Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 vs Mercedes C vs Ford Mondeo (breaks)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
    wij kregen op school soms omelet van pisbloemen.



    moet ik me nu zorgen maken.

    Zeker weten, begin maar al je dagen af te tellen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Het ding is dat je die velgen niet ziet vanuit je bestuurderszetel. Als je dan toch moet besparen...
      Ieder moet weten aan wat hij zijn geld geeft hé, maar voor mij komt een ingebouwde navigatie er pas in nadat er fatsoenlijke velgen onder de wagen staan. Niets wat ik triester vind dan een auto op iele bandjes in veel te grote wielkasten. En gezien alle constructeurs hun kasten tegenwoordig veel te groot maken is het een vaak voorkomend probleem dat de standaardmaat van velgen gewoon undersized is. Enkel Mercedes doet het op dat gebied goed, met 17" eronder ziet zo'n C-klasse er echt af uit.

      Het M-stuur is geen sportstuur met een M-badge... Het M-stuur heeft een nog iets dikkere velg, met geperforeerd leder dat itt het gewone sportstuur ook nog eens zachter in de hand ligt. Voor 150€ gaan we niet sukkelen.
      Het gaat er mij meer over dat ik in een bread-and-butter BMW zo'n M addenda niet echt passen vind. Het geperforeerd leder is bovendien ook meer een gimmick dan iets anders, en een dikkere velg vind ik niet positief (het gewone sportstuur is al meer dan dik genoeg). De meerprijs is trouwens 105€ (tov. sportstuur). Maar goed, degustibus et coloribus...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        No prob, ik heb nog niet vergeleken zoals jij deed en schaar me dan ook zonder morren achter jouw mening. Ik ben doorgaans wel eerder een kerel van "als er verschil in zit, dan moet er goéd wat verschil in zitten", en ik reken zelfs een 159 Sportwagen nog in dezelfde 'grootte-klasse' als een '3 touring (al heb ik daar wel ervaring met de koffer en weet ik hoe klein 'ie is), maar dat komt omdat ik eigenlijk iemand ben die nauwelijks of nooit al die stouwruimte nodig heeft. Ik vind b.v. mijn BMW '1 3-deurs ruim. Ik krijg er al het duikmateriaal in voor 2 (3 bi-flessen, twee zeer grote plastic bakken voor 't nat materiaal, frigobox, twee duiktassen, ...), m'n mountainbike, of al onze bagage (and we're big packers ) inclusief quiver bag met 3 snowboards, een paar ski's en 3 paar ski/snowboardschoenen om een weekje te gaan wintersporten.

        Maar dan klapte je toch de achterbank neer? Ik ben ook nog gaan snowboarden met een Fiesta en een 147, incl. eigen boards (niet op het dak) en een pak eten, drank, etc. (toen we nog 'jong' waren ), en dat was idd geen probleem. Echter, eens je een ukkepuk of twee hebt die je achterbank inpalmen, dan moet je het gewoon met de kofferruimte stellen. En geloof me, dat valt niet mee. 10 dagen aan zee met de baby en werkelijk *gans* mijn 159 (berline) zat stampensvol, koffer *en* achterbank.

        Maar goed, het punt is dat de C duidelijk een functionele break is (vandaar ook de ietwat conservatieve achterkant), terwijl een 3 of 159 met hun swoopy designkont dat niet zijn.
        Last edited by ; 29/10/2008, 00:13.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          vooral de boordplank kan ik maar niet aan wennen van styling, ik vind ze wat te lomp, zeker als je ziet dat je b.v. in de BMW '1 een vloeiender, sportievere, "mooiere" (boetie izin daai ofda bieholder) boordplank krijgt).
          Ik kan wel leven met het interieurdesign van de 3, het is vooral de buitenkant die me nog steeds niet erg warm maakt. Ik vind de facelift nochtans een enorme verbetering, het heeft er voor mij eindelijk een aanvaardbare wagen van gemaakt (de pre-fl vond 'k zo lelijk dat ik hem nooit zou overwogen hebben). Het is wel een feit dat de 1 serie qua design (zowel buiten als binnen) z'n grote broer aftroeft, en da's toch een beetje vreemd. Van de 1 hoef je me trouwens niet te overtuigen, da's de eerste (en enige) wagen die ik ooit privé gekocht heb (en nog steeds heb - 118d van m'n vrouw).

          En 'ie rijdt echt goed. En ik vond de 200 CDI ook voldoende, ik heb ook de 220 gereden en daar was ik eerlijk gezegd minder van overtuigd dan van de 200. De 220 klinkt rauwer, en biedt naar mijn mening niet de punch die je van een stal van 170 paarden verwacht, terwijl de 200 zeer romig is en niet zo die gehaaste indruk doorspeelt aan de chauffeur.
          Erg interessant om dat te horen. Ik heb nog maar nauwelijks (buiten een Autogids test) informatie gevonden die de twee vergeleek, en met de C220 CDI heb ik zelf nog niet gereden. Echter ook in die ene test was men zeer lovend voor het bijzonder soepele karakter van de 200 (270 Nm vanaf 1600 tpm, maar vooral tot 3000 tpm - een biljartvlakke koppelcurve dus). Zelf had ik er alvast geen klachten over toen ik er mee reed, hoewel ik meer de pure acceleraties getest heb en voor de rest mijn aandacht op het interieur en het rijcomfort had gevestigd.
          Last edited by ; 29/10/2008, 00:14.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
            nee das waar. de 3-serie zou beter naast de focus staan qua grootte.

            de mondeo speelt bij de grote jongens zoals de 5-serie.
            Da's er nog niet eens zo ver naast hoor. Zet een marsmannetje in beide auto's (m.a.w. iemand zonder merkenblindheid), en de Ford komt er volgens mij heus niet zo veel slechter uit dan de 5. Rijcomfort, binnenruimte, het is allemaal top. Enkel de ietwat gebrekkige interieurkwaliteit zou kunnen opvallen - but then again wat weten marsmannetjes daar nu van af ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            Ik vind het gewoon een vreemde bijt in de rij, die zou er bij mij niet tussenstaan in een selectie voor een wagen... Voor ik een lijstje zou maken, vind ik dat je als eerste beslissing het segment moet kiezen waarin je gaat shoppen.
            Zit je dan met meerdere segmenten, dan moet je lijst minimum 2 exemplaren van elk segment bevatten. Zo zou bijvoorbeeld de passat bij deze rij kunnen gezet worden in mjin ogen.
            Qua prijs zitten ze alle drie in hetzelfde segment, toch in leasing. De passat kon ik er ook nog bij gezet hebben (een 2.0 163 PK TDI Highline met één of ander pack), maar dat vind ik zo'n saaie wagen (alvast mijn excuses aan alle eigenaars) dat hij nooit in aanmerking kan komen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
              Da's er nog niet eens zo ver naast hoor. Zet een marsmannetje in beide auto's (m.a.w. iemand zonder merkenblindheid), en de Ford komt er volgens mij heus niet zo veel slechter uit dan de 5. Rijcomfort, binnenruimte, het is allemaal top. Enkel de ietwat gebrekkige interieurkwaliteit zou kunnen opvallen - but then again wat weten marsmannetjes daar nu van af ?
              Hm. Zelfs een marsmannetje gaat meteen het verschil zien tussen de sobere hoog-kwalitatieve afwerking van de MB of de BMW tgo de plastiekerige kitsch van de Ford. Ik heb onlangs op dezelfde dag eerst met een Mondeo en dan met een Merc een testritje gemaakt. Toch wel een wereld van verschil. Nu, het prijsverschil is natuurlijk ook wel aanzienlijk (hoewel blijkbaar niet in lease).
              Ik stem dus Mercedes-Benz .

              Comment


              • ik vraag me af met wat voor perfect afgewerkte wagens jullie toch altijd rijden.
                elke keer weer wordt die gebrekkige afwerking en dergelijke aangehaald. (niet enkel bij ford maar ook bij andere merken)
                met hyundai hetzelfde, afwerking trekt zogezegd op niets.
                Maar mijn vader heeft al met veel merken gereden zoals mercedes en saab en al de rest. en ik vond die niet beter of sterker afgewerkt dan mijn ford hoor.
                gaan jullie dan met een latje alle naden af ofzo? want volgens mij is het dashboard van bv. bmw ook nog altijd uit plastiek gemaakt en niet uit goud ofzo. daar kan het dus ook niet aan liggen. en haal nu niet die "fake" alu van de mondeo naar boven. want bij bmw zitten ook "houtsoorten" die zo van een plastiekboom getrokken zijn.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                  ik vraag me af met wat voor perfect afgewerkte wagens jullie toch altijd rijden.
                  elke keer weer wordt die gebrekkige afwerking en dergelijke aangehaald. (niet enkel bij ford maar ook bij andere merken)
                  met hyundai hetzelfde, afwerking trekt zogezegd op niets.
                  Maar mijn vader heeft al met veel merken gereden zoals mercedes en saab en al de rest. en ik vond die niet beter of sterker afgewerkt dan mijn ford hoor.
                  gaan jullie dan met een latje alle naden af ofzo? want volgens mij is het dashboard van bv. bmw ook nog altijd uit plastiek gemaakt en niet uit goud ofzo. daar kan het dus ook niet aan liggen. en haal nu niet die "fake" alu van de mondeo naar boven. want bij bmw zitten ook "houtsoorten" die zo van een plastiekboom getrokken zijn.
                  ik mag da zeggen

                  E46 bouwkwaliteit =

                  ik merk dat heel goed als ik in een E90 of een nieuwe C stap

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                    ik vraag me af met wat voor perfect afgewerkte wagens jullie toch altijd rijden.
                    elke keer weer wordt die gebrekkige afwerking en dergelijke aangehaald. (niet enkel bij ford maar ook bij andere merken)
                    met hyundai hetzelfde, afwerking trekt zogezegd op niets.
                    Maar mijn vader heeft al met veel merken gereden zoals mercedes en saab en al de rest. en ik vond die niet beter of sterker afgewerkt dan mijn ford hoor.
                    gaan jullie dan met een latje alle naden af ofzo? want volgens mij is het dashboard van bv. bmw ook nog altijd uit plastiek gemaakt en niet uit goud ofzo. daar kan het dus ook niet aan liggen. en haal nu niet die "fake" alu van de mondeo naar boven. want bij bmw zitten ook "houtsoorten" die zo van een plastiekboom getrokken zijn.
                    Dat laatste is helaas incorrect, als je hout denkt te zien in een BMW is het 100% zeker ook echt hout, BMW gebruikt geen imitatiehout (en geen enkel Europees premiummerk doet dat, gelukkig).

                    Maar voor de rest geef ik je gelijk. Ik vind de huidige Mondeo een dijk van een kar, die weldegelijk knap is, en alhoewel het interieur (de middenconsole dan eigenlijk) niet meteen mijn beste vriend gaat worden qua styling, zit die auto méér dan behoorlijk in elkaar en zijn de materialen géénszins slecht. Meer nog : de materialen voor deurpanelen en dashboard die gebruikt worden in de Ford moeten niet onderdoen voor die van de C-klasse (klop daar maar 'es met je kneukel op de deurpanelen, and learn...).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      ik mag da zeggen

                      E46 bouwkwaliteit =

                      ik merk dat heel goed als ik in een E90 of een nieuwe C stap
                      Zo is dat maar net. Die vroeger terecht geroemde "superieure bouwkwaliteit en materiaalkwaliteit" van premiummerken, en de navenante voorsprong die ze op dat vlak namen ten opzichte van de andere merken, is voor 't grootste deel verdwenen. Een handschoenkastje van een Audi A4 ziet er binnenin niet meer anders uit dan van een Vectra, bijvoorbeeld, terwijl vroeger op die plaatsen het verschil overduidelijk was (goedkope plastic klep vs. gedempt openend luik dat met tapijt was bekleed binnenin). Allez, ik zeg maar iets.

                      Als ik een A4, een '3 of een C bekijk binnenin, vandaag, dan zie ik geen premiumauto meer die zich overduidelijk van de anderen afzet, zoals dat vroeger wel het geval was...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Dat laatste is helaas incorrect, als je hout denkt te zien in een BMW is het 100% zeker ook echt hout, BMW gebruikt geen imitatiehout (en geen enkel Europees premiummerk doet dat, gelukkig).

                        Maar voor de rest geef ik je gelijk. Ik vind de huidige Mondeo een dijk van een kar, die weldegelijk knap is, en alhoewel het interieur (de middenconsole dan eigenlijk) niet meteen mijn beste vriend gaat worden qua styling, zit die auto méér dan behoorlijk in elkaar en zijn de materialen géénszins slecht. Meer nog : de materialen voor deurpanelen en dashboard die gebruikt worden in de Ford moeten niet onderdoen voor die van de C-klasse (klop daar maar 'es met je kneukel op de deurpanelen, and learn...).
                        ah voila dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.
                        dan is het de beschermlaag die erover ligt die zo een glazend effect heeft.

                        Comment


                        • ik ga dat eerlijk gezegd wel missen ALS ik ga overstappen

                          of ik moet in de E46/E39 familie blijven

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            ah voila dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.
                            dan is het de beschermlaag die erover ligt die zo een glazend effect heeft.
                            Ge moet daarvoor uw excues ni aanbieden, Wimski !

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Ge moet daarvoor uw excues ni aanbieden, Wimski !
                              niks van, laat 'm doen, zo ons lievelingsmerk bekritiseren

                              dat is nu toch geen doen, da's omdat da van Oostvlaanderen is

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Ge moet daarvoor uw excues ni aanbieden, Wimski !
                                o jawel ik wil gerust fouten toegeven hoor.
                                ik zit niet altijd op mijn hoge stoel.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                  o jawel ik wil gerust fouten toegeven hoor.
                                  ik zit niet altijd op mijn hoge stoel.


                                  juist nog je onderschrift aanpassen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                    niks van, laat 'm doen, zo ons lievelingsmerk bekritiseren

                                    dat is nu toch geen doen, da's omdat da van Oostvlaanderen is

                                    ik ging net schrijven dat G een pintje krijgt. maar jij...

                                    jij jij jij was alleen maar een verlangen je was niet meer dan dat nééh van liefde was geen sprake je was enkel iets wat ik nodig had.



                                    om men facturen te betalen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                      ik ging net schrijven dat G een pintje krijgt. maar jij...

                                      jij jij jij was alleen maar een verlangen je was niet meer dan dat nééh van liefde was geen sprake je was enkel iets wat ik nodig had.



                                      om men facturen te betalen.

                                      boter bij de vis hé kerel, eerst een krasvrije vitrine voor mijne voorgevel

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                        ik ging net schrijven dat G een pintje krijgt. maar jij...

                                        jij jij jij was alleen maar een verlangen je was niet meer dan dat nééh van liefde was geen sprake je was enkel iets wat ik nodig had.



                                        om men facturen te betalen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Zo is dat maar net. Die vroeger terecht geroemde "superieure bouwkwaliteit en materiaalkwaliteit" van premiummerken, en de navenante voorsprong die ze op dat vlak namen ten opzichte van de andere merken, is voor 't grootste deel verdwenen. Een handschoenkastje van een Audi A4 ziet er binnenin niet meer anders uit dan van een Vectra, bijvoorbeeld, terwijl vroeger op die plaatsen het verschil overduidelijk was (goedkope plastic klep vs. gedempt openend luik dat met tapijt was bekleed binnenin). Allez, ik zeg maar iets.

                                          Als ik een A4, een '3 of een C bekijk binnenin, vandaag, dan zie ik geen premiumauto meer die zich overduidelijk van de anderen afzet, zoals dat vroeger wel het geval was...
                                          Ja misschien zie jij dat niet maar het gros van de consumenten wel.

                                          Hoe je het ook keert of draait een BMW 3 of Mercedes C en zelfs een A4 hebben nog steeds dat aureool van betere auto en dan spreek ik nog niet eens over hun merkimago. Dat aureool en imago hebben ze (op)gebouwd door de ganse autogeschiedenis heen en dat is waar de koper een (meer)prijs wil voor betalen.

                                          Geef 100 kopers -en zeker wanneer de prijs geen rol zou spelen- de keuze tussen een 3, een Mercedes C en Ford Mondeo en de Mondeo zal nooit 1/3 van de kopers lokken, dat is waarom BMW en Mercedes 'premium' zijn en de Mondeo eerder 'medium'.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X