Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke schroefkit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke schroefkit?

Beste forumleden !

Ik ben al enige tijd aan het rondkijken voor een schroefkit op mijn Audi A3 Sportback, maar geraak er niet echt uit. Ik weet dat een forum als cleaned meer aangewezen is voor deze poll maar de bezoekers daar focussen zich meer op "how low can you go" en minder op algemene eigenschappen.

Nu, wat is voor mij belangrijk?
    1. Kwaliteit
    2. Geschikt voor dagelijks gebruik, er zal niet mee op circuit gegaan worden.
    3. Bestand tegen typisch Belgische weersomstandigheden, dus ook in de winter als er gestrooid is.
    Hoe laag de kit gaat is van minder belang, ik ga er van uit dat het laag genoeg gaat voor wat ik het wil. Nu zijn er meer dan genoeg schroefkits op de markt, en is het mij niet altijd duidelijk wat voor mij het meest geschikt is. Mijn gedachten nu staan op H&R, omdat ik daar veel positiefs over lees, maar dan lees ik ook weer dat ze TE zijn voor dagelijks gebruik. Ik ga geen poll toevoegen, ieder zijn mening is welkom. Zelf heb ik het meest liggen opzoeken rond H&R, KW en Billstein.

Wa zoek je?

Instelbare demping?
    Instelbare hoogteregeling?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      1. Kwaliteit
      2. Geschikt voor dagelijks gebruik, er zal niet mee op circuit gegaan worden.
      3. Bestand tegen typisch Belgische weersomstandigheden, dus ook in de winter als er gestrooid is.
      KW V1 zal al voldoende zijn, en dat rijdt echt nog zéér zacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Wa zoek je?

Instelbare demping?
        Instelbare hoogteregeling?
        Ik ben zelf geen prutser op dat vlak, en als het goed afgesteld staat voor dagelijks gebruik hoeft er voor mij niets meer aan veranderd te worden. Het is niet dat ik ff iets moet gaan aanpassen om te gaan tracken en dan daarna weer goed zetten voor dagelijks gebruik.

Comment

ik zou iets kopen waar je niets voor hoeft in te stellen ivm demping/uitgaande slag.

H&R gewindefahrwerk ben ik heel tevreden van, laat zich gemakkelijk omhoog en omlaag schroeven, geen instelmogelijkheden voor hardheid/zachtheid en ik ben heel tevreden van de afstelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
            ik zou iets kopen waar je niets voor hoeft in te stellen ivm demping/uitgaande slag.

H&R gewindefahrwerk ben ik heel tevreden van, laat zich gemakkelijk omhoog en omlaag schroeven, geen instelmogelijkheden voor hardheid/zachtheid en ik ben heel tevreden van de afstelling.
            Welke is dat juist? Ik heb al wat liggen opzoeken en kwam eerst op Street Performance en Premium Performance, maar dat is blijkbaar meer naar de Amerikaanse markt gericht. Op Europese sites kwam ik dan monotube en twintube tegen, eventueel met aanpasbare demping, en ik vermoed dat de monotube de betere is? En mag ik vragen waar je dit laten doen hebt, en wat je daar voor betaald hebt? Mag via PM

Alvast bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten

Hebben die attesten voor de Belgische markt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                KW V1 zal al voldoende zijn, en dat rijdt echt nog zéér zacht
                Ik moet toegeven dat ik het wel heb voor H&R, dus als die een profuct hebben vergelijkbaar met de KW V1 voor een vergelijkbare prijs (mag iets meer zijn) ben ik meer geneigd voor H&R te gaan.

Comment

Koop anders gewoon ne set veren van H&R, das nog goedkoper

Comment

Koop anders gewoon ne set veren van H&R, das nog goedkoper
                    Ik wil het zo perfect mogelijk (perfect als in = zoals ik het wil ). En met veren is het te nemen of te laten. Denk ik dan.

Comment

Ik moet toegeven dat ik het wel heb voor H&R, dus als die een profuct hebben vergelijkbaar met de KW V1 voor een vergelijkbare prijs (mag iets meer zijn) ben ik meer geneigd voor H&R te gaan.
                      KW is zeer populair, hebben ook het grootste marktaandeel als ik mij niet vergis. Zeker geen brol dus

Bilstein is niks voor u, te stom om zoiets te kopen om dan zuiver te verlagen e n mss iets vlakker de bocht om

Ik heb spacers van H&R Is zeker een topmerk, als je ziet dat zij aan Porsche leveren.... (en Bilstein aan Lotus, Nissan GT-R, Spec. B's Sub's,.etc)

Comment

Wel ja, van Billstein dacht ik wel al dat het TE ging zijn. Die hebben geen vergelijkbare set zoals KW de V1 heeft vermoed ik?

En KW zal zeker geen brol zijn, maar ik heb de indruk gekregen dat H&R beter aangeschreven staat. Al kan dat een verkeerde indruk zijn.

Comment

Ik was erg tevreden over de KW V2 onder mijn A3 SB. Goeie ballans comfort / prestaties.

Comment

Wat is de meerwaarde van zo'n V2 tegenover een V1? Gewoon meer mogelijkheden om wat aan te passen? Of komt er meer bij kijken?

Comment

Wat is de meerwaarde van zo'n V2 tegenover een V1? Gewoon meer mogelijkheden om wat aan te passen? Of komt er meer bij kijken?
                              Er komt wat meer bij kijken, maar vraag mij niet wat.

Het leuke is dat je zelf kan gaan finetunen hé. Bij de V1 moet je hem accepteren zoals hij is.

Nu ja, als je niet zelf wil gaan testen en testrijden moet je daar niet aan beginnen.

Ik rij nu een jaar op mijn intrax en lig nog bijna elke weer onder de wagen om wat af te stellen en te proberen. Ik vind het leuk. Maar ik kan mij voorstellen dat sommigen dat net niet willen.

Comment

Goei vraag idd.

En wa moet da allemaal kosten?

En (ik val in herhaling) welke merken hebben attesten voor de Belgische keuring?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Er komt wat meer bij kijken, maar vraag mij niet wat.

Het leuke is dat je zelf kan gaan finetunen hé. Bij de V1 moet je hem accepteren zoals hij is.

Nu ja, als je niet zelf wil gaan testen en testrijden moet je daar niet aan beginnen.

Ik rij nu een jaar op mijn intrax en lig nog bijna elke weer onder de wagen om wat af te stellen en te proberen. Ik vind het leuk. Maar ik kan mij voorstellen dat sommigen dat net niet willen.
                                  Bij de KW V2 kun je de hardheid ook nog instellen.

Goei vraag idd.

En wa moet da allemaal kosten?

En (ik val in herhaling) welke merken hebben attesten voor de Belgische keuring?
                                  KW, Weitec, H&R, Koni, Eibach, ... Zowat alle merken die je kan laten plaatsen in een garage.
                                  Een setje zoals een KW V1 kost rond de 700€ incl. plaatsing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                                    Bij de KW V2 kun je de hardheid ook nog instellen.

KW, Weitec, H&R, Koni, Eibach, ... Zowat alle merken die je kan laten plaatsen in een garage.
                                    Een setje zoals een KW V1 kost rond de 700€ incl. plaatsing.
                                    Pak maar een goeie 1000 euro, ja...
                                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

Dure garage wetende dat een KW V1 ongeveer 500€ kost :p
                                      Last edited by ; 25/05/2009, 17:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                                        Dure garage wetende dat een KW V1 ongeveer 500€ kost :p
                                        Geef mij eens een adres waar ik het officieel en met alle attesten bij voor 700 euro heb. Overal waar ik al gaan informeren ben is het rond de €1.000.

Comment

Working...
                                        X