Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F355 vs F360

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
    Indien je wat geluk hebt denk ik ook hoor. Maar dat kan met een VW net zo tegenzitten dat je boite stuk gaat he.

355 moet wel heel je motor eruit voor de riemen te vervangen = veel uren => meerkost!
    we gaan met onze maserati naar een ferrari/maserati garage en heb daar al wat gaan rondneuzen en motor moet er idd eruit...kost je zo'n 3000 euro ofzo all in en dan doen je meteen de koppeling enz mee

en als jeje een 355 kan permiteren is dat een peuleschil

kennis van me rijdt 911(997) die krijgt zelfs duurdere facturen dan wij...eens een sportwagen kost het altijd geld op garage gaan...
    Last edited by ; 16/08/2008, 12:46.

Comment

Kwa looks de 355, kwa gebruiksvriendelijkheid/onderhoud de 360

Comment

Voor wanneer is de aankoop gepland?

Comment

De 360 uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
            Voor wanneer is de aankoop gepland?
            Deze poll was eerder een informatieve enquête, een 2-zitter behoort niet tot de mogelijkheden toch niet als tweede wagen. Als derde wagen wil ik niet zo diep in mijn buidel tasten. Mocht ik mogen kiezen dan zou ik evenwel voor de 355 F1 gaan. Al mag hij technisch minder geëvolueerd zijn dan de 360, zijn schoonheid maakt alles goed.

Het valt overigens op dat in de de 3 generatiepolls momenteel lopende telkenmale de oudste het merendeel van de stemmen toebedeeld krijgt.

Tenslotte om te antwoorden op je vraag wanneer de aankoop gepland is: Aankoop van een nieuwe wagen of nieuwe wagens is gepland voor 2009. De poll "welke combinatie kies je" die ik opgestart heb is wel representatief voor de mogelijkheden die ik overweeg. Al moet ik zeggen dat een jonge 2de hands porsche 997S ook nog niet helemaal afgeschreven is.

Comment

F355 is altijd al één van m'n favorieten geweest en dat is alleen maar erger geworden toen ik enkele keren de kans kreeg met een F355 Spider te rijden.
              Wel geen F1, want dat systeem stond op de F355 helemaal nog niet op punt. Da's fel verbeterd op de 360 Modena.

Trouwens, niet om moeilijk te doen hoor, maar de juiste schrijfwijze is 360 Modena, niet "Modenna"

A.

Comment

Verschiet er van dat er nog een redelijk aandeel 360 Modena aanhangers zijn.
                Oké, qua onderhoud en techniek zal deze een stapje voor hebben op de F355.
                Maar het totaalconcept van een F355 imo Berlinetta is toch zo veel geslaagder.
                Die looks, dat geluid (zeker met een capristo<3), dat tikkeltje retro...
                T.o.v. een 360 Modena, die standaard te hoog op z'n poten staat, die lelijke 5 spaaks velgen draagt, het standaard uitlaatsysteem dat te weinig geluid produceert en qua looks minder geslaagd is dan de F355.

Over de 360 Challenge Stradale hebben we het hier niet, dat is een bloedgeil geval apart .

Comment

Schitterend filmpje qua geluid! Ik versta er jammer genoeg weinig van, wordt in Deens gepresenteerd. Wat ik wel versta is "Capristo stage 2" en dat is genoeg^^. Just listen...
                  Hvad er den ulimative Ferrari? Carsten Nymann og Anders Richter giver hver deres bud!
                  Last edited by ; 17/08/2010, 18:23.

Comment

Als ik die nu moest kopen zou ik de 355 kiezen, zijn aankoopprijs is beduidend lager dan die van de 360. Moest budget geen rol spelen kies ik voor de 360. Die is toch moderner en sneller. Ok hij klinkt niet zo goed als de 355 maar mits een juist uitlaatsysteem is dat rap opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                      Als ik die nu moest kopen zou ik de 355 kiezen, zijn aankoopprijs is beduidend lager dan die van de 360. Moest budget geen rol spelen kies ik voor de 360. Die is toch moderner en sneller. Ok hij klinkt niet zo goed als de 355 maar mits een juist uitlaatsysteem is dat rap opgelost.
                      Moderner oké, verschil in snelheid is nagenoeg gelijk. 2 tienden van een seconde sneller naar de honderd, als je snel schakelt is dit verwaarloosbaar.
                      Ind, een leuk uitlaasysteem kan veel doen^^. Juist de 360 Challenge hoeft dit niet, klinkt al absurd luid geoeg^^.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                        360 is qua onderhoud etc wel de eerste "betaalbare" Ferrari, dus de meerprijs ga je na een paar jaar wel terugverdiend hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL love Bekijk Berichten
                          Moderner oké, verschil in snelheid is nagenoeg gelijk. 2 tienden van een seconde sneller naar de honderd, als je snel schakelt is dit verwaarloosbaar.
                          Ind, een leuk uitlaasysteem kan veel doen^^. Juist de 360 Challenge hoeft dit niet, klinkt al absurd luid geoeg^^.
                          Idd Ik wist niet dat het verschil zo klein was in prestaties, toch blijf ik erbij dat ik voor de 360 zou gaan. De 355 is een pareltje maar de 360 vind ik minstens even mooi.

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          360 is qua onderhoud etc wel de eerste "betaalbare" Ferrari, dus de meerprijs ga je na een paar jaar wel terugverdiend hebben.
                          Iets die ik ook niet wist en dat beweren anderen hier ook, in dat geval zou ik dan toch nog even doorsparen om een 360 aan te schaffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Een bevriend autohandelaar heeft me wijsgemaakt dat de F360 een zwak punt heeft, wat betreft de benzine pomp (die van de auto uiteraard )

Zo erg zelf dat hij geen F360 meer durft aan te kopen,omdat hij dan 1 jaar garantie moet geven. Hij zei me ook dat zo'n pomp+het werk zo'n dikke 12.500 euro kost.

Klopt dit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Breyton Bekijk Berichten
                              Een bevriend autohandelaar heeft me wijsgemaakt dat de F360 een zwak punt heeft, wat betreft de benzine pomp (die van de auto uiteraard )

Zo erg zelf dat hij geen F360 meer durft aan te kopen,omdat hij dan 1 jaar garantie moet geven. Hij zei me ook dat zo'n pomp+het werk zo'n dikke 12.500 euro kost.

Klopt dit?
                              Daar geloof ik weinig van, zo duur kan een benzinepomp toch onmogelijk zijn...
                              Ik vraag me echt af hoe duur het onderhoud is van zo een 355, vind het zo een prachtige wagen en die sound vind ik echt FE-NOMENAAL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                Ik vraag me echt af hoe duur het onderhoud is van zo een 355, vind het zo een prachtige wagen en die sound vind ik echt FE-NOMENAAL.
                                Idem, voor mij de mooiste sound die er is
                                En de aankoopprijs valt nog wel mee vind ik.
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Breyton Bekijk Berichten

Klopt dit?
                                  Ik heb al erg veel horror verhalen gehoord over de 360 spider -> moeilijk om aan te werken naar 't schijnt. M'n pa zijn baas heeft er lange tijd ééntje gehad en toen die binnen was geweest voor een groot onderhoud viel de beste man bijna achterover. Hij heeft geen exact bedrag genoemd, maar de factuur was "een goed uitgeruste VW familiewagen". Damn zeg
                                  Captain Turbo
                                  General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

355, no doubt!

Nu al een classic als je 't mij vraagt.

Een 360 vind ik zelfs een tikkeltje 'vulgair'... 'k Weet niet, moeilijk uit te leggen. Geef me er één en ik zal supercontent zijn, maar toch maar liever een 355...
                                    nls2000

Comment

360 heeft gewoon te veel rondingen, ben ik niet zo voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                        Tenzij voor aan de bezinepomp te kunnen de hele motor eruit moet omdat je te weinig plaats hebt om te werken natuurlijk. Geen idee of het zo is hoor, gokje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          Tenzij voor aan de bezinepomp te kunnen de hele motor eruit moet omdat je te weinig plaats hebt om te werken natuurlijk. Geen idee of het zo is hoor, gokje.
                                          Dan nog €10000 werkuren lijkt mij ook een beetje van het mooie te veel eh.
                                          Ik weet nu niet hoeveel ze bij ferrari aanrekenen maar ik vermoed toch geen €500 per uur.

Comment

Working...
                                          X