Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 vs Mercedes C vs Ford Mondeo (breaks)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Als ik dat hier zo lees denken er sommigen precies dat je niet zonder een halve verhuiswagen kunt met een kleine erbij.

Beetje selectief zijn in de rommel die je meesleurt he

Vroeger ging dat toch ook allemaal met veel grotere gezinnen en veel kleinere wagens.

Comment

ja maar toen waren de buggies nog niet zo groot.
      en had je nog geen supergrote babystoeljes nodig en dergelijke

zo heeft mijn moeder ons (mijn 2broers en mij) nog alledrie vervoerd in een mini cooper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
        Als ik dat hier zo lees denken er sommigen precies dat je niet zonder een halve verhuiswagen kunt met een kleine erbij.

Vroeger ging dat toch ook allemaal met veel grotere gezinnen en veel kleinere wagens.
        kwadraat

En als je dan op vakantie gaat en al je rotzooi perse wil meesleuren dan placeer je zo'n skibox ofzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          yep
          men vader vernoemde direct de woorden corbilard, mafia, wathebjeteverbergen in 1 zin toen ik ermee thuis kwam.
          Maar ja, daarmee weten we nog niet wat je te verbergen hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
            Maar ja, daarmee weten we nog niet wat je te verbergen hebt
            men dochter.

Comment

men dochter.
              LOL !

Enneuh ... der kunnen der nog in eh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                LOL !

Enneuh ... der kunnen der nog in eh
                altijd grappig als we ergens op een parking staan en men vrouwtje achteraan met lize zit te spelen. om dan bij men terugkomst al lachend te zeggen, dat er weer ééntje bijna met zijn neus tegen het venster plakte om eens binnen te kijken.

I know

Comment

Handig als je moet duwen en proppen .

Comment

Maar euh, waarom staan er geen prijzen bij? want als je er prijzen bijzet wint de mondeo met brio. ik durf een prijsverschil van gemakkelijk 5000€ of meer naar voor schuiven tegenover zijn 2 concurenten.
                    zo kan je voor hetzelfde geld van de andere gerust de 2.2tcdi van ford aanschaffen dewelke dan ook 170pk heeft.
                    Uit de eerste post blijkt dat het over een firmawagen gaat en bij een firmawagen komt veel meer kijken dan enkel de aanschafprijs. De BMW is in aankoop duurder maar heeft ook een hogere herverkoopwaarde, verbruikt minder (bij 50 000 km/jaar een niet te onderschatte kost) en door zijn lagere uitstoot is hij meer fiscaal aftrekbaar en betaal je minder CO2-taks dan een ford dus op het einde van de rit kost de bmw evenveel als de ford.

Comment

dacht net hetzelfde.

Ik weet van mensen die toen ik kind was ook rondreden met 2 kinderen, in een fiesta of iets dergelijks.
                      Tegenwoordig als je 2 koters hebt moet je bijna een SUV of monovolume, want een gewone break is al te klein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Ingebouwde GPS vind ik persoonlijk 'n waste of money, tenzij je 'm er bijna voor niks bij krijgt (veel merken hebben wel zo'n "business" paket o.i.d.). 'n Tomtommeke is véél makkelijker up te daten, zonder problemen van alle flitspalen te voorzien, spotgoedkoop en zeer efficiënt.
                        Sorry voor de off-topic

Het enige wat ik nadelig vind aan zo een losse gps (behalve dat hij veel minder precies is als je door tunnels begint te crossen, tov een ingebouwde) is dat je met die kabelzooi zit als je lange ritten moet doen en de batterij gaat niet lang genoeg mee. Dan heb je zo een dikke auto met mooi interieur, lopen daar van die draden om in de 12V stekker te pluggen over je dashboard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          dacht net hetzelfde.

Ik weet van mensen die toen ik kind was ook rondreden met 2 kinderen, in een fiesta of iets dergelijks.
                          Tegenwoordig als je 2 koters hebt moet je bijna een SUV of monovolume, want een gewone break is al te klein
                          Zoals tuscani hier al aanhaalde... Al bvb. eens de huidige buggy's vergeleken met diegene waar jij en ik vroeger in zaten? Mocht ik de ruimte niet nodig hebben, dan reed ik echt niet met een Passat...
                          Zelfs voor de wekelijkse boodschappen zit mijn koffer bijna altijd vol.

Comment

De nieuwe (FL) 3 is echt AF!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                              De nieuwe (FL) 3 is echt AF!
                              Met deftige velgjes eronder maar dat is bij iedere wagen...

Comment

Ik kies resoluut voor de Benz.

Ik vind hem gewoonweg de knapste en beste van de verschillende opties.

Een BMW E91 rijdt wel leuker (lees sportiever) dan een C-klasse (zonder Advanced Agility), maar ik denk dat de kroost en de rug het comfort van de C wel gaan waarderen tegen een tempo van 50.000km/jaar.

De mondeo is puur qua looks absoluut niet mijn ding, en ik denk, ondanks de voorwielaandrijving, dat dat nog best wel oke rijdt. Maar hij doet me echt niets. Zelfs het prijsverschil is verwaarloosbaar gezien de verschillen in restwaarde volgens mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Moest de Benz een 220 CDI zijn, het zou de keuze een stuk moeilijker maken, maar ik veronderstel dat die laatste duurder is?
                                  Die is idd een pak duurder (3500€), wat nogal belachelijk is gezien het mechanisch gezien identiek dezelfde wagen is (enkel andere motorsturing, en de extra opties van de 220 CDI zitten toch al op een C200 CDI Avantgarde met Business Pack). Dus zelfs als hij binnen budget zit, zou ik een C220 CDI niet overwegen.

Comment

Gezien jouw leeftijd zou ik voor de 320d opteren!

1) 3-reeks
                                    2) C-klasse
                                    3) Mondeo
                                    sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      BMW 320d. Laat de 17" wielen liggen, steek er Navigatie Professional in (met 80GB harde schijf) en zet er een M-stuur op. Het leven hoeft niet te stoppen als je kinderen krijgt.
                                      De BMW vind ik qua looks sowieso al erg zwaar onderliggen bij de Merc (Avantgarde), en op 16" wordt het wel helemaal triest. Bovendien koop je voor dat geld geen Professional Navi, zelfs als je de bandenmeerprijs (lease) meerekent (1500€ vs 2250€, uitgaande van Business Line).

M-stuur hoef ik niet, vind het interieur knapst met standaard sportstuur en zwart glanzende lijsten (gezien in een 5-serie en dat was ). Een M stuur op een niet M-pack of M-wagen is ook een beetje (persoonlijke smaak).

Tenslotte: het leven stopt helemaal niet als je kinderen krijgt, naar mij gevoel begint het dan pas. Maar je kan er niet van onder uit dat die koters heel wat spullen hebben, en dat het best handig is dat je niet telkens een dakbox moet monteren om alles mee te kunnen nemem.

Benz is runner-up, Mondeo is nu al kitsch. En de I-drive geeft je meer voldoening dan peuteren op touchscreen-navi's.
                                      Akkoord ivm. touchscreens, dat is idd prutsen. Maar de Mondeo heeft voice control, en dat werkt behoorlijk goed - dus dan hoef je sowieso nergens meer aan te prullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                        Jup, zou zeker mijn favoriet zijn. In dit lijstje ben ik voor de BMW gegaan, hoewel de Mondeo me sterk deed twijfelen door z'n betere uitrusting. Volgens mij heeft ook een ruimer koffer dan de 3.
                                        Dat vraag ik me ook af - moet je aan mijn werkgever vragen. Hij staat er wel op, maar in een belabberde uitrustingsversie (met o.a. wieldoppen ). Als ik op www.directlease.be kijk dan zijn de Mondeo, BMW en Merc gelijk geprijsd (voor onze standaardkilometers en duurtijd), de Audi echter is 70-80€ per maand goedkoper. Als ze hem voor die prijs extra hadden uitgerust, dan was het ook een kandidaat. Aan de andere kant: als ik aan luxe en ruimte inboet om een 'premium' wagen te kiezen, dan wil ik daar ook graag achterwielaandrijving bij. Anders wordt het ganse premium begrip wel erg hol (maar opnieuw, da's persoonlijke mening)...

Edit: dit ging dus over de vraag waarom er geen Audi A4 in de lijst staat (oorspronkelijke quote is weggevallen)
                                        Last edited by ; 27/10/2008, 23:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Sorry voor de off-topic

Het enige wat ik nadelig vind aan zo een losse gps (behalve dat hij veel minder precies is als je door tunnels begint te crossen, tov een ingebouwde) is dat je met die kabelzooi zit als je lange ritten moet doen en de batterij gaat niet lang genoeg mee. Dan heb je zo een dikke auto met mooi interieur, lopen daar van die draden om in de 12V stekker te pluggen over je dashboard
                                          verder off-topic

een beetje handige harry moffelt die kabeltjes netjes weg. Van mijn constructie bestaande uit PDA en gps-ontvanger (niet-bluetooth, dus extra kabels in principe) zie je 15 cm kabel arriveren aan de PDA (al de rest van de kabels en zelfs de gps ontvanger zitten verborgen en kunnen in geval van vervangwagen ofzo in 1 2 3 overgezet worden), er komt ook geen mottige zuignap of brodit-houder aan te pas.

Maar ja.. ik ben dan ook wel een handige harry natuurlijk *ahum*

Comment

Working...
                                          X