelfs tegen een 525d E60 ( 163 PK )van ne maat van mij
Een standaard 163pk 320d is toch even snel, of zelfs een zuchtje sneller, dan een standaard 163pk 525d? Ik heb een 320d touring 163pk 'es gesprint tegen een 525dA (yep, was wel 'n automaat, maar maakt quasi niks uit plus dan kan je je niet misschakelen ), en ik was met de 320d tot aan ca. 140 net "voorbij" de 525d (dus '3 met z'n koffer ter hoogte van de '5 z'n neus).
Maar bon, je zegt "dik gewonnen", dus 't verschil zal groot geweest zijn. Zalig voor je. *beetje jaloers* (wil ook wel chippie)
Een standaard 163pk 320d is toch even snel, of zelfs een zuchtje sneller, dan een standaard 163pk 525d? Ik heb een 320d touring 163pk 'es gesprint tegen een 525dA (yep, was wel 'n automaat, maar maakt quasi niks uit plus dan kan je je niet misschakelen ), en ik was met de 320d tot aan ca. 140 net "voorbij" de 525d (dus '3 met z'n koffer ter hoogte van de '5 z'n neus).
Maar bon, je zegt "dik gewonnen", dus 't verschil zal groot geweest zijn. Zalig voor je. *beetje jaloers* (wil ook wel chippie)
yep "dik gewonnen"
ik heb/had eigenlijk al een paar keer gesprint tegen die maat met zijn E60 525d vroeger en het was redelijk gelijk opgaand , ik kon hem niet lossen , maar hij mij ook niet ...
maar nu was er toch wel een zeer groot verschil hoor , mijne maat geloofde mij eerst niet dat ik mijn auto getuned had dus hebben we eens de R8 op gereden he ...
nu gelooft hij mij wel
ongelooflijk maar waar ,
ik had al vele malen gehoord dat een auto na tuning minder verbruikt maar dat kon ik niet geloven , meer power is meer verbruiken toch ...
voor de tuning als ik enkel stadsverkeer deed had ik een gem verbruik tussen de 9 en de 9,5 liter per 100/km ( sportief )
vorige week toen ik thuis was heb ik mijn gem verbruik op nul gezet en nu een 10 dagen later zit ik aan een gem verbruik van 7,7 liter ( terug zeer sportief )
Die standaardremmen kunnen dat goed genoeg aan hoor...
tis ni zo dat uwe auto ineens over de 250 gaat knallen, zodat ge knoerten van remmen moet steken...
tis eerder in hernemingen dat ge profijt gaat halen...
en dat aangeven??? waarom ?? ze zuigen u zo al genoeg uit...
Kost niet te gek veel geld zenne, heb al nagevraagd !!
Comment