Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 2.0 TFSI (S-tronic) vs 3.2 FSI (tiptronic)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Als het budget het toelaat en je kan kiezen tussen een viercilinder of een zescilinder, dan zou ik ABSOLUUT niet twijfelen! Je hebt nu een V6 en een V8, dus een viercilinder zou wel eens een serieuze stap terug kunnen zijn, toch zeker in zo'n coupe!

    Ik ga dus indien het mogelijk is sowieso voor de V6. Om exact dezelfde redenen als WB:


    Die 3.2 uit de 159 is een motor van opel als ik me niet vergis. Die heeft nooit kunnen tippen aan de schitterende oude 3.2 van Alfa.


    Idem.
    Motor van GM ja, geen id van welk merk het afstamt. Nu moet ik zeggen, mijn vader zal wss wel de 3.2 kopen, maar ik merkte vandaag ineens op dat de 2.0TFSI eigen evengoed was en dat vond ik toch wel opmerkelijk. En ik wou even weten wat de rest daarvan vond.

    Comment


    • #22
      3.2 komt van Holden.

      Comment


      • #23
        Als het budget het toelaat kies ik ongetwijfeld de V6.

        Comment


        • #24
          Als je niet op de hogere aankoopprijs en jaarlijkse kosten moet kijken zou ik zonder te twijfelen voor de 3.2 FSI gaan.
          Zoals er al gezegd is past de 2.0 T beter in de A3 en TT qua imago.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
            Nene, voor de 159.
            Oef, mocht je hem ooit wegdoen mag je me altijd iets laten weten

            Zonder twijfel de 6-cilinder die heeft een heel andere ontwikkeling van zijn vermogen dan een 4-cilinder. Bovendien klinkt die eerste veel warmer.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
              Oef, mocht je hem ooit wegdoen mag je me altijd iets laten weten

              Zonder twijfel de 6-cilinder die heeft een heel andere ontwikkeling van zijn vermogen dan een 4-cilinder. Bovendien klinkt die eerste veel warmer.
              Pm

              Comment


              • #27
                2.0 TFSI en ferm chippen Ik heb het wel voor turbobakken

                Comment


                • #28
                  ...of effe wachten op de nieuwe S5 V6 3.0 mét S-tronic .

                  Ik zou voor de 2.0 TFSI gaan omwille van die S-tronic. Kan ik niet meer missen.
                  3.2 rijdt héél goed, maar als de kostprijs per kilometer belangrijk is dan is hij 2e keus.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    2.0 TFSI en ferm chippen Ik heb het wel voor turbobakken
                    Tis als bedrijfswagen bedoelt, chippen lijkt me niet nodig, hij gaat hard genoeg!

                    Oorspronkelijk geplaatst door B.i.g.f.o.o.t. Bekijk Berichten
                    ...of effe wachten op de nieuwe S5 V6 3.0 mét S-tronic .

                    Ik zou voor de 2.0 TFSI gaan omwille van die S-tronic. Kan ik niet meer missen.
                    3.2 rijdt héél goed, maar als de kostprijs per kilometer belangrijk is dan is hij 2e keus.
                    Vervanging MOET er zijn in september, dus we moeten een keuze gaan maken een van dees maanden.

                    Comment


                    • #30
                      Effe een stok in het hoenderhok smijten. Neem er eender welk magazine bij die beide auto's getest heeft, be my guest, ze verkiezen de 3.0TDI boven een 3.2V6. Waarom dan niet the dark side overwegen?

                      Een 2.0TFSI 211PK gaat *gok ik* ook sneller hernemen. De DSG is de traditionele automaat sowieso te snel af.

                      Maar zoals B.i.g.f.o.o.t. terecht opmerkt, als in de S5 ooit de 3.0 geblazen V6 komt, koop dan een S5.

                      Comment


                      • #31
                        Ooit? Dat zal niet meer lang op zich laten wachten, de S5 Cabriolet heeft de V6 al onder de kap liggen.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                          Ooit? Dat zal niet meer lang op zich laten wachten, de S5 Cabriolet heeft de V6 al onder de kap liggen.
                          Zeg me dan wanneer... dan moet ik niet "ooit" gebruiken.

                          Comment


                          • #33
                            Tja, weet ik ook niet.
                            Maar ik denk nog voor een eventuele facelift?

                            Comment


                            • #34
                              Puur voor de motorkarakter kies ik de 3.2 FSI.

                              Ik wil geen opgepepte tweepuntnulletje in m'n A5.

                              Comment


                              • #35
                                Ik vrees dat het nog wachten is tot 2010 voor de 3.0T V6 (coupe).

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Effe een stok in het hoenderhok smijten. Neem er eender welk magazine bij die beide auto's getest heeft, be my guest, ze verkiezen de 3.0TDI boven een 3.2V6. Waarom dan niet the dark side overwegen?

                                  Ik sluit me hier 100% bij aan:

                                  1) Waarom een 3.2 FSI kiezen als je een even performante, zuinigere, koppelrijkere 2.0 TFSI kan kiezen? En zeg nu niet 'geluid' of 'lineair karakter', want zo'n A5 is een grote cruiseboot met licht sportieve ondertoon, geen hard-core sportkar.

                                  2) Waarom een 2.0 TFSI kiezen als je een veel performantere, zuinigere, koppelrijkere 3.0 TDI kan kiezen? En zeg nu niet 'geluid' of 'hoogtoerig karakter', want zo 'n A5 is een grote cruiseboot met licht sportieve ondertoon, geen hard-core sportkar.

                                  I rest my case...

                                  Een 3.0T tegenover een 3.0 TDI daarentegen, dat is andere koek...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                    Ik sluit me hier 100% bij aan:

                                    1) Waarom een 3.2 FSI kiezen als je een even performante, zuinigere, koppelrijkere 2.0 TFSI kan kiezen? En zeg nu niet 'geluid' of 'lineair karakter', want zo'n A5 is een grote cruiseboot met licht sportieve ondertoon, geen hard-core sportkar.

                                    2) Waarom een 2.0 TFSI kiezen als je een veel performantere, zuinigere, koppelrijkere 3.0 TDI kan kiezen? En zeg nu niet 'geluid' of 'hoogtoerig karakter', want zo 'n A5 is een grote cruiseboot met licht sportieve ondertoon, geen hard-core sportkar.

                                    I rest my case...

                                    Een 3.0T tegenover een 3.0 TDI daarentegen, dat is andere koek...
                                    Omdat een 3.0 TDI een diesel is. I rest my case.

                                    Comment


                                    • #38
                                      De 2.0TFSI is de nieuwe versie van de 2.0 TFSI met valve lift systeem. Het koppel is hierdoor gestegen van 280 naar 350 Nm. De 3.2 is gewoon oude techniek, is zwaarder en zuipt veel meer.
                                      De 3.0 TDI is geen optie want voor een sportieve kar als de A5 zijn hoge toeren wel belangrijk.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Tot nu toe is de stand 22 vs 23 , verdeelde meningen dus

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                          De 3.0 TDI is geen optie want voor een sportieve kar als de A5 zijn hoge toeren wel belangrijk.
                                          Leg uit... Je kan desnoods ook een gemodificeerde toerenteller monteren die je zegt dat 4000tr/min, 8000 toeren zijn... ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X