Oorspronkelijk geplaatst door GT-R
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke roadster?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenDe BMW natuurlijk.Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenAhja natuurlijk de BMW, waarom staan die andere daar eigenlijk bij?
Enige argumentatie?
Dan kunnen we allemaal wat leren van jouw gegronde meningen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenEn de MX-5 is geen homokar ofwa
homokar en niet homokarren
Jij maakt knappe,volwassen indelingen zeg.
Comment
-
De MX-5. Mooi, rijdt goed, betrouwbaar en nog niet eens zo heel duur!
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenEn de MX-5 is geen homokar ofwa
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenIk zou wel eens deze pol willen zien: Mazda MX-5/Opel GT
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtendie speedster is een lotus met een opelbadge, en dus verdient hij mijn stem niet. maar het valt me een beetje tegen dat je de mx-5 geen blik waardig gunt terwijl hij qua funfactor toch wel hoger scoort dan die foute homokar van een Z3
Mocht de poll zich beperken tot viercilinders, dan lag het anders. Geen van de Z3-modellen met 4-pitter zou me kunnen verleiden tot 'n aankoop. Net zomin, en om dezelfde reden, als de MX-5 : vierpitter. Sorry, i'll pass. Ik heb gedurende enkele jaren met een Alfa Spider gereden met de 2-liter TwinSpark motor (155pk), en ik heb enorm veel plezier gehad van die auto, en misschién dat ik een zeer lichte Alfa Spider (1.200 kg ECE als ultieme maximum) nog een kans zou gunnen, maar voor de rest maken viercilinder roadsters als funkar bij mij helaas geen kans meer.
Tenzij ze écht een hoop pk's uitbraken (zoals de Honda S2000), of tenzij het een échte lightweight rakker is zoals een Elise of een Opel Speedster. Die dingen rijden grandioos, en daar ben ik wel weer voor te vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk vind dat niet. Ik heb een aantal versies van de vorige MX-5 testgereden, en ook de huidige. Schitterende auto's, ja, maar naar mijn maatstaven ligt het totaalpakket van een Z3 2.8 of 3.0i me veel meer. Ik zou nooit een MX-5 kopen, net om wille van de motor (die zeer goed is, maar voor een tweede auto die moet dienen als funkar is een MX-5 me gewoon te ondergemotoriseerd). Velen zeggen dat een Z3 een homokar is, en of dat nu zo is of niet laat ik in 't midden, feit is dat ik me nooit zou aantrekken van wat anderen denken, maar enkel rekening houd met mijn plezier. En ik wéét dat ik altijd met spijt zou denken aan de foute beslissing van toch een MX-5 te hebben gekocht en niet een Z3 2.8 of 3.0i. Voor mij scoort een Z3 met zo'n zalige zes-in-lijn inzake funfactor weldegelijk hoger dan een MX-5. Jij maakt jouw rekening, ik de mijne.
Mocht de poll zich beperken tot viercilinders, dan lag het anders. Geen van de Z3-modellen met 4-pitter zou me kunnen verleiden tot 'n aankoop. Net zomin, en om dezelfde reden, als de MX-5 : vierpitter. Sorry, i'll pass. Ik heb gedurende enkele jaren met een Alfa Spider gereden met de 2-liter TwinSpark motor (155pk), en ik heb enorm veel plezier gehad van die auto, en misschién dat ik een zeer lichte Alfa Spider (1.200 kg ECE als ultieme maximum) nog een kans zou gunnen, maar voor de rest maken viercilinder roadsters als funkar bij mij helaas geen kans meer.
Tenzij ze écht een hoop pk's uitbraken (zoals de Honda S2000), of tenzij het een échte lightweight rakker is zoals een Elise of een Opel Speedster. Die dingen rijden grandioos, en daar ben ik wel weer voor te vinden.
1) Wie heeft de term gay car uitgevonden? Wat ben je dan met een stoere mannelijke wagen?
2) Ik heb de Z3 van 140pk aangekocht op mijn 19e. Meer was niet verzekerbaar. De mazda mx5 die ik toen ben gaan testrijden (had nog maar 5kilometers op de teller) was heel hard afgesteld en ik had met mijn 1,95m plaatsgebrek, plus dat die koffer om te huilen was.
3) Hebben jullie met deze auto's eigenlijk ooit wel is gereden of meegereden? Lezen wat een journalist schrijft en die zijn mening herkauwen is nog iets anders.
4) De meesten schrijven hier funcar en power en rijplezier. Dan kom je automatisch uit bij de opel speedster. Het is simpel om dat hier in een poll te verklaren. Maar moest je echt voor de aankoop staan is het niet alleen power en rijplezier wat telt, maar ook comfort, onderhoud en dagelijkse bruikbaarheid. Dat maakt een heel ander plaatje.
Een roadster is een cruiser en geen sportwagen in mijn ogen. Een Z3 3 liter is al een echte sportwagen. Cruisen kan je elke dag. Sportief rijden moet je al rekening houden met het verkeer, files, flitspalen en je uit de pan swingende verbruik en hogere onderhoudskosten.
Neemt niet weg dat ik hier voor de opel speedster kies (als tweede wagen). En ja ik weet hoe zeer hij doet aan je rug na 50km en hoe klein die koffer is en dat je er in de winter en bij regen beter niet mee buiten komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenWtf
1 voorbeeld?
Ontopic: De MX-5.
btw: Een roadster koop je niet voor zijn koffer, dan moet je maar een break of lompe SUV, busje, kopen.
Comment
-
Niks van aantrekken, maar je had al lang moeten weten dat je alleen, polls mag starten met bmw, audi, mercedes en andere zich zelf toegekende titel van premium merken in. Toch geen rijstbak, hoe is het toch mogelijk.
ik heb mij toen vergist en ik heb al mijn excuseses aangeboden aan Mazdastruction.
Toch geen rijstbak, hoe is het toch mogelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk BerichtenZ3 sowieso.. Veruit de mooiste!
Comment
-
De speedster is een gevaarlijke wagen daar wil je echt geen accident mee.
De z3 is ook niet echt mijn ding maar uit de lijst zou ik deze nog kiezen maar dan alleen met een 6cilinder.
Mx5 heb ik altijd een lelijke hok gevonden waar ik niet in wil gezien worden.
Rijkwaliteit is één ding maar looks ook even belangrijk.
Ik zou verder sparen en een Z4 kopen dat vind ik nog een knappe roadster.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenZaterdagmorgen bij een onverwachte regenbui nog ene hopeloos zien worstelen met het manuele dak van zijn Speedster, altijd lachen
On Topic: Heb 2j met de Speedster gereden als dagelijkse wagen. Uit je lijstje is het veruit de beste wagen voor rijplezier! Is uit het lijstje ook de meest "tricky one", duurste in onderdelen en gevoeligste carosserie...
Zou ipv de Z3 doorsparen voor een Z4 of eventueel Opel GT. Misschien dat een Honda S2000 ook mooi in het lijstje komt?
Comment
Comment