Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TEST zomer-sportbanden (maten 225/40R18 en 255/35R18)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Testwinnaar : Continental SportContact 3
    Verbluffend in het natte. Relatief zachte bandflank waardoor de stuurprecisie nog iets beter zou kunnen, en in zeer snelle bochten kan de stabiliteit ook nog beter.

Dat in het natte kan ik beamen...magistraal op dat vlak

Comment

Ook als ze al wat meer versleten waren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Dat in het natte kan ik beamen...magistraal op dat vlak
        met de sportcontact 2 heb ik gigantische onderstuur-ervaringen mogen opdoen.

Maar de 3 doet het in tests héél wat beter, dus ik ga geen scheve vergelijkingen maken.

Comment

Ook als ze al wat meer versleten waren?
          Your point being?

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
          met de sportcontact 2 heb ik gigantische onderstuur-ervaringen mogen opdoen.

Maar de 3 doet het in tests héél wat beter, dus ik ga geen scheve vergelijkingen maken.
          Indd, je lijkt Jarno wel!

Comment

Ik heb die CSC3 liggen gehad op de Rial Daytona Race die 'k in 't voorjaar 2008 eventjes als tussenstop-velg heb gesteken gehad. Ben daar zelfs een keer mee op Zolder wezen sjezen. Was toen eigenlijk ook wel tevreden van die band, maar die was nog net nieuw + heb 'm nauwelijks in natte omstandigheden uitgetest.

Comment

Your point being?
              Dat is een vraag, of dat deze na slijtage even excellent bleven presteren op nat wegdek of dat dat enkel was met het volle profiel.
              Indd, je lijkt Jarno wel!
              lijkt me niet direct het mooiste compliment, maar toch, thanks!

Comment

Your point being?
                Wel, hoe het zit met de evolutie van de grip naarmate ze meer slijten? Sommige banden zijn met "vol" profiel zeer goed, maar naarmate ze slijten, slijten er bepaalde kanaaltjes weg (zoals de Bridgestone RE050A die 'k nu liggen heb) en dat beïnvloedt de prestaties op 't natte erg hard. Voelde jij noemenswaardige vermindering van de grip naarmate ze sleten, of viel dat eerder niet op? B.v. ABS dat aanslaat bij 't remmen, of lichte aquaplaning? En hoeveel km heb je met die banden gedaan? Was op de RS6 zeker?

Comment

Dat is een vraag, of dat deze na slijtage even excellent bleven presteren op nat wegdek of dat dat enkel was met het volle profiel.
                  Ik ben enkel beginnen schuiven toen ik op quasi slicks zat...maar verder denk ik dat elke band wel zal inboeten bij verlies van profiel? Daarom vond ik het een beetje een vreemde vraag.

lijkt me niet direct het mooiste compliment, maar toch, thanks!
                  Als je SC2 discussie gemist hebt begrijp ik je reactie

Comment

Wel, hoe het zit met de evolutie van de grip naarmate ze meer slijten? Sommige banden zijn met "vol" profiel zeer goed, maar naarmate ze slijten, slijten er bepaalde kanaaltjes weg (zoals de Bridgestone RE050A die 'k nu liggen heb) en dat beïnvloedt de prestaties op 't natte erg hard. Voelde jij noemenswaardige vermindering van de grip naarmate ze sleten, of viel dat eerder niet op? B.v. ABS dat aanslaat bij 't remmen, of lichte aquaplaning? En hoeveel km heb je met die banden gedaan? Was op de RS6 zeker?
                    Ok, in die zin!

Geen idee, ik ben er niet zo fanatiek/technisch mee bezig...maar naar mijn gevoel heb ik er toch vrij lang mee kunnen doorrijden, tot ik dus eens een schuivertje gemaakt heb...maar toen waren ze écht wel kaal.

Comment

Ik ben enkel beginnen schuiven toen ik op quasi slicks zat...maar verder denk ik dat elke band wel zal inboeten bij verlies van profiel? Daarom vond ik het een beetje een vreemde vraag.
                      edit: gTa heeft dat al vakkundig opgelost zie ik

Als je SC2 discussie gemist hebt begrijp ik je reactie
                      die discussie heb ik idd niet gevolgd

linkje?

Comment

Da's nochtans helemaal geen vreemde vraag. Een Michelin Pilot Sport (de eerste versie, die 'k op m'n E46 had steken ... althans naar mijn mening toch) blijft even goed in 't natte tot 'ie zo goed als kaal staat (z'n afwatering is dus zeer efficiënt naar de langskanaaltjes, ook als de dwarskanaaltjes al wat of sterk verkleind zijn door bandenslijtage + z'n rubbermengsel is blijkbaar tot 'ie op is zeer goed), maar een Bridgestone Potenza RE050A verliest als 'ie half versleten is al voelbaar kwaliteiten op 't natte en wordt bij volledig versleten banden (that is, 'k heb nog max 1,5mm profiel) echt slecht in regen, alhoewel 'ie als 'ie compleet nieuw is echt goed is (vond ik). Ik heb op m'n cabrio vroeger ook nog Continental SportContact gehad (de eerste), en die banden waren OK als ze nieuw waren, maar echte bagger eens ze halfweg versleten waren : zowel op droog als op nat geen zeik meer waard. Maar dat rubber was dan zo hard dat ze wel nog een eind mee gingen.
                        Last edited by ; 26/06/2009, 09:44.

Comment

die discussie heb ik idd niet gevolgd

linkje?

Volgens Jarno waren CS over de gehele lijn brolbanden, geanimeerde discussie was dat

Comment

Da's nochtans helemaal geen vreemde vraag. Een Michelin Pilot Sport (de eerste versie, die 'k op m'n E46 had steken ... althans naar mijn mening toch) blijft even goed in 't natte tot 'ie zo goed als kaal staat (z'n afwatering is dus zeer efficiënt naar de langskanaaltjes, ook als de dwarskanaaltjes al wat of sterk verkleind zijn door bandenslijtage + z'n rubbermengsel is blijkbaar tot 'ie op is zeer goed), maar een Bridgestone Potenza RE050A verliest als 'ie half versleten is al voelbaar kwaliteiten op 't natte en wordt bij volledig versleten banden (that is, 'k heb nog max 1,5mm profiel) echt slecht in regen, alhoewel 'ie als 'ie compleet nieuw is echt goed is (vond ik). Ik heb op m'n cabrio vroeger ook nog Continental SportContact gehad (de eerste), en die banden waren OK als ze nieuw waren, maar echte bagger eens ze halfweg versleten waren : zowel op droog als op nat geen zeik meer waard. Maar dat rubber was dan zo hard dat ze wel nog een eind mee gingen.

Aha interesting...

Blijft zo fokkin belangrijk, banden.

Maar ik vind die vergelijkingen altijd moeilijk te maken...ik kan met de beste wil v/d wereld geen concreet verschil schetsen tussen een Michelin PS3 en een CS3, om maar eens wat te zeggen

Comment

Mjah, dat zijn allebei steengoeie banden, die doen wat je ervan verlangt en dan zit het snor eigenlijk. 't Is pas onrustwekkend (allez) als je een band wél bepaalde serieuze tekortkomingen kan aanwrijven.

Michelin werkt trouwens aan z'n "Pilot Sport 3", die zou zeer binnenkort gelanceerd worden. Ben benieuwd!

Comment

Ik moet nieuwe leggen op Snoopy. Ik ben eens benieuwd wat tante me zou aanraden ?! Ik heb hier reeds prijzen liggen voor een set Michelin PS2 en voor Dunlop SP9000.

Comment

Aha interesting...

Blijft zo fokkin belangrijk, banden.

Maar ik vind die vergelijkingen altijd moeilijk te maken...ik kan met de beste wil v/d wereld geen concreet verschil schetsen tussen een Michelin PS3 en een CS3, om maar eens wat te zeggen
                                  Same problem over here.

Ik ben echt tevreden van m'n huidige SP9000's. Maar ik vind dat ze er echt snel zijn doorgegaan. Op Stacy heb ik ook al een set Sportmaxxen versleten.... Goede banden. Maar ze gaan er snel door.

Comment

Mjah, dat zijn allebei steengoeie banden, die doen wat je ervan verlangt en dan zit het snor eigenlijk. 't Is pas onrustwekkend (allez) als je een band wél bepaalde serieuze tekortkomingen kan aanwrijven.

Michelin werkt trouwens aan z'n "Pilot Sport 3", die zou zeer binnenkort gelanceerd worden. Ben benieuwd!

Mja, het is als met die Vredestein dingen die er nu op liggen...duidelijk een mindere band, maar ik merk daar echt niks van. Logisch ook als je geen circuit opzoekt of nooit een fullstop moet maken in the wet, denk ik.

Comment

Ik weet zelf ook nog niet goed welke band ik op m'n 120d leg, binnenkort. De RE050A alvast niet meer (heb ik gehad, tevreden van de prestaties zolang 'ie nog minimaal 2,5 mm profiel heeft, maar niet dénderend in de regen), de MPS2 waarschijnlijk ook niet (met de MPS3 die eraan komt), de CSC3 zou ik wel nog 'es willen proberen, maar ik zou erg graag 'es die P-Zero gereden hebben. En dan denk ik weer : voor 'n dagelijkse band, beter eentje nemen die goed is én ook nog 'es een eind mee gaat, dan eentje die beter is maar op de helft van de km al op is. En dan komt die Michelin weer op de proppen.

'k Ga 't zo lang mogelijk rekken. Zou graag die MPS3...

Comment

'k Lees net dat de nieuwe Mercedes-Benz E 63 AMG de eerste auto zal zijn die de MPS3 d'office meekrijgt. Wanneer komt dat ding? Dit jaar nog?

Comment

Ik weet zelf ook nog niet goed welke band ik op m'n 120d leg, binnenkort. De RE050A alvast niet meer (heb ik gehad, tevreden van de prestaties zolang 'ie nog minimaal 2,5 mm profiel heeft, maar niet dénderend in de regen), de MPS2 waarschijnlijk ook niet (met de MPS3 die eraan komt), de CSC3 zou ik wel nog 'es willen proberen, maar ik zou erg graag 'es die P-Zero gereden hebben. En dan denk ik weer : voor 'n dagelijkse band, beter eentje nemen die goed is én ook nog 'es een eind mee gaat, dan eentje die beter is maar op de helft van de km al op is. En dan komt die Michelin weer op de proppen.

'k Ga 't zo lang mogelijk rekken. Zou graag die MPS3...
                                          Als ik uw test lees. Dan krijg ik de neiging om ook een prijs te vragen voor Pirelli P Zero's.

Comment

Working...
                                          X