Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen - Fiat Grande Punto ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
    Ge spreekt uzelf tegen. Een kleine motor die ge in toeren moet trekken om vooruit te komen is allesbehalve zuinig. De 1.3 is volgens mij enkel op de markt gebracht voor de lease rijders waar evrbruik van geen tel is maar fiscale pk's wel.
    Als niet lease rijders zou ik dan ook nooit de 1.3 overwegen. Buiten de lagere verkeersbelasting is gewoon geen voordeel aan.
    Ik vond die 1.3 in de praktijk nochthans ferm zuinig, was gemakkelijk onder de 5 liter te krijgen ondanks stevig optrekken.

Comment

Die 1.3 is allicht dezelfde motor als de 1.3 CDTI van Opel? Niet slecht, maar wel een groot turbogat. En voor die 1000 € extra, zou ik toch de 1.9 kiezen. OK, de taksen en BIV liggen ook wel direct wat hoger, maar toch. Als je al graag eens een beetje gas geeft en/of regelmatig inhaalt, zal de versie met 130 pk gewoon een stuk leuker aanvoelen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Taxen en verzekering is niet zo'n punt, rijd nu met een 2-liter van 150 pk en voordien een 2.5 van 170 dus 't gaat gestaag in dalende lijn...
        Kilometervreter niet direct nee, maar als 'k bijvoorbeeld es een trackday wil meedoen van dit forum...met een 1.3 loop je dan niet ver hé...
        Alles samen zal de 1.9 sowieso al een grote vermindering zijn qua verbuik en taxen en zo ivm mijn huidige...
        Stand momenteel 13-13 dus ze zijn er hier ook niet uit...

Comment

Neem de 1.9 maar

Ik heb die fout ook gemaakt met te denken dat 100pk meer dan genoeg is...
          Maar je mist toch snel dat beetje extra, en nu heb ik spijt dat ik niet voor de 150pk ben gegaan...
          Niet dat ik daardoor men kar minder graag ofzo zie, maar het had toch beter geweest

Comment

pak de 1.9. als je meer gaat rijden ga je u immers ergeren aan die 90pk aangezien je nu al meer pk's gewoon bent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
              Als je op dit forum de vraag stelt te kiezen tussen 90 of 130 pk... dan weet je op voorhand dat de 130'er gaat winnen

Ik vind dat in een kleine wagen - de Grande Punto blijft nog steeds een "kleine" wagen ja? - een krachtbron van 90 pk nog altijd méér dan voldoende moet zijn om in het dagelijkse verkeer mee te kunnen.
              I agree... Die 1.3 slaagt er zelfs in om een astra break vooruit te krijgen en ik kan itt wat veel mensen beweren zonder problemen mee met het verkeer...

De 1.9 zal wellicht sportiever rijden en zal je misschien meer fun aanbeleven... maar dan weer iets duurder. Tja, keuzes.
              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                I agree... Die 1.3 slaagt er zelfs in om een astra break vooruit te krijgen en ik kan itt wat veel mensen beweren zonder problemen mee met het verkeer...
                Het gaat niet alleen om "mee kunnen" in het verkeer, dat kan je met de 75pk versie zelfs, het is ook de manier waarop. De 1.3 90pk heeft een aantal hatelijke eigenschappen, zoals dat grote turbogat en het "doodvallen" op momenten dat je dat echt niet wilt.

Een Astra weegt trouwens amper 25kg meer dan een Grande Punto
                AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Dat is wel een heel scheve redenering, sinds wanneer zou verbruik niet van tel zijn bij leasing??? Rare opmerking.

On topic: die 1.3 moet volstaan zeker omdat het duidelijk geen kilometervreter moet zijn.
                  Op papier speelt dit wel mee en is de 1.3 de goedkoopste van de 2 (zowel in verbruik en tax) maar in realiteit zal men de 1.3 hoger in de toeren jagen om vlot vooruit te kunnen met een hoger gemiddeld verbruik (dan wat de constructeur opgeeft) tot gevolg. En daar houdt de leasing dan geen rekening mee (de cijfers op papier tellen, idem voor de CO2-uitstoot).

Ik veronderstel dat ddk dit bedoelde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                    Op papier speelt dit wel mee en is de 1.3 de goedkoopste van de 2 (zowel in verbruik en tax) maar in realiteit zal men de 1.3 hoger in de toeren jagen om vlot vooruit te kunnen met een hoger gemiddeld verbruik (dan wat de constructeur opgeeft) tot gevolg. En daar houdt de leasing dan geen rekening mee (de cijfers op papier tellen, idem voor de CO2-uitstoot).

Ik veronderstel dat ddk dit bedoelde
                    Daarin heb je volledig gelijk. Maar dat begrijp ik niet zo uit de uitleg van DDK.

Al zou ik graag is achter de schermen van een leasingmaatschappij gaan meekijken want eigenlijk kunnen ze na enkele maanden al perfect nagaan wat het gemiddelde verbruik van een bepaald type wagen is in hun vloot. In hoeverre zou dit cijfer niet primeren op de cijfers van de constructeur?

On topic: hoe zit het met die 1.6 multijet in de GP? Dit lijkt mij logisch dat deze de 1.9 komt vervangen.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      ?

On topic: hoe zit het met die 1.6 multijet in de GP? Dit lijkt mij logisch dat deze de 1.9 komt vervangen.
                      zou inderdaad een mooi compromis zijn!

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                        Het gaat niet alleen om "mee kunnen" in het verkeer, dat kan je met de 75pk versie zelfs, het is ook de manier waarop. De 1.3 90pk heeft een aantal hatelijke eigenschappen, zoals dat grote turbogat en het "doodvallen" op momenten dat je dat echt niet wilt.

Een Astra weegt trouwens amper 25kg meer dan een Grande Punto
                        Een turbogat went, je moet gewoon weten wanneer je moet schakelen .

Uiteraard zal een 1.9 vlotter rijden, maar ook deze heeft een turbogat. Al is dit minder voelbaar door de grotere longinhoud van de motor. Bovendien is de 1.9jtd zeker geen zuinigheidswonder(of CO2) en zal dus de 1.3 zowiezo minder verbruiken (of uitstoten).

Ik heb onlangs met een nieuwe corsa gereden met de 1.3 CDTI 90 pk en dat ging vlot vond ik. Duidelijk sneller dan mijn astra en ook een lager verbruik.

Bovendien vind ik een wagen sportiever/aangenamer rijden als ie zonder problemen zijn PKs/Nms kwijt kan op de baan, dan wanneer de helft verloren gaat door wielspin, torque steer of whatever. Want toegegeven 130 pk op de voorwielen van de punto zijn van het goede te veel...

Comment

Working...
                        X