Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5 2.0 TFSI (S-tronic) vs 3.2 FSI (tiptronic)
Als het budget het toelaat en je kan kiezen tussen een viercilinder of een zescilinder, dan zou ik ABSOLUUT niet twijfelen! Je hebt nu een V6 en een V8, dus een viercilinder zou wel eens een serieuze stap terug kunnen zijn, toch zeker in zo'n coupe!
Ik ga dus indien het mogelijk is sowieso voor de V6. Om exact dezelfde redenen als WB:
Die 3.2 uit de 159 is een motor van opel als ik me niet vergis. Die heeft nooit kunnen tippen aan de schitterende oude 3.2 van Alfa.
Idem.
Motor van GM ja, geen id van welk merk het afstamt. Nu moet ik zeggen, mijn vader zal wss wel de 3.2 kopen, maar ik merkte vandaag ineens op dat de 2.0TFSI eigen evengoed was en dat vond ik toch wel opmerkelijk. En ik wou even weten wat de rest daarvan vond.
Als je niet op de hogere aankoopprijs en jaarlijkse kosten moet kijken zou ik zonder te twijfelen voor de 3.2 FSI gaan.
Zoals er al gezegd is past de 2.0 T beter in de A3 en TT qua imago.
...of effe wachten op de nieuwe S5 V6 3.0 mét S-tronic .
Ik zou voor de 2.0 TFSI gaan omwille van die S-tronic. Kan ik niet meer missen.
3.2 rijdt héél goed, maar als de kostprijs per kilometer belangrijk is dan is hij 2e keus.
...of effe wachten op de nieuwe S5 V6 3.0 mét S-tronic .
Ik zou voor de 2.0 TFSI gaan omwille van die S-tronic. Kan ik niet meer missen.
3.2 rijdt héél goed, maar als de kostprijs per kilometer belangrijk is dan is hij 2e keus.
Vervanging MOET er zijn in september, dus we moeten een keuze gaan maken een van dees maanden.
Effe een stok in het hoenderhok smijten. Neem er eender welk magazine bij die beide auto's getest heeft, be my guest, ze verkiezen de 3.0TDI boven een 3.2V6. Waarom dan niet the dark side overwegen?
Een 2.0TFSI 211PK gaat *gok ik* ook sneller hernemen. De DSG is de traditionele automaat sowieso te snel af.
Maar zoals B.i.g.f.o.o.t. terecht opmerkt, als in de S5 ooit de 3.0 geblazen V6 komt, koop dan een S5.
Effe een stok in het hoenderhok smijten. Neem er eender welk magazine bij die beide auto's getest heeft, be my guest, ze verkiezen de 3.0TDI boven een 3.2V6. Waarom dan niet the dark side overwegen?
Ik sluit me hier 100% bij aan:
1) Waarom een 3.2 FSI kiezen als je een even performante, zuinigere, koppelrijkere 2.0 TFSI kan kiezen? En zeg nu niet 'geluid' of 'lineair karakter', want zo'n A5 is een grote cruiseboot met licht sportieve ondertoon, geen hard-core sportkar.
2) Waarom een 2.0 TFSI kiezen als je een veel performantere, zuinigere, koppelrijkere 3.0 TDI kan kiezen? En zeg nu niet 'geluid' of 'hoogtoerig karakter', want zo 'n A5 is een grote cruiseboot met licht sportieve ondertoon, geen hard-core sportkar.
I rest my case...
Een 3.0T tegenover een 3.0 TDI daarentegen, dat is andere koek...
1) Waarom een 3.2 FSI kiezen als je een even performante, zuinigere, koppelrijkere 2.0 TFSI kan kiezen? En zeg nu niet 'geluid' of 'lineair karakter', want zo'n A5 is een grote cruiseboot met licht sportieve ondertoon, geen hard-core sportkar.
2) Waarom een 2.0 TFSI kiezen als je een veel performantere, zuinigere, koppelrijkere 3.0 TDI kan kiezen? En zeg nu niet 'geluid' of 'hoogtoerig karakter', want zo 'n A5 is een grote cruiseboot met licht sportieve ondertoon, geen hard-core sportkar.
I rest my case...
Een 3.0T tegenover een 3.0 TDI daarentegen, dat is andere koek...
De 2.0TFSI is de nieuwe versie van de 2.0 TFSI met valve lift systeem. Het koppel is hierdoor gestegen van 280 naar 350 Nm. De 3.2 is gewoon oude techniek, is zwaarder en zuipt veel meer.
De 3.0 TDI is geen optie want voor een sportieve kar als de A5 zijn hoge toeren wel belangrijk.
Comment