Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TEST zomer-sportbanden (maten 225/40R18 en 255/35R18)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Het lijkt erop dat de Hankook's er het beste uitkomen qua prijs kwaliteit. Van de Continentals hoor en lees ik dikwijls dat ze veel minder grip geven naarmate ze verder afslijten, vooral in het natte dan, iets wat toch ook een zeer negatieve impact geeft op de tevredenheid. Ik heb die banden een tijdje geleden op mijn wagen gehad in de maat 255/35/19 en op het droge leek het wel alsof ik op rails reed in de bochten.

Er bestaat bij mijn weten geen enkele test die rekening houdt met vrijwel alle factoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Het lijkt erop dat de Hankook's er het beste uitkomen qua prijs kwaliteit.
      Helaas niet. Hankook slijt snel, zoals Pirelli ... en dan is de prijs/kwaliteit uiteindelijk nog laag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Helaas niet. Hankook slijt snel, zoals Pirelli ... en dan is de prijs/kwaliteit uiteindelijk nog laag.
        Op dat vlak blijven Michelin PS me verbazen.

Comment

Ik rij momenteel op mijn Clio rond met die Continentals, en ik ben daar echt super tevreden van. Grip is het droge is eerder al de OK - kant, maar in het natte zijn ze inderdaad extreem.
          Ik heb nog nooit een band zo weten presteren in het natte als die die ik nu heb.

De test heeft het inderdaad bij het rechte eind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
            Ik rij momenteel op mijn Clio rond met die Continentals, en ik ben daar echt super tevreden van. Grip is het droge is eerder al de OK - kant, maar in het natte zijn ze inderdaad extreem.
            Ik heb nog nooit een band zo weten presteren in het natte als die die ik nu heb.

De test heeft het inderdaad bij het rechte eind.
            Akkoord, zelfs ronde punten kunnen eigenlijk aan serieuse snelheden gepakt worden in 't natte zonder dat je echt het idee hebt grip te verliezen.

Op het droge daarentegen heb ik wel soms de indruk dat als je een serieuze bocht neemt aan een al even serieuze snelheid dat je beetje bij beetje grip verliest, het is soms verraderlijk. Wat niet wilt zeggen dat ze slecht grippen op het droge, maar daar is de grip zeker niet eindeloos.

Ik zou na deze wel eens iets anders durven testen maar ben bang om dan misschien ontgoocheld te zijn.

Al bij al wel een goede band icm sportief gebruik zeker voor in ons Belgenlandje.

Comment

Voor het ogenblik liggen op mijn Bmw de goodyear 225/45/17 en deze bevallen me zeer goed qua wegligging en benuttigen van de aanwezige remkracht. Slijtage zal voor later zijn. Deze zijn met wat zoeken redelijk goedkoop te vinden.

De alfa is uitgerust met de continentals en die komen er niet meer op. tractie problemen in het nat & droog. Onderstuur zoveel ge wilt. Komen bruusk over bij lastwissels. Mogelijks niet de beste combinatie alfa & continental alhoewel hij standaard fabriek is en een van de enige beschikbare types voor de mijne 235/40/19 96Y

Comment

Ik denk dat qua duurzaamheid/prestaties de michelin PS2 nog steeds op het schavotje staat...
                Deze liggen er bij mij nu al ong een 25.000 km op, en ze zitten nog steeds niet op de slijtblokken...
                Ook blijft hij hetzelfde presteren...
                En tis niet dat ik gelijk nen bompa rijd...

Nu als de michelins versleten zijn mss wel is die conti contacts proberen, en zien hoe lang die het uitzingen...

Ten andere moet ge wel die tests met een korrel zout nemen...
                Op de openbare weg zouden AL die banden u nooit in de steek mogen laten, die mannen testen die dingen op de limiet...
                Als gij dagdagelijks met die banden op hun limiet rijdt, wel dan denk ik dat ge rijp zijt om u rijbewijs in te leveren.. tout court ...

just my 2 cents

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                  Voor het ogenblik liggen op mijn Bmw de goodyear 225/45/17 en deze bevallen me zeer goed qua wegligging en benuttigen van de aanwezige remkracht. Slijtage zal voor later zijn. Deze zijn met wat zoeken redelijk goedkoop te vinden.
                  De GoodYear Eagle NCT-5 runflats die standaard geleverd werden of de F1 Assymetrics uit deze test? Van die NCT-5's die op mijn eend liggen ben ik steeds minder en minder content. Beenhard, weinig grip als het nat is en de kont begint tegenwoordig ook al op droge ondergrond uit te breken.
                  AutoMinded.be

Comment

Die tests zijn idd goed voor wat ze waard zijn. Je moet wel 2 dingen in je achterhoofd houden bij deze tests:

1) De banden zijn quasi nieuw getest. Wat met vergeet is dat de prestaties van de banden afnemen met de slijtage en dat sommigen er meer last van hebben dan anderen. Of een Hankook die hier als 3de best uit de test komt halfsleets nog zo goed gaat presteren, daar ben ik nog niet zo zeker van

2) Grip is 1 zaak, levensduur is wat anders

De combinatie van beide elementen doen mij voor 1 merk en type kiezen die beide elementen combineert: Michelin Pilot Sport 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                      Van die NCT-5's die op mijn eend liggen ben ik steeds minder en minder content. Beenhard, weinig grip als het nat is en de kont begint tegenwoordig ook al op droge ondergrond uit te breken.
                      Idem hier.. alleen vind ik ze niet te hard maar het is dan ook maar in 17"

Comment

De Goodyear NCT-5 is de slechtste band die ik op al m'n auto's al gehad heb, met uitzondering van de Wanli 225/45R17 die ik op m'n 323ti compact heb gelegd om 'm te verkopen (de Dunlop SP9000 waren tot op de draad versleten). Je hoort me daar geen goed woord over zeggen : voor een veeleisende chauffeur met gevoelige vingertoppen en een neus voor sportief materiaal, zijn die banden geenszins geschikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Waar de Dunlops aquaplaning gaven bij 100 km/u, bleven die Michelins netjes gaan aan 160km/u
                          Kben akkoord dat die Dunlop Sportmaxx'en geen optimale regenbanden zijn (eveneens voor de P Zero eig...) maar 60km/u is toch wel echt veel. Wss waren die al versleten.

En die SportContacts 3 hebben zacht rubber heb ik ergens gelezen waardoor ze ook sneller slijten jammer genoeg.
                          Last edited by ; 05/05/2009, 16:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                            De GoodYear Eagle NCT-5 runflats die standaard geleverd werden of de F1 Assymetrics uit deze test? Van die NCT-5's die op mijn eend liggen ben ik steeds minder en minder content. Beenhard, weinig grip als het nat is en de kont begint tegenwoordig ook al op droge ondergrond uit te breken.
                            De F1 Assymetrics.

Comment

in de autorevieuw staat momenteel ook een test van zomerbanden. Wel 19inch. 'k moet het artikel nog lezen maar hankook, goodyear en nog een paar krijgen een tip en pirreli komt als beste uit de test.

goed magazine trouwens. beetje op zijn hollands geschreven maar er staan steeds leuke testen in.
                              speciaal voor rami momenteel R8 V10 contra porsche turbo
                              wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                in de autorevieuw staat momenteel ook een test van zomerbanden. Wel 19inch. 'k moet het artikel nog lezen maar hankook, goodyear en nog een paar krijgen een tip en pirreli komt als beste uit de test.

goed magazine trouwens. beetje op zijn hollands geschreven maar er staan steeds leuke testen in.
                                speciaal voor rami momenteel R8 V10 contra porsche turbo
                                leuke wagens die ze testen, dat wel..... maar de artikels zelf, de informatie die ze verschaffen, de manier waarop het geschreven is, de structuur in hun tekst..... da's by far het slechtste magazine dat ik ken

Maar ik koop het ook soms. Eigenlijk is dat de hollandse divisie van autozeitung, dus ik ga er van uit dat er toch nog enige waarheid zit in de inhoud....

Comment

beetje was een understatement.
                                  maar ik vind het luchtiger lezen dan autowereld of ag.
                                  wimoptiek.be op

Comment

morgen (normaalgezien) nieuwe banden laten opleggen in de maat 225/40 R18

Aangezien het niet meer voor een wagen is waar ik zelf veel mee rijd, maakt het me wat minder uit, maar ik ben toch benieuwd. De sportcontact 3 pas ik (erg duur, de sportcontact 2 heb ik gehad en hoewel de 3 een pakje beter is wil ik toch eens iets anders), de goodyear eagle F1 Asymetric neem ik ook niet meer (heerlijke band weliswaar, enkel vrij zacht, alhoewel dat dat relatief is).

De dunlop sportmaxx (niet-GT) hebben ze op stock en is in promotie, ca. 150€ inclusief monteren. Goeie koop, of beter iets anders? De Hankook bijvoorbeeld zou me nog wat voordeliger uitkomen, is qua rij-eigenschappen zeker zo goed, maar daar stel ik me dan weer vragen ivm de slijtvastheid....

Comment

MPS FTW...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
                                        MPS FTW...
                                        geen idee wat je met die FTW bedoelt, maar.... idd, zalig bandje!

maar duur m'n broer is nu niet bepaald een veeleisende chauffeur, ik vermoed dat 'm die 200€ extra (zit je rap aan denk ik) er niet aan gaat willen geven.

Comment

ftw = for the win.

Comment

Working...
                                          X