Ik heb ooit eens de onderhoudsprijzen gekregen voor een F430 en vond dit nog meevallen. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe duur het onderhoud van een F355 dan wel is?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F355 vs F360
Collapse
X
-
rond de 15.000€ voor een groot onderhoud staat hier (http://www.autozone.be/ferrari_355_f...0&locale=nl_BE). tog zou ik de 355 pakken, zoveel mooier dan de 360.
op ferrari world kom ik bedragen tegen van 1.000 tot 4.000eur voor klein onderhoud.Last edited by kefkie; 20/08/2010, 09:26.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenrond de 15.000€ voor een groot onderhoud staat hier (http://www.autozone.be/ferrari_355_f...0&locale=nl_BE). tog zou ik de 355 pakken, zoveel mooier dan de 360.
op ferrari world kom ik bedragen tegen van 1.000 tot 4.000eur voor klein onderhoud.
Miljaar zeg...Aankoop is één ding, onderhoud een ander
Maar hoe graag zou ik ooit een 400 hebben
Comment
-
Koppeling vervangen kost ook een nier bij Ferrari. Ze willen hun exclusief imago wellicht koesteren met dergelijke onderhoudsprijzen. Niemand moet me wijsmaken dat dit niet goedkoper kan. Porsche is veel toegankelijker maar je ziet er dan ook veel meer rijden. Mes dat aan 2 kanten snijdt...2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenKoppeling vervangen kost ook een nier bij Ferrari. Ze willen hun exclusief imago wellicht koesteren met dergelijke onderhoudsprijzen. Niemand moet me wijsmaken dat dit niet goedkoper kan. Porsche is veel toegankelijker maar je ziet er dan ook veel meer rijden. Mes dat aan 2 kanten snijdt...
Uiteindelijk zijn het toch zeker geen goude onderdelen ofzo...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenIk zie hier een factuur liggen van Monza (in Latem) met een uurtarief van €52. Valt goed mee toch. (tarief zal nu wel wat hoger geworden zijn)
Nu is de vraag wat de onderdelen zelf kosten eh...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk BerichtenIk kan mij moeilijk voorstellen dat er nergens een zelfstandige huist die dat goedkoper kan.
Uiteindelijk zijn het toch zeker geen goude onderdelen ofzo...
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenIk zie hier een factuur liggen van Monza (in Latem) met een uurtarief van €52. Valt goed mee toch. (tarief zal nu wel wat hoger geworden zijn). Bij Volvo is het intussen zelfs meer.
Ben je zeker dat het van Ferrari is en niet van Maserati want Monza deed tot voor een paar jaar vooral Maserati en die zijn een pak goekoper (enfin "minder duur").2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIk denk het ook ja. Bij Volvo is het intussen zelfs meer.
Ben je zeker dat het van Ferrari is en niet van Maserati want Monza deed tot voor een paar jaar vooral Maserati en die zijn een pak goekoper (enfin "minder duur").
Ferrari. Zal straks die factuur eens inscannen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenFactuur is van 2006, zal wel niet verdubbeld zijn ondertussen zeker?
Ferrari. Zal straks die factuur eens inscannen.
Maar waarom zou het niet kunnen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenOnafhankelijke specialisten die aan Ferrari werken liggen niet dik gezaaid vrees ik. En zij moeten ook hun stukken elders gaan halen...
Comment
-
15ke voor een onderhoud is dikke zever, tenzij je een wrak opkoopt bij target cars.
Groot onderhoud kost iets van een dikke 5ke op een 355, vooral omdat de motor eruit moet. Vaak doen ze de koppeling en andere details, gezien de motor er toch uit is. Nuja, als je een auto hebt waar veel aan mankeert, kan je de factuur wat duurder maken. Als je een koopt, kijk dan uit naar een perfecte historiek.
Onderhoud op een 430 is 1000euro om de 20 k.kms of om het jaar, indien je ceramische remmen moet vervangen dan wordt dat ook weer duurder he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk Berichten15ke voor een onderhoud is dikke zever, tenzij je een wrak opkoopt bij target cars.
Groot onderhoud kost iets van een dikke 5ke op een 355, vooral omdat de motor eruit moet. Vaak doen ze de koppeling en andere details, gezien de motor er toch uit is. Nuja, als je een auto hebt waar veel aan mankeert, kan je de factuur wat duurder maken. Als je een koopt, kijk dan uit naar een perfecte historiek.
Onderhoud op een 430 is 1000euro om de 20 k.kms of om het jaar, indien je ceramische remmen moet vervangen dan wordt dat ook weer duurder he
Dat zou mij verbazen...
Comment
-
355 en 360 hebben distributieriem, Ferrari vraagt vervanging om de 3jaar.
Maar de distributieriem is niet toegankelijk op een 355, tenzij je de motor uit haalt.
In Engeland zou er een garage zijn die de motor niet uit haalt, maar dan vraag ik mij af hoe hij zijn distributieriem weer monteert, tenzij hij de poelies niet nameet en weer monteert zoals het was. Is goedkoper, dat wel.
Bij de 360 kunnen ze aan de distributieriem door een schuif achter de zetels, is dus beduidend goedkoper gezien het veel mindere aantal werkuren. Over het algemeen profiteert men van andere zaken te doen op een 355 wanneer de motor eruit zit, zou zonde zijn om in januari een distributieriem te doen en in juni weer de motor eruit voor een koppeling...
Bekende en redelijk dure problemen op een 355 zijn de uitlaatcollectoren of de cats, ben het nu niet meer zeker.
F1-pompen zijn ook heel gevoelig, maar dit ook bij de 360 en f430. Koppelingen gaan vaak niet lang mee met de f1-bak, vooral bij stadsverkeer, uitgang van een ondergrondse parking s'morgens en dergelijke.
Bij een 360spider heb je ook nog het dak, van ondermaatse kwaliteit. Venster is in plastiek, omkadering daarvan schuurt gemakkelijk. Het volledig geheel kost iets van 7ke gemonteerd, kan niet afzonderlijk gekocht worden.
Maar er bestaan meer en meer alternatieven, bijvoorbeeld kan een 360 een verlichtingsprobleem hebben in het dashboard, ambetant wanneer je 's nachts je tellers wilt zien. Bij Ferrari kun je enkel de volledige cluster kopen en die kost 2ke, in Frankrijk verkopen ze de elektronische kaart voor 300euro.
In feite moet je altijd denken dat dit wagens zijn met hoge prestaties, wanneer je een modena koopt van 10jaar oud, moet je eens goed kijken of alles in orde is. Er bestaan goede 2dehands ferrari's, waar een jaarlijks onderhoud goed zal meevallen, en dan kan je een ferrari kopen van een ex-vleesmarchand die er 50k.kms op spa heeft gereden en slechts 1maal de dealer heeft gezien, namelijk wanneer die nieuw was.
Comment
-
Die advertentie van Vandenberghe waarin over 15k onderhoud wordt gesproken is wel een F355 Challenge, misschien dat dit ook een verschil verklaart?
@ A fond: Ferrari-bezitter/werknemer/kenner/...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a fond Bekijk Berichten355 en 360 hebben distributieriem, Ferrari vraagt vervanging om de 3jaar.
Maar de distributieriem is niet toegankelijk op een 355, tenzij je de motor uit haalt.
In Engeland zou er een garage zijn die de motor niet uit haalt, maar dan vraag ik mij af hoe hij zijn distributieriem weer monteert, tenzij hij de poelies niet nameet en weer monteert zoals het was. Is goedkoper, dat wel.
Bij de 360 kunnen ze aan de distributieriem door een schuif achter de zetels, is dus beduidend goedkoper gezien het veel mindere aantal werkuren. Over het algemeen profiteert men van andere zaken te doen op een 355 wanneer de motor eruit zit, zou zonde zijn om in januari een distributieriem te doen en in juni weer de motor eruit voor een koppeling...
Bekende en redelijk dure problemen op een 355 zijn de uitlaatcollectoren of de cats, ben het nu niet meer zeker.
F1-pompen zijn ook heel gevoelig, maar dit ook bij de 360 en f430. Koppelingen gaan vaak niet lang mee met de f1-bak, vooral bij stadsverkeer, uitgang van een ondergrondse parking s'morgens en dergelijke.
Bij een 360spider heb je ook nog het dak, van ondermaatse kwaliteit. Venster is in plastiek, omkadering daarvan schuurt gemakkelijk. Het volledig geheel kost iets van 7ke gemonteerd, kan niet afzonderlijk gekocht worden.
Maar er bestaan meer en meer alternatieven, bijvoorbeeld kan een 360 een verlichtingsprobleem hebben in het dashboard, ambetant wanneer je 's nachts je tellers wilt zien. Bij Ferrari kun je enkel de volledige cluster kopen en die kost 2ke, in Frankrijk verkopen ze de elektronische kaart voor 300euro.
In feite moet je altijd denken dat dit wagens zijn met hoge prestaties, wanneer je een modena koopt van 10jaar oud, moet je eens goed kijken of alles in orde is. Er bestaan goede 2dehands ferrari's, waar een jaarlijks onderhoud goed zal meevallen, en dan kan je een ferrari kopen van een ex-vleesmarchand die er 50k.kms op spa heeft gereden en slechts 1maal de dealer heeft gezien, namelijk wanneer die nieuw was.
Comment
-
Heb er gewoon ene willen kopen, moet toch weten waaraan je begint...[ben ook redelijk auto-zot]
Die van vandenberghe is een challenge, als ik me goed herinner heb je 2 reeksen:
*de challenge voor de f355 challenge te racen, gestript interieur + rolkooi + zo van die race-tater
*ultieme reeks in '98, met een handling pack, een rolbeugel en geen volledige rolkooi
Nu die laatste versie is nogal exclusief, maar of het nu een echte challenge is. Misschien heeft vandenberghe eentje van de challenge race versie[die baan gehomologeerd kon zijn] omgetoverd tot een challenge van '98,
dan heb je natuurlijk een hoop kosten aan tapijt, rolbeugel met leer, carbon zitjes,...+ een degelijk onderhoud want die originele f355 challenge race versies hebben nogal gereden hoor. Monza heeft daar wel een antwoord op met het serie-nummer.
Uk blijft een specifieke markt, maar een 355 draait rond de 50ke, dit al zeker 5jaar. de prijzen zijn vast, afhankelijk van de historiek.
De 360 is de eerste ferrari die in duizenden exemplaren werd gebouwd, echte prijs draait daar rond de 55ke.
Heb al een gele 360 van 2004 en f1-bak zien vertrekken voor 55ke, en zo zijn er meer.
Maar over het algemeen zijn ze sinds de 355 mooi, rijden goed en toch wel betrouwbaar. Indien men er naar kijkt als een wagen die 9.000 toeren/minuut aan kan dan loopt alles goed af hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk BerichtenDus dan word er met andere woorden slechts 1 keer per 3 jaar een groot onderhoud uitgevoerd, maar dan word meteen de riem, spanrol,koppeling,waterpomp,... vervangen zodat je eigenlijk 3 jaar safe zit?
Comment
-
Ik ben er ook zot van.
De 360 spreekt me eigenlijk totaal niet aan, ik heb ook al gekeken en die vind je idd al voor een 50-70k maar het klikt gewoon niet.
Een 355 daarentegen vind ik steeds mooier, mooier als een 348 ( wel niet veel) mooier als een TR, en zeker mooier als de mondial serie (die spreekt me totaal niet aan)
€5k per 3j valt nogal mee vind ik, maar ja dat is rekeninghoudend met het feit dat er niks specifieks kapot gaat...
Nu hoe dan ook als je gaat shoppen in dit segment, moet je altijd €10k onder je budget gaan shoppen, zodat je zeker nog een buffer hebt moest het ergens tegenvallen...
Ik had ergens gelezen dat Scooby-simon (van hier op AF) met zijn Lambo naar een goede mechanieker gaat die ook aan Ferrari werkt...
Comment
Comment