Dure bandjes als ik me niet vergis
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TEST zomer-sportbanden (maten 225/40R18 en 255/35R18)
Collapse
X
-
Prijs valt goed mee ... oorspronkelijk waren die zelfs duurder dan de Michelin, b.v., maar nadat begon te blijken dat die echt niet lang meegaan is Pirelli de prijzen gaan aanpassen.Ik heb die al testgereden, weliswaar op andere auto's. Super band, zoveel is zeker. Zit qua grip zelfs bijna op 't niveau van de semislicks... maar de slijtage is er ook naar. Alles hangt uiteraard af van de persoon en de auto en de rijstijl ... maar reken maar dat je met je P-Zero ongeveer de helft van de kilometers zal kunnen doen dat je met een Michelin Pilot Sport 2 gaat halen. Dan is het - zo gezien - best een dure band.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk BerichtenAls ik uw test lees. Dan krijg ik de neiging om ook een prijs te vragen voor Pirelli P Zero's.
Liggen zéér goed op de baan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk BerichtenIk moet nieuwe leggen op Snoopy. Ik ben eens benieuwd wat tante me zou aanraden ?! Ik heb hier reeds prijzen liggen voor een set Michelin PS2 en voor Dunlop SP9000.
Qua aquaplanning-eigenschappen blinkt die redelijk hard uit, maar ie is wel softer (en dan heb ik het vooral over de flanken ed.), waardoor hij wat minder precies zal rijden en sturen dan PS2's bijvoorbeeld.
Beetje vergelijkbaar met Eagle F1 GS-D3, maar die is nog heel wat softer, en slijt nog een pak harder. En die laatste heeft een janettenprofiel.
Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk BerichtenSame problem over here.
Ik ben echt tevreden van m'n huidige SP9000's. Maar ik vind dat ze er echt snel zijn doorgegaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk weet zelf ook nog niet goed welke band ik op m'n 120d leg, binnenkort. De RE050A alvast niet meer (heb ik gehad, tevreden van de prestaties zolang 'ie nog minimaal 2,5 mm profiel heeft, maar niet dénderend in de regen), de MPS2 waarschijnlijk ook niet (met de MPS3 die eraan komt), de CSC3 zou ik wel nog 'es willen proberen, maar ik zou erg graag 'es die P-Zero gereden hebben.
Binnen 2 maand zijn die tot slick's gereden, dan kan je die MPS3's direct proberen.
Ik ben ook wel benieuwd naar dat bandje eigenlijk.... prijs zal ook weer op en top Michelin zijn vermoedelijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk BerichtenAls ik uw test lees. Dan krijg ik de neiging om ook een prijs te vragen voor Pirelli P Zero's.
Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk BerichtenIk ben ook tevreden over Pirelli.
Liggen zéér goed op de baan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenIk ben ook wel benieuwd naar dat bandje eigenlijk.... prijs zal ook weer op en top Michelin zijn vermoedelijk?
Zot eigenlijk, de MPS(1) wordt ook nog gemaakt, en die kost nog altijd even veel als de MPS2.
Plus dan ga'k (MPS3) sowieso 225/40R18 en 255/35R18 moeten leggen, want 'k zie de maten 215/40R18 en 245/35R18 nog niet snel verschijnen... Gelukkig dat dat (net) past.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenwelke zouden jullie verkiezen?
goodyear eagle f1 assymetric
versus
continental sportcontact3
sportcontact 2 heb ik nu en is redelijk snel versleten, maar heeft wel velgbescherming. Is de 3 zoveel beter dan de 2?
En de goodyear die je aanhaalt heb ik gehad, en slijt snel.... maar 't is niet dat de conti zo'n langeduurband is.
Sinds vandaag liggen er op de mondeo Dunlop Sportmaxx'en. Lijken me niet slecht te zijn op het eerste gevoel.
Comment
-
Ben aan mijn 7de paar toyo proxes bezig. Ik verschiet beetje van de test eigenlijk want ik vind ze schitterend. Vroeger ook de resem michelins, pirelli's en dergelijk gehad en ik vind de toyo's niet veel slechter.
Maar achteraan moet ik vervangen (wel 235/35/19) ik dacht aan toyo proxes 4 (prestatiegerichte band, maar iets meer all season). Mss nog eens nadenken en terug naar de "tradtionele" merken overstappen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtenja.
En de goodyear die je aanhaalt heb ik gehad, en slijt snel.... maar 't is niet dat de conti zo'n langeduurband is.
Sinds vandaag liggen er op de mondeo Dunlop Sportmaxx'en. Lijken me niet slecht te zijn op het eerste gevoel.
en je hoort veel over de conti's maar de mijne (sp2) zijn wel rats op op 12K, plus had ik nogal veel gripverlies op bv. spoorwegovergang en was hij nogal spoorgevoelig. al zal dat laatste eerder aan de breede en 18duim factor liggen.
Comment
Comment