Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Beste keuze is een particuliere wagen, die onderhouden werd via een onderhoudscontract.
Veel van die laag gekilometreerde wagens bij dealers komen terug van verhuurmaatschappijen of werden door het bedrijf zelf gebruikt als huur- of vervangwagen.
Geef mij maar de Zafira Gosselies.
Ziet er nog mooi uit, vrij jong en een aanvaardbare kmstand.
Wel 'maar' 100pk, maar technisch is hij gelijk aan de 120pk, dus dat is makkelijk te verhelpen hé
Als het een Zafira moet zijn zou ik voor die uit Moeskroen gaan, maar het feit dat die blijkbaar al lang stilstaat zint me niet echt.
Zelf zou ik voor een Vectra gaan, en uit deze 3 de Vectra uit Damme. Aan de uitrusting en de "gepersonaliseerde nummerplaat" te zien is deze in mijn ogen van een liefhebber geweest.
Als mensen nu eenmaal graag met opel rijden hoef je ze daarom niet uit te lachen.
Ah, ik lach ze dus al uit?
Ik vind het gewoon wat grappig, de meeste mensen die een topic starten met een budget laten meestal iedereen z'n gang gaan zonder één merk voorop te stellen en dat derest uit den boze is.
Noem mij dan merkenblind, maar zoiets vind ik dus wel wat opmerkelijk.
'k Heb er geen probleem niet, zeker niet, maar ik liet 't toch ff weten.
Als jullie daar dan niet tegen kunnen en mij weer afschilderen als een merkenblinde enzo, dan slaan jullie wel de bal mis.
Vectra Doornik. Veel ruimte achterin zowel aan de voeten als het hoofd en meer ruimte in de breedte dan in een Zafira. Pluspunt Zafira = verhuiswagen voor droogkast/wasmachine.
Moet het een SW zijn?
Vectra GTS pre FL vind ik een mooie wagen.
Tegenwoordig ook redelijk goedkoop te vinden.
Anders een Signum?
Zou hoe dan ook 150pk verkiezen (zeker geen 100pk)
Die Za4a tja da's een busje he
Damme valt af wegens de hoge kilometerstand
Wetteren valt af wegens slechte verkoper (wat een brombeer) en auto is vanbinnen echt afgeleefd en niet verzorgd geweest. Staat te koop zoals hij waarschijnlijk is binnengekomen, niet eens gestofzuigd. Echt een smerige bak. Een neep in de bumper vooraan en de chromen strip was los aan de achterdeur en stond omhooggeplooid.
Gosselies, ondertussen contact via email met de verkoper.
Da's 125km van waar wij wonen maar die gast heeft gevraagd om hem te bellen om te zien of we ergens kunnen afspreken + mijn bod was €1000 lager dan zijn vraagprijs en blijkbaar niet echt een probleem.
Wel maar een 100pk. Dus blijft interessant.
Moeskroen dus deze morgen geweest voor een echte testrit nadat ze dus de batterij onder handen hebben genomen (opgeladen of vervangen). We rijden van het erf af en ik draai een lange rechte weg op.
Ik duw es goed door en dat ding accelereert voor geen meter. Ik vraag nogmaals aan de verkoper of het wel een 150pk is en het antwoord is 'ouioui'. Ik duw plankgas door in 1e, 2e en 3e versnelling maar er gebeurt niks. Ik wissel met de verkoper en die rijdt een stukske (4x doortrekken tot 4000rpm met koude motor dus ) Dan kwam em af met een verhaal over een vuile sensor aan de turbo (gereinigd en niet laten drogen vooraleer opnieuw te plaatsen ofzo, 't was in het Frans en ik heb er de helft niet van begrepen). Ze gingen het door de 'chef d'atelier' laten bekijken en mij opbellen als 't in orde was.
Maar om ons toch te laten proeven van een 150pk ging em een Vectra 4d halen. 5 minuten later bracht em een Astra CC want die Vectra was al weg blijkbaar. Met die CC op de baan geweest (Black Sapphire en bruine lederen sportstoelen wat een combo) vond em ook niet echt spectaculair qua trekkracht.
's Namiddags inderdaad telefoon en wij terug naar ginder (voor de derde keer).
Met de Zafira gereden en vastgesteld dat de 150 pony's present waren
Wat vinden jullie?
Aan de ene kant hebben die gasten zich werkelijk uit de naad gewerkt om ons te dienen maar aan de andere kant zijn al die fratsen nefast voor het vertrouwen. Maar zoveel auto voor die prijs (interieur is in perfecte staat) en het feit dat ze ons 12 maanden garantie geven. Zelfs de distributieriem die normaal op 120 moet vervangen worden wilden ze direkt ook vervangen op mijn eenvoudig verzoek. Met die vraag stemde hij naar mijn goesting zelfs te snel in (da's toch vrij duur??). Een klein beetje roest onder aan de deur gingen ze retoucheren (weet zijn uitleg niet meer daarvoor maar hij had er zeker één ).
Zelfs de distributieriem die normaal op 120 moet vervangen worden wilden ze direkt ook vervangen op mijn eenvoudig verzoek. Met die vraag stemde hij naar mijn goesting zelfs te snel in (da's toch vrij duur??).
Klopt het dat de Fiat 1.9 blokken een ketting hebben?
Zopas te weten gekomen toen ik het verhaal eens uit de doeken heb gedaan aan mijn vroegere garagist.
Mvg
Doe ne keer een deftig bod op mijne 'corbiart' en ik zal eens met mijnen boekhouder bellen om hem een jaartje vroeger buiten te shotten...
Er staan op een paar honderd km na 100.000km op.
Pas terug van Doornik, Vectra is in prima staat buiten enkele neepjes van deuren die tegen de zijkant zijn gevlogen, allemaal op de stootstrips. Dus die hebben prima hun werk gedaan. Eigenaar heeft deze zelf geretoucheerd en ik had ze eerst zelfs niet gezien. Banden zijn nog steeds origineel en moeten dus vervangen worden (nu Bridgestone Potenza 215/45R16). Laatste onderhoud 11/2007 geweest. Onderhoud van 11/2008 nog niet gebeurd (pas op 60kkm gaat ie binnen)
Dus dat zijn 2 grote kosten die er zitten aan te komen. Radio is ook 'maar' de CD30.
Op dit ogenblik neigen we dus naar de Zafira in Moeskroen (nog altijd )
Verkoper heeft bevestigd dat Zafira al 6 maand bij hen stilstaat.
Dus misschien moet er een beetje olie bijgevuld worden in de versnellingsbak ofzo (ik vond die ontzettend stroef)
Altijd een uitleg die gasten, maar wel plausibel .
Gaan nu krabbeltje zetten en voorschot betalen. Zaterdag mogen we hem dan afhalen.
2005 Zafira
150pk diesel, 6M
Moonland grijs
96000km
CD70navi
mistlichten
automatische lichten en ruitenwissers
elektrische ramen v+a
cruise control
Geen xenons en geen PDC
Omlijsting rond versnellingspook wordt vervangen (deze was lichtjes verwrongen)
Beetje roest bijwerken aan de linkse deur onderaan
En we hebben er nog een set nieuwe matjes ook uitgesleurd.
Comment