Vandaag is het geen 5 december, maar de goedheilig man is seniel en doet je toch een cadeautje.
Je mag op www.mobile.de de favoriete auto (tweedehands) uitkiezen die is gemaakt (of beter : voor de eerste keer is ingeschreven) in jouw geboortemaand.
Zoek 'm op, en zet 'm hier.
Hoe doe je dit?
We moeten dus de zoekstring in de adresbalk in je browser manueel wat aanpassen :
1) Als ik zoek op mijn leeftijd, moet ik auto's zoeken tussen 1975 en 1980 (ik ben geboren in juli 1976), en dan krijg ik een lijst waarvan in de adresbalk de volgende link staat :
2) Ergens in die link zie je het volgende staan :
Ik ben geboren in juli 1976, dus ik pas dat aan naar
3) Onmiddellijk daarna staat het volgende
en ik pas dat (voor mijn geboortemaand) aan naar
Al de rest in de adresbalk van de zoekopdracht laat je ongemoeid. Gewoon op Enter drukken en 'ie zoekt opnieuw, en als het goed is krijg je dan een lijst van alle wagens die zijn gemaakt (of beter : voor het eerst zijn ingeschreven) in jouw geboortemaand.
Bij mij is dat als volgt (juli 1976) :
Je kan met behulp van de pijltjes in de rijkoppen nog sorteren op prijs (op- of aflopend), merk, enzovoort.
Doorsnuister die lijst (de jongsten onder ons zullen misschien extra moeten filteren omdat ze teveel treffers zullen hebben, dat moet je dan doen in bovenstaande stap 5. Voor de rest blijft alles hetzelfde.
Post hier dan de link, en evt. enkele foto's, van jouw favoriete "automobiele tweelingsbroer of -zus".![Icon Cool](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/old/icon_cool.gif)
Go !!
Je mag op www.mobile.de de favoriete auto (tweedehands) uitkiezen die is gemaakt (of beter : voor de eerste keer is ingeschreven) in jouw geboortemaand.
Zoek 'm op, en zet 'm hier.
Hoe doe je dit?
- surf naar www.mobile.de
- klik op "Detailsuche" (linksonder in het tabblad "Suchen")
- klik in de uitschuiflijst "Erstzulassing von" op het dichtstbijzijnde jaartal lager of gelijk aan jouw geboortejaar (b.v. ben je in 1983 geboren dan klik je daar op 1980 ; b.v. ben je geboren in 1985 dan klik je op 1985)
- klik in de uitschuiflijst "Erstzulassung bis" op het dichtstbijzijnde jaartal hoger of gelijk aan jouw geboortejaar (b.v. ben je in 1978 geboren dan klik je daar op 1980 ; b.v. ben je in 1985 geboren dan klik je daar ook op 1985)
- liefst geen enkel ander criterium aanduiden (b.v. merk), maar het mag wel (als je je oogkleppen op wil houden
)
- klik op "Treffer anzeigen"
- Je komt op de pagina met de lijst van alle treffers. Maar we zijn er nog niet...
We moeten dus de zoekstring in de adresbalk in je browser manueel wat aanpassen :
1) Als ik zoek op mijn leeftijd, moet ik auto's zoeken tussen 1975 en 1980 (ik ben geboren in juli 1976), en dan krijg ik een lijst waarvan in de adresbalk de volgende link staat :
Code:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&bodyStyleRadio=on&makeModelVariant1.makeId=&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=1975-01-01&maxFirstRegistrationDate=1980-12-31&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=&maxPrice=&export=NO_EXPORT&fuel=&transmission=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSeals=
2) Ergens in die link zie je het volgende staan :
...&minFirstRegistrationDate=1975-01-01&...
Ik ben geboren in juli 1976, dus ik pas dat aan naar
...&minFirstRegistrationDate=1976-07-01&... (= de eerste dag van mijn geboortemaand)
(datumnotatie : YYYY-MM-DD !)
3) Onmiddellijk daarna staat het volgende
...&maxFirstRegistrationDate=1980-12-31&...
en ik pas dat (voor mijn geboortemaand) aan naar
...&maxFirstRegistrationDate=1976-07-31&... (= de laatste dag van mijn geboortemaand)
Al de rest in de adresbalk van de zoekopdracht laat je ongemoeid. Gewoon op Enter drukken en 'ie zoekt opnieuw, en als het goed is krijg je dan een lijst van alle wagens die zijn gemaakt (of beter : voor het eerst zijn ingeschreven) in jouw geboortemaand.
Bij mij is dat als volgt (juli 1976) :
Code:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&lang=de&scopeId=C&_features=on&bodyStyleRadio=on&makeModelVariant1.makeId=&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariant2.makeId=&makeModelVariant2.modelDescription=&makeModelVariant3.makeId=&makeModelVariant3.modelDescription=&minFirstRegistrationDate=1976-07-01&maxFirstRegistrationDate=1976-07-31&minMileage=&maxMileage=&minPowerAsArray=&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=KW&minPrice=&maxPrice=&export=NO_EXPORT&fuel=&transmission=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&ambitCountry=&zipcode=&climatisation=&numSeats=&doorCount=&emissionClass=&emissionsSticker=&adLimitation=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSeals=
Je kan met behulp van de pijltjes in de rijkoppen nog sorteren op prijs (op- of aflopend), merk, enzovoort.
Doorsnuister die lijst (de jongsten onder ons zullen misschien extra moeten filteren omdat ze teveel treffers zullen hebben, dat moet je dan doen in bovenstaande stap 5. Voor de rest blijft alles hetzelfde.
Post hier dan de link, en evt. enkele foto's, van jouw favoriete "automobiele tweelingsbroer of -zus".
![Icon Cool](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/old/icon_cool.gif)
Go !!
![Party](https://www.autoforum.be/core/images/smilies/party.gif)
Comment