Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 2.0 TFSI (S-tronic) vs 3.2 FSI (tiptronic)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De mogelijke keuzes zijn veranderd naar : 3.0TDI 211pk, maar laten chiptunen tot +/- 283pk (via de garage zelf) ofwel de 3.2FSI... Dinsdag testrit met beide (bij D'Ieteren). Altans zijn we geen diesel-fans, maar als die echt zo goed vooruit gaat zou daar wel eens verandering in kunne komen, zeker als het geluid ons aanstaat...

Comment

Abt tuning voor de 3.0TDI? 'k Weet in elk geval dat 300pk geen uitzondering is bij de auto's die door "maatwerk" tuners onder handen genomen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Abt tuning voor de 3.0TDI? 'k Weet in elk geval dat 300pk geen uitzondering is bij de auto's die door "maatwerk" tuners onder handen genomen zijn.
        Inderdaad Abt, maar was +/- 283pk dacht ik.

Comment

dat gaat serieus voorruit gaan denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            dat gaat serieus voorruit gaan denk ik
            De vraag is of dat dieselsound gaat meevallen, we hebben nog nooit een diesel gekocht maarja als die prestaties van een (gechipte) 3.0TDI beter zijn dan een 3.2FSI, dan twijfelen we hier wel.

Comment

ik zou eigenlijk gewoon kijken voor een 2de hands S5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                ik zou eigenlijk gewoon kijken voor een 2de hands S5
                Dat had ik ook al voorgesteld, maar het is de bedoeling dat we deze auto wat langer gaan gebruiken dan de vorige auto's, aangezien mijn vader volgende jaar al op pensioen gaat en dus ook minder km gaat rijden... En we hebben al een sportieve wagen eh, die wss in 2010 word vervangen door iets nieuws.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                  De vraag is of dat dieselsound gaat meevallen, we hebben nog nooit een diesel gekocht maarja als die prestaties van een (gechipte) 3.0TDI beter zijn dan een 3.2FSI, dan twijfelen we hier wel.
                  Even de milltek uitlaat uitproberen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                    Inderdaad Abt, maar was +/- 283pk dacht ik.
                    Puur op basis van eliminatie, gok ik dat het de 3.2 zal worden.

Die Milltek is haast een noodzaak als je echt veel belang aan het geluid hecht. Wat dat betreft koop je sowieso liever de 3.2. Op pensioen gaan, wil meestal zeggen dat je ook minder km's doet, en dan koop je liever geen diesel. En qua persoonlijke voorkeur, heeft 'ie ook liever geen diesel. Ja... de keuze is bij voorbaat gemaakt denk ik. 't Zou me verwonderen dat je vader alsnog de TDI neemt. Want als prestige minder van belang zou zijn, zou 'ie volgens mij de 2.0TFSI nog steeds overwegen. Als we de lijn doortrekken, koop 'ie bijgevolg ook geen diesel.

Comment

En je hebt geen last van de gigantisch lange wachttijd bij de A5!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

- Open mobile.de
                        - Selecteer Audi S5
                        - Max 10.000km
                        - lederuitrusting, navi, zetelverwarming, cruise control,...

En dan kom je echt allemaal van dergelijke wagens tegen voor zo weinig geld!
                        Hoe komt het dat er zoveel wagens verkocht worden met zo weinig km's?
                        Zijn dit demo-wagens of wat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          En je hebt geen last van de gigantisch lange wachttijd bij de A5!
                          We moeten zowieso tot september dit jaar wachten voor we de A5 gaan gebruiken, de 159 is voor korte duur geleased(via het bedrijf) in afwachting tot de 169, maarja die komt veel te laat op de markt dus wordt het een A5... Ik ga het er morgen eens over hebben, over de S5, maar ik vrees dat het al te laat is, gistere was er op tv iets over dieselmotoren, dat die zo geweldig waren de laatste jaren...

Comment

Als ik ze me allebei kon veroorloven? Dan de 3.2 FSI...

Mooie V6-brom en bij de V6 krijg je die mooie gescheiden uitlaatpijpen (links en rechts) en bij de 2.0 zitten ze lelijk naast elkaar

Comment

Pffff zo'n saaie, zielloze audi ter vervanging van een Alfa...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten
                                Pffff zo'n saaie, zielloze audi ter vervanging van een Alfa...

Comment

Elk z'n gedacht zeker?

Je moet al een enorme fanboy zijn om niet te zien dat Audi geen greintje lef heeft designgewijs. De A6 facelift, de nieuwe A4,... zéér slaapverwekkend allemaal.

Al een geluk dat ze altijd al succes gehad hebben in de autosport (groep B, DTM, le Mans,...), of ze hadden ondertussen al een sex-appeal ver onder het nulpunt.
                                  Last edited by ; 10/03/2009, 16:14.

Comment

Ik vind dat je het te zwart/wit bekijkt. Maar wie ben ik

Comment

Alléé Michéééééééééééééééél, hoe zit dat hier? Beslis eens hé.

Comment

• Ik heb de turbo gekozen om dat het een turbo is.
                                        Complexe argumentatie, niet?

Daarenboven kost de 3.2 enkele duizenden meer in aankoop(+2500 BIV inclusief), los van het verbruik, waarmee je in TFSI toffe opties kan aanschaffen.
                                        Ik sluit mij aan bij de stelling dat de A5 geen sportmachine is, maar een luxekar. En dan steek je je geld in luxe. Ik vermoed dat met dat budget veel sportievere racers te kopen zijn.

En ja hoor, ook ik zou ook liever gaan voor de 3.0 TDI...in een A5 toch ... zo zie je maar.
                                        Last edited by ; 10/03/2009, 17:32.

Comment

Working...
                                        X