Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 2.0 TFSI (S-tronic) vs 3.2 FSI (tiptronic)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A5 2.0 TFSI (S-tronic) vs 3.2 FSI (tiptronic)

Welke kies jij en waarom? (beide S-line en quattro)

Prestaties :

Max-vermogen : 155 (211)/4300-6000 kW (PK) vs 195 (265)/6500 kW (PK)
    Max-koppel : 350/1500-4200 Nm vs 330/3250 Nm
    Max-snelheid : 245 km/h vs 250 km/h
    Optrekken 0-100 km/h : 6,5 s vs 6,4 s

Verbruik :

Stad : 9,3L vs 13L
    Autostrade : 6,3L vs 6,7L
    Gemengd : 7,4L vs 9,0L

CO2-Emissies (g/km) 172 g/km vs 215 g/km

Emissieklasse EU5 vs EU4

Prijs :

5000 euro meer voor de 3.2FSI

Jaarlijkse verzekering :

100 euro meer voor de 3.2FSI (als ik het goed berekent heb)
    De rijtaks scheelt 500 euro (in het nadeel van de 3.2FSI)

Gebruikte site voor prestaties en verbruik : www.audi.de want op de Belgische site was nog niet alles up-to-date.
    81
    Audi A5 2.0 TFSI (S-tronic)
    50,62%
    41
    Audi A5 3.2 FSI (tiptronic)
    49,38%
    40

The poll is expired.

Last edited by ; 22/02/2009, 16:33.

Als je twijfelt tussen de twee kan je ze beiden betalen dus dan de 3,2.....

Comment

in een A5 zeker de 3.2 met de Tiptronic.

lijkt me een betere GT te zijn dan de 2 liter turbo, lekker rustig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
        Maar volgens de cijfer-gegevens zijn de prestaties hetzelfde en minder verbruik voor de 2.0TFSI, dus waarom toch de 3.2FSI dan?

Comment

De 2.0 hoeft maar weinig toe te geven tov de 3.2 qua prestaties terwijl hij zuiniger en goedkoper is en tevens uitgerust wordt met de betere automaat. Dan lijkt het mij onzinnig om zoveel meer te betalen voor een (zwaardere) V6.

Comment

Ik heb sowieso de voorkeur voor de V6. Als het budget het toelaat...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              De 2.0 hoeft maar weinig toe te geven tov de 3.2 qua prestaties terwijl hij zuiniger en goedkoper is en tevens uitgerust wordt met de betere automaat. Dan lijkt het mij onzinnig om zoveel meer te betalen voor een (zwaardere) V6.
              Ik sluit me daarbij aan.
              2.0TFSI
              + groter prestatiepotentieel
              + EU5
              + lagere kosten
              + s-tronic
              - geluid

Dat laatste punt kan een struikelblok vormen, maar er staat genoeg tegenover om niet te moeten twijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Ik sluit me daarbij aan.
                2.0TFSI
                + groter prestatiepotentieel
                + EU5
                + lagere kosten
                + s-tronic
                - geluid

Dat laatste punt kan een struikelblok vormen, maar er staat genoeg tegenover om niet te moeten twijfelen.
                Ik had vandaag pas opgemerkt dat beide dezelfde prestaties hadden dus nu vroeg ik mij toch af, waarom de ene boven de andere verkiezen, het geluid zal inderdaad het grootste verschil zijn lijkt me ook...

Comment

2.0 TFSI. Ik zie niet in waarom ik voor de V6 moet gaan. Hij is ongeveer even snel en hij is duurder op meerdere vlakken. En voor de motorsound alleen, ga ik niet extra betalen. Ook de grotere "longinhoud" zou me allicht niet kunnen overtuigen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Het is toch niet omdat je bv. een budget hebt tot 50.000 €, dat dat hele bedrag ook daadwerkelijk op moet?
                    Met het geld dat ik zou besparen door de 2.0 te kopen (en op termijn is dat wel wat meer dan 5000 €), koop ik mij een dure fietse en ga ik eens goed op reis. Of ik spaar dat geld gewoon.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

die 50pk moet toch ergens een verschil maken. ik vind audi trouwens wel heel erg optimistisch met dat cijfer van de 2.0
                      ik vergelijk daarbij met een golf 5 GTI, die doet er 6,9s over en weegt een stuk minder, vermogen scheelt amper 10pk

Comment

voordelen voor de V6
                        - geluid
                        - loopcultuur
                        - past beter in het plaatje van een grote coupé.. 2 liter turbo is eerder hot-hatch materiaal
                        - prestige?

Comment

Ik ben benieuwd of ge na ze beiden gereden te hebben nog steeds vindt dat er geen verschil in prestaties zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                            Ik ben benieuwd of ge na ze beiden gereden te hebben nog steeds vindt dat er geen verschil in prestaties zit.
                            Vraag ik mij ook af! Binnekort eens wat testritten maken.
                            Momenteel hebben we de Alfa Romeo 159 3.2, maar mijn vader vind die verrevan zo goed als de 166 3.2, nochtans is de 159 3.2 volgens de cijfers zelfs (iets) beter als de 166 3.2 (qua optrekken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              die 50pk moet toch ergens een verschil maken. ik vind audi trouwens wel heel erg optimistisch met dat cijfer van de 2.0
                              ik vergelijk daarbij met een golf 5 GTI, die doet er 6,9s over en weegt een stuk minder, vermogen scheelt amper 10pk
                              quattro niet vergeten... als je de koppeling laat schieten aan 5000 tr/min, dan zal je 't wel weten.

Comment

Voor mij quattro en dikke V6 in zo'n dikke A5.
                                In een TT mag dat een 2.0T zijn.

Comment

zo is dat hé. Al zal de tweeliter ook al meer dan een goede wagen zijn....
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Als het budget het toelaat en je kan kiezen tussen een viercilinder of een zescilinder, dan zou ik ABSOLUUT niet twijfelen! Je hebt nu een V6 en een V8, dus een viercilinder zou wel eens een serieuze stap terug kunnen zijn, toch zeker in zo'n coupe!

Ik ga dus indien het mogelijk is sowieso voor de V6. Om exact dezelfde redenen als WB:
                                    Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    voordelen voor de V6
                                    - geluid
                                    - loopcultuur
                                    - past beter in het plaatje van een grote coupé.. 2 liter turbo is eerder hot-hatch materiaal
                                    - prestige?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                                    Vraag ik mij ook af! Binnekort eens wat testritten maken.
                                    Momenteel hebben we de Alfa Romeo 159 3.2, maar mijn vader vind die verrevan zo goed als de 166 3.2, nochtans is de 159 3.2 volgens de cijfers zelfs (iets) beter als de 166 3.2 (qua optrekken)
                                    Die 3.2 uit de 159 is een motor van opel als ik me niet vergis. Die heeft nooit kunnen tippen aan de schitterende oude 3.2 van Alfa.

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    Voor mij quattro en dikke V6 in zo'n dikke A5.
                                    In een TT mag dat een 2.0T zijn.
                                    Idem.

Comment

Is dat als opvolger van de quattroporte?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                        Is dat als opvolger van de quattroporte?
                                        Nene, voor de 159.

Comment

Working...
                                        X