CL aub
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Power meets luxury, 600HP+
Collapse
X
-
Ik kan hier zooo moeilijk kiezen
Bentley: niet moeders mooiste, maar telkens ik er ene zie, heb ik er bakken respect voor. Ook moet het ding gewoon perfect zijn, geen enkel minkantje aan die bak vermoed ik.
De CL: echt wel machtig. Vanuit bepaalde punten zegt hij me niks, vanuit andere standpunten, vind ik hem zeer mooi. En zijn interieur is prachtigheid.
De S: Idem als de CL, alleen iets meer underdog door zijn 4 deuren. Ik weet het niet.
Misschien toch maar de Bentley
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenBentley: niet moeders mooiste, maar telkens ik er ene zie, heb ik er bakken respect voor. Ook moet het ding gewoon perfect zijn, geen enkel minkantje aan die bak vermoed ik.
- Styling (persoonlijk)
- Gewicht
- Niet dynamisch
- Niet het afwerkingsniveau van een Arnage
Voor de rest zitten er daar inderdaad geen aan. En de genoemde minpunten zijn ofwel persoonlijk, ofwel eigen aan het type wagen. En de afwerking is nog steeds quasi perfect (beter dan de Benzen), maar bij Bentley heb je die verdomde Arnage he, die wél de perfecte afwerking heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHoewel de Bentley veel exclusiever is en een referentie is qua afwerking van het interieur, kies ik toch voor de CL. Deze Mercedes vind ik qua lijn zoveel knapper dan de Bentley. De S-klasse is een sublieme kar, maar is minder knap dan de CL.
Mijn keuze in deze poll: Mercedes CL 65 AMG
Opmerking: Ik zou eerder voor een CL 63 AMG gaan. Deze wagen is even knap, praktisch even snel, maar wel een flink pak minder duur...
Over je laatste opmerking, volgens mij is een 65 toch wel een pak sneller dan de 63. 400 Nm koppel extra is niet niks
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenZo'n CL, en dan zeker de 65 is quasi perfect qua afwerking. Ik zou er niet verbaasd van zijn dat hij hetzelfde niveau haalt als de Bentley.
Over je laatste opmerking, volgens mij is een 65 toch wel een pak sneller dan de 63. 400 Nm koppel extra is niet niks
Benz maakt foutjes, Bentley bijna niet.
65 is niet zo heel veel sneller dan een 63 in dagelijks gebruik
Als je bij 120 je banden begint op te smoren bij plankgas heb je de grens van het doenbare al overschreden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenAls je bij 120 je banden begint op te smoren bij plankgas heb je de grens van het doenbare al overschreden.
torque
Comment
-
Deze graag
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
bentley all the way....is 'de' beste allrounder die je in die klasse kan kopen....een heel jaar bekakt rondrijden ...en dan eens per jaar een gumballeke mee rijden en al de rest uitlachen...als ik 60 moest zijn ik zou het wel weten...nu ben ik nog veel te 'jong'...en mijne geldbeugel is ook nog ni zwanger genoeg
Comment
-
De huidige S-klasse vind ik niet zo mooi als de vorige, die wielkasten passen eerder op een slecht getunede middenklasser dan op een topklasse 'limousine'. Plus voor dit geld niet speciaal genoeg. Valt dus af.
De CL is zeker mooier maar uiteindelijk niet exclusief genoeg. Ik weet het ook wel, je ziet ze misschien minder dan een Bentley GT maar uiteindelijk is het toch nog altijd een Mercedes.
De Bentley, ik vind die gewoon magistraal. Prachtig design (Made in Belgium :-)).
Het punt van 'instapper van één merk vergelijken met topmodel van een ander' is voor mij niet geldig. Hoe kan je trouwens van instapmodel spreken ivm een Continental GT, ik heb 'm liever dan alle andere Bentley's. Maar anyway, laat ons dan die term gebruiken. Ik vind het juist een argument voor de Bentley. Als het merk daarmee begint, wow!!! Toch beter dan een merk waar een kleine MPV dezelfde badge gebruikt.
Dit is niet de reden waarom ik mijn keuze gemaakt heb by the way. In andere gevallen (bv. 911 GT2 tegen 430 Scuderia) kies ik resoluut voor het merk met het goedkopere instapmodel (in mijn vb. Boxster).
Comment
-
Zonder twijfel de Mercedes CL 65 AMG.
Eergisteren die nog zien passeren en damn die wagen vind ik af. Ik wist zelfs niet dat die meer dan 600 pk had
Vroeger nooit voorstander geweest van Mercedes, maar al hun nieuwe modellen vind ik af.
Langs de andere kan, het is nu ook wel zeer veel geld voor een Mercedes en voor die prijs zou een Bentley mss wel evidenter zijn voor de meeste mensen, maar wat voor een Mercedes krijg je dan ook in de plaats
Comment
-
Voor mij de Bentley GT Speed; owv zijn tijdloze karakter, dit in tegenstelling tot de Benz. Zowel interieur als exterieur van de Bentley spreken mij meer aan. Aan het interieur van de Bentley is duidelijk meer tijd besteed dan dit van de Benz. De Benz heeft ook een te hoog "johnny bak" gehalte met de hele sportkit die tentoon wordt gesteld en het te hoekig design. De Bentley daarentegen heeft een veel discreter koetswerk; alles loopt mooi in elkaar over.
De motor van de Benz zal ongetwijfeld wel de betere zijn, maar dit is niet doorslaggevend voor mij omdat de verschillen niet overweldigend zijn.
De GT is misschien een instappertje ten opzichte van het topmodel van Benz. Maar dat instappertje doet mijn hartje veel sneller slaan dan het topmodel van Benz. Bentley begint daar in prijs waar Benz stopt. Daarom is het Bentley. De GT gaat ook al heel wat jaartjes langer mee dan het huidige CL en S model.
Comment
-
De ContiGT Speed ziet er fabuleus uit, maar heeft ook dat nouveau-riche imago, voetballers enzo. Ik ben er echter compleet zot van.
De S en de CL zijn zowat het beste wat er op automobiele wielen rondrijdt. Helaas moeten ze dat met hun schreeuwigere uiterlijk ook aan iedereen laten weten. En dan nog, de 65 is een beetje overbodig als je weet dat er voor minder geld een bijna even zotte 63 is.
Daarom: voor mij een CL600 aub. Een Rolls-Royce in disguise, dixit Clarkson.
Comment
Comment