Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke schroefkit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Heb ook een prijs gekregen voor Bilstein B16 PSS9. €1.735 inclusief montage.
    Fak! Daar was ik ook voor aan het kijken. Heb daarstraks ook ge-dubbelcheckt voor die B14 PSS, was inderdaad 1200€. Je had gewoon moeten kopen voor em da zei!!
    Dan had je een kit voor 900€ gehad. Jammer voor hem, had zich maar niet moeten vergissen.

Ik ben dit topic goed aan het volgen. Heb mijn wintervelgen verkocht, heb dus meer ruimte kwa budget voor mijn volgende mod, wat waarschijnlijk ook een schroefkit gaan worden. Is logischer om geld aan te geven. Velgen maken de auto wel ("nog") mooier, maar uiteindelijk zit je in de auto en moet ermee rijden. Dan geeft een goeie schroefkit toch een grotere/betere bijdrage aan je wagen en aan het rijden dat een grotere of mooiere velg.

gTa heeft wel een goed punt, je kan beter een paar 100€ meer uitgeven aan schroefkit die ook regelbaar is in demping, wat een enorm pluspunt is. Op het vlak van instellen ben je dan veel beter gesteld met een Bilstein B16 PSS9 dan met een KW V3 (staat volgens mij gelijk), want met heel de regeling van in- en uitgaande slag bij KW kan je je kit wel verkeerd afstellen, terwijl bij de Bilstein het gewoon beter en simpeler te regelen valt.
    Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Je denkt toch niet dat hij mij die effectief zou verkocht hebben aan €900? ;-)

Comment

• Toetoet, lik dasse aloes kant'n zehh'n "hehoov'n es hehoov'n", bestoater wok e spreuke vwoa zuk'n ding'n : "hezeid es hezeid".

West-Vlaams recht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Je denkt toch niet dat hij mij die effectief zou verkocht hebben aan €900? ;-)
          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Toetoet, lik dasse aloes kant'n zehh'n "hehoov'n es hehoov'n", bestoater wok e spreuke vwoa zuk'n ding'n : "hezeid es hezeid".

West-Vlaams recht.

You've heard the man
          Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Wat er via PM op Internet gezegd wordt is niet echt bindend

Comment

• hallo, ik rij zelf met kw v2 op mijn audi a4 avant b8 en kmoet zeggen kdenk nie dat er betere
              dingen bestaan in zijn prijscategorie.

grtz kenny a4

Comment

• Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een degelijke schroefset voor onder m'n Alfa, en mij lijkt een set van FK Kongisport wel interessant. Zijn goed te doen van prijs, en ik heb er al enkele positieve reacties over gehoord. Ben ook al aan het mailen geweest met de invoerder, attesten zijn blijkbaar geen probleem.

Ik heb ook prijsaanvragen gedaan bij AST Suspension, Intrax,... maar nog niks terug gehoord. Bij de bedrijven waar ik navraag heb gedaan naar KW beweerde men niet in de nodige papieren te kunnen voorzien. Enfin, bij FK heb ik momenteel het beste gevoel. Zouden in hoogte en hardheid verstelbaar zijn, set kost ergens tussen de €800 à €900. Montage regel ik nog wel.

Echter zie ik hier nu voorbij komen dat heel het GOCA gebeuren nogal wat tijd in beslag kan nemen? Is dit enkel de keuring na ongeval? Of de papierwinkel?

Ook las ik op de site van GOCA dat een in hoogte verstelbare set geborgd moet zijn, en er is me verteld dat dit enkel door een puntlas moet zijn. In dat geval lijkt met dat vrij simpel op te lossen door pasta te gebruiken. Maar wanneer je set dan toch permanent geborgd zou moeten zijn is heel het nut van een in hoogte verstelbare set toch verloren?

Comment

• pff echt lastig he Ik weet echt niet welke ik moet Ik zit nu te denken aan Eibach pro street s, maar blijkbaar hebben niet zo veel mensen er ervaring mee....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ac.88 Bekijk Berichten
                    pff echt lastig he Ik weet echt niet welke ik moet Ik zit nu te denken aan Eibach pro street s, maar blijkbaar hebben niet zo veel mensen er ervaring mee....
                    Wel, ik ben ook al een tijdje aan het twijfelen om die te steken. Vind ook m'n keuze niet echt goed, er is zovéél. De een zegt dit, de ander zegt dat...

Daarom zou ik gewoon eentje willen nemen die niemand hier nog heeft gehad, dus kan je zelf eens uitmaken of het nu wel goed is. Eibach is zéker niet slecht en veel racewagens maken gebruik van zo'n ophanging.

Ik ben toch al tevreden over de veren van Eibach en zo'n gekend merk kan en zal het zich niet permitteren een zwak schroefkit-systeem op de markt te brengen.
                    Dus ik zet m'n joker in op de Pro Street S.

Groupbuy?

Comment

• Hoi

Ben zelf op zoek naar Veren of een Schroefkitje.

Ik rijd zelf met een VW GOLF VI + sportvering (ik weet niet precies welke kwaliteit want vind er nergens iets van terug)
                      Heb een 2.0 liter diesel en 18" velgen.
                      Kheb tussen men wielkasten +- 3cm over momenteel.

Kheb mij ook laten vertellen dat sommigen hun veren afslijpen om ze op juiste hoogte te brengen, maar dat lijkt me nogal "riskant" dus ik zou ook opteren voor een Schroefkitje.

Kheb infeite nog nergens info gevraagd omdat ik eerst jullie mening eens zou willen weten...

Caoihim anders moeten we eens samen gaan? Misschien krijgen we dan een groepskorting

Comment

• Kan iemand me iets over deze prijzen zeggen?

Prijs voor regelbare veren incl montage :

V1 metaal : 1045 euro
                        V1 Inox : 1165 euro

V2 : Inox : 1465 euro.

H&R regelbare ophanging : 1550 euro.

Ik ga zaterdag nog ergens anders voor prijzen vragen. Ook voor Eibach en Bilstein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                          Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een degelijke schroefset voor onder m'n Alfa, en mij lijkt een set van FK Kongisport wel interessant. Zijn goed te doen van prijs, en ik heb er al enkele positieve reacties over gehoord. Ben ook al aan het mailen geweest met de invoerder, attesten zijn blijkbaar geen probleem.

Ik heb ook prijsaanvragen gedaan bij AST Suspension, Intrax,... maar nog niks terug gehoord. Bij de bedrijven waar ik navraag heb gedaan naar KW beweerde men niet in de nodige papieren te kunnen voorzien. Enfin, bij FK heb ik momenteel het beste gevoel. Zouden in hoogte en hardheid verstelbaar zijn, set kost ergens tussen de €800 à €900. Montage regel ik nog wel.

Echter zie ik hier nu voorbij komen dat heel het GOCA gebeuren nogal wat tijd in beslag kan nemen? Is dit enkel de keuring na ongeval? Of de papierwinkel?

Ook las ik op de site van GOCA dat een in hoogte verstelbare set geborgd moet zijn, en er is me verteld dat dit enkel door een puntlas moet zijn. In dat geval lijkt met dat vrij simpel op te lossen door pasta te gebruiken. Maar wanneer je set dan toch permanent geborgd zou moeten zijn is heel het nut van een in hoogte verstelbare set toch verloren?

Heb je bij een FK ophanging een GOCA attest?
                          Wie voert die in?

Een schroefkit heeft een ring om de hoogte te verstellen. In die ring ga je een klein vijsje zien steken. Dit moet aanwezen zijn en vast gedraaid => geborgd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            Heb je bij een FK ophanging een GOCA attest?
                            Wie voert die in?

Een schroefkit heeft een ring om de hoogte te verstellen. In die ring ga je een klein vijsje zien steken. Dit moet aanwezen zijn en vast gedraaid => geborgd.
                            'T was blijkbaar voorbarig om dat te zeggen, de verkoper zei me eerst dat ze een GOCA-attest zouden kunnen voorzien, maar nu kreeg ik vandaag te horen dat dit enkel Tüv zou zijn. Hij zei er echter wel bij dat dit voor de Belgische keuring geen probleem zou zijn, volgens hem was Tüv geldig in alle omringende landen. Ik twijfel daar toch enigszins aan en kijk voorlopig liever nog even de kat uit de boom.

AST levert overigens naar eigen zeggen ook enkel Tüv-attesten uit, en ook van hen kreeg ik als antwoord dat dit in België geen probleem zou zijn...

Comment

Hij zei er echter wel bij dat dit voor de Belgische keuring geen probleem zou zijn, volgens hem was Tüv geldig in alle omringende landen.
                              was het maar waar..

Comment

'T was blijkbaar voorbarig om dat te zeggen, de verkoper zei me eerst dat ze een GOCA-attest zouden kunnen voorzien, maar nu kreeg ik vandaag te horen dat dit enkel Tüv zou zijn. Hij zei er echter wel bij dat dit voor de Belgische keuring geen probleem zou zijn, volgens hem was Tüv geldig in alle omringende landen. Ik twijfel daar toch enigszins aan en kijk voorlopig liever nog even de kat uit de boom.

AST levert overigens naar eigen zeggen ook enkel Tüv-attesten uit, en ook van hen kreeg ik als antwoord dat dit in België geen probleem zou zijn...
                                met tuv ben je spijtig genoeg niks in ons land. Overal aanvaarden ze dat....behalve belgië

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                  met tuv ben je spijtig genoeg niks in ons land. Overal aanvaarden ze dat....behalve belgië
                                  Miljaar!

Nu vind ik wel dat de Duitse contactpersoon aldaar mij mag trakteren op Sauerkraut mit Wurst und Senf.

Comment

• Welke fabrikanten leveren overigens een GOCA-attest bij hun schroefkit? That would narrow it down...

Comment

Welke fabrikanten leveren overigens een GOCA-attest bij hun schroefkit? That would narrow it down...
                                      De grote merken zeker. KW, H&R, Bilstein, Eibach, enz.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        De grote merken zeker. KW, H&R, Bilstein, Eibach, enz.
                                        Tot nu toe van de meer bekende fabrikanten waar ik contact mee heb opgenomen telkens te horen gekregen dat de benodigde attesten er niet bij zouden zitten.

Comment

Tot nu toe van de meer bekende fabrikanten waar ik contact mee heb opgenomen telkens te horen gekregen dat de benodigde attesten er niet bij zouden zitten.
                                          Er meteen bij misschien niet, maar je kan ze alleszins aanvragen bij de importeur.

Comment

Working...
                                          X