Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 2.0 TFSI (S-tronic) vs 3.2 FSI (tiptronic)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten
    Pffff zo'n saaie, zielloze audi ter vervanging van een Alfa...
    Tja Alfa bied geen vervanging voor de 166, dusja dan moeten we iets anders zoeken, en de huidige 3.2 motor in de 159 staat ons (mijn vader) niet aan...

Het besluit is eigenlijk gevallen... Het word de tractor!! De 3.0TDI trok echt hard, het voelde alsof die harder als de 3.2FSI trok... Tenslotte was het 3.2FSI geluid helemaal niet zo overtuigend eigenlijk, veel te zacht, zelfs in de 159 3.2 klinkt het beter/harder...

Comment

• 3.0TDI is een pareltje.

Comment

• Tweedehands S5, geen optie? Klinken zalig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
          3.0TDI is een pareltje.
          Idd, ik vind het persoonlijk een beest van een motor....

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          Tweedehands S5, geen optie? Klinken zalig.
          Ik had het voorgesteld maar mijn vader trok er niet echt aan, hij zei : we hebben de maser toch al...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
            Idd, ik vind het persoonlijk een beest van een motor....

Ik had het voorgesteld maar mijn vader trok er niet echt aan, hij zei : we hebben de maser toch al...
            3.0TDI is soooo middenkaderlid-achtig, Michéééééééél! Nene, puike keuze. Ik stel mij uw zus er al in voor met andere woorden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk Berichten
              3.0TDI is soooo middenkaderlid-achtig, Michéééééééél! Nene, puike keuze. Ik stel mij uw zus er al in voor met andere woorden
              Die kan niet eens fatsoenlijk met de Spider rijden, dus laat staan met die 3.0TDI

Comment

Begrijpelijk, en een 3.0 TDI is allerminst een straf om mee te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                  Begrijpelijk, en een 3.0 TDI is allerminst een straf om mee te rijden.
                  Inderdaad.. En nu begrijp ik eigenlijk waarom de automaat van de duoselect Quattroporte wordt afgekeurd.. Hoe snel schakelt die automaat (van audi) wel niet

Comment

Die kan niet eens fatsoenlijk met de Spider rijden, dus laat staan met die 3.0TDI
                    Vrouwen en autorijden (ik hou wijzelijk hierna men mond want ik heb men rijbewijs nog lang niet )

Maar kom dan eens naar Bilzen/Hoeselt e, als daddy hem meegeeft tenminste :p

Of gelijk Nick zou zeggen: "Viesch sCHtijl maken"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk Berichten
                      Vrouwen en autorijden (ik hou wijzelijk hierna men mond want ik heb men rijbewijs nog lang niet )

Maar kom dan eens naar Bilzen/Hoeselt e, als daddy hem meegeeft tenminste :p

Of gelijk Nick zou zeggen: "Viesch sCHtijl maken"
                      Zit veel kans in dat ik er mee ga mogen rijden, maar het is nog 7maanden wachten eh, zoveel geduld heb ik nietmeer. Ik heb er trouwens vandaag ook mee mogen rijden, ma ik kreeg wel kramp in mijn voeten want ik mocht nie harder als 140 rijden, maarja bij mij draaide het vandaag meer om te testen hoe goed hij kon optrekken/hernemen.

Comment

• Mijn hart scheurt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Mijn hart scheurt
                          Excuseer daarvoor, ik vind het zelf ook spijtig, maarja die diesel gaf echt een boost als ge optrok, en dat gevoel was niet aanwezig met de benzine.

Comment

• Als 2 honden vechten om een been... hehe, verrassende wending in deze poll!
                            Proficiat.

Comment

Excuseer daarvoor, ik vind het zelf ook spijtig, maarja die diesel gaf echt een boost als ge optrok, en dat gevoel was niet aanwezig met de benzine.
                              Maar het blijft een diesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Maar het blijft een diesel
                                Ik denk dat het duidelijk mag zijn dat verdedigers van 3.0TDI nergens beweren dat het als een benzine is of in de buurt komt of zo. Het is gewoon een beest van een parel. Een uitstekende motorisatie. That's it.
                                Trouwens: als je een FSI vergelijkt met een TDI mag het duidelijk wezen dat men turbo vergelijkt met niet-turbo. Moderne turbodiesels (twincharged, common rail, ...) overklassen de meeste atmosferische benzines, behalve dan het redline gevoel en geluid. Turbobenzine is iets compleet anders.
                                Last edited by ; 11/03/2009, 16:52.

Comment

• Khad op de 3.2 FSI gestemd, omdat ik vind dat deze beter in de A5 past qua concept, ( naar mijn mening ) t.o.v. de 2.0 TFSI.
                                  Maar ondanks dat leek me de 2.0 TFSI een zeer goede en zeker ook evenwaardige motor als je eens alles op een rijtje zet.
                                  Nu met de 3.0 TDI zit je nog het beste van al denk ik.
                                  Diesel rijden, en zeker dit soort diesels, is zeker even "leuk" dan bezine rijden.
                                  Hoog in toeren gaan is serieus overschat vind ik persoonlijk, tenzij het échte sportwagens zijn met de bijhorende punch..
                                  En los daar van , in Belgie verlies je ongeloofelijk veel op benzine-wagens, dus zit je met de 3.0 TDI op dat gebied ook al een stuk beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk Berichten
                                    Nu met de 3.0 TDI zit je nog het beste van al denk ik.
                                    Diesel rijden, en zeker dit soort diesels, is zeker even "leuk" dan bezine rijden.
                                    Hoog in toeren gaan is serieus overschat vind ik persoonlijk, tenzij het échte sportwagens zijn met de bijhorende punch.
                                    Turbodiesel rijden bedoel je. Multo importante!

Comment

Je moet al een enorme fanboy zijn om niet te zien dat Audi geen greintje lef heeft designgewijs. De A6 facelift, de nieuwe A4,... zéér slaapverwekkend allemaal.

Al een geluk dat ze altijd al succes gehad hebben in de autosport (groep B, DTM, le Mans,...), of ze hadden ondertussen al een sex-appeal ver onder het nulpunt.
                                      Al goed en wel, maar Audi is wel één van de enigste automerken die zelfs tijdens de crisis nog goede cijfers haalt.

Voor auto's met een 'simpel' design lukt dit niet, dus ligt 't het denk ik wel bij jou.

Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Nu alleen nog dit voorstellen :

ABT Leistungssteigerung auf: 228 kW (310 PS), 610 Nm Optimierung des elektronischen Motormanagements (Chiptuning)
                                        ABT Turbolader (bis 15.000 Km Laufleistung im Tausch (sonst Aufpreis € 890,00)

ipv :

ABT Leistungssteigerung auf: 207 kW (282 PS), 560 Nm Opitimierung des elektronischen Motormanagements (Chiptuning)

Maar ik vrees ervoor

Comment

Elk z'n gedacht zeker?

Je moet al een enorme fanboy zijn om niet te zien dat Audi geen greintje lef heeft designgewijs. De A6 facelift, de nieuwe A4,... zéér slaapverwekkend allemaal.

Al een geluk dat ze altijd al succes gehad hebben in de autosport (groep B, DTM, le Mans,...), of ze hadden ondertussen al een sex-appeal ver onder het nulpunt.
                                          Kijk, dat denk ik ook van BMW en Mercedes. Zo gaat dat nu eenmaal in de subjectieve wereld.

Comment

Working...
                                          X