Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat een zalig topic eigenlijk. Die wagens hadden écht nog een ziel. Ik kan totaal niet kiezen. Ik heb bijlange nog niet met alle van bovenstaande wagens gereden maar ben zeker moest ik dat wel gedaan hebben of doen dat ik het nog moeilijker zou hebben om een keuze te maken.
Wat een zalig topic eigenlijk. Die wagens hadden écht nog een ziel. Ik kan totaal niet kiezen. Ik heb bijlange nog niet met alle van bovenstaande wagens gereden maar ben zeker moest ik dat wel gedaan hebben of doen dat ik het nog moeilijker zou hebben om een keuze te maken.
Klopt. Dat waren tenminste nog autos met een slechte reputatie. Iets waarmee ge u op zaterdagavond naar het hiernamaals kont rijden
D'r waren er inderdaad veel, maar de meeste konden niet aan het karakter van de 205 GTi, AX Sport en R5 raken. Die wagens waren gewoon gemaakt om kleine bergwegen in Zuid-Frankrijk mee af te scheuren.
Die XU motor was ook een echt varken. Nogal bokkig, maar echt venijnig en 'levend' als je op hun staart trapte.
De Jappen maakten krachtige motoren (vooral Honda) die een pak toeren maakten maar ze hadden niet het eigen karakter die de Europeanen/Fransen hadden.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
En het grappige is dat zelfs nu die karren steeds nog een hoop hedendaagse "spurtbommen" (mind the ") hun kont laten zien.
Zo ben ik met m'n Polo vroeger (160pk/400Nm) eens afgekuisd geweest door een 205GTI (redelijk nipt) en een Golf II G60 (maar betwijfel of deze nog ori was, ik gok mss 1,8T 20VT blok er in met chip want die zat met mij te spelen tot aan 200 (ging precies goed op, herneming op snelweg van rond de 120 tot aan xxx), en daarna gaf die eens écht door en trok die NOG keihard van mij weg )
Daarna @ Golf rijder eens een duimpje getoond met een "WTF " en gezicht, hahaha. Waarop de G60-dude ook vriendelijk teruglachte en de thumbs up gaf.
Ik denk nogaltijd met weemoed terug aan de tijden met mijn golf gti (8v). De buurt hier kende ons toen redelijk goed, we zijn met 3 broers en hadden toen elk een GTI: 2x golf II en 1x 205, ocharme het hart van onze ouders
De Clio. Denk ik. Ik ken echt te weinig van die karren om een goed onderbouwde uitleg te geven voor die keuze.
Ik zie net dat ik niet de enige ben die voor dat ding heeft gekozen (ik had niet op voorhand gekeken naar anders posts of resultaten), dus mijn keuze zal nog de slechtste niet zijn.
Dat waren nog 'ns zalige tijden
Jammer dat ik nog met geen enkele van deze spurtbommetjes heb kunnen rijden. Wel de standaardmodellen, maar dat zegt weinig over het karakter van de spurtbomversie.
Afgaande op de looks en de commentaren van pers en liefhebbers zou ik opteren voor de 205 GTI. Dat zou de ideale bergwegvreter zijn.
The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment