Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De kogel is door de kerk, het wordt een Bilstein B14 PSS. Zaterdag komen er eerst de nieuwe velgen onder, dan wordt er opgemeten wat de veerpoot dikte is, en dan wordt de juiste set besteld. Dus binnen dit en 2 weken ongeveer zou alles in orde moeten zijn
je bent zeker he? Het is toch geen overhaaste beslissing ofzo...
ben nu ook van plan om wat mods aan mijn Z4 te doen; zijnde:
CDV delete of uitboren (de binnenbekleding eruit meppen dus ;-); een schroefkit want de standaard dempers/veren van een Z4 E89 - geen goed compromis vind ik.
Dus ben aan het kijken geweest naar een AP schroefkit; een KW V1 of eventueel een Bilstein B14 PSS ... (gerangschikt van goedkoper naar iets duurder - allen goed)
Later dan wellicht nog Eisenmann uitlaat; eventueel een vitaminekuurtje voor de 23i naar 225 pk en 265 NM en misschien de inlaat aanpakken (weet niet of dat wat afdoet)
Ofwel dan toch voor die M135i 6MT gaan en de Z4 gewoon vergeten; ben er nog steeds niet uit .... Ik vind dat roadster gevoel toch wel wat hebben en een M135i in Belgie is toch wat overkill en gevaarlijk voor het rijbewijs; ik moet mij nu al regelmatig inhouden met mijn Z4 (volgas in 1, 2 en 3 en je zit zo aan 130 km/h - dat mag alleen maar op de autosnelweg ;-)
Ik spreek nu wel uit eigen ervaring, zowel KW als AP heb ik zelf jaren gehad.
AP (Het vroegere DTS) is van KW trouwens, alleen merk je dat KW verder gaat in instellingen dan hun goedkopere AP.
Das Erfolgsgeheimnis von H&R? Der Technologietransfer aus dem internationalen Motorsport in die Entwicklung von innovativen Fahrwerkskomponenten für Serienfahrzeuge.
Ik ben altijd tevreden geweest van de Bilstein's, maar ondertussen liggen ze er niet meer onder. Auto is naar de vriendin gegaan, en die vond het te hard
Ik ben altijd tevreden geweest van de Bilstein's, maar ondertussen liggen ze er niet meer onder. Auto is naar de vriendin gegaan, en die vond het te hard
Heb eens gekeken naar Bilstein maar geen B14 PSS10 te verkrijgen voor de Z4??
Wel de B12 (geen schroefkit) en de dure B16. Blijft dus over: de AP, de KW V1 en een H&R kit. De AP schroefkit kost echter maar goed de helft van die andere twee kits terwijl ik over AP toch ook geen slechte dingen vind..
billstein B14 PSS hier op de benz. regelbare hoogte zoals de B16 maar geen regeling van de demping (hardheid)
rijd toch merkbaar beter dan stock sport ophanging van mercedes
Roesten? De ap die onder mijn golfke zat was 5jaar oud en perfect met de hand te verdraaien. Ook op mijne 1e polo, 3jaar oud door weer en wind en niks roest en gewoon pet de hand te verdraaien.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
En toch zou ik die niet nemen, die dingen roesten wel.
Schroefdraad gewoon wat invetten en eens de kit goed op hoogte staat blijf ik ervanaf. Daarenboven rij ik met de Z4 bijna niet in de winter. Maar ik ga nog wat research doen; heb nog niet beslist!!
billstein B14 PSS hier op de benz. regelbare hoogte zoals de B16 maar geen regeling van de demping (hardheid)
rijd toch merkbaar beter dan stock sport ophanging van mercedes
Raar maar waar; blijkbaar geen B14 gemaakt voor de Z4 😟
Kan men een schroefkit ook gebruiken om het voertuig te verhogen ? Dit lijkt me zeer geschikt om de instap in mijn Golf Blue Motion te vergemakkelijken. Jammer van de hoge prijs voor dit comfortable accessoire.
Comment