Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kiezen voor familie- of stijlvolle leaseauto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    Toch niet.

Als hier nog kindjes komen, koop ik een Grand Espace V6 benzine
    Dan kom ik je niet oprapen als je op je zij ligt op de eerste rotonde

Comment

Een familielid van me heeft ook zijn sedan weg gedaan voor een éénvolumer om zogezegd meer plaats te hebben voor kinderen en babymateriaal en zo. Maar als je dan die auto ziet, eigenlijk had ie geen monovolume nodig omdat de koffer ruimte nog niet voor de helft is volgestouwd in 5-zitsconfiguratie. Maar natuurlijk elk zijn keuze en als Pirewiet veel liever de G Scenic heeft dan moet hij die absoluut nemen hé!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
        Toch niet.

Als hier nog kindjes komen, koop ik een Grand Espace V6 benzine
        V6 is niet meer beschikbaar zag ik overlaatst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
          Is de insignia dan geen familiewagen misschien? Is toch zeker ruim genoeg voor twee volwassenen en drie kinderen.

Ik zou resoluut voor de insignia gaan.
          3 kinderen? Achteraan? Al gedacht aan de middentunnel? Dat is nu goed als het nog echt kleine kinderen zijn, want anders is het behoorlijk oncomfortabel voor de persoon die in het midden zit
          Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
          Die Scenic is zoooooooooo lelijk !
          Bovendien is die Renault één grote prul. Ik ken gezinnen met zulke wagen (opgedrongen als leasewagen) en niets dan problemen mee.
          Ja, en ik ken 4 mensen met een Scenic en die hebben nog nooit problemen gehad

Ohja topicopener, als ik u situatie zo lees zou ik de Insignia pakken is mooier, ruim genoeg, voldoende power...
          In ieder geval, je zal geen slechte keus maken met deze 2 auto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Dan kom ik je niet oprapen als je op je zij ligt op de eerste rotonde
            De nieuwe daar minder last van. Ze zijn wat afgeronder waardoor ze blijven rollen tot de wielen weer op de grond staan. Zo kan je onmiddellijk je weg vervolgen, zonder dat iemand iets merkt.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Alvast iedereen bedankt voor de vele reacties.

Had wel gedacht dat de meesten forumgangers hier autoliefhebbers zijn en liever de Insignia zien, maar de voorkeur is wel overweldigend .

Enkele reacties op jullie reacties:
              - zoals hierboven aangegeven komt de ecologische versie van de Insignia break niet tijdig uit (pas eind dit jaar)
              - S-max niet mogelijk want geen ecologische motorisatie (moet <= 145g co2 zijn)
              - rij nu met Octavia sedan (heeft wel heel grote koffer), is meestal voldoende maar wat groter zoals een break/mini-monovolume lijkt me toch vaak handiger en aangenamer
              - Passat (break) lang overwogen, maar middelversie heeft een minder mooi interieur (en highline ligt boven budget) + ecologische motor heeft 110pk en heb liever wat meer
              - bij huidige octavia sedan is het soms moeilijk (botsen tegen plafond) om ons kindje gemakkelijk in en uit de hoge kinderstoel te krijgen (stoel is nog iets hoger dan normaal door Isofix). 5-deurs Insignia is wat coupéachtig waardoor de daklijn nog lager ligt dan bij Octavia.
              - Renault kwaliteit lijkt beter te zijn (stond toevallig vandaag nog in dit artikel op autointernationaal.nl waarbij recente Scenics als één van de meest betrouwbare naar voor komt : Ze zijn er weer: betrouwbare Renaults! )

De nieuwe Grand Scenic wordt eind volgende week (24/04) officieel voorgesteld. Hoop ten laatste tegen dan hem eens vanbinnen en vanbuiten grondig te keuren, misschien dat dat mijn keuze definitief beïnvloedt. Tot nu toe alleen vlug vanbuiten gezien en kwam zoals aangegeven wat lomp over (wat voor velen hier geen verassing blijkt ). Intussen blijven alle meningen uiteraard welkom.
              Last edited by Pirewiet; 17/04/2009, 17:21.
              Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

Woon je op een verkaveling?
                Ben jij en/of je vrouw ambtenaar?
                Zit je in "prime-time" meestal voor de kijkbuis?
                Luister je meestal naar MNM of Q?
                Ben je wielertoerist of mountainbiker?

Indien minstens 4 op de 5 keer ja, dan is de Scénic écht iets voor jullie.

Comment

Je zit met een klein kindje en je zegt héél waarschijnlijk nog eentje te zullen verwachten in de nabije toekomst. Alleen daarvoor al zou ik de Scénic kiezen.

Immers, het zijn deze jaren dat je veel plaats gaat kunnen gebruiken. Sleuren met kinderzitjes, kinderwagens, op verlof gaan met hopen valiezen...allemaal zaken waarbij zo'n Scénic erg makkelijk hanteerbaar is, zoals je zelf aan aangeeft.

Zo'n stijlvolle bak kan je je nog aanschaffen eens je gasten wat groter zijn en je minder nood hebt aan 'volume'.

In dit geval ga ik voor de Scenic.
                  Last edited by ; 17/04/2009, 18:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheDude Bekijk Berichten
                    Woon je op een verkaveling?
                    Ben jij en/of je vrouw ambtenaar?
                    Zit je in "prime-time" meestal voor de kijkbuis?
                    Luister je meestal naar MNM of Q?
                    Ben je wielertoerist of mountainbiker?

Indien minstens 4 op de 5 keer ja, dan is de Scénic écht iets voor jullie.
                    1. Neen
                    2. Neen
                    3. Neen
                    4. Neen
                    5. Ja

Ik rij geen Scénic.

Comment

Insignia...al zul je er mee moeten leven dat je hem op iedere straat hoek gaat zien staan

Comment

De Opel,zonder enige twijfel
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          De Opel,zonder enige twijfel
                          nooit gedacht dat ooit te lezen van je

Comment

Ik vond de Vectra en zeker de eerste en tweede generatie bar slechte wagens,net zoals de eerste en tweede Astra. Maar ik heb met de Insigna gereden,ik weet hoe deze is afgewerkt,ik weet welke motoren er in zitten. En tja: Dit is een schitterende wagen.
                            Proficiat Opel,het zijn de goeikes die beteren.
                            En een nuchtere objectieve autoliefhebber mag voorkeuren voor bepaalde merken hebben,je moet elke auto afzonderlijk bekijken en eerlijk zijn en volgens mij is Opel op de goede weg
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              Je zit met een klein kindje en je zegt héél waarschijnlijk nog eentje te zullen verwachten in de nabije toekomst. Alleen daarvoor al zou ik de Scénic kiezen.

Immers, het zijn deze jaren dat je veel plaats gaat kunnen gebruiken. Sleuren met kinderzitjes, kinderwagens, op verlof gaan met hopen valiezen...allemaal zaken waarbij zo'n Scénic erg makkelijk hanteerbaar is, zoals je zelf aan aangeeft.

Zo'n stijlvolle bak kan je je nog aanschaffen eens je gasten wat groter zijn en je minder nood hebt aan 'volume'.

In dit geval ga ik voor de Scenic.
                              Daarom dat ik inderdaad twijfel over de Scenic; om die eerste kinderjaren met al het extra materiaal gewoon gemakkelijker door te brengen. Nu hebben we een zee van kofferruimte in de Octavia 5deurs en zelfs die zit(zat) goed vol het eerste jaar van ons kindje (nu 20 maand). Aangezien leasing maar voor 4 jaar is, kan ik al binnen 4 jaar voor een stijlvolle auto kiezen.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik hem toch een beetje mooi moet vinden om me goed bij te voelen, wat ik binnenkort zal zien.

Comment

Dit is een heel simpele voor mij...

Als er één reden is waarvoor ik voor een monovomumer zou kiezen, dan is het voor de beschikbare binnenruimte. Met één kind en zelfs met 2 kinderen gaat zo'n Insignia méér dan ruim genoeg zijn.

Voor de rest zie ik dan ook alleen nog maar voordelen voor de Opel: knapper, eleganter, sportiever rijplezier, lage zitpositie,...

De Opel Insignia dus...
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

De Renault enkel als er een maandloon van 5000 net. aan hangt

Comment

De voorkeur van autoforummers voor de Insignia is overduidelijk. Voor de duidelijkheid: het gaat om het nieuwe model van de Grand Scenic, die nu pas uitkomt (en minder hoekig is als de oude maar daarom nog niet mooier).

Voor velen is de praktische kant van de Scenic duidelijk niet doorslaggevend. Het klopt ook dat met één of twee kleine kinderen zo'n volumineuze auto niet nodig is. Toch hebben we meerdere vrienden met zo'n monovolume en misschien ben ik daardoor wat beïnvloed, maar zo'n auto's lijken toch steeds aangenaam gemakkelijk. Daarnaast is de Scenic eigenlijk een pak kleiner dan de Insignia, 4,56 m itt 4,83 m, wat ook zijn voordelen heeft.

Vandaag alvast naar nog wat Insignia's gaan kijken bij de dealer (vooral naar die mooie cosmo Sovereign Silver ) en ook mede door de meningen op het forum hier draait de voorkeur wat weg van de Scenic richting Insignia. To be continued...
                                    Last edited by Pirewiet; 18/04/2009, 17:26.

Comment

Als je in een insignia al niet meer op stap zou kunnen met 1 tot 2 kleine pagadders, dan is het ver gekomen, niet twijfelen!

Comment

pas je kinderwagen aan aan het type auto

Comment

insignia zeker en vast, ruimte genoeg zelfs met twee kinderen

Comment

Working...
                                          X