Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 320 d of 323 d FL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 320 d of 323 d FL

    Hallo,

    Ik ben van plan een nieuwe 32O d FL te bestellen, eentje net alles erop en eraan kostprijs een goeie 50000 euro.
    Nu het ik gelezen dat je bij de FL de nieuwe 323 d zou kunnen bestellen.
    Loont het de moeite de twin turbo te bestellen, rekening houdend met de meerprijs in aankoop, inschrijvingstaks, herverkoopwaarde, ... of koop je beter en 320 d en laat je hem achteraf chippen tot 200 pk ???

  • #2
    Ik zou voor de 323d kiezen omdat naar mijn mening het altijd beter is de fabrieksversie te kiezen dan achteraf te gaan prutsen met het vermogen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Ik zou voor de 323d kiezen omdat naar mijn mening het altijd beter is de fabrieksversie te kiezen dan achteraf te gaan prutsen met het vermogen.
      idd,als je het vermogen wil,koop je best ineens de échte. Zal altijd veel degelijker zijn dan een getjoende
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #4
        De 2.0d177 valt nog altijd niet te chippen (ze zijn er al 15 maand mee bezig en het wil maar niet lukken), en zal vermoedelijk ook nooit te chippen vallen. De Bosch EDC17-stuurcomputers zijn zo zwaar versleuteld dat, simpel gesteld, de software niet te kraken valt.

        Als je de keuze hebt tussen twee vermogensversies, en de meerprijs voor de krachtiger versie is niet al te gek, dan zou je m.i. stom moeten zijn om niet de krachtiger versie te nemen. De x23d is méér dan een "officieel gechipte" versie van de x20d.

        Comment


        • #5
          'officieel gechipt', zoals Abt doet voor VW?
          American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk Berichten
            'officieel gechipt', zoals Abt doet voor VW?
            Mjah, eigenlijk bedoelde ik daar niks specifieks mee, en 't zijn dubbele aanhalingstekens, waarmee ik wil wijzen op de fictie die erin zit. Anderzijds : veel merken bieden verschillende vermogensversies aan van 'dezelfde' motor (Volvo 2.4D en D5, BMW 2.5d en 3.0d, Benz 280 CDI en 320 CDI, VAG TDI, ...).

            Comment


            • #7
              En alles valt te kraken. Het één al wat moeilijker als het andere

              Comment


              • #8
                Ik zou dan voor de 323d gaan, een x23d motor zal sowieso soepeler zijn dan een gechipte x20d ook al hebben ze evenveel vermogen. Het is niet voor niks dat BMW er twee turbo's heeft opgeschroefd, dat zouden ze heus niet doen moesten ze hetzelfde kunnen bereiken met een enkele turbo en een aangepast programma voor de x20d.
                AutoMinded.be

                Comment


                • #9
                  EDC17 voor de VAG diesels is wel al gekraakt
                  Bij mijn weten door nog maar 1 Duits bedrijf.
                  Zou me toch heel sterk verbazen dat BMW niet zou volgen.
                  Zware encryptie, da's duidelijk, maar wees maar zeker dat momenteel tig servers staan draaien en op een dag zal het wel eens prijs zijn. Vraag aan gelijk wie uit de IT sector die iets afweet van encryptie en die zal u bevestigen dat met wat tijd en boterhammen ALLES te kraken valt.

                  Comment


                  • #10
                    50.000 euro voor een 320d

                    Wat gaat die 323d dan kosten ?

                    Ja, als je het geld hebt, tuurlijk die 323d

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                      EDC17 voor de VAG diesels is wel al gekraakt
                      Bij mijn weten door nog maar 1 Duits bedrijf.
                      Zou me toch heel sterk verbazen dat BMW niet zou volgen.
                      Zware encryptie, da's duidelijk, maar wees maar zeker dat momenteel tig servers staan draaien en op een dag zal het wel eens prijs zijn. Vraag aan gelijk wie uit de IT sector die iets afweet van encryptie en die zal u bevestigen dat met wat tijd en boterhammen ALLES te kraken valt.

                      Idd alles valt te kraken...
                      maar vraag is of het nog rendabel gaat zijn op lange termijn he..
                      Je mag er donder op zeggen dat alle auto's zwaarder en zwaarder versleuteld gaan worden, dat het kostenplaatje het niet meer waard is er zoveel "man" uren op te zetten...
                      ik denk dat daar meer het gevaar in schuilt...

                      Comment


                      • #12
                        de nieuwe x20d motor rijd al bijzonder soepel, je laat er al 90% van het huidige belgische wagenpark mee je uitlaatpijp zien...
                        Dex23d motor heb ik zelf spijtig genoeg nog niet aan de tand kunnen voelen.. spijtig :'(

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                          EDC17 voor de VAG diesels is wel al gekraakt
                          Bij mijn weten door nog maar 1 Duits bedrijf.
                          Zou me toch heel sterk verbazen dat BMW niet zou volgen.
                          Zware encryptie, da's duidelijk, maar wees maar zeker dat momenteel tig servers staan draaien en op een dag zal het wel eens prijs zijn. Vraag aan gelijk wie uit de IT sector die iets afweet van encryptie en die zal u bevestigen dat met wat tijd en boterhammen ALLES te kraken valt.
                          Mjah, de geruchten over gekraakt EDC17 kan je niet vertrouwen, aangezien de mate van beveiliging niet overal even hoog is. En trouwens, naar mijn weten is er nog geen Duits bedrijf die de VAG EDC17 kraakte, maar wel ziptuning.nl (naar eigen zeggen) bij de A5 3.0 TDI. Zelfs het gerenomeerde MTM gebruikt een boxje bij hun "diesel-S5-killer"!

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                            Idd alles valt te kraken...
                            maar vraag is of het nog rendabel gaat zijn op lange termijn he..
                            Je mag er donder op zeggen dat alle auto's zwaarder en zwaarder versleuteld gaan worden, dat het kostenplaatje het niet meer waard is er zoveel "man" uren op te zetten...
                            ik denk dat daar meer het gevaar in schuilt...
                            ²

                            Je kan er zeker van zijn dat, als de BMW 2.0d177 op termijn chipbaar wordt, de prijzen een pak hoger zullen liggen dan de pakweg 500 EUR excl. BTW die je betaalde voor een 2.0d150 van vorige generatie. Als het 1.250 EUR of meer kost, dan vind ik het definitief z'n geld niet waard...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              En trouwens, naar mijn weten is er nog geen Duits bedrijf die de VAG EDC17 kraakte, maar wel ziptuning.nl (naar eigen zeggen) bij de A5 3.0 TDI. Zelfs het gerenomeerde MTM gebruikt een boxje bij hun "diesel-S5-killer"!
                              Zip is in de eerste plaats een goede geoliede marketingmachine...

                              Het bedrijf in kwestie heet CSW Fahrzeugtechnik uit...Wolfsburg



                              Een aantal Belgische chiptuners werkt (momenteel noodgedwongen) met CSWI samen als ze een EDC17 binnenkrijgen.

                              Hoe dan ook zullen de eersten die ermee op de markt komen voor BMW er wél sloten geld aan verdienen wat de investering ineens wel rendabel zal maken.

                              Het is wel zo dat voor de 'Johnny comes late' onder de chiptuners (dus die 95% die gewoon profiteren van andermans werk zonder ooit een lijn software zelf te hebben geschreven) de toekomst er idd. niet zo gunstig uitziet.

                              Comment


                              • #16
                                wie zegt dat de 323d komt, volgens mijn gegevens komt die helemaal niet, staat niet op de prijslijst van model 2009, de 320d xDrive daarentegen wel!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
                                  Hallo,

                                  Ik ben van plan een nieuwe 32O d FL te bestellen, eentje net alles erop en eraan kostprijs een goeie 50000 euro.
                                  Nu het ik gelezen dat je bij de FL de nieuwe 323 d zou kunnen bestellen.
                                  Loont het de moeite de twin turbo te bestellen, rekening houdend met de meerprijs in aankoop, inschrijvingstaks, herverkoopwaarde, ... of koop je beter en 320 d en laat je hem achteraf chippen tot 200 pk ???
                                  ben ik blij dat ik dat weet zeg!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                    Zip is in de eerste plaats een goede geoliede marketingmachine...

                                    Het bedrijf in kwestie heet CSW Fahrzeugtechnik uit...Wolfsburg



                                    Een aantal Belgische chiptuners werkt (momenteel noodgedwongen) met CSWI samen als ze een EDC17 binnenkrijgen.
                                    Aha, interessant. Thanks!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Legacy diesel in STi versie
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        Legacy diesel in STi versie
                                        kost die ook een goeie 50.000 Euro? Toch wel belangrijk vind ik...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X