Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kiezen voor familie- of stijlvolle leaseauto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hoewel het waar is dat kinderen tegenwoordig heel wat spullen hebben om mee te zeulen, wordt er toch echt zwaar overdreven in het formaat van wagens dat gekozen wordt. Als mensen gewoon graag de grootste bak willen die ze kunnen krijgen, dan moeten ze dat gewoon toegeven - maar het niet op de kinderen steken.
    Nagels met koppen.
    Velen kiezen binnen het budget gewoon voor 'de grootste' en zoeken vervolgens een uitleg om een en ander te verantwoorden.

en geef je aan je omgeving het idee enkel te leven omwille van je kind(eren) - dat laatste is bij velen nu natuurlijk net de bedoeling.
    Voila
    Hoe sommigen veranderen eens er kinderen komen, niet te geloven.
    Alles staat in het teken van die koters
    Oude 'principes' worden overboord gegooid (niet alleen wat auto's betreft trouwens)
    Soms komisch, meestal gewoon triestig eigenlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
      Voila
      Hoe sommigen veranderen eens er kinderen komen, niet te geloven.
      Alles staat in het teken van die koters
      Oude 'principes' worden overboord gegooid (niet alleen wat auto's betreft trouwens)
      Soms komisch, meestal gewoon triestig eigenlijk
      Waarom is dat triestig?

Allez, ieder leeft toch hoe hij/zij dat wil zeker. Zolang ze dat niet wettelijk verplichten van deze of gene auto te kopen als je koters hebt is dat elk zn goed recht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Waarom is dat triestig?

Allez, ieder leeft toch hoe hij/zij dat wil zeker. Zolang ze dat niet wettelijk verplichten van deze of gene auto te kopen als je koters hebt is dat elk zn goed recht.
        Neen dat bedoel ik niet.
        Tuurlijk leeft iedereen hoe hij dat wil.

Ik heb het bijv. over uitspraken als:
        "Voor mij nooit geen SUV of monovolumer, nog in geen 100 jaar".
        9 maanden later...u raadt het

of nog:

"Repetitie muziekgroepje blijft voor mij prioriteit.
        Niets of niemand zal daaraan iets veranderen"

om vervolgens paar maanden later af te haken

etc.

Comment

Neen dat bedoel ik niet.
          Tuurlijk leeft iedereen hoe hij dat wil.

Ik heb het bijv. over uitspraken als:
          "Voor mij nooit geen SUV of monovolumer, nog in geen 100 jaar".
          9 maanden later...u raadt het

of nog:

"Repetitie muziekgroepje blijft voor mij prioriteit.
          Niets of niemand zal daaraan iets veranderen"

om vervolgens paar maanden later af te haken

etc.
          Dat is triestig idd.

Die uitspraken zouden zo uit mijn bek kunnen komen

Comment

Dat is triestig idd.

Die uitspraken zouden zo uit mijn bek kunnen komen
            Altijd al gedacht dat jij een zielig figuur was

Comment

Altijd al gedacht dat jij een zielig figuur was
              Eh, zonder dat "9 maanden later" stuk he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                In deze klasse zijn enkel de BMW 3 (wegens koffer) en de Alfa 159 (wegens achterbank) echt te klein voor iemand met 1 of 2 baby's.
                Whoa!

Op de parking staan hier drie MINI's. Alle drie met kinderstoeltje.

Verkoper van BMW's zijne kleine is 6 maanden oud. Past perfect in zijn dreier, en bij de mama zit de kleine in een Peugeot 206.

Als het van mijn madam afhing, koos ze een MINI Clubman. Ik heb haar dan toch kunnen ompraten in een 1-reeks en mogelijks gaan we toch tweedehands shoppen voor een 3-reeks. Maar groter is imho echt niet nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Whoa!

Op de parking staan hier drie MINI's. Alle drie met kinderstoeltje.
                  Ik ben al 911's tegengekomen met kinderzitjes in achteraan.

Your point being?

Comment

Ik ben al 911's tegengekomen met kinderzitjes in achteraan.
                    Past dat?

Ik moet es wat meer uithangen op Porsche forums...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Past dat?
                      Blijkbaar wel.
                      Maar ik denk wel dat een 911 cabrio makkelijker moet zijn om de koters erin te zetten

En zeg dan nog eens dat ge een monovolume nodig hebt:

De ideale gezinswagen

Comment

Sommige mensen

Kids in sports cars - paa! If you were longing for the patter of tiny feet you should have bought a dog. They are cheaper and you get more feet. In fact, children can ruin your lives, dogs only ruin your carpet.

Comment

ik was die buggy aan het bekijken en zag opeens de oyster wielen en dan het porsche logo.

speciaal ontwikkeld voor hun koffer. knap.

maar hoe ze diene kleine in de rode gekregen hebben snap ik niet. volgens mij met stoel en al.
                          wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                            Ik ben (net) 29, heb 1 kind (en hopelijk niet te lang voor 2e) en recent ook een nieuwe leasewagen gekozen (C200 CDI break). Mijn advies: zonder twijfel de Insignia. Hoewel het waar is dat kinderen tegenwoordig heel wat spullen hebben om mee te zeulen, wordt er toch echt zwaar overdreven in het formaat van wagens dat gekozen wordt. Als mensen gewoon graag de grootste bak willen die ze kunnen krijgen, dan moeten ze dat gewoon toegeven - maar het niet op de kinderen steken. Mijn ouders reden met 3 kinderen rond in een Ford Sierra station, wat waarschijnlijk kleiner is dan een hedendaagse Ford Focus. Toen ze daarna een Renault Espace kochten (kleiner dan de huidige Grand Scenic) hadden we het gevoel plaats te veel te hebben. En nu vindt iedereen met 1 of 2 kleine koters (< 10 jaar) dat ze een S-Max (*) of andere stevige monovolume nodig hebben.

Ik dus niet. De ruimte heb je 99,99% van de tijd echt niet nodig, en de keren dat het wel zo is zijn er best alternatieven te vinden. In ruil daarvoor zit je ganse dagen *op* ipv. in je wagen (het 'busjesgevoel' dus), krijg je te maken met een gecompromitteerde wegligging en geef je aan je omgeving het idee enkel te leven omwille van je kind(eren) - dat laatste is bij velen nu natuurlijk net de bedoeling. Die monovolume kan je later nog steeds overwegen, wanneer het echt nodig is (3 kinderen van 14+ jaar oud). Het probleem dat de daklijn te laag is en je kind er z'n hoofd aan kan stoten lijkt me ook wat overdreven, mijn Alfa 159 houdt op dat gebied absoluut niet over (in combinatie met zeer hoge MaxiCosi PrioriFix) en toch heb ik dat nog nooit voorgehad (14 maand nu). En eens ze een jaar of 3 oud zijn willen ze toch enkel nog zelf in hun stoel kruipen.

Moet zeggen dat ik de Insignia wel een weinig geïnspireerd design vind, zeker nu ik hem wat meer op de baan zie. Aan de andere kant: degustibus et coloribus non est disputandum, en het probleem van de verplichte 'eco-wagens' (wat een verregaande hypocrisie!) is mij ook niet vreemd (ik ben er gelukkig nog net aan ontsnapt). Maar als er andere mogelijkheden zijn, kan je die misschien ook overwegen. In deze klasse zijn enkel de BMW 3 (wegens koffer) en de Alfa 159 (wegens achterbank) echt te klein voor iemand met 1 of 2 baby's, al de rest volstaat ruimschoots, ook de A4 en C-klasse. En kies alleszins een break, want dat is nu net wel verdomd handig (enkel en alleen al voor de lage laaddrempel).

Voila, tot zover mijn onverbloemde mening .

(*) Laat je trouwens niet verleiden door zo'n S-Max, want dat is net zo goed een busje als de anderen (rijdt gewoon iets minder belabberd, maar je zit er nog steeds boven op en wordt door een Mondeo naar huis gereden).

met 1 of 2 kinderen zou ik er ook nooit aan denken om een S-Max of consoorten te nemen. Zelfs met mijn 3 kleine kinderen was ik aan het kijken naar modellen als C, 3 enz.
                            Echter ik moet vaststellen dat de meeste gewone auto's op de achterbank te smal zijn voor 3 kinderzitjes.

Als die kinderzitjes niet verplicht zouden zijn, zou er trouwens nog geen monovolume in huis komen, omdat de meeste achterbank dan wel breed genoeg zijn.

Domme wetgeving (maar ja, veiligheid hé)

Comment

Die mpv's zijn vooral handig als je gasten +12 jaar zijn en vanaf 2 kooters.
                              Als student zijn mpv's ook gigantisch handig

Dit is mijn ervaring als opgroeiende jongen met 1 broer en 1 mpv en 1 break.

Comment

Makkelijk voor mij: de Opel. De Scenic vind ik ronduit een gedrocht, maar da's persoonlijk uiteraard. Maar dan nog denk ik dat je de met de Insignia ruim plaats hebt. En je zal er meer rijplezier van hebben denk ik.

Comment

Blijkbaar wel.
                                  Maar ik denk wel dat een 911 cabrio makkelijker moet zijn om de koters erin te zetten

En zeg dan nog eens dat ge een monovolume nodig hebt:

De ideale gezinswagen
                                  Prachtig: driving fun> practicallity

Voor mij de insignia trouwens, ik hou niet van busjes dus als het niet echt moet, wat hier zeker niet het geval is, zou ik er niet mee rijden.

Comment

Testrit met de Grand Scenic achter de rug en...

ik moet de meerderheid van de autoforummers gelijk geven, de keuze is toch gemakkelijker dan ik dacht .

Pluspunten waren:
                                    + zoals verwacht de praktische ruimte en de hoge kinderzit
                                    + motor viel beter mee dan verwacht (was maar 1.5dci 110pk)
                                    + achterkant valt in't echt best wel mee en zeker niet lomp
                                    + leuke technische opties, zoals snelheidsbeperker op tft scherm, handenvrij openen en starten

Maaaaaar...
                                    - het algemene kwaliteitsgevoel lag een pak lager dan ik gehoopt had, zelfs in de topversie waarmee we gereden hebben
                                    - busjesgevoel ging niet weg
                                    - zo'n groot volume is inderdaad niet nodig
                                    - de verankering van de uitneembare zetels is nog steeds weinig stijlvol in vergelijking met een gewone achterbank of inklapbare zetels
                                    - op het dashboard kon ik de bovenkant van het scherm niet lezen door de overkraging hoewel ik niet eens zo hoog zat (en gewoon 1,82m groot ben)
                                    - algemeen viel de testrit dus wat tegen

Conclusie:
                                    Hoewel de Scenic met voorsprong was vertrokken, reed de Insignia snel zij aan zij.
                                    Maar dan haalt de Insignia zijn klasseverschil pas boven en steekt de Scenic voorgoed voorbij.

Nog enkele zaken maken dat hij de finish nog niet bereikt heeft:
                                    - restwaardes leasing zijn gedaald waardoor hij nipt boven budget komt, mogelijk moet er toch nog één optie sneuvelen. Dit bespreek ik de komende dagen op het werk om dan normaal definitief voor de Insignia te kiezen
                                    - door alle feedback hier, ben ik gaan beseffen dat kleinere wagens (vb kleinere breaks) ook voldoen met 1 of 2 kinderen. In afwachting van het gesprek op het werk kijk ik daar nog even naar.

Tot slot iedereen bedankt voor de zinvolle feedback en input.
                                    Ik laat nog weten wanneer de bestelling definitief is .
                                    Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk Berichten

Nog enkele zaken maken dat hij de finish nog niet bereikt heeft:
                                      - restwaardes leasing zijn gedaald waardoor hij nipt boven budget komt, mogelijk moet er toch nog één optie sneuvelen. Dit bespreek ik de komende dagen op het werk om dan normaal definitief voor de Insignia te kiezen

Ge kunt het ook eens bespreken met uw verkoper. Tis crisis en wat extra korting kan er dus vaak al snel vanaf.

Ik vind het trouwens een goede keuze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk Berichten
                                        door alle feedback hier, ben ik gaan beseffen dat kleinere wagens (vb kleinere breaks) ook voldoen met 1 of 2 kinderen. In afwachting van het gesprek op het werk kijk ik daar nog even naar.
                                        Zeker en vast. Collega van mij rijdt Passat sedan, ik rij Golf Variant. Als 't op praktische bruikbaarheid aankomt wint de Golf.

Is die trouwens geen optie? Voor de prijs van een medium Insignia heb je een full option Golf variant.

Comment

De ideale gezinswagen
                                          Da's dan voor een baby zonder benen of zo?

Iet of wat ruimte op de achterbank is echt wel nodig, zeker als ze nog <1j zijn en de maxi cosi achterstevoren staat.

Comment

Working...
                                          X