Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X6 of nieuwe BMW 5?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Rijden is relatief hé

Voor mij is de best rijdende berline een BMW. want in een berline wil ik wel wat comfort maar vooral een snedig weggedrag. Maar de best rijdende SUV is en blijft voor mij een Land Rover,want met een SUV wil ik ook met een autotrailer achter mij in het veld kunnen
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

SUV staat voor Sports Utility Vehicle. Deze term werd ingevoerd toen de eerste X5 op de markt kwam. Een land-Rover is een terreinwagen, een 4x4, maar zeker geen SUV...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

je hebt gelijk BMWMB
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          SUV staat voor Sports Utility Vehicle. Deze term werd ingevoerd toen de eerste X5 op de markt kwam. Een land-Rover is een terreinwagen, een 4x4, maar zeker geen SUV...
          Die discussie is al gevoerd geweest. En raakte toen ook niet echt opgelost.

Comment

Uiteindelijk kan je concluderen dat een SUV de looks heeft van een terreinwagen, maar weinig of geen terreincapaciteiten heeft. Een X6 is dus een echte SUV. Een RRS bijvoorbeeld zie ik eerder als een luxueuze terreinwagen.
            OO 00 OO

Comment

Ik zou voor de X6 gaan.
              De 5 is té lang wachten, rijdt je met een model dat nog kinderziektes kan hebben en wordt uiteindelijk ook weer de zoveelste 5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Infiniti = Nissan

Al gehoord wat die laatste tegenwoordig heeft rondrijden?
                Nissan is een zwaar onderschat merk... Lelijk, maar vaak erg degelijk en verrassend sportief zelfs... Ik rijd zelf met een almera 1.6 uit 1996 en hoe die een bocht doorgaat, dat doen zelfs vele nieuwe wagens hem niet na. Zelfs mijn oude E 36 325i is een pak slechter in het bochtenwerk. Werkelijk waar.

Comment

Mijn vader heeft een Nissan Navara en heeft niks dan problemen. Van kwaliteit gesproken...
                  OO 00 OO

Comment

Ik heb op X6 gestemd. Maar ik zou voor een 7 gaan.

Comment

Tja, als iemand van 17 met een M5 en een 540i touring mag rijden, dan kan ik als 38-jarige zeker een BMW 7 kopen...

OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Dat klopt niet... Ik heb een prijsofferte voor zowel een X6 35d als voor een 730d laten maken. Telkens heb ik dezelfde opties aangevinkt. Het prijsverschil op de brutoprijs verschilt €17.000,-.
                        Klopt niet. Ik zei dat de '7 imo een pak minder opties behoeft om gelijkelijk uitgerust te zijn. De standaardzetels van de X6 zijn b.v. niet zo denderend, die van de '7 wel en dan kan je je gerust de optie comfortzetels besparen. Enzovoort.

Ik maakte vandaag de oefening, goed op "m'n centen" lettend, en het verschil is vrij klein.

Maar elk z'n goesting.

Comment

BMWMB toch....de wagens waar je tussen twijfelt zijn beide knap, technisch hoogstaand en hebben pakken met uitstraling. De nieuwe 5 zal zonder meer de huidige op alle vlakken overtreffen. Toch zou ik momenteel eerder voor de X6 kiezen, ook omwille van zijn nog iets sportievere (lees: jeugdigere ) uitstraling. De X6 is echt een bijzondere verschijning en nog steeds een koppendraaier ook geruime tijd na de introductie. Een overweging die voor jou misschien relevant is; is de X6 niet te 'dik' om bij klanten te komen voorrijden? De 5 zal alleszins een iets bescheidenere indruk achterlaten als je het mij vraagt. Mocht dit niet zo zijn in uw branche dan zou ik zonder meer de X6 kiezen. Zwart, met een terra interieur en shadowline hoogglans en lekker dikke velgen. Eigenaar van Heuts Automaterialen (equivalent van Auto 5 in NL) heeft ook een X6. Wilde vandaag een foto voor je maken maar mijn telefoon was leeg. Deze heeft overigens aluminium kleurige dakdragers. Niet lelijk, maar dan toch minder knap in combinatie met shadowline hoogglans (hij heeft trouwens gewoon chromeline exterieur).
                          sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

BMWMB, waarom heb je de 730d eigenlijk uit je lijstje geëlemineerd??
                            Was het enige argument dat je jezelf te jong vindt voor een 7-serie?

Als dat waar is, vergeet dat dan maar gauw en laat de keuze maar tussen X6 en 7. En die poll heeft hier al eens gestaan. De 7 is een overduidelijke winnaar.

En gTa kan gelijk hebben, als je hier en daar wil besparen komt een 7 niet veel duurder uit dan een X6. 7 is gewoon een luxewagen, dus standaardpakket is sowieso al meer uitgebreid dan de X6. En de opties op een 7 zijn grotendeels nog niet beschikbaar op de X6. Night vision, side view,....

Met dat in het achterhoofd zou ik die keuze eens overwegen.

Het is al duidelijk dat je nu een wagen WIL kopen, en met een aangepaste naar aanleiding van een nieuwe 5, kan je de nieuwe 5 kopen wanneer alles erop beschikbaar is en er geen problemen meer blijken te zijn.

Ik denk dat je meer plezier gaat beleven aan een 730d dan aan een X6 35d.
                            Maar je wil die paar 1000 € eraan willen geven.
                            Volvo V60 D3 R-design

Comment

5 > 7 > X6

Wat BMWMB betreft. (nieuwe '5 bedoel ik)

Comment

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                                Last edited by Roox; 04/06/2009, 23:01.
                                Volvo V60 D3 R-design

Comment

Als ik koop dan zal het nieuw zijn.
                                  OO 00 OO

Comment

J'sè... Wou maar laten zien wat een zotte korting op zo'n wagen zit, maar het zal niet veel slechter zijn bij jouw garage, dus eigenlijk is het te gek als je een demo of occassie koopt.

Ik kom uit op 94000€ met de leuke opties, geen overbodige. Pak 1000 à 1500€ opleg voor die 21" velgen (tov de 20" in de configurator) kom je op een goeie 95000 euro uit. Bruto... Met jouw korting komt dat op 86 of 87000€, met de 530d eraf iets van een 82000€.

Auch... Onze A8 was na korting nog 3000 euro goedkoper, zonder inruil. En beter uitgerust (of vergelijkbaar, iets minder en iets meer)
                                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

Een 730d naar mijn goesting kost netto €88.000. Bij de BMW 7 krijg ik een extra overname-premie van €5.000 excl. BTW. Dat komt neer op €81.950.

Een X6 35d kost netto naar mijn goesting €75.000. Bij de X6 krijg ik een overname-premie van €2.500 excl. BTW. Dat komt neer op 71.975, oftewel €10.000 minder.

Beide hebben dan dezelfde opties...
                                      OO 00 OO

Comment

Is die 7-serie voor jou 10k € extra waard??
                                        Hou wel rekening met alles, hoe ie eruit ziet, weggedrage, ook rekening houdend met de nieuwe diesel die in de 7 zit en de "oude" biturbo in de X6, hetzelfde met de Idrive (al wordt dit binnenkort opgelost).
                                        Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Zalig, een '7 met achterklep.

Zit nog 'es in de '7 en dan in de X6/X5. Toch een behoorlijk verschil qua "Anmutung", vind ik.

Comment

Working...
                                          X