Mededeling

Collapse
No announcement yet.

herspuiten van een auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• herspuiten van een auto

Hallo,

Ik vraag me af of het niet mogelijk is een oude wagen te laten herspuiten door leerlingen automechanica en carrosserie?
    Heeft iemand op dit forum er weet van of dit kan, en heeft iemand dit al ooit laten doen...?

Ik heb een oude r4f6 die, om qua carrosserie gezond te blijven, best een laagje verf zou kunnen gebruiken, maar ik denk dat dit vrij kostelijk is als ik het moet laten doen door een carrossier... . Misschien kunnen leerlingen een studieobject wel gebruiken, ik veronderstel dat zij dat zowiezo beter zouden kunnen doen dan ikzelf... .

Groeten,
    vierel

ik volg carrosserie in school
    als je een auto wil laten spuiten lig je al aan 1000euro materiaal (verf,verharder,verdunner,ontvetter,plakband en afplakpapier)

heb je foto's van u wagen hoe ie nu staat ? roest ? blutsen , diepe krassen ?

Comment

Wat ook plezant kan zijn is zelf een cursus carrosserie gaan volgen in avondschool, en vragen om tijdens de les op jouw wagen te oefenen. Dan betaal je enkel het materiaal, je leert ondertussen vanalles én je kan de boel een beetje in de gaten houden...
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Hallo arnev,

De r4 staat in redelijke toestand, met wat blutsen op de motorkap, maar echt spectaculair...
        Het enige probleem is dat de originele lak overal van die kleine barstjes of scheurtjes of hoe je het ook wil noemen, vertoont en dat dit van die kleine roestsproeten geeft. Als je poliert is dit weg, maar je voelt wel de scheurtjes (je ziet ze ook wel).

Doen jullie zulke werken op school... ?

Ik heb nu geen foto's, maar kan er je misschien bezorgen...

Groeten,
        vierel

ik heb ook gele lichten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
          Wat ook plezant kan zijn is zelf een cursus carrosserie gaan volgen in avondschool, en vragen om tijdens de les op jouw wagen te oefenen. Dan betaal je enkel het materiaal, je leert ondertussen vanalles én je kan de boel een beetje in de gaten houden...
          betaal je enkel het materiaal ? jah das waar. maareuh als onervaren spuiter. direct verf van 150-200 euro de liter te verprutsen aan lopers spuite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vierel Bekijk Berichten
            Hallo arnev,

De r4 staat in redelijke toestand, met wat blutsen op de motorkap, maar echt spectaculair...
            Het enige probleem is dat de originele lak overal van die kleine barstjes of scheurtjes of hoe je het ook wil noemen, vertoont en dat dit van die kleine roestsproeten geeft. Als je poliert is dit weg, maar je voelt wel de scheurtjes (je ziet ze ook wel).

Doen jullie zulke werken op school... ?

Ik heb nu geen foto's, maar kan er je misschien bezorgen...

Groeten,
            vierel

ik heb ook gele lichten
            Hey,
            bij mij in school raden ze het niet aan, om een hele auto te spuiten.
            omdat de spuitcabine niet van de nieuswte is.

graag foto's

ik heb nog geen gele lichten voor min golf 1 komt nog !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
              Ooit ....

Als ik tijd heb ....

Comment

1000€ aan materiaal
                is dat niet wat overdreven?

niet dat ik er iets vanaf weet hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  1000€ aan materiaal

'k denk dat je met lak toekomt met een liter of 4, aan pakweg 60 € per liter, als 't geen metallic is.

500 € aan materiaal lijkt me al meer dan genoeg.

Comment

ik veronderstel dat de paintjob tijdelijk is omdat er nog blutsen in zitten. dan is 1000 € veel te veel. Als je nu zelf de auto klaar maakt, schuren en plakken, dan kost u dat tussen de 200 € en 300 €.
                    Ik heb het zelf eens gedaan met mijn eerste wagen, heb er toen 250 € voor betaald. Moet er natuurlijk niet teveel van verwachten maar dat was ook niet de bedoeling. Eerste auto hoeft er niet mooi uit te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                      'k denk dat je met lak toekomt met een liter of 4, aan pakweg 60 € per liter, als 't geen metallic is.

500 € aan materiaal lijkt me al meer dan genoeg.
                      schuren, ontvetten , plakband,papier, verdunner , verharder , benodigheden om te mengen. de spuitcabine (met eletriek en mazout)
                      da vodje waar je uwe auto mee ontvet hebt , oude verfpot ,enz.kost veel allemaal met speciale ophaaldiensten.
                      carrosserie is echt nie goedkoop

Comment

Qua kosten bij de carrossier zal ik het algauw wel weten, want ik heb een r4 gtl laten spuiten in beige (was ook het origineel kleur).
                        De prijs die vooropgezet was daar, laswerk aan het chassis, vervangen van deuren en motorkap, kleine deukjes verwijderen en herspuiten, 1500 a 2000 euro, ik denk dat het aandeel materiaal hierin zeker geen 50% is. Natuurlijk laat je ondertussen nog een aantal andere dingen doen om hem zo showroom mogelijk te laten staan en zal de factuur misschien nog veranderen, maar toch...

Mijn fourgonette zou ik gewoon laten spuiten om te beschermen tegen roest, echt grote deuken zitten er niet in... . Ook omdat ze er dan ook super zou uitzien, twee superviertjes dan...

Roestpreventie is eigenlijk het enige waar een renault 4 liefhebber nachtmerries van krijgt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          1000€ aan materiaal

Kennis van mij heeft een W123 Coupe laten herspuiten.

€ 1300 aan materialen zaten erin.

Nuja, die paintjob is dan ook wel perfect gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Kennis van mij heeft een W123 Coupe laten herspuiten.

€ 1300 aan materialen zaten erin.

Nuja, die paintjob is dan ook wel perfect gedaan.

En dan nog es hoeveel aan werkuren?

Ik heb al een paar keer overwogen om mijn E34 te laten herspuiten, maar mijn carrosier hier om de hoek komt af met prijzen die naar de 5000 euro neigen (is dan wel pérfect gedaan)... De wagen heeft mij 1400 euro in aanschaf gekost en dan kan ik zo een kost niet verantwoorden vind ik...
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Dat zal rond de 5000 gehangen hebben ook, die totaalprijs van die 123 Coupé.

Op zich niet te verantwoorden voor die wagen, maarja, nu heeft ie een goede wagen

Comment

Herspuiten auto.

A wel, ik ben ook op zoek om mijn bmwken cabrio te laten herspuiten. Vorige week heb ik antwoord gekregen van iemand die daar voor tussen de 4000 en 8000 euro plus btw vraagt
                                Ik denk dat deze mij verkeert begrepen heeft, ik wil zijn garage niet kopen, ik wil gewoon mijn autoke laten herspuiten!!!
                                Vandaag heb ik dan antwoord gekregen van carsensations in Ternat.
                                Die hunnen prijs ziet er wel fair uit, 1500 euro, wel enkel vanbuiten herspuiten en met lichte plamuurwerk.
                                Misschien de moeite om daar eens naar te bellen!!
                                Groetjes,
                                vroemke.

Comment

D'er is herschilderen en herschilderen, hé.

Gewoon en ander kleurtje d'er op, met slechts wat rubbers afplakken ?

Of een grote beurt waarbij iedere bluts, iedere kras tot bijna in het oneindige bijgewerkt wordt, waar alle delen die d'er af kunnen d'er ook af gaan ?

Heb je zelf de auto glad gemaakt of laat je dat ook doen ?

Reken effen uit, zijn heel wat uurtjes werk, te vermenigvuldigen met het uurloon.
                                  En effectverfjes zijn zeker niet goedkoop.

Laat je bijvoorbeeld een spoiler schilderen in de kleur van je wagen en meteen ook monteren, dan kan je al snel aan 500 euro zitten, zonder de spoiler. Kijk ook eens in de optielijst van nieuwe wagens, als je een spoiler of kit wil bijbestellen, gespoten in de kleur van de auto. Dan is 1000 euro ook niks.

Maar doe je echt een hele restauratie van een leuke wagen, die je nog jarenlang gaat gebruiken om veel plezier mee te maken, dan moet je die kosten ook op lange termijn zien. De juiste kleur op de wagen kan hem nog iets extra geven.

Dus eerst uitvissen wat je wil en dan gaan informeren bij spuiters. En ook eens informeren bij mensen die er geweest zijn.

Comment

Working...
                                  X