Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke schroefkit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Neen, nog niets besteld. Eerst enkele andere kosten (niet auto gerelateerd) en dan zien we wel welke set het wordt. Mijn gedachten staan voorlopig naar een Bilstein B14 (of B16 als ik ergens koopje kan doen). Maar ben heel benieuwd naar uw ervaringen met de H&R, laat ons hier zeker iets weten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Neen, nog niets besteld. Eerst enkele andere kosten (niet auto gerelateerd) en dan zien we wel welke set het wordt. Mijn gedachten staan voorlopig naar een Bilstein B14 (of B16 als ik ergens koopje kan doen). Maar ben heel benieuwd naar uw ervaringen met de H&R, laat ons hier zeker iets weten
      B14? Is dat de gewone schroefkit? Niet in hardheid instelbaar? Daar ben ik ook wel voorstander van...
      Volvo V60 D3 R-design

Comment

Neen, nog niets besteld. Eerst enkele andere kosten (niet auto gerelateerd) en dan zien we wel welke set het wordt. Mijn gedachten staan voorlopig naar een Bilstein B14 (of B16 als ik ergens koopje kan doen). Maar ben heel benieuwd naar uw ervaringen met de H&R, laat ons hier zeker iets weten
        Komt goed Volgende week vrijdag zit het eronder

Comment

• Net dit topic nog eens gelezen, want de schroefkit koorts laait weer op! Er is budget Had nog wat geld tegoed, en dit is vroeger teruggestort dan verwacht. Dus hop, schroefkit!

Alleen .. ik ben er nog altijd niet uit welke Budget +- 1.400 inclusief montage. Ik wil niet teveel inboeten qua comfort, maar toch laag genoeg gaan. En ik houd er wel van dat ze "normaal" gekleurd zijn. Al doet dat er uiteindelijk niet veel toe

Mijn huidig lijstje (waarvan ik niet 100% weet of ze binnen budget vallen):

Ik ben echte twijfelaar bij dergelijke aankopen, telkens ik bijna overtuigd ben loopt het wel ergens mis Momenteel staan mijn gedachten op de Koni's .. Maar vraag me niet waarom

Dit is de huidige setup:

En dit is het streefdoel (even de 3 foto's regel aan mijn laars lappen ):

Dit topic bestaat ondertussen al wat langer, en vele nieuwe leden zijn er bijgekomen, dus is er mss nieuwe input! Shoot!

Comment

• Heeft die A3 spacers steken of lijkt dat alleen maar zo?

Comment

• Ik vind hem eigenlijk al laag genoeg staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                Heeft die A3 spacers steken of lijkt dat alleen maar zo?
                Heeft spacers steken ja.

Comment

• Zijn die allemaal gekeurd voor de Belgische markt?

Comment

• Wat ik er van gelezen heb wel! Maandag eens naar Crauwels bellen. Kan ik eens horen waar mijn banden blijven ..

Comment

• Met die merken dat je opnoemt en montage bij crauwels ga je sowieso goed zitten hoor

Comment

• Idd, en uitlijnen kunnen ze daar ook deftig.

Comment

Ik ben echte twijfelaar bij dergelijke aankopen, telkens ik bijna overtuigd ben loopt het wel ergens mis
                          Amai nog niet, is ondertussen al 2 jaar aan de gang

Vind de setup hoe jij hem wil zeer geslaagd, maar vergeet niet dat de velgen een heel belangrijke rol spelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichten
                            Amai nog niet, is ondertussen al 2 jaar aan de gang

Vind de setup hoe jij hem wil zeer geslaagd, maar vergeet niet dat de velgen een heel belangrijke rol spelen
                            Het gaat om deze velgen (19").

Comment

• Vind ik echt knappe velgen op een A3. Je kan natuurlijk ook nog steeds voor een RS3 gaan, die ligt standaard al wat lager!

Comment

• Ik heb onlangs mijn A3 voorzien van een Bilstein B14 kit, en heb er nog geen seconde spijt van. Ik heb voor Bilstein gekozen vanwege de reputatie (gekend voor hun kwaliteit en hun focus op wegligging, en niet looks).

Zoals je allicht al weet is de B14 enkel in hoogte regelbaar (je kan deze hoogte zelf aanpassen zonder iets te moeten demonteren aan de ophanging, gewoon krik eronder, velg eraf en draaien maar). Instelbare demping mis ik absoluut niet, ik vertrouw erop dat de ingenieurs bij Bilstein een goede balans hebben gevonden. Imo is instelbare demping ook enkel de moeite op de duurdere modellen (KW V3, Bilstein B16, waarvan de prijs dan ook navenant is), en wanneer je zeker bent dat je er zelf de tijd voor gaat nemen om deze perfect af te stellen. Als je een schroefkit gewoon monteert en er dan nooit meer naar omkijkt (zoals de meesten doen), is dit toch wel serieuze geldverspilling.

Qua comfort was ik aangenaam verrast, omdat ik gelezen had dat Bilstein behoorlijk hard is ivm de concurrentie. Dat bleek enorm mee te vallen. Kleine oneffenheden worden veel beter weggefilterd, op 'goeie' wegen rijdt dit dus veel aangenamer dan de standaard s-line veren. Natuurlijk, wanneer je door echt grote oneffenheden/putten rijdt, dan zal je het toch wel horen en voelen.

Aankoop is geen probleem, rechtstreeks bij de invoerder, en deze leveren de kit aan uw deur, inclusief montageattest en validatieverslag. Keuring is bijgevolg geen probleem (wel een goeie uitlijner zoeken, en zeker vermelden dat je naar de geometriekeuring moet, want ze durven er nog al eens met hun klak naar gooien...) Maar aangezien je bij Crauwels gaat zal dit wel geen probleem zijn

Wegligging is er uiteraard ook op vooruit gegaan, maar wat had je dan verwacht van een kit die geleverd wordt met een nürburgringgsticker erop

Bijgevoegde Bestanden
                                Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Ik weet niet of je het reeds vermeld had ergens, maar wat heeft die kit je inclusief montage gekost? Mag desnoods via PM

Comment

• Een Bilstein B16 PSS10 die 10.000km onder een A3 Sportback 1.9 TDI (dunne poten) heeft gelegen, voor € 800 inclusief alle attesten. Mooie deal? Zaken waarop te letten?

Comment

• De kogel is door de kerk, het wordt een Bilstein B14 PSS. Zaterdag komen er eerst de nieuwe velgen onder, dan wordt er opgemeten wat de veerpoot dikte is, en dan wordt de juiste set besteld. Dus binnen dit en 2 weken ongeveer zou alles in orde moeten zijn

Comment

• Nice!

Comment

• Dikke bal. Heb ook B14 PSS kit op m'n e36 en ook nog geen seconde spijt van. Ligt op de baan als een kart en toch nog dik in orde qua comfort.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                          ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

Working...
                                          X