Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 vs Mercedes C vs Ford Mondeo (breaks)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 3 vs Mercedes C vs Ford Mondeo (breaks)

    Stel (volledig hypothetisch ), je bent eind de 20 en moet een nieuwe wagen uitzoeken. Gezien je erg veel professionele kilometers doet, wordt die door je werkgever betaald (incl. privégebruik). Werk en privé samen leg je ongeveer een goeie 50.000 km/jaar af. De wagen moet 3 jaar meegaan. De gezinssituatie is: getrouwd en een eerste kleintje (< 1 jaar), en in de komende jaren komt er (hopelijk) nog een tweede kind bij. M.a.w. de minimumvereisten zijn dat de wagen een comfortabele kilometervreter moet zijn (omwille van het vele rijden) en dat de praktische aspecten voldoende afgedekt moeten zijn (met hele kleintjes is een grote achterbank niet per se een must, een ruime koffer wel).

    Na goed gekeken te hebben wat er op de markt te vinden is blijven onderstaande kandidaten over. Alle wagens hebben volgende minimumuitrusting (standaard of als extra optie):
    • Metaalkleur
    • Automatische airco
    • Zetelverwarming vooraan
    • Parkeersensoren achter
    • Cruise control
    • Regen- en lichtsensor en auto dimmende spiegel
    • Dakrails
    • Radio/CD met MP3 functie en AUX-IN
    • Ingebouwde zonneschermen achter
    • 6 airbags en ESP
    In de lijst hieronder zijn dus enkel nog de wagen of merk-specifieke uitrusting of opties apart vermeld. Dat kan ook standaarduitrusting zijn, maar dan staat het er omdat minstens één van de anderen die uitrusting niet heeft.

    Cijfers zijn zoals opgegeven door de constructeur. Foto's zijn niet geheel representatief (omwille van andere motorisaties, sportpacks, kleuren e.d.) en zijn er enkel maar om het topic wat op te fleuren .

    BMW 320d Comfort Line

    • 163 PK, 350 Nm bij 1750 tpm
    • 0-100 in 8.1 sec, topsnelheid 228 km/u
    • Leeggewicht EU 1580 kg
    • Verbruik 4,9 l / 100 km, tankinhoud 61 liter, rijbereik 1244 km
    • 130 g CO2/km
    Extra uitrusting:
    • Alu velgen 17” styling 160
    • Sportstuur
    • Sportzetels
    • Sensatec
    • Inleglijsten glanzend zwart (of grijs)
    • Bluetooth carkit
    Mercedes C200 CDI Avantgarde


    • 136 PK, 270 Nm bij 1600-3000 tpm
    • 0-100 in 10.8 sec, topsnelheid 208 km/u
    • Leeggewicht EU 1605 kg
    • Verbruik 6,1 l / 100 km, tankinhoud 66 liter, rijbereik 1082 km
    • 157 g CO2/km
    Extra uitrusting:
    • Alu velgen 17” 5x2 (Avantgarde)
    • Aluminium inlegplaatjes (Avantgarde)
    • Half-kunstlederen zetels (Avantgarde)
    • Elektrische zetels (hoogte/hoek) met lendensteun
    • Multi-contourzetels
    • Grote boordcomputer met navigatie-integratie
    • APS 50 GPS (DVD-gebaseerd, met pijlen en beperkte kaarten)
    • Bluetooth (ingebouwd)
    • Parkeersensoren voor + visuele indicatie
    • Elektrisch inklapbare & automatisch dimmende buitenspiegels
    Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium Blue X Pack


    • 136 PK, 340 Nm bij 1750 tpm
    • 0-100 in 9.8 sec, topsnelheid 205 km/u
    • Leeggewicht EU 1590 kg
    • Verbruik 5,9 liter / 100 km, tankinhoud 70 liter, rijbereik 1186 km
    • 156 g CO2/km
    Extra uitrusting:
    • Alu velgen 17" (stijl 558, zoals de 18" maar iets fijner van design)
    • GPS 7” Premium DVD (met kaarten en touchscreen)
    • Convers+ boordcomputer met navigatie-integratie
    • Voice control
    • Bluetooth (ingebouwd)
    • Alcantara/lederen sportzetels
    • Elektrische zetels (8-weg) met lendensteun
    • Parkeersensoren voor
    • Verduisterde ruiten achter
    • Quickclear voorruit
    • Advance Front Lighting (draaiende koplampen)
    • Elektrisch inklapbare buitenspiegels
    • Sleutelloze startknop (niet handsfree entry!)
    • Knie-airbag bestuurder
    Reacties met een top 3 en eventuele pro’s en cons zouden zeer welkom zijn. Ik kan persoonlijk echt niet kiezen, misschien werpt iemand een nieuw licht hierop. Favoriete kleurstelling vind ‘k ook interessant om weten. Mijn eigen inschatting volgt later (heb reeds met alle drie gereden).
    107
    BMW 320d Comfort Line
    51,40%
    55
    Mercedes C200 CDI Avantgarde
    37,38%
    40
    Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium Blue X Pack
    11,21%
    12

  • #2
    Sinds z'n facelift vind ik de '3 een reteknappe wagen, en hij is ook met voorsprong de vlotste uit dit hoopje. Maar hij is wel mager uitgerust. Dus denk ik dat ik voor de Ford zou gaan. Da's ook een erg knappe wagen maar dan beter uitgerust, en vlot genoeg. Alleen het interieur zit me wat tegen.

    Comment


    • #3
      een bijzonder moeilijke.

      De BMW komt sinds z'n facelift in mijn ogen wel een beetje "gesmolten over". Vooral langs voor gezien.
      De Ford is zeker en vast de ruimste, en ook een bijzonder knappe verschijning.
      Maar toch zou ik voor de mercedes gaan omwille van die bijzondere manier waarop deze rijden. Compleet onvergelijkbaar met andere wagens.

      of misschien een full option V50 R-Line

      Comment


      • #4
        Benz is van de gekozen uitvoeringen de knapste, vind ik, kort gevolgd door de Mondeo. Qua rijden lijkt de BMW me 't meeste te bieden (krachtigste motor, meest dynamische chassis, nauwkeurigste versnellingsbak), tenzij wat comfort betreft. De Mondeo lijkt me onklopbaar inzake ruimte. Qua afwerking hoeft de Mondeo niet zo veel onder te doen voor de BMW en de Mercedes, maar de Ford heeft naar mijn mening wel last van 'n weinig overtuigend interieur (dashboard en tellers), de BMW maakt daar de meest volwassen indruk ... al zijn geen van de drie echte toppers inzake interieurdesign.

        Moeilijk. Ik zou ... voor 'n werkauto ... waarschijnlijk voor de Mercedes gaan. De C 200 CDI rijdt prettig, bedeesd en wat koeltjes maar prettig, en in de Avantgarde uitvoering vind ik 'm echt knap.

        Comment


        • #5
          Geheel subjectief kies ik voor de 320d, de andere vind ik minder mooi en zijn ook minder snel.

          Comment


          • #6
            Bimmer. Moest de Benz een 220 CDI zijn, het zou de keuze een stuk moeilijker maken, maar ik veronderstel dat die laatste duurder is?
            En gelukkig zitten er sportzetels in de 320d. Dat maakt mijns inziens ook al veel goed.
            De Mondeo is uiteraard ook verre van een slechte keuze.

            Edit:
            Typo ...
            Last edited by Beta; 27/10/2008, 01:20.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • #7
              De Beemer, enkel jammer dat er dan geen GPS bij zit.

              Comment


              • #8
                Ingebouwde GPS vind ik persoonlijk 'n waste of money, tenzij je 'm er bijna voor niks bij krijgt (veel merken hebben wel zo'n "business" paket o.i.d.). 'n Tomtommeke is véél makkelijker up te daten, zonder problemen van alle flitspalen te voorzien, spotgoedkoop en zeer efficiënt.

                Kleine toevoeging : als budget een rol speelt, natuurlijk. Als ik carte blanche krijg neem ik 't er ook bij uiteraard, en op sommige auto's is het wel (bijna) een must (met name duurdere auto's, zeker als je ze kort na aankoop als 'nearly new car' wil verpatsen, hé BMWMB? ).

                Comment


                • #9
                  Bij de préfl van de 3 vond ik de neus het lelijkste aan de hele wagen. Nu hebben ze daar een schitterende neus aangezet vind ik, ik ben er echt zót van! De Mercedes kan mij maar matig overtuigen, idem voor de Mondeo. Met mijn eigen centen zou ik sowieso voor de BMW gaan.

                  Comment


                  • #10
                    De BMW of Mercedes. BMW voor de looks hoewel de Mercedes beter uitgerust is.

                    De Ford scoort ook goed maar qua afwerking is dat zoals een Lada.

                    Comment


                    • #11
                      Liever een perfect afgewerkte wagen met een paar gadgets minder op dan een Ford.

                      Dus de BMW of de Mercedes. Aangezien de BMW sneller is en er 't design van de Mercedes me tegen 't kitscherige aan zit zou ik voor de BMW kiezen (zeker nu met die facelift).

                      Comment


                      • #12
                        Moeilijke keuze. De facelift van de 3 vind ik langs achter nog steeds wat minder. Voorkant is erg knap. Toch zou ik (als ik 50k per jaar doe) gaan voor een c200 cdi. Tamelijk goed uitegerust, knappe wagen... Enige nadeel in mijn ogen is de erg makke motor.
                        -

                        Comment


                        • #13
                          Ik zou liever dagelijks in het interieur van de Ford vertoeven, dan in dat van de Mercedes.

                          Comment


                          • #14
                            BMW 320d. Laat de 17" wielen liggen, steek er Navigatie Professional in (met 80GB harde schijf) en zet er een M-stuur op. Het leven hoeft niet te stoppen als je kinderen krijgt.

                            Benz is runner-up, Mondeo is nu al kitsch. En de I-drive geeft je meer voldoening dan peuteren op touchscreen-navi's.

                            Comment


                            • #15
                              Wat ik me afvraag: waarom staat de Audi A4 Avant niet op de shortlist?
                              AutoMinded.be

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                Wat ik me afvraag: waarom staat de Audi A4 Avant niet op de shortlist?
                                Jup, zou zeker mijn favoriet zijn. In dit lijstje ben ik voor de BMW gegaan, hoewel de Mondeo me sterk deed twijfelen door z'n betere uitrusting. Volgens mij heeft ook een ruimer koffer dan de 3.
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                Comment


                                • #17
                                  Ze staan me alledrie niet aan, ik heb liever een Alfa 159 of een Volvo V50.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ik ga voor de 3 hij is zuiniger, krachtiger, mooier,en heeft een lagere uitstoot

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                      Ze staan me alledrie niet aan, ik heb liever een Alfa 159
                                      Ja, dat zou ik ook kiezen.

                                      Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm



                                      150 PK, 320 Nm bij 2000tpm
                                      0-100 in 9.6 sec, topsnelheid 208 km/u
                                      Leeggewicht EU 1585 kg
                                      Gemiddeld verbruik 6.1 l / 100 km, tankinhoud 70 liter, rijbereik 1150 km
                                      159 g CO2/km
                                      Last edited by ; 27/10/2008, 12:58.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Benz is van de gekozen uitvoeringen de knapste, vind ik, kort gevolgd door de Mondeo. Qua rijden lijkt de BMW me 't meeste te bieden (krachtigste motor, meest dynamische chassis, nauwkeurigste versnellingsbak), tenzij wat comfort betreft. De Mondeo lijkt me onklopbaar inzake ruimte. Qua afwerking hoeft de Mondeo niet zo veel onder te doen voor de BMW en de Mercedes, maar de Ford heeft naar mijn mening wel last van 'n weinig overtuigend interieur (dashboard en tellers), de BMW maakt daar de meest volwassen indruk ... al zijn geen van de drie echte toppers inzake interieurdesign.

                                        Moeilijk. Ik zou ... voor 'n werkauto ... waarschijnlijk voor de Mercedes gaan. De C 200 CDI rijdt prettig, bedeesd en wat koeltjes maar prettig, en in de Avantgarde uitvoering vind ik 'm echt knap.

                                        Ik denk ook dat de Merc hier het ideale compromis is. De 3 rijdt wellicht het sportiefste, maar heeft hoegenaamd geen grote koffer wat met 2 kindjes wel een noodzaak is. De mondeo wint uiteraard vlot qua ruimte maar biedt niet de rijdynamiek van biede RWDs en ford spreekt mij zowiezo weinig aan (persoonlijke mening). De Merc is in de avantgarde uitvoering knap en goed uitgerust. De 136 pks voldoen voor mij en de koffer is ruimer en praktischer dan bij de 3-reeks...

                                        Dus, Merc!
                                        Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                        VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                        Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                        Comment

                                        Working...
                                        X