Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X6 of nieuwe BMW 5?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

In de "autoboekskes" zijn ze ook altijd wild van die adaptive drive.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      koop u maar een X6 want tis nog bijna een jaar voor de nieuwe 5 er is hoor ( maart 2010)
      wel niet in zilver of grijs want dat trekt op niks bij de X6 ...
      liefst in het rode exterieur kleurke please

tiens tiens, die plaat komt mij bekend voor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
        Heeft niet zozeer met het gewicht te maken, ook wel, maar vooral met de xdrive. De 4WD verdeelt de kracht over de 4 wielen en stuurt niet het koppel lekker bruut naar de achterwielen. Dit merk ik met onze A8 ook. Trekt gewoon met de 4 wielen, die quattro en het lijkt alsof je minder hard gaat en minder kracht hebt zitten in het vooronder, maar de duw in de rug en de naald die snel omhoog gaat, vertellen anders...
        zéér vreemde theorie pen je hier neer

Buiten het extra gewicht en de extra traagheid van de X-drive aandrijving die iéts van het vermogen opslorpen (maar je langste cardan, namelijk die naar de achteras, zit er toch al), zie ik niet in wat die X-drive er minder bruut aan zou maken. Integendeel, daar waar je met een 530d tractieverlies hebt (al zal dat op droog wegdek niet zo snel gebeuren) ga je net met een X-drive nog steeds vol uit de startblokken schieten.

Ik kan ook mis zitten, maar vind het alleszins sterk twijfelachtig Ik schrijf het gewoon toe aan de véél lineairdere biturbo (die op zich sneller is maar er minder hard inknalt dan de 30d) icm met het hogere gewicht (dat dat snelheidsvoordeel ook weer wegwerkt)...
        Als je die bruutheid wilt, je kan dat ding altijd laten chippen en vragen een deftig turbogat in te bouwen hé

Comment

X6 is niet mooi.
          Ik zou zeker wachten op de nieuwe 5

Comment

Ik zou wachten op de nieuwe 5.

I vrees dat er een groot risico bestaat dat als je nu een X6 koopt dat je spijt zal hebben eens de nieuwe 5 in de showroom staat.
            Zal er tegen dan ook geen nieuwe versie van de 35d motor zijn?

Ik heb de indruk dat je zeer tevreden bent van uw huidige 530d. Ik zou dat in gedachten houden. De grootste kans om dit succes en die tevredenheid te herhalen zal waarschijnlijk met de nieuwe 5 zijn.

OK, het is nog wat wachten op de 5 maar laat die wachttijd geen motivatie zijn om nu 2-de keuze te nemen. Je bent nu "gepingeld" om de 530d te vervangen. Ik begrijp dat volledig, ik ken mezelf.

Wat vond je enkele maanden geleden van de X6 en wat zal je ervan vinden eens de nieuwe 5 er is?

Volgend jaar de X6 verkopen om dan toch een 5 te kopen zal niet interessant zijn...

Los van deze "argumentatie", en het is persoonlijk maar ik vind het m'as-tu vu gehalte van een X6 te hoog en de rijcapaciteiten zijn weliswaar voor zo'n auto fantastisch maar niet in vergelijking met de 5 en zeker niet met de 7. Soms vind ik de lijn van de X6 nog te doen maar dikwijls vind ik die op het plompe af.
            Ik vraag me altijd af "waarom koopt iemand zo'n auto?". Niet voor de ruimte. Voor de rij-eigenschappen? Ik betwijfel dat. Er zijn wagens die in die prijscategorie comfortabeler zijn en er zijn er die sportiever zijn. Is het voor de lijn? Dat kan (de gustibus non est disputandum ... ik kan het me inbeelden dat er mensen weg van zijn). Of is het voor iets anders? ;-)

Dan de 7:

Ik persoonlijk zie een 38 jarige daar mee rijden. Het heeft zelf iets. Maar ik kan me inbeelden dat je jezelf er nog te jong voor vindt.
            Het is volgens mij de meest dynamische in zijn genre. En dat comfort, de ruimte en bovenal, no non-sense! En als je ermee rijdt heb je qua rijdynamiek niet het gevoel van met een grote wagen op stap te zijn.
            Ik ben een leeftijdsgenoot en bij mijn volgende aankoop (dan zijn we wel 3 tot 4 jaar ouder) komt die in aanmerking.

Comment

Moet het diesel zijn?

Want anders kan je ook voor de Infiniti FX gaan, is volgens de boekske's de best rijdende suv die er is.

Comment

Als je de boekske's moet geloven...

Ik kan met moeite geloven dat die beter zou rijden dan de X6.

Comment

Hoeveel polls ben je de laatste weken al gestart?

Er is dus geen auto die je wilt kopen, er is enkel een auto die je wilt vervangen. Nu ja, dat is denk ik ook het antwoord op je vraag.

Any car will be the right choice, replacement is the only goal ;-)

Wij gaan toch niet kunnen benoemen waar jij je goed in voelt? ALLE auto's die je benoemd hebt als optie benaderen de perfectief op hun eigen manier. De auto moet bij jou passen... rationele argumenten zijn namelijk niet doorslaggevend bij deze aankoop.

Succes en vooral veel plezier met de te maken keuze !

Comment

Een X6 is even duur als een 730d ("goed" uitgerust) ... en als je in beide modellen zit na elkaar, dan kan je er niet onder uit dat de '7 toch een klasse hoger is. De X5/X6 hebben een zeer knap dashboard en zitten goed in elkaar, maar de '7 oogt toch nog een pak edeler, binnenin. Moest ik dat geld hebben om uit te geven aan een daily diesel, 'k zou geen X6 moeten hebben.

Comment

Iemand die ik ken heeft een zwarte X6 35d met zo'n 5 spaakvelgen.. ik vind dat de mooiste verschijning.
                      Binnen heeft hij navade oyster bekleding met een zwarte dakbekleding.

Ik zou ook voor de X6 kiezen. Jonger dan een 7 reeks. De X6 zit een klasse hoger dan de X5 (vind ik). Knappe verschijning. En je weet niet eens hoe de nieuwe 5 reeks er zal uitzien en als hij dan uitkomt, kan je nog veel problemen hebben met kinderziektes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Een X6 is even duur als een 730d ("goed" uitgerust) ... en als je in beide modellen zit na elkaar, dan kan je er niet onder uit dat de '7 toch een klasse hoger is. De X5/X6 hebben een zeer knap dashboard en zitten goed in elkaar, maar de '7 oogt toch nog een pak edeler, binnenin. Moest ik dat geld hebben om uit te geven aan een daily diesel, 'k zou geen X6 moeten hebben.

De 730d kost een 10000 euro meer (basisprijs) t.o.v. de X6 35d...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                          Ik kan met moeite geloven dat die beter zou rijden dan de X6.
                          Ai, 't is geen BMW dus het kan ONMOGELIJK beter rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                            De 730d kost een 10000 euro meer (basisprijs) t.o.v. de X6 35d...
                            ... maar is met minder opties al 'compleet', waardoor twee 'gelijkaardig goed uitgeruste' auto's ongeveer even veel kosten.

Comment

X6 is een modeverschijnsel. Afblijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                                X6 is een modeverschijnsel. Afblijven.
                                ²²²²

Echt veel liever de nieuwe 535d (die nieuwe photoshops van hoe de nieuwe break zou kunnen worden al gezien trouwens? ).

En als je absoluut niet kan wachten vind ik de 730d nog steeds torenhoog uitkomen boven de X6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  ... maar is met minder opties al 'compleet', waardoor twee 'gelijkaardig goed uitgeruste' auto's ongeveer even veel kosten.
                                  Dat klopt niet... Ik heb een prijsofferte voor zowel een X6 35d als voor een 730d laten maken. Telkens heb ik dezelfde opties aangevinkt. Het prijsverschil op de brutoprijs verschilt €17.000,-.
                                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Als ik een X6 koop zou ik deze leasen over 3 jaar. Daarna zou ik mij een BMW 5 kopen. Misschien moet het tegen dan geen diesel meer zijn...
                                    OO 00 OO

Comment

Ik heb ook navraag gedaan of deze velgen 21" styling 239 passen op de X6. Het zou geen probleem zijn, maar de ET-waarde is 2mm meer bij de X5 dan bij de X6 wat de 21" velgen betreft. Dit kan opgelost worden met een 2mm dikke spacer...

Oorspronkelijk geplaatst door Naish

OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        Ai, 't is geen BMW dus het kan ONMOGELIJK beter rijden
                                        Ik ben nu niet meteen de grootste BMW-aanhanger, maar toch geloof ik dat de BMW beter is dan de Infiniti. Wat uiteraard niet wil zeggen dat de Infiniti een slechte wagen is, verre van. Persoonlijk zou ik eerder geneigd zijn om een Infiniti SUV te kopen ipv een van BMW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                          Ik ben nu niet meteen de grootste BMW-aanhanger, maar toch geloof ik dat de BMW beter is dan de Infiniti. Wat uiteraard niet wil zeggen dat de Infiniti een slechte wagen is, verre van. Persoonlijk zou ik eerder geneigd zijn om een Infiniti SUV te kopen ipv een van BMW.
                                          Infiniti = Nissan

Al gehoord wat die laatste tegenwoordig heeft rondrijden?

Comment

Working...
                                          X