Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[designscore] Audi A3 cabriolet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [designscore] Audi A3 cabriolet

Geef in deze poll jouw score voor het design van de net openbaar gemaakte Audi A3 Cabriolet.
    1 = slechtste score
    10 = beste score
    Je geeft punten :
    • wél op hoe mooi je 'm vindt
    • wél op hoe 'ie aansluit bij de traditie van het merk
    • wél op hoe indrukwekkend je 'm van looks vindt
    • wél op hoezeer 'ie de typische merk- of modelkenmerken in zich heeft
    • ...
    • maar NIET op hoezeer je 'm zou kopen, of niet
    • en NIET op hoe indrukwekkend/teleurstellend de prestaties e.d. zijn,
    • en NIET op 't feit of het jouw favoriete merk is, of niet
    • en NIET op 't feit of de doorsnee eigenaar van dat merk/type/soort auto's jou ligt of niet
    • ...
    Probeer dus je subjectieve, eventueel woordelijk geargumenteerde, mening, zo nauw en zuiver mogelijk te houden!

Vergelijkingen met concurrenten van dit model/merk, of laatdunkende uitlatingen betreffende het model of zaken daarrond, horen hier niet thuis.

Go !
    3
    1
    6,00%
    9
    2
    4,00%
    6
    3
    13,00%
    18
    4
    17,00%
    23
    5
    12,00%
    17
    6
    15,00%
    21
    7
    16,00%
    22
    8
    11,00%
    16
    9
    2,00%
    3
    10
    0%
    0

De auto waarvan sprake :

Comment

3

Kvind er niets aan, mss als hij echt goed uitgerust is met dikke velgen enzo, dat ik hem dan ietske knapper vind.. Maar zondag zag ik een rode en vond het echt een lelijke auto.

Kben da laatste tijd iets minder voor de nieuwste modellen van audi.

Comment

Homo -> 4.

Comment

Een 3.

Comment

Echt helemaal niet geslaagd wat mij betreft. Dan is de 1 cabrio in mijn ogen véél knapper. Vandaar een 3.

Edit : vooral die kont verknalt wat mij betreft de hele wagen!

Comment

Ik vond 'm van in 't begin knap, en na 'm al een paar keer live gezien te hebben blijf ik bij m'n mening. De A3 is een knappe auto als uitgangsbasis, en deze cabrio-versie daarvan vind ik eigenlijk best geslaagd. Ik blijf 't herhalen : 'k vind het de perfecte opvolger van de Golf cabrio, die had ook zo'n kort poepke.

Ook met de kap dicht vind ik 'm mooi, en dat is niet zo heel veel cabrio's gegeven.

Ik geef 'm een 7, da's geslaagd met onderscheiding.

Comment

stoffen dakje

En het ligt er zo wat oldschool op als bij de golf en de beetle

/me like!

7

Comment

Ik ben er niet zot van, het heeft zo iets van een badkuip op wielen. Een Mini Cabrio heeft dat nog meer maar de deze toch ook wel wat. Die rolbeugels zien er ook niet leuk uit op een vrij compacte wagen, dan nog liever een beugel zoals de Golf 1 Cabrio.

Mijn vriendin is er jammer genoeg zot van, gelukkig mogen cabrio's met een stoffen kap niet volgens de car policy
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Frontaanzicht is mooi, van de achterkant ben ik minder te spreken. Vooral de lelijke rolbeugels storen me. 't Is dan ook maar een 5/10 geworden.

Comment

een 6... maar da's globaal gezien, die prachtige zilveren versie met die rooie kap en grote velgen kreeg direct een 8, andere versies (zoals ie op het salon in brussel stond een 4)

gemiddelde score dus

Comment

Looks algemeen:ik vind hem veel te gedrongen en de kont is veel te dik, en dat terwijl een cabrio voor mij toch vooral slank en elegant moet zijn. En dan zijn deze foto's nog met grote velgen, met kleinere moet het nog minder elegant zijn.

Qua passen in het modellengamma scoort hij wel goed volgens mij, hij is meteen van alle kanten herkenbaar als een Audi, en het merk kan misschien wel een tweede cabriomodel gebruiken, het trekt meteen ook meer (vrouwelijke en/of jongere kopers aan.
                        Wat dan weer minder past binnen het merk is die gedrongenheid, Audi's zijn over het algemeen toch auto's met een lange slanke lijn, wat dit niet is. Het doet ook wel wat af aan het zakelijke image van Audi, wat door sommigen misschien als een nadeel gezien kan worden?

Dus een 4.

Comment

Ben er niet gek van. Stoffen dak is wel een plus, maar het voorste deel van de kap zelf dient als afdekking (op zich nog niet vreselijk), waarbij er een deel van het mechanisme open en bloot blijft! Zowel links als rechts een serieus hoekje. Tja... Daar bovenop (letterlijk) dan nog eens die rolbeugels...

Ik houd bovendien meer van enigszins gestrekte vierzitscabrio's, deze is gedrongen.

Hij heeft vooral de Golf cabrio met zich mee. Kan tellen als 'heritage'.

Ik geef een 3
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

een 5

kan er nog door

stoffen dak is een pluspunt, maar de rolbeugels en de leds in de koplampen storen me

Comment

Voor ik hem cabrio zien rijden heb kreeg hij een 6, maar de ongelukkige rolbeugels doen het verdict dalen tot 3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                ]Je geeft punten :
                                • wél op hoe mooi je 'm vindt
                                • wél op hoe 'ie aansluit bij de traditie van het merk
                                • wél op hoe indrukwekkend je 'm van looks vindt
                                • wél op hoezeer 'ie de typische merk- of modelkenmerken in zich heeft
                                • ...
                                Wel dan,
                                Ik zou'm nooit kopen, is een vrouwenauto, heeft een te korte kont, is duur, ...

MAAR het is nu eenmaal een A3. Volgens de puur objectieve argumentatie naar gTa's normen moet ik hem een 7 geven. Hij ligt perfect in de lijn van Audi-tradities (namelijk supervoorspelbaar uiterlijk met enkele leuke accentjes), ziet er niet bepaald mis uit en zal zeker goed verkopen. Serieuze concurrent voor de Mini als cadeautje van de Knokse papa voor dochterlief's 18e verjaardag.

EDIT: ik ben blijkbaar gul want iedereen geeft hier superlage scores. Best dat jullie mijn proffen niet zijn.

Comment

Ik geef hem een vier. Dit om volgende redenen:
                                  Van vierzitscabrio's moet ik niet hebben, en al zeker niet als ze zoiets badkuipachtigs hebben. Een cabrio moet imo een tweezitter zijn. Liefst een roadster. Een TT Roadster is beter, maar komt toch nog niet aan de enkels van een echte roadster als de BMW Z4.
                                  Ten tweede: op vlak van motoren scoort Audi niet slecht, maar nu ook niet zo goed dat ik mijn mening zou herzien. Een atmosferische zes-in-lijn ware toch beter geweest. Maar goed, een punt voor de 2.0 TFSI (of hoe heet dat ding bij Audi ook weer?).
                                  Ten derde is en blijft dit ding een FWD. Nee, vooral een cabrio moet rijplezier bieden, dus dit ding zou niet verkrijgbaar mogen zijn met voorwielaandrijving.
                                  Vervolgens heb ik het ook niet zo voor de vier ringen op de snoet en de kont. Over een gebrek aan inspiratie bij het ontwerpen van een logo gesproken. Nee, echt, dan hadden ze beter de cirkels in elkaar geplaatst i.p.v. door elkaar. En een beetje blauw en wit in het logo kon ook geen kwaad.
                                  Ten vijfde: de afwerking en klasse van het interieur voorkomen dat ik nog minder punten zou geven. Hier zijn we bij het sterkste punt van de wagen aangekomen. Vooral met de S-line-zetels is het interieur af.
                                  Ten zesde: al wat hierboven staat is zever (en ik vraag me af hoeveel mensen mijn post niet volledig zullen gelezen hebben, rofl). Ik heb de wagen een zeven gegeven, want het design valt eigenlijk nog zeer goed mee voor zo'n compacte cabriolet. Liever een roadster, qua looks, maar dit is alleszins beter dan de CC's die bepaalde andere merken voortbrengen. De nieuwe Audi-stijl (koplampen) is niet bepaald super, maar het maakt hem er ook niet lelijker op.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

een 4...

gebrek aan profiellijn, gewoon een teleurstellend vlak staal!... een te dikke poep... maw.. de wagen is te kort om imo te voldoen aan een echte cabrio. En hij is dan nog een met zijn LED'jes lelijk.

Comment

dubbel
                                      Last edited by ; 14/05/2008, 18:02.

Comment

De grootte van de deuren klopt niet. Die verhouding doet heel de auto er veel te kort en te gedrongen uitzien terwijl ik vind dat een coupe of cabrio er net slank moet uitzien.

Ook de flanken ogen wat saai, iets meer welving had hem goed gedaan, nu ziet het er vooral saai uit.

Edit: Ik heb deze reactie gegeven zonder voorgaande reacties te lezen. Blijkbaar wordt mijn mening ook gevolgd door nog wat andere forummers.

Comment

Working...
                                        X